تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع ارزشیابی تشخیصی در سایت یافت گردید:
در اين مجموعه سعي شده که نگاهي کوتاه و گذرا درارزشيابي کيفي يا توصيفي داشته باشيم و تلاش کرده ايم تا بتوانيم همکاراني را که با اين ارزشيابي آشنايي ندارند و يا ابزار و روشها را نمي دانند تا حدّي ياري دهيم. در اين مباحث ابتدا در خصوص ارزشيابي و اهداف
چکیده : فرآیند یاددهی و یادگیری ناگهان اتفاق نمیافتد بلکه حاصل طراحی و سازماندهی دقیق و متنوعی میباشد. همه افراد از نظر یادگیری یکسان نمیباشند بلکه باهم متفاوتند در بعضی از آنها یادگیری از طریق چشم، در بعضی از طریق گوش در بعضی از طریق لامسه و ... انجام میشود پس افراد در یادگیری باهم متفاوت میباشند در نتیجه روشهای ارزشیابی باید متنوع و متفاوت باشد و با توجه به تفاوتهای فردی ...
مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش ...
مهارتهای فرایند تدریس فرایند تدریس مجموعه اعمالی است سنجیده منطقی و پیوسته که به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت می گیرد تواناییهای که معلم برای اجرای این اعمال کسب میکند مهارتهای فرایند تدریس نامیده می شوند مهارتهای فرایند تدریس را مطابق نمودار 1/ 3 (زیر) به سه بخش ومرحله کلی میتوان تقسیم کرد : (الف ) مهارتهای قبل از تدریس ، ( ب) مهارت های ضمن تدریس و (ج) مهارت های فرایند ...
مقدمه پژوهش: امروزه بر اثر پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، مفهوم آموزش و پرورش به کلی دگرگون شده و علمای علوم تربیتی معتقدند که آموزش و پرورش مشتمل بر سه مرحله اساسی، شامل الف) تهیه و تدوین هدفها، ب) آموزش، ج) اندازه گیری و ارزشیابی است (سیف نراقی و نادری، 1374). ارزشیابی بخش جدائی ناپذیر فرآیند آموزش بشمار می رود و نقش آن نظارت بر تغییرات رفتاری دانش آموزان بطور اخص و نظارت بر ...
مشخصات کلي : نام کتاب : علوم پايه دوم ابتدايي عنوان درس :ماده چيست؟ (2) مدت تدريس : 45 دقيقه نام دانشجو معلم : قنبر مايل تعداد فراگيران : 16 نفر برنامه زمان بندي :45/808 1- هدف کلي : آشنايي با ماده (2) 2- اهداف جزئي 1- آشنايي فراگيران با مفهو
اصول طرح درس ( روزانه ) موضوع : کتاب آموزش قرآن اول راهنمايي عنوان : درس يازدهم آيات 20 تا 28 سوره لقمان هدف کلي : يادگيري قرائت صحيح و مفاهيم آيات 20 تا 28 سوره لقمان حيطه : شناختي ، عاطفي هدفهاي اجرايي نهايي : مخاطبين : 28 نفر دانش آموز ک
قبل از شروع: در ابتداي کلاس با بچه ها احوالپرسي کرده و حضوروغياب انجام مي شود. سپس با يکي از دانش اموزان که هفته پيش غايب بوده و پايش شکسته صحبت کرديم. يکي از دانش اموزان در مورد روش علمي و مراحل آن اشکال مي پرسد. ارزشيابي تشخيصي: يکي از دانش آموزا
گزارش 1 گزارش مشاهده يک جلسه درس: نام مشاهده کننده: محسن اشرفي موارد مشاهده: الف: محل: مدرسه راهنمايي کسائيان نائيني (2) ناحيه 1 پايه: اول راهنمايي منطقه نيشابور ب: مشخصات: 1- مشخصات آموزگار و کلاس: A جنس: مرد سابقه خدمت رسمي 18 سال سابقه
اهداف کلي: دانش آموزان با ماشين ها و کاربرد آنها در زندگي روزمره آشنا مي شوند. اهداف جزئي: دانش آموزان بتوانند چند ماشين ساده را بيان کنند. دانش آموزان بتوانند از سطح شيبدار در مکان هاي مختلف استفاده کنند. دانش آموزان بتوانند چند ماشين که موتور الکت
امکانات موجود: اداره کل درمان مستقيم با دارا بودن 69 بيمارستان اختصاصي با تعداد 8161 تخت فعال، 241 پلي کلينيک و درمانگاه عمومي، 9 دي کلينيک و 7 کلينيک دندانپزشکي و با حضور حدود 4700 نفر پزشک متخصص و عمومي و 470 نفر دندانپزشک ، 400 نفر پزشک دارو
ادبیات تحقیق مقدمه صاحبنظران آموزش و پرورش عموماً بر این عقیده هستند که کیفیت مدیریت فعالیتهای آموزشی، مهمترین شاخص سطح کفایت و اثربخشی کل برنامههای آموزشی است؛ زیرا مدیریت با نقش تعیین کننده و مؤثری که در امر هدایت و رهبری فرایندهای آموزش و پرورش در جهت هدفهای آن دارد بالقوه هم میتواند موجب پیشرفت آن گردد و هم موجب از هم پاشیدگی آن (علاقهبند،1362). بنابراین، برای استفاده ...
