تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع اصول مدیریت در سایت یافت گردید:
چکيده اين سند هشت اصل مديريت کيفيت که در استانداردهاي سيستم مديريت کيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفي مينمايد. مديريت ارشد هر سازمان ميتواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملکرد ها است
مقدمه: با توجه به پيشرفت روز افزون تکنولوژي در صنايع ساختمان سازي و حجم انبوه پروژه هاي عمراني در کشور، توجه به دانش مديريت پروژه در علم امروز ساخت و ساز امري غيرقابل اجتناب است. بدون شک با به کارگيري اصول مديريت پروژه و ساخت، با آميزش علم
بررسي سه نوع تصميم گيري امام (ره بررسي الگوي سه نوع تصميم گيري امام (ره) با استفاده از مدل تصميم گيري حکيمانه - رويکرد فازي گروه حوزه و دانشگاه : سه تن از اساتيد دانشگاه تهران در مقاله اي روشي جديد و ابتکاري براي بررسي الگوي تصميم گيري
اين سند هشت اصل مديريت کيفيت که در استانداردهاي سيستم مديريت کيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفي مينمايد. مديريت ارشد هر سازمان ميتواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملکرد ها استفاده نمايد.
فصل یکم سازمان و مدیریت مقدمه جامعه امروز جامعه سازمانی است کودکان در سازمانهایی به نام زایشگاه به دنیا می آیند بیشتر سالهای رشد و پرورش خود را در سازمانهایی به نام مدرسه می گذرانند و پس از فراغت از مدرسه اغلب آنان در سازمانهای دولتی ،صنعتی ، تجاری یا آموزشی مشغول کار می شوند امروزه انواع خدمات و تولیدات مورد نیاز جامعه و مردم بوسیله سازمان های گوناگون فراهم می شوند . سازمان ...
مدیریت ، اصول و کاربرد : مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر "stoner" می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . ...
اصول مديريت کيفيت نويسنده : کميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد ISO چکيده اين سند هشت اصل مديريت کيفيت که در استانداردهاي سيستم مديريت کيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفي مينمايد. مديريت ارشد هر سازمان
اصول مديريت و رهبري به نام خداوند جان و خرد کزين برتر انديشه بر نگذرد اصول مديريت و رهبري ، و بررسي آن در کارکردهاي انساني و در محيطهاي صنعتي ، آموزشي و اداري است ؛ و آنچه که در اين ميان قابل توجه بوده و ه
1- تشخیص مفاهیم : 1-1- مدیریت ، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر "stoner" می گوید ، فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای ...
درس 1 اصول عملکرد مدیریتی: عملکرد مدیریتی چیست؟ عملکرد مدیریتی، رشته و حرفه ای است، که فرایند برنامه ریزی، طراحی و عملکرد نظام تولید و زیر سازگان را بر روی رسیدن به اهداف سازمان مورد بررسی قرار می دهد. در این تعریف چهار نکته وجود دارد. 1- عملکرد مدیریتی به فرایندها می پردازد. لازم نیست شخص برای مدیر عملیاتی بودن به عنوان مدیر عملیات یا مدیر تولید را یدک بکشد. برنامه ریزان ...
مديريت اصول مديريت دولتي مقدمه ظهورسازمانهاي اجتماعي وگسترش روزافزون انها يکي از خصيصه هاي بارز تمدن بشري است . وبه اين ترتيب وبا توجه به عوامل گوناگون مکاني و زماني و ويژگيها و نيازهاي خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه اي
عنوان : اصول مديريت و سرپرستي ساختار روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مديريت کل روابط عمومي و امور بينالملل در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به صورت ساختار ستاد وصف ميباشد بدين گونه که چهار معاونت با عنوانهاي 1- م
دراکر، که شکل گیری مدیریت در قرن بیستم را نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی بشر می داند، می گوید ، هیچ : نهاد نو و پیشروی در تاریخ بشر وجود ندارد که مانند مدیریت بتواند انکار ناپذیری خود را در قرن بیستم ثابت کند . مدیریت روح اصلی قرن حاضر است. زیرا به طور مستقیم (باروری) منابع را بر عهده دارد. نیاز به مدیران ، و مدیریت به این دلیل است که آنها می توانند منابع سازمان نیافته ای چون انسان ...
