تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع الگوریتم یادگیری در سایت یافت گردید:
مراجعرا میتوان به عنوان یک ترازوی خوب برای مقایسه روشهای مختلف بکار برد. بعنوان مثال: مراجع استراتژی، انتخاب و جایگزینی را بکار گرفتند که با r BOA ها یکسانند. دربین الگوریتمهای متنوعدانش سرپرستی برای انجام دادن مدلهای مخلوط، دسته بندی یک کاندیدای مناسب برحسب بازدهی محاسباتی دیده شده است. بطور کلی EDA ها یک تقریب تقسیمی را بکار میگیرند که تلاش میکند یک مجموعه از ...
چکیده: در عصر حاضر در بسیاری از موارد ماشین ها جایگزین انسانها شده اند و بسیاری از کارهای فیزیکی که در گذشته توسط انسانها انجام می گرفت امروزه توسط ماشین ها صورت می گیرد . اگرچه قدرت کامپیوترها در ذخیره، بازیابی اطلاعات و اتوماسیون اداری ،.. غیر قابل انکار است، اما همچنان مواردی وجود دارد که انسان ناچار است خودش کارها را انجام دهد. اما به طور کلی ، موارد مرتبط با ماشین شامل ...
در این بخش ویزگیهای نظری در مورد مشکلات متعدد یاد گیری ماشین حساب ارایه شده و انواع مهارت های متعدد الگوریتم های یاد گیری ماشین حساب مطرح شده است.این نظریه در صدد یافتن پاسخی مناسب به این سوالات است.تحت چه شرایطی یاد گیری موفقیت آمیز امکان پذیر است و تحت چه شرایطی غیر ممکن است.وتحت چه شرایطی الگوریتم خاص یاد گیری ,یاد گیری موفقیت آمیز را تضمین میکند. مقدمه 1-7 هنگامی که یادگیری ...
در مورد الگوريتم ماشين حساب ما استفاده از يک بافر براي گرفتن عبارت بطور کامل و سپس تجزيه کردن اجزاي (Parse) آن از لحاظ فني غير ممکن نيست و تنها بدليل صورت مسئله قادر به انجام آن نيستيم. اما تصور کنيد که اگر قرار بود مرورگرهاي وب (Web Browsers) ابتدا
خوشه بندي روشي است که داده هاي يک مجموعه داده را به گروه يا خوشه تقسيم مي کند . از مرسوم ترين روش هاي خوشه بندي،الگوريتم هاي خوشه بندي k-Means وfuzzy k-Means مي باشند.اين دو الگوريتم فقط روي داده هاي عددي عمل مي کنند و به منظور رفع اين محدوديت، الگو
در اين گزارش ما يک روش جديد براي خوشه بندي داده ها بر پايه الگوريتم ژنتيک همراه با بازچيني مجدد ژن هاي هر کروموزوم در هر مرحله تکرار ارائه مي دهيم.اين امر باعث حذف انحطاط در مراکز خوشه ها در هر مرحله مي شود در اين گزارش يک عملگر ترکيب (crossover) جد
گزارش فعاليت هاي کارآموزي در آموزشگاه کامپيوتر تابران دراين آموزشگاه، آموزش رايانه کار درجه 2 ، رايانه کار درجه 1، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار 3D Max ، نرم افزار Matlab ، نرم افزارهاي ميکس و مونتاژ و....... انجام مي شد. رايانه کار درجه2 شامل مباحث
در اين پروژه قصد داريم روش جديدي جهت قطعه بندي تصاوير رنگي بااستفاده از سيستمهاي فازي معرفي نماييم.به عبارتي ديگر در تصاوير رنگي ، نواحي مشابه از لحاظ رنگ را جدا کرده و تصويررا به قطعات مشابه تقسيم مي نماييم. با توجه به اين که به طور معمول تصاوير رن
پیشگفتار : یکی از معلولیت های مادرزادی و اکتسابی (مانند جنگ و حوادث کارخانجات) قطع عضو اندام فوقانی و تحتانی می باشد ، هر سطح قطع عضو از ناحیه انگشتان تا مقاطع مختلف آن عضو اتفاق می افتد . از زمانهای بسیار دور به هر علت زیر بشر به فکر جاگزینی اندام فوقانی و تحتانی صدمه این بوده است : الف : از نظر روانی و زیبایی ب: از نظر کاربرد عملی و رفع وابستگی به غیر وسایل کمکی اندام تحتانی ...
الگوريتم ها در کامپيوتر ها اعمال مشخص و واضحي هستند که بصورت پي در پي و در جهت رسيدن به هدف خاصي انجام مي شوند.حتي در تعريف الگوريتم اين گونه آمده است که الگوريتم عبارت است از مجموعه اي ازاعمال واضح که دنبال اي از عمليات را براي رسيدن به هدف خاصي دن
پيدايش علوم و فنون جديد، جوامع بشري را با شکلهاي مختلفي از اطلاعات روبرو نموده است. سطح توسعه يک جامعه را مي توان با مقدار اطلاعات و دانش توليد شده در آن ارزيابي کرد. توليد فزاينده اطلاعات به شکلهاي مختلف صورت مي گيرد و با درجات متفاوتي از پيچيدگي ه
مقدمه شبکه هاي عصبي چند لايه پيش خور1 به طور وسيعي د ر زمينه هاي متنوعي از قبيل طبقه بندي الگوها، پردازش تصاوير، تقريب توابع و ... مورد استفاده قرار گرفته است. الگوريتم يادگيري پس انتشار خطا2، يکي از رايج ترين الگوريتم ها جهت آموزش شبکه ها
مقدمه : هدف از این اراِئه و تحقیق بررسی روشهای مطرح داده کاوی است .داده کاوی هر نوع استخراج دانش و یا الگواز داده های موجود در پایگاه داده است که این دانشها و الگوها ضمنی و مستتر در داده ها هستند ,از داده کاوی می توان جهت امور رده بندی (Classification ) و تخمین (Estimation) ,پیش بینی (Prediction) و خوشه بندی (Clustering)استفاده کرد .داده کاوی دارای محاسن فراوانی است . از مهمترین ...