1- آشنايي با سازمانهاي امدادگر و کار آن ها ( حيطه شناختي ) 2- تقويت مهارت خواندن و نوشتن صحيح کلمات درس ( حيطه رواني – حرکتي ) 3- علاقه مند شدن جهت کمک به همنوعان ( حيطه عاطفي ) 1- با سازمان هلال احمر آشنا شود . 2- با صليب سرخ آشنا ش
امروزه بر اثر پيشرفت سريع علوم و تکنولوژي، مفهوم آموزش و پرورش به کلي دگرگون شده و علماي علوم تربيتي معتقدند که آموزش و پرورش مشتمل بر سه مرحله اساسي، شامل الف) تهيه و تدوين هدفها، ب) آموزش، ج) اندازه گيري و ارزشيابي است (سيف نراقي و نادري، 1374).
شاغل این پست زیر نظر مدیر مدرسه به شرح زیر انجام وظیفه می نماید: **- کوشش و اهتمام در بوجودآوردن محیطی کاملا آموزنده و پرورش دهنده در کلاس منطبق با موازین و معیارهای اسلامی بطوریکه زمینه شکوفا شدن استعدادهای فطری و خدادادی دانش آموزان از هر جهت فراهم باشد. کوشش در ایجاد روحیه نظم و ترتیب و دقت وهمکاری و تعاون در دانش آموزان و علاقه مند نمودن آنان به تحقیق و تفحص اجرای برنامه های ...
فصل اول مقدمه: در روند تعلیم و تربیت روش های فعا ل تدریس به منزله ابراز های کار معلمان تلقی می گردند و هر اندازه که با روش های متفاوت آشنا باشیم ابرازهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت توسط این ابزاهاست که می توان محتوا و مواد دلخواه را با توجه به عامل زمان و مکان در اختیار دانش آموزان قرار داد. روش های معال تدریس جزو مهارت های حرفه ای معلمان محسوب می شود و هنر معلم در کیفیت ...
هدف کلی : شناخت عوامل مؤثر بر هویت جمعی فعالیتهای قبل از تدریس اهداف جزئی و رفتاری : در پایان این درس از دانش آموز انتظار میرود : ویژگیهایی که مبنای شناخت فرد از خود قرار می گیرد ، نام ببرد . برای هر یک از این ویژگیها ، یک مثال بزنید . نقش این ویژگیها را در روند هویت یابی افراد با یکدیگر مقایسه کند . رابطه مد و هویت یابی را تحلیل کند . علت هویت یابی بر مبنای مصرف را در محیط های ...
مقدمه : « براستي که دلها خسته مي شوند همان طور که بدنها خسته مي شوند پس نوبرانه ها و تازه يافته ها ي حکمت را براي اين دل ها بجويبد ». حضرت علي (ع ) آينده اي که امروز پيش بي
بیماری جنون گاوی یا (BOVINE SPONGYFORM ENCEPHALOPATHY) بیماری جنون گاوی ( B.S.E ) یک بیماری کشنده و دژنراتیو عصبی مغزی قابل انتقال گاو می باشد . این بیماری یک هفته تا چند ماه بعد از بروز علائم بالینی باعث مرگ دام می شود میانگین زمانی دوره کمن بیماری 4 تا 5 سال می باشد . علائم بالینی این بیماری شامل بروز رفتارهای عصبی می باشد علائم بیماری جنون گاوی در گاو عبارتند از : میانگین ...