اصول کار با PDMS The Principles of PDMS چگونه PDMS می تواند به شما کمک کند؟ سیستم مدیریت طراحی کارخانه Plant Design Management System یا PDMS یک نرم افزار کامپیوتری است که به شما اجازه می دهد یک مدل به اندازه واقعی و با تمام جزئیات از تمام قسمتهای قابل توجه یک کارخانه فرآیندی در حافظه کامپیوتر بسازید. با نصب PDMS روی رایانه های مناسب این کار، PDMS به شمار اجازه می دهد که با ...
اصول مديريت و رهبري ، و بررسي آن در کارکردهاي انساني و در محيطهاي صنعتي ، آموزشي و اداري است ؛ و آنچه که در اين ميان قابل توجه بوده و هست ، عدم توجه ريشه اي به امر مديريت ، تغييرات مکرر مديران و مسئولان ، خالي بودن مقوله آموزش و علوم و فنون جديد در
اصول مدیریت کیفیت چکیده این سند هشت اصل مدیریت کیفیت که در استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای سری ایزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفی مینماید. مدیریت ارشد هر سازمان میتواند از این اصول بعنوان چارچوبی برای راهنمایی سازمان خویش به منظور بهبود عملکرد ها استفاده نماید. منبع : Intrnational Organization for Standardization. 2006. Quality management principles. ...
اجراي ساختماني اسکلت فلزي به آگاهي از يکسري مسائل فني که به علم رشته هاي مختلف ساختمان بستگي دارد، نيازمند است. بديهي است عدم توجه به مسائل تئوري معماري، محاسباتي و تأسيساتي در اجرا و ساخت اشکالات را در پي خواهد داشت که به زودي به تعمير ساختمان منته
موضوع طرح : مشاوره مدیریت وخدمات مهندسی محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمایه گذاری کل: 5/1949 میلیون ریال سهم آورده متقاضی:95/194میلیون ریال سهم تسهیلات: 55/1754 میلیون ریال دوره بازگشت سرمایه:43/2 سال رشد و توسعه صنعتی در راستای نیل به اهداف خود کفایی، رهایی از اقتصاد تک محصولی ناشی ار صادرات نفت خام و در نتیجه استقلال صنعتی از ارکان مهم برنامه های توسعه اقتصادی و ...
چکیده این مقاله به کاربرد تکنیک فرایند تحلیل سلسه مراتبی (AHP) در زمینه توسعه پایدار آن به منظور برقراری و بهینه سازی سیستم های مدیریت مواد زائد تحت نظارت بهداشت (HCWM) در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه می پردازد. این امر با ارزیابی بهترین روش ترکیب AHP با یک روش مدیریت چرخه حیات (LCM) و نشان دادن مهمترین هدف سیستمهای HCWM ، یعنی کاهش عفونت در بیماران و کارگران درون سیستم، ...
چکيده : استفاده ي مؤثر و اثر بخش از زمان ضرورتي اجتناب ناپذير براي موفقيت در عرصه ي کار و زندگي است. مديريت زمان شامل مجموعه اي از مهارت ها براي کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است. اين مقاله به تشريح مفاهيم و اصول مديريت زمان پرداخته و فنون
مدیریت اثربخش منابع، مفهومی است که به گفته دانیل ورن در کتاب تکامل اندیشه مدیریت، میتواند به پادشاه بابل یعنی حمورابی بازگردد. مدیران باستان، قانونی مشتمل بر مثلاً 282 بند تدوین میکردند که تمامی معاملات، کسب و کار، رفتارهای شخصی، روابط بین افراد، دستمزدها، مجازاتها و دیگر موضوعات اجتماعی را در بر میگرفت. ورن به این موضوع اشاره میکند که یک قانون 104 بندی، نخستین قانونی است که ...
چرخه مديريت بهبود بهره وري در سازمانهاي توليدي مقدمه آنچه در سازمانها مزيت رقابتي ايجاد مي کند، بهره وري به معناي بکارگيري و ترکيب موثر منابع موجود در سازمان است. بهبود اثربخش بهره وري همانند ساير مولفه ها و فرآيندهاي نرم افزاري سازماني از
چکيده سازمانهاي زيادي، در جهان، نظامهاي مديريت دانش را، در راستاي حفظ ثبات و سودمنديشان انتخاب کرده و مي پذيرند. اين نگرش در مشاغل رو به گسترش حاصل از فن آوري، از قبيل بيوتکنولوژي، علوم رايانه و ارتباطات راه دور و همچنين در حرفه هايي مثل وکالت
محتوی مقاله شامل موارد زیر می باشد: حسابداری مدیریت محیطی چیست؟ موارد کاربردی و فایده های حسابداری مدیریت محیطی چیست؟ مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی در صنعت چیست؟ مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی برای دولت چیست؟ مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی برای جامعه چیست؟ چرا حسابداری مدیریت محیطی توسعه یافت؟ بازنگری حسابداری مدیریت محیطی: حسابداری مدیریت محیطی چیست؟ حسابداری ...
مفهوم سياست فرهنگي از جمله مفاهيم تازهاي است که از حدود چهار دهه قبل در کشورهاي جهان مورد توجه قرار گرفته است. نگاه به فرهنگ بعنوان يکي از زمينههاي اصلي توسعه و امکان مديريت فرهنگي براي تغيير در عناصر فرهنگي و دستيابي
مقدمه هدف من از این مقاله برجستهکردن برخی از نتایج عمده پروژه دکترای خود [9 ] در موضوع مدیریت کیفیت در بخش خدمات کتابداری و اطلاعرسانی است. در این مقاله از میان مباحثی که در خود رساله به آن پرداختهام بیشتر به جوانب عملی خواهم پرداخت تا ملاحظات نظری. در عین حال احساس میکنم که لازم است بحث را با برخی تعاریف اساسی شروع کنم، چرا ...
کل ارزش خلق شده در هر سازمان اینست که نتایج نهایی در سکانس بلندی از مراحل جریان دارد. جریانی از ارزش مشتری بصورت افقی است در طول سازمان. تمام سازمانها (شامل تویوتا، بصورت عمودی سازماندهی شده با بخشها (مهندسی – خرید – تولید – فروش و غیره) آنها میشد وجود دارند . زیرا این بهترین شیوه خلق و تولید دانش اغلب به شیوه تجربی در کار راهه شغلی است. هر شخصی، نیازهایش را احساس می کند ، اداره ...
مقدمه : مديريت و رهبري از ارکان هر سازمان و جامعه است . نياز به مديريت و رهبري در همه زمينههاي فعاليت اجتماعي امري محسوب و حياتي است و شايد بتوان گفت که يکي از مهمترين فعاليتها در زندگي اجتماعي بشر امروز ، مديريت است . در عصر حاضر به کمک اين ف
چکیده با درنظر گفتن نقش بسیار مهمی که سیستمهای مدیریت دانش در محیط کسب وکار امروزی ایفا می کند، این اهمیت زمانی بیشترجلوه گر می شودکه در زمینه مشتری مداری صورت گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری بنیادواساس بیشتر سازمانهای امروزی است که با هدف ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و درک ترجیحات وسلایق آنها جهت دستیبابی به سودآوری برای سازمان ظهور پیدا کرده است. بنابراین می توان گفت که مدیریت ...