مقدمه در موقعیت های مطلوب یادگیری ، فرایندهای ارزشیابی و آموزش به نحو جدایی با هم مرتبط هستند . اهمیت ارزشیابی در اندازه گیری میزان یادگیری خلاصه نمی شود . موضوع مورد ارزشیابی ، طرق انجام آن و چگونگی بیان نتایج همگی حامل پیامی روشن و آشکار است . این پیام حاوی نکات ارزشمندی در زمینه ی آن چه باید فرا گرفته شود، چگونگی فراگیری مطالب ، عناصر کیفی حایز اهمیت و سطح انتظارات از ...
مشخصات کلی : نام کتاب : علوم پایه دوم ابتدایی عنوان درس :ماده چیست؟ (2) مدت تدریس : 45 دقیقه نام دانشجو معلم : قنبر مایل تعداد فراگیران : 16 نفر برنامه زمان بندی :45/808 هدف کلی : آشنایی با ماده (2) اهداف جزئی 1- آشنایی فراگیران با مفهوم حجم 2- آشنایی فراگیران با مفهوم جرم 3- آشنایی فراگیران با کاربرد ابزار اندازه گیری 3- اهداف رفتاری: 1- دانش آموز با مشاهده اطراف خود چند مواد ...
نگرش کنوني علماي تعليم و تربيت به ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان مکمل موثر آموزش و فرآيند ياددهي – يادگيري ، مباحث نوين و پويا در زمينه ي ارزشيابي را به همراه داشته است.در ديدگاه هاي نوين ارزشيابي تحصيلي ، جايگاهي براي تنش و اضطراب دانش آموز در مقا
مراکز ارزيابي، رويکردي جديد است که مدتهاست در سازمانهاي کشورهاي توسعه يافته به عنوان شيوه يا فعاليتهايي در جهت سنجش قابليتها و ارزشهاي مورد انتظار افراد و سازمان مورد استفاده قرار مي گيرد. اين روش در سازمانهاي ما آن طور که بايد شناخته و جانيفتاده اس
مقدمه بدون شک نیروی انسانی در هر سازمان جدای از حجم و اندازه آن بعنوان مؤثرترین و مهمترین عامل تعیین کننده در بقاء رشد و پویایی سازمان به شمار آمده و بزرگترین سرمایه و دارایی آن محسوب می گردد. لذا هر فرد در سازمان مربوطه برای پیشرفت و نیل به اهداف تعیین شده شغلی نیاز به آگاهی از موقعیت خود دارد. این آگاهی موجب می شود که او از نقاط قوت و ضعف عملکرد و رفتار خود مطلع گردد و تمهیدات ...
بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: مزایا و معایب روشها و تکنیک های مختلف آموزشی را شرح دهید. 2- درباره روشها و تکنیک های متناسب با حیطه های ادراکی، عاطفی و روان حرکتی بحث کنید. 3- یک تجزیه و تحلیل وظایف (شرح وظایف) تألیف کنید. 4- روشهایی که با آنها آموزش سازمان یافته و مداوم را فهرست کنید. 5- اهداف ارزشیابی آموزشی را شناسایی کنید. 6- انواع مختلف ارزشیابی را شرح دهید. 7- ...
طرح پژوهش 1-1- عنوان پژوهش ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت های شنوایی برای کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران. 1-2- بیان مسئله آسیب شنوایی در کودکان منجر به عوارض سوء متعددی میگردد که از جمله این عوارض مشکلاتی در کسب مهارتهای شنوایی (یعنی کشف صدا، تمایز اصوات، شناسایی اصوات، درک گفتار و ...)، مشکلاتی در رشد طبیعی زبان، مشکلات عدیده گفتاری و ...
مقدمه : ارزشیابی بر زندگی دانش آموزان تأثیر بسیار زیادی می گذارد و به نوعی آینده ی آن ها را رقم می زند، تأکید صرف بر توانایی های تحصیلی کافی نیست، بلکه سایر توانمندی های دانش آموزان نیز جزء اهداف ارزشیابی است. ارزشیابی کارآمد باید اهداف زیر را دنبال کند : 1- ارزشیابی باید به شناخت بیش تر دانش آموز کمک کند و استعدادهای خاص او را کشف کند. 2- با توجه به این که دانش آموزان با ترکیب ...
ارزشيابي و آزمونسازي تعداد دانشآموزان: 120 نفر تعداد سوالات آزمون: 20 سوال که شامل 10 سوال در ک مطلب، 5 سوال گرامر و 5 سوال لغت است. بيل گيتس و صنعت رايانه بيل گيتس شخص مهمي در صنعت رايانه است . او سالهاي زيادي است که رئيس شرکت مايکرو سافت و ن
در اين مقاله سعي شده است که بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ( کيفي – ياد گيري ) فراگيران با توجه به اهميت آن نگاهي داشته باشيم . بر اساس اين روش که همان سنجش عملکرد يادگيرندگان و مقايسه نتايج حاصل با هدفهاي آموزشي از پيش تعيين شده به منظور تصميم گيري که
بايد اين مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پيشرفته بشري با عنايت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله هاي ترقي و توسعه همه جانبه را به پيمايند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهاي متعددي نقش دارند .مهمترين آن نظام ارزشيابي در آموزش مي باشد
اصول ارزشيابي توانمند ساز عبارتند از : • بهبود Improvement • دارندگي اجتماعي Community Ownership • فراگيري Inclusion • مشارکت مردم سالارانه Democratic Participation • عدالت اجتماعي Social Justicd • دانايي محلي (بومي ) Community Knowledge • راه
اصطلاح ارزشيابي (يا ارزيابي ) ، به طور ساده ، به تعيين ارزش براي هر چيزي يا داوري ارزشي کردن گفته مي شود . با اين حال ، تغريف جامع تري ار ارزشيابي به شرح زير مي توان به دست داد : ارزشيابي به يک فرايند نظامدار براي جمع آوري ، تحليل ، و تفسير اطلاعا ت
ارزشيابي وسيله اي براي تحقيق اهداف آموزشي به شمار مي آيد و يکي از فنوني است که آشنايي با آن براي معلمان ضروري است .در اين پژوهش « چگونگي تاثير ارزشيابي در بهبود ياد دهي يادگيري و اصلاح برنامه ها وروش ها » مورد بررسي قرار گرفته است و با استفاده از شي
پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی میتوان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند . یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط ...
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در بهبود شیوه های آموزشی خود و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان است، در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد. تبعاتی همچون کاهش علاقه به یادگیری، افزایش اضطراب امتحان، بروز رفتارهای منفی در دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، ...
مقدمه : در کنار داشتن مردمی با علم ودانش، هیئت سنجش وارزشیابی باید چنین افرادی را منظور داشته باشد. با داشتن چنین مردمی وبدون دخالت نظرات خصوصی آنها در هیئت وابسته به آن می توان آثار منفی که وابسته به طرز تفکر شخصی هست را در محصولات جدید کاهش داد البته با حمایت کسانی که ایده های شخصی را دخالت نمی دهند شرط بندی نمی کنند وشهرت خودرا به به خظر نمی اندازد.برای مثال: ایدههای اصلی یک ...
مقدمه مدیر سازمان که از منش رهبری برخوردار است باید مقاصد و جهت گیری یکنواختی را در سازمان ایجاد نماید و محیط داخلی سازمان را به گونه ای ایجاد و نگهداری نمایند که کارکنان بتوانند در دستیابی به اهداف سازمانی کاملا مشارکت نمایند. مدیریت سازمان با منش رهبری باعث می گردد کارکنان مقاصد و اهداف سازمانی را درک نموده و برای دستیابی به آنها از انگیزه کافی برخوردار شوند. علاوه بر این با ...
چکیده ارزشیابی وسیله ای برای تحقیق اهداف آموزشی به شمار می آید و یکی از فنونی است که آشنایی با آن برای معلمان ضروری است .در این پژوهش « چگونگی تاثیر ارزشیابی در بهبود یاد دهی یادگیری و اصلاح برنامه ها وروش ها » مورد بررسی قرار گرفته است و با استفاده از شیوه ها و تبیین مسائل ارزشیابی این نتیجه به دست آمده ا ست که ارزشیابی ، معلم و دانش آموز را در دستیابی مطمئن به هدفهای تربیتی و ...