مقدمه : تاکنون براي مديران وظايف گوناگوني شناخته شده است و هر يک از صاحبنظران رشتههاي مديريت و علوم رفتاري نيز نسبت به دسته اي از اين وظايف توجه بيشتري نشان دادهاند. در علوم مديريت نسبت به وظايف خاص مديران در زمينه برنامه ريزي و سازماندهي ت
اساسي ترين آفات مديريت از ديدگاه مديريت علوي 1- دستيابي به هدف با هر وسيله : مديريت نيز مانند ساير امور فردي و اجتماعي داراي اصول و ضوابطي است که اگر مدير در چارچوب آن اصول حرکت کند ، ميتواند کشتي سازمان و تشکيلات را به ساحل نجات و مقصد
چکيده : امروزه شاهد اين هستيم که اخلاقيات در سازمانها و جوامع کمرنگ شده و ماديات و منافع فردي جاي خود را به ارزشهاي اخلاقي داده اند . در اين مقاله سعي شده ابتدا در مورد اصول مديريتي در جوامع اسلامي بحث شود و سپس خصوصيات و ويژگيهاي عمومي مدير اخ
مديريت : قرآن کريم، که مجموعه وحياني و اصلي ترين منبع هر پژوهش ديني و علمي است، چند مديريت را ارائه مي دهد که همگي اسوه و راه گشا هستند: الف) مديريت خداوندي اين مديريت، مبتني بر ربوبيت خدا است. علامه طباطبايي «رب» را به معناي «مالک مدب
تعريف مديريت مديريت فرايند به کارگيري مؤثر و کارآمد منابع مادي وانساني در برنامه ريزي سازماندهي بسيج منابع وامکانات هدايت و کنترل است که براي دستيابي به اهداف سازماني و بر اساس نظام ارزشي مورد قبول صورت مي گيرد. مديريت امور اداري
فصل اول تئوري هاي مديريت ( بدبختانه هيچ سازمان و مقرراتي نمي تواند در زمينه رشد و توسعه اقتصادي - اجتماهي کشورها موثر باشد مگر مرداني که آن را اداره مي کنند بدانند چه کاري مي خواهند انجام دهند ) . بنيامين هي گيتر تئوري کلاسيک
تاریخچه 1- پیشینه تاریخی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوراز ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور(سابق) و سازمان برنامه و بودجه (سابق) به وجود آمده است. الف- سازمان برنامه و بودجه به منظور هماهنگ نمودن فعالیت های عمرانی و لزوم تهیه برنامه هایی برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشوردر سال 1316 هجری شمسی شورای اقتصادی تشکیل شد. در 17 فروردین سال 1325 ...
بررسي نقش مديريت کيفيت فراگير در آموزش سازمانهاي دانش آفرين اشاره بدون شک در حرکت به سمت جهاني شدن، کيفيت يک عامل تاثيرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگاني، يکپارچگي اقتصاد جهاني و رشد و اشباع بازار، کيفيت نقش اصلي را ايفا کرده و يکي از
چرخه مديريت بهبود بهره وري در سازمانهاي توليدي مقدمه: آنچه در سازمانها مزيت رقابتي ايجاد مي کند، بهره وري به معناي بکارگيري و ترکيب موثر منابع موجود در سازمان است. بهبود اثربخش بهره وري همانند ساير مولفه ها و فرآيندهاي نرم افزاري سازماني ا
مقدمه: مدیران در سازمان در پی آن هستند که با حداقل امکانات، حداکثر استفاده و مطلوبیت را از آن سازمان خود نمایند. یکی از ابعاد بسیار مهم یک سازمان در حال حاضر شیوه بکارگیری از دارائیهای موسسه است و همچنین میدانیم که قسمت عمدهای از دارائیهای موسسات در موجودیهای انبار آن نهفته و انباشته شده است و مدیریتهای مالی، تدارکات و انبار در پی آن هستند تا بهترین ترکیبی که متضمن حداکثر سود ...