مقدمه ارزشیابی عملکرد کارکنان تحت عناوین نظام ترفیعات ، تعیین شایستگی و ارزیابی عملکرد و نظایر اینها در اغلب سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی مطرح است .ارزشیابی ابزار موثری در مدیریت منابع انسانی است که با انجام صحیح و منطقی آن ،ضمن آن که سازمانها با کارایی به اهداف خود می رسند، منافع کارکنان نیز تامین می گردد.در جریان ارزشیابی عملکرد، یک مدیر، رفتارهای کاری کارکنان را ازطریق ...
تأکید بر نقاط قوت به جای رتبه بندی! از مهر ماه امسال، در هزار کلاس درس دوره ابتدایی، ارزشیابی به شیوه توصیفی صورت می پذیرد و قرار است پس از طی دوره آزمایشی و ارزیابی از چگونگی موفقیت یا عدم موفقیت این طرح، آموزش و پرورش نسبت به سراسری کردن طرح در تمامی مدرسه های دوره ابتدایی اقدام کند. در صفحه فرهنگ و آموزش، کوشیده ایم در تبیین این طرح، مقالاتی را منتشر کنیم که مقاله امروز نیز ...
تعريف مديريت تعاريف مديريت غالباً اصالت را يا به فرد و گروه اجتماعي و يا به سازمان مي دهند. براي مثال: فالت (Follett) مديريت را هنر انجام دادن کار به وسيله ديگران مي داند. اين تعريف نه تنها با آموزشهاي نظريه نئوکلاسيک همخواني ندارد، بلکه مي تواند ب
طرح ارزشيابي توصيفي مشهور به ارزشيابي کيفي يا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ي برخاسته از عمل در مقطع ابتدايي آموزش و پرورش ايران است.اين طرح به صورت پيش آزمايشي در سال تحصيلي 82-81 اجرا و ارزشيابي شد. گزارش ارزشيابي طرح توسط نويسنده اين مقاله که مجر
مقدمه: بخش تشخیصی این بخش شامل 1 رادیولوژی 2 مامو گرافی 3 سونوگرافی 4 سی تی اسکن و انژیو گرافی می باشد که در ادمه به توضیح هر کدام می پردازیم. واژه نامه: 1 رادیولوژی (Radiology): بر حسب اینکه از چه عواملی استفاده می شود پزشکی هسته ای : بر اساس مواد رادیو اکتیو رادیولوژی واقعی: بر اساس اشعه x که رادیولوژی پزشکی واقعی نام دارد. رادیولوژی پزشکی واقعی: 1 رادیولوژی تشخیصی 2 رادیولوژی ...
بخش تشخیصی این بخش شامل 1 رادیولوژی 2 مامو گرافی 3 سونوگرافی 4 سی تی اسکن و انژیو گرافی می باشد که در ادمه به توضیح هر کدام می پردازیم. واژه نامه: 1 رادیولوژی (Radiology): بر حسب اینکه از چه عواملی استفاده می شود پزشکی هسته ای : بر اساس مواد رادیو اکتیو رادیولوژی واقعی: بر اساس اشعه x که رادیولوژی پزشکی واقعی نام دارد. رادیولوژی پزشکی واقعی: 1 رادیولوژی تشخیصی 2 رادیولوژی درمانی ...
چکیده : این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح میدهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند. - مقدمه همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود ...
مقدمه : پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی میتوان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد . معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند . یک مرحله از طراحی آموزش ، تعیین نظام ارزشیابی است . ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از ...
ارزشيابي تحصيلي يکي از عناصر مهم و اساسي برنامه هاي درسي و نظام هاي آموزش و پرورش جهان محسوب مي شود . دراکثر دايره المعارف هاي که به موضوع نظامهاي ملي آموزش و پرورش کشور ها مي پردازند عنوان ارزشيابي از عناوين برجسته اي است که مورد توجه قرار مي گيرد
مقدمه مشکلات ارزشیابی سنتی یا بهتر بگوییم روش اندازهگیری و سنجش موجود با جو نمرهگرایی و پاسخمداری و حافظهسنجی موجود در مدارس که فراگیران اسیر چنبرهی «داده» و «ستانده» یا «محرک و پاسخ» یا امتحانهای مکررند که سلامت روانی و جسمی آنان را تهدید میکند. از سوی دیگر نارضایتی از نظام ارزشیابی موجود در محافل تربیتی و نیازهای جامعه و زندگی و پیشنهاد سازمانهای آموزش جهانی مانند یونسکو ...
مقدمه به زبان ساده « کارآفرینی» همان ، فرآیند تاسیس یک کسب وکار ( شرکت) بر مبنای یک فکر و ایده ی نو است . یک یا گروهی از افراد که به آنها « کارآفرین» می گوییم، فرصتی نوین را کشف، یا خلق میکنند . و برپایه ی آن ، شرکت یا موسسه ای خصوصی بنیان نهاده ، به قول معروف ، دل را به دریا زده ، وارد عرصه ی بازار ورقابت می شوند. کار آفرینی نیازمند وجود فرهنگ خاصی است . هر فردی ، تواناییوتمایل ...
مهد کودکي را که کارآموزي مي کرديد معرفي کنيد. مهد کودکي که من در آنجا مشغول به کارآموزي بودم با مساحت تقريبا 230 متر و حياط 40 و سالن بازي 30، کلاسها آمادگي 1 15 و آمادگي 2، 15، و کلاس 3-4ساله 15 و دفتر مدير 15 وسالن تلويزيون 30 مي باشد که در گروه 3
فوتبال شايعترين آسيبهاي ورزشي در رشته فوتبال کدامند؟ هر رشته ورزشي نماي ويژه اي از آسيبها را نشان مي دهد . اکثريت آسيبهاي فوتباليستها شالم آسيبهاي نسج نرم ( تاندون و عضله ) و مفصلي هستند. کوفتگيها، پيچ خوردگيها( بويژه درمچ پا) و کشيدگي هاي عضل
کلمه ژيمناستيک1 يک لغت يوناني است که ترجمه آن به فارسي هنر لخت ميباشد. از چهار هزار سال پيش نوعي ژيمناستيک در چين متداول بوده که از آن براي آماده نمودن جوانان جهت جنگ و همچنين بهبود بعضي از ضايعات بدني 2 استفاده ميکردند يونانيها حرکات و عمليات ورز
مقدمه : مصاحبه باليني : شرح حال روانپزشکي و وضعيت رواني هدف مصاحبه تشخيصي جمع آوري اطلاعاتي است که به معاينه کننده کمک مي کند تشخيص گذاري نمايد . تشخيص درمان را هدايت کرده و به پيش بيني سير آتي اختلال بيمار کمک مي کند . تشخيص هاي روانپزشکي بر
ضايعات التهابي سرويسيت مزمن سرويسيت مزمن يافتهاي بينهايت شايع است که تمايل دارد محل اتصال اپيتليوم سنگفرشي- استوانهاي را در گردن رحم گرفتار نمايد و گاهي با پرخوني، ادم، فيبروز و تغييرات متاپلاستيک همراه ميباشد. اين ضايعه اغلب بدون علامت م
اولين مجمع گروه تربيت بدني که دردي ماه سال 1383 برگزار شد تعداد 12 نفر از همکاران حضور داشتند درموارد ذيل هماهنگي لازم بعمل آمد . تهيه نشريه ورزشي تحت عنوان پيک سلامت حامي مطالب علمي، فرهنگي و ورزشي بصورت ماهيانه در5 شماره. 1- تشکيل دوره هاي ضمن
رشد و توسعه پایدار کشاورزی یکی از شاخص ترین و مهم ترین هدفهای هر دولتی است که تحقق آن طریق تحولات بنیادی همه جانبه در ساختار کشاورزی، مدیریت و بهره برداری مطلوب از منابع و امکانات، سازماندهی و هدایت سنجیده فعالیتها در چار چوب برنامه ریزی علمی و منطقی امکانپذیر خواهد بود. بر همین اساس، بخش کشاورزی در کلیه برنامه های توسعه کشور از اولویت ویژه ای برخوردار بوده و به عنوان محور و ...
خلاصه: آموزش مشارکتی شیوه ای از آموزش است که طی آن، مشارکت ذینفعان اساس هر گونه برنامه آموزشی قلمداد می گردد. به عبارت دیگر، در این شیوه، گروهی از آموزش گیرندگان فعالانه در امر آموزش خود درگیر شده و با ایجاد فضایی مطلوب برای هم آموزی خودشان ( با کمک موسسات غیر دولتی، تیم های محلی، رهبران محلی و بالاخره متخصصان) روند آموزش ها را هدایت و نتایج را ارزیابی می نمایند. بر همین اساس ...