مقدمه جوندگان در سطح وسیعی به محصولات، قبل و بعد از برداشت خسارت می زنند. با توجه به این برآورد می شود در هر سال 20 درصد ذخایر غذایی جهان توسط جوندگان مصرف یا آسیب می بیند. جدی ترین مشکلات ایجاد شده توسط جوندگان در زمین های کشاورزی بر سر محصولات گرمسیری کشتزارهایی مانند نیشکر، درخت خرما، کاکائو و قهوه و همچنین برنج، سایر غلات و محصولات غذایی اتفاق می افتد. بطوری که آب و هوای ...
نظريه اسلام در مديريت منابع انسانى نظريه رشد و مديريت رحمانى مديريت منابع انسانى، که شرح آن رفت، جايگاه مهمى در مکاتب مديريتى کسب کرده است. در اين مديريت، آنچه بايد اداره شود، انسانها هستند که رکن اصلى هر سازمان به شمار مى روند. نظريه اس
چکیده تغییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحی و مدیریت شود. جهان امروز نیاز فزاینده به آن نوع از رهبری دارد که به ایجاد سازمانهایی که به سمت فعال کردن پتانسیل های خود می پردازند بها دهد و در عین حال به حل بحرانها و شرایط اضطراری محیط کار بیندیشد. در چنین شرایطی سازمانها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را ...
چکیده گرچه پرورش مدیران در گذشته با سودآوری موسسه ارتباط نزدیکی داشته لذا امروزه چهره دیگری یافته است مدیران ارشد سازمانها دریافتهاندکه تلاشهای آموزشی درست برای تداوم بالندگی کارکنان جهت تصدی مشاغل مدیریتی الزامی است. تمامی برنامه های آموزشی سازمانهای بزرگ بر اصول مدیریت حرفه ای تاکید دارند که این برنامه ها با ارائه دانش و اطلاعات در زمینه های برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت ...
مقدمه انسان در زندگی روزمره خود با استرس ها و فشار های متعدد ی روبرو است. دوران نوجوانی که ا ز آن به نام دوره بحران طوفان و استرس تا دوره زایش دوباره یاد کرده اند یکی از حوادث پراسترس زندگی هر فردی است. نوجوان در این دوره از طرفی با گذر از دوره کودکی به بزرگسالی با تغییرات وسیع جسمانی و رشد شناختی مواجه بوده و از طرف دیگر با مسائلی همچون رشد هویت، دستیابی به استقلال از خانواده ...
در بخش دولتی ایران مقدمه با پیشرفت روز افزون بشر رابطه بین دولتها و ملتها پیوسته در حال دگرگونی و تعریف مجدد است . انسان امروز تمایل دارد در جامعه ای زندگی کند که در آن دولت حضوری نامحسوس تر ، کار آمدتر و پاسخگوتر داشته باشد . دولتی که قادر باشد با برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت ، افق های امیدوار کننده ای را پیش روی مردم و شهروندان به عنوان برگزینندگان خود بگستراند . ...
(هفت سين پيشرفت) چکيده سازمانهاي در حال توسعه و پيشرفت، نياز به الگوها، استانداردها و مدل هاي مختلفي دارند که آنها را در اين مسير هدايت کنند. اين مهم است که نه تنها نبودن الگوهاي مناسب موجب انحراف سازمانها و به هدر رفتن منابع آنها مي شود،
خلاصه : این مقاله ، مدیریت/ مهندسی ارزش را به عنوان یک سبک مدیریت در اجرای پروژهها بیان میدارد و در کل سعی شده است. با بررسی یک سری تحقیقاتی که توسط محققان زبده در این زمینه انجام گرفته و تحلیل نتایج آنها به یک نتیجهگیری کلی در مورد چگونکی تداخل مدیریت ارزش و اجرای پروژهها دست یابیم. همانطور که میدانیم مدیریت یا مهندسی ارزش تکنیکی است کارکردگرا که کارآیی خود را به عنوان یک ...
فلسفه مديريتي ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج ف
مقدمه مقوله بحران امروزه از پیچیدهترین موضوعاتی است که رهبران، مدیران جامعه با آن درگیر میباشند. گستردگی و تنوع موضوع به همراه حساسیت و اهمیت آن باعث شده که اندیشمندان زیادی در این وادی قلمفرسائی کرده و هر یک از دیدگاه خود راههای برای شناخت و هدایت آن ارائه دهند در کنار این اندیشمندان رهبران جامعه هستند که عملاً با موضوع دست و پنجه نرم کرده، به هنگام مواجهه با بحران سعی در ...
مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه
مديريت علمي چکيده : در مقاله زير مطالبي در ارتباط با يکي از مهمترين عللي که باعث پيشرفت جهان صنعتي شده است را مد نظر قرار مي گيرد . براستي چرا کشورها يي همچون ايلات متحده و ژاپن و کره و ...... پيشرفت کردند و چه عاملي سبب اين پيشرف
هدف مدیریت کیفیت جامع جلب رضایت کامل مشتری با کمترین هزینه است. مدل مدیریت کیفیت جامع روش متفاوتی را در نحوه نگرش به شیوه مدیریت فراهم می سازد و یک نوع فرهنگ مشارکتی را توسعه می بخشد که هریک از کارکنان می توانند در تصمیم گیریها حضور داشته باشند. مدیریت کیفیت نگرشی نو به بهبود کارایی در سازمان و هدف اولیه آن درگیرکردن همه کارکنان با هدف حذف خطاها و جلوگیری از ضایعات است. امروز ...
هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار چکیده این مقاله به موضوع هوش هیجانی و کاربرد آن در مدیریت سازمانها میپردازد. هوش هیجانی تعریف شده و با هوش تحصیلی مقایسه میشود. شرایط بروز هوش هیجانی و استعدادهای فردی برای ایجاد هوش هیجانی تشریح میشوند. سپس کاربرد هوش هیجانی در مدیریت بازار بررسی میشود. همچنین به موضوع هوش بین فردی، امید و خوشبینی و نقش آنها در مدیریت بازار پرداخته ...
اول : مباني (Internetworking) شبکه : به مجموعه اي از کامپيوترهاي مستقل و متصل به يکديگر شبکه گفته مي شود. در سيستم هاي توزيع شده کامپيوترها متصل هستند ولي مستقل نيستند ولي در شبکه علاوه براينکه کامپيوترها متصل به يکديگرند از همديگر مستقل نيز مي باشن
160 نکته در مدیریت 1- در انجام کارها روی شیوهای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند. 2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین میشود، میتوان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. 3- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری ...
مقدمه دولت گذشته از اعمال حاکمیت و برقراری نظم و امنیت عمومی، بزرگترین مجری طرحهای، بزرگترین کارفرما، بزرگترین خریدار کالا خدمات و همچنین در موارد زیادی بزرگترین عرضه کننده آنهاست. قراردادهایی که دولت با اشخاص حقیقی یا حقوقی خصوصی منعقد میسازد دارای عناوین مختلفی اند. در نظام حقوقی فرانسه قراردادهایی که یک طرف آن دولت باشد به قراردادهای اداری معروفند. در نظام حقوقی ایالات متحده ...