الف – بیان مساله و ضرورت اجرای طرح بیماری Ms یکی از شایعترین بیماریهای مزمن نورلوژیک است که معمولاً در بالغین جوان ظهور مییابد. مشخصه پاتولوژیک بیماری ms وجود پلاکهای کوچک یا بزرگ و منفرد یا متعددی است که در ماده سفید مغز و نخاع و در عصب اپتیک به صورت التهاب، تخریب میلین و متعاقب آن گلیوز واکنشی بروز میکند. از ویژگیهای Ms این است که پلاکها در زمانهای مختلف بخشهای متفاوتی از ...
بررسی میانگین زمان سپری شده در بیماران دچار ضربه سر از زمان حادثه تا انتقال بیمار به بیمارستان چکیده: سوانح و حوادث از علل مهم مرگ و میر در جوامع امروزی بوده و تقریبًا در نیمی از موارد مرگ و میر به دنبال تروما ، ضربه به سر دخیل می باشد . در درمان بیماران دچار ضربه به سر زمان سپری شده از زمان حادثه تا شروع اقدامات در پیش آگهی مصدومین نقش مهمی دارد . این مطالعه با هدف تعیین ...
چکیده ارزیابی اثر بخش عملکرد منابع انسانی موضوعی است که فکر بسیاری از مدیران را به خود جلب کرده است. اغلب آنان به دنبال رویکرد یا راهکار عملی هستند از طریق آن بتوانند عملکرد کارکنان خود را بهبود بخشیده و زمینه های رشد و تعالی را فراهم ساخته و بر مزیتهای رقابتی خود بیفزایند. اثربخشی ارزیابی عملکرد به عواملی از قبیل دانش و شناخت مدیران نسبت به روشها و الگوهیا ارزیابی عملکرد، حنایت ...
چکیده در دهه گذشته میلادی نظریه جدیدی در زمینه ارزیابی پروژه های سرمایهای ارایه گردیده است که در ایران هنوز شناخته شده نیست. این مقاله تلاشی است جهت ارایه این نظریه که به عنوان اختیارات سرمایه گذاری در دارایی های سرمایه ای (Real options) معروف گردیده است. ابتدا با بررسی ادبیات بودجه بندی سرمایه ای نارسایی های نظریه های پیشین به بحث گرفته شده و به معرفی اختیارات سرمایه گذاری در ...
به مجموعه فعالیت های منظم که از تعیین هدف شروع می شود و با انتخاب روش ها و وسایل متناسب با هدف ادامه پیدا می کند و سپس به اجرا در می آید و ارزشیابی می شود برنامه ریزی گفته می شود . به عبارت دیگر برنامه ریزی عبارت است از طرح ریزی برای دست یابی به هدف معین . مراحل برنامه ریزی 1-شناخت وضع موجود : برنامه ریزان قبل از هر چیز باید امکانات ، توانائیها و محدودیت ها را بشناسند و با تکیه ...
فصل اول (طرح پژوهش) مقدمه : از بدو پيدايش بشر افرادي بوده اند که به واسطه بيماري ، تصادف و توارث از قدرت بينايي محروم شده اما به دليل برخورداري از ساير قابليتها مورد توجه قرار گرفته اند آثار به دست آمده از مصر قديم نمايانگر اين حقيقت است که معلولان
تعداد دانش آموزان: 120 نفر تعداد سوالات آزمون: 20 سوال که شامل 10 سوال در ک مطلب، 5 سوال گرامر و 5 سوال لغت است. بیل گیتس و صنعت رایانه بیل گیتس شخص مهمی در صنعت رایانه است . او سالهای زیادی است که رئیس شرکت مایکرو سافت و نیز ثروتمندترین فرد در آمریکاست. اما او چگونه توانست این موفقیت را بدست آورد؟ او چیزهایی زیادی از پدر و مادرش آموخت. در حالیکه بیل به مدرسه می رفت، پدرش به ...