ستاوردهاي بشر در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات به شناخت بيشتر بشر از ارگانيسم هاي سازماني، چگونگي فعاليت هاي فردي و سازماني، بهبود و کنترل اين فعاليت ها، توليد محصولات سخت افزاري و نرم افزاري، قطعات و سيستم هاي ارزانتر، هوشمندتر، چندمنظوره، سازگار
اصول کار با PDMS (The Principles of PDMS) چگونه PDMS مي تواند به شما کمک کند؟ سيستم مديريت طراحي کارخانه Plant Design Management System يا PDMS يک نرم افزار کامپيوتري است که به شما اجازه مي دهد يک مدل به اندازه واقعي و با تمام
مقدمه: امروزه اهميت فرايند مديريت بر کسي پوشيده نيست.((کشورهاي صنعتي پيشرفته ازدهها سال قبل به اين مقوله توجه داشته اند و عملا“ توسعه خويش را مديون بهبود شيوه هاي مديريت ميدانند)) (محمدرشيدي،جايگاه برنامه ريزي آموزشي درفراگردمديريت،مديريت دولتي
مدیریت: فرآیند بکار گیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و مادی از طریق برنامه ریزی، سازماندهی بسیج منابع و امکانات، هدایت، وکنترل که در چهارچوب یک نظام ازرشی پذیرفته شد برای رسیدن به اهداف تهیه شده است. مدیر: فردی است که مسئولیت عملکرد دو یا چند نفر از افراد سازمان را بعهده دارد. علم مدیریت: بخشی از دانش مدیریت است که از طریق آموزش بدست می آید. هنر مدیریت: بخشی از دانش مدیریت است که ...
مديريت بازرگاني رشته مديريت بازرگاني در مفهوم عام آن شامل طيف وسيعي از مديريتها ميشود، زيرا بيشتر سازمانهاي تجاري ، صنعتي و خدماتي مثل بانکها، شرکتهاي بيمه و يا کارخانجات صنعتي به دنبال سود هستند و در نتيجه يک موسسه بازرگاني محسوب ميشوند. و
علم و هنر به کارگيري از اصول برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و کنترل امکانات و فعاليت هاي افراد براي رسيدن به هدف هاي خاص مؤسسه تعريف کرد. اهميت کارآيي و اثر بخشي مديريت: در عصر امروز اهميت مديريت تا بدانجاست که برخي از انديشمندان
امروزه که همزمان با افزايش نيازهاي اطلاعاتي و تقاضاهاي فني ، با کاهش سرمايه و نيروي انساني مواجه هستيم، برنامه ريزان در کنار مديريت بودجه ، مديريت نيروي انساني، مديريت توليد و ...، مديريت زمان را نيز مورد
((وجوه تمايزمديريت اسلامي باسايزمکاتب مديريت)) درفصل نخست به بحث پيرامون(مديريت اسلامي)ومفاهيم آن ازديدگاه (مطلب)و(علم)پرداختيم.گفتيم که مديريت اسلامي براساس ادله بيان شده پيش ازآن که (علم)باشديک(مکتب)است وازهمين رووظيفه ي مکتب ارائه راه حلهائي
پرت در برنامه ريزي و مديريت چکيده مدل هاي شبکه اي برنامه ريزي که جزء ابزارهاي کنترل پروژه نيز محسوب مي شوند عبارتند از: پرت، سي پي ام و برنامه ريزي خطي، گرچه پرت و سي پي ام در اصول بسيار شبيه هم هستند ولي داراي تفاوتهايي نيز مي باشند. فن ا
چکيده اين مقاله موضوع روش تفکر مديران و ذهنيت هاي آنان را مورد بررسي قرار مي دهد. شاخص هاي عمده در پرورش ذهنيت و انواع ذهنيت هاي مديريت و رهبري شامل ذهنيت انديشهورز (مديريت بر خويشتن)، ذهنيت تحليلگر (مديريت بر سازمان يا مجموعه)، ذهنيت جهان ديد
مديريت اثربخش منابع، مفهومي است که به گفته دانيل ورن در کتاب تکامل انديشه مديريت، ميتواند به پادشاه بابل يعني حمورابي بازگردد. مديران باستان، قانوني مشتمل بر مثلاً 282 بند تدوين ميکردند که تمامي معاملات، کسب و کار، رفتارهاي شخصي، روابط بين افراد،
مديريت رفتار سازماني در هزاره جديد در هزاره جديد، مديريت رفتار سازماني، بايد اصول موثر در هزاره قديم را بهکارگيرد. نويسندگان اين مقاله، پس از بررسي رفتار سازماني و متون مديريت براساس واقعيتهايي که در طول بيش از 25 سال تجربه
گشایش مطالعه سیر تکاملی مدیریت از گذشته تا کنون, نشاندهنده روند تغییر نوع تفکر بشر است. روزی پول و ثروت حرف اول و آخر را میزد, اما امروز فکر و اندیشه. روزی فقط خروجی اهمیت داشت اما امروز منابع انسانی داخل مجموعه و مشتری. مشاهده و بررسی این روند, حاوی درسهای بسیار ارزندهای برای ما است. اینکه بدانیم کجا هستیم و چقدر فاصله داریم. ظهور مدیریت انسان از اولین روزهای خلقت خود با ...
مديران در سازمان در پي آن هستند که با حداقل امکانات، حداکثر استفاده و مطلوبيت را از آن سازمان خود نمايند. يکي از ابعاد بسيار مهم يک سازمان در حال حاضر شيوه بکارگيري از دارائيهاي موسسه است و همچنين ميدانيم که قسمت عمدهاي از دارائيهاي موسسات در موجو
هر جامعه اي، تعريف ويژه اي از مديريت شهري دارد.که اين تعريف وابسته به حقوق اساسي و قوانين است تعاريف مختلف و متفاوتي براي مديريت، ارائه شدهاست که برخي از آنها، عبارتند از: مديريت، هماهنگ کردن منابع انساني و مادي براي نيل به اهداف است.
مديريت بازرگاني که دانشي نو پا و سرآغاز ان از بوستون آمريکا بودهاست به بحث پيرامون چگونگي کنترل سود و سرمايه و هزينه و استفاده بهينه از امکانات ميپردازد. تيلور پايه گذار اين علم در مکتب کلاسيک بودهاست. اما نقطه عطف مديريت دکتر دمينگ است که در دهه
در بحث وظايف مديريت از پنج وظيفه اصلي سخن به ميان آمده است : ?) برنامه ريزي Planning ) ?) سازماندهي Organizing) ?) به کار گماردن Staffing ) ?) رهبري / هدايت Directhing) ?) نظارت / کنترل control ) البته غير از تقسيم بندي فوق نويسندگان مخت
گشايش مطالعه سير تکاملي مديريت از گذشته تا کنون, نشاندهنده روند تغيير نوع تفکر بشر است. روزي پول و ثروت حرف اول و آخر را ميزد, اما امروز فکر و انديشه. روزي فقط خروجي اهميت داشت اما امروز منابع انساني داخل مجموعه و مشتري. مشاهده و بررسي اين رو
توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن. آشنايي با مفهوم سيستم و انواع آن (سيستمهاي باز و بسته و کارکردهاي آنها) آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهاي سازمانهاي رسمي و غير رسمي شناسايي سبکهاي مديريتي، آشنايي با اصول مدير
پسماندهاي بهداشتي و درماني در سالهاي اخير بواسطه گسترش و تنوع فناوري و افزايش جمعيت از اهميت خاصي براي محيط زيست و سلامت عمومي تبديل شده است اين موضوع از آن جهت حائز اهميت مي باشد که بيماريهاي نو پديد مثل AIDSستون فقرات جوامع را به لرزه در آورده اس
هر خانواده اي ازمنابع متعدد درآمد کسبمي کند که اين درآمد محدود است يعني مقدار معيني است و به هر مقدار که اراده کند، در اختيارش نيست ودر عوض مخارجي دارد که براي انجام آن از درآمدهايش استفاده مي کند. خانواده اولين پايگاه فرد براي زندگي و مهم تري
آموزش و پرورش انتقال اعتقادات ، رسوم ، اخلاق ، هنجارها ، ارزشها ، رفتارها ، دانش ها و مهارتها به نسل جديد مي باشد . در تمام دنيا به الگوي کلي نهادها ، مؤسسات و سازمانهاي رسمي جامعه که بواسطه آن انتقال ميراث فرهنگي ، آموزش علوم و فنون و رشد