محيط زندگي مشترک با حيوانات، بيماري هاي مشترکي را رقم مي زند که از آن با عنوان بيماري هاي مشترک بين انسان و دام نام مي برند. در اين ميان بيماري هاي نوپديدي نيز وجود دارند که مداخله انسان ها در طبيعت، گاه به آن دامن مي زند. محيط زندگي مشترک با حيوانا
مقدمه « می شنوم فراموش می کنم، می بینم به خاطر می آورم. انجام می دهم درک می کنی» به نقل از :Mark Sutcliffe « یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود، روش ایفای نقش یا وانمود سازی است. این روش علاوه بر این که یادگیری کودکان و نوجوانان را عمیق و پر بار می کند. بسیار دکش و ذوق آفرین نیز هست. روش وانمود سازی از زندگی واقعی انسان ها، به ویژه زندگی شعف ...
رفتار جنسی ناسالم (UnsafeSex) و رفتار های جنسی پرخطر کدامند؟ متاسفانه تعدادی از دختران که در سنین نوجوانی و جوانی هستند با ما تماس گرفته و از داشتن رابطه جنسی که با عدم رضایت آنان صورت گرفته خبر داده اند . اکثر افراد متجاوز دوست پسر های این دختران بود اند . بیشترین مکان های استفاده شده داخل ماشین ، مکانهای خلوت ، جاده های بین شهری و داخل خانه بوده است .اکثر این رفتارها از قبل ...
ساخت مجتمع بهداشتي تشخيصي درماني پزشکان واقع در بلوار حجاب قاسم آباد برعهده شرکت پيمانکاري بهسازان شرق بوده که اين شرکت گريد 3 ابنيه و گريد 2 تأسيسات را دارا مي باشد. ارجاع کار به کار فرمايي شرکت سرمايه گذاري توس گستر از طريق مناقصه و بر اساس فهر
ما هر روز به گونه هاي مختلف بايکديگر در ارتباط هستيم تا انديشه ها، احساسات و تمايلات خود را به يکديگر منتقل کنيم .ميزان علاقه و احترام خود را نشان دهيم و رنج و اندوه، شادماني و خرسندي و شک و دودلي خود را با ديگران در ميان بگذاريم. ارتباطات، تاثير ژر
1- تاريخچه فعاليت شرکت 1-1- کليات شرکت صنعتي هنکل (سهامي خاص) بصورت شرکت سهامي خاص تأسيس شده است و طي شماره 16431 مورخ 30/10/1351 در اداره ثبت شرکتها و مالکيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است. 2-1- فعاليت اصلي شرکت موضوع فعاليت شرکت طبق ماده 2 اسان
برای دانش آموزان سطح ابتدایی, هدف از آموزش خواندن آشنا کردن با طرحهای عملی گرامر و بخشهای لغوی در متن و تقویت این دانش اساسی است. خواندن واقعی یک فعالیت فردی است که در خارج از کلاس به جز خواندن موقتی کلاس روی می دهد بعضی از دانشمندان معتقدند که خواندن فعالیتی چند قسمتی است. این امر فعالیت را چند قسمتی می سازد یعنی, خواندن گروهی از کلمات که واحدهای معنا داری را تشکیل می دهند ...
با شکل گيري بازيهاي المپيک نوين فرصت هاي مناسبي براي پرداختن به ورزش هاي مدرن براي بانوان ايجاد شد. توسعه و گسترش سازمانهاي ورزشي بين المللي ضرورت ايجاد جاذبه و فرصت براي پرداختن بانوان را امري ملموس و ضروري ساخت. منشور بين المللي المپيک تأکيد ويژه
عليرغم آنکه " روانشناسي ورزشي " به عنوان يکي از جديدترين شاخه هاي تربيت بدني و علوم ورزشي ، دوران رشد و شکوفايي خود را مي گذراند و حتي در بسياري از کشورهاي جهان منجمله ايران ناشناخته مانده و در واقع هنوز متولد نشده است ، اما با توجه به کاربرد اصلي آ
ژيمناستيک يک ورزش است که حرکات بدن را بر اساس يک آهنگ هماهنگ و موزون ميسازد در حقيقت ژيمناستيک را ميتوان به عنوان يک هنر در نظر گرفت مسابقات ژيمناستيک ميزان توانايي، قدرت، هماهنگي، انعطاف بدني افراد را ارز يابي ميکند. در تاريخچه زيمناستيک ورزش