بیائید بازار استخراج داده ها را از نقطه نظر منحنی اقتباسی تکنولوژی در نظر بگیریم ایمنی به اقتباس کنندگان اولیه ، از تکنولوژی لبه یادگیری برای دستیابی به مزیت رقابتی استفاده میکنند ؛ هنگامیکه تکنولوژی تکامل مییابد ، شرکتهای بیشتری آن را اقتباس میکنند ، و در یک حالت تجارت زمانی و عادی درج مینمایند . همچنین مناطق عملی بودن ابزاهای استخراج داده ها بزرگتر و بزرگتر میشوند. به ...
مقدمه انسان از دیر باز در جستجوی رفع معلولیت خویش بوده است و برای معلولیت عضوهایی مانند دست و پا،قطعات چوب و فلز را برای جایگزینی این اعضا استفاده نموده است.اما بطور مشخص پیشرفت تکنیک طراحی پروتز دست به روش الکتریکی بعد از جنگ جهانی دوم آغاز گردیده است. فعالیت ساخت اندام های مصنوعی (Artifitial organs) بیشتر مقارن با جنگهای بزرگ یا بعد آن بوده است که تعداد زیادی از جوانان قوی و ...
چکیده: شبکههای عصبی مصنوعی از مباحث جدیدی است که دانشمندان علوم کامپیوتر به آن علاقمند شدهاند و برای پیشرفت هرچه بیشتر علوم کامپیوتر وقت و هزینه بسیاری را صرف آن کرده و میکنند. این موضوع با ایده گرفتن از سیستم عصبی بدن انسان و با هدف شبیهسازی هرچه بیشتر کامپیوتر به انسان شکل گرفت و تا حال به خوبی پیشرفته است. از جمله کاربردهای این بحث میتوان از شناسایی الگوها, پردازش تصویر ...
مقدمه: سدها و مخازن مهمترین و موثرترین سیستم ذخیره آب می باشند که توزیع نابرابر مکانی و زمانی آب را تغییر می دهند. آنها نه تنها در تامین آب شرب، تولید انرژی برقابی و آبیاری زمین های پایین دست کاربرد داشته، بلکه در به حداقل رسانی خسارات ناشی از سیلاب و خشکسالی نیز نقش موثری را ایفا می کنند. بدون شک به منظور استفاده کامل از آب موجود، مدیریت بهینه مخازن بسیار با اهمیت می باشد. ...
مقدمه در سالیان اخیر شاهد حرکتی مستمر از تحقیقات صرفاً تئوری به تحقیقات کاربردی در پردازش اطلاعات برای مسائلی که راه حلی برای آنها موجود نیست بوده ایم. با توجه به این حقیقت توجه زیادی به توسعه تئوریک سیستمهای دینامیکی هوشمند مدل- آزاد بر اساس داده های تجربی وجود دارد. شبکه های عصبی مصنوعی جزء آن دسته از سیستم های دینامیکی قرار دارند که با پردازش بر روی داده های تجربی دانش در ...
امروزه با شکسته شدن پی در پی استقلال ، شاخه های مختلف علوم و بهره وری شاخه ای از شاخه ی دیگر و پیشبرد مسائل پیچیده خود، پیوستگی و لاینفک بودن تمامی شاخه های علوم را نمایان تر می سازد که سرمنشأ تمامی آنها از یک حقیقت نشأت گرفته و آن ذات باری تعالی است.اولین تلاش ها به منظور ارائه ی یک مدل ریاضی برای سیستم عصبی انسان در دهه 40 توسط Mcculloch , pitts انجام شد ، که حاصل آن یک نورون ...
رسوبات انتقالی توسط رودخانهها مشکلات زیادی خصوصاً جهت بهرهبرداری از سدها و سازههای آبی به وجود میآورند. در دههای اخیر تحقیقات بزرگی برای درک مکانیسم انتقال رسوب در جریانهای طبیعی صورت گرفته است. تخلیههای صنعتی و پسابهای کشاورزی به داخل سیستم آبزیان باعث میشود که رسوبات کف توسط موادسمی آلوده شوند. به همین ترتیب وقتی رژیم رودخانه تغییر مینماید این رسوبات آلوده به پایین ...
چکیده : داده کاوی عبارت است از فرآیند خودکار کشف دانش و اطلاعات از پایگاه های داد ه ای. این فرآیند تکنیک ها یی از هوش مصنوعی را بر روی مقادیر زیادی داده اعمال می کند تا روندها , الگوها و روابط مخفی را کشف کند. ابزار های داده کاوی برای کشف دانش یا اطلاعات از داده ها به کاربراتکا نمی کنند، بلکه فرآیند پیشگویی واقعیت ها را خود کار می سازند. این تکنولوژی نوظهور، اخیرًا به طورفزایند ...
مقدمه بازار ابزار استخراج داده ها از دو راه ابتدايي خود در حال ظهور ميباشد . بسياري از ابزارهايي که در اينجا توضيح داده ميشوند ، در مرحله اول انتشار ميباشند. موقعيت در بازار CRM که عموماً بخشي از سيستم تجارت الکترونيکي در نظر گرفته ميش
چکیده مقاله ) بسیار پیش می آید که دانش آموزان پس از تدریس یک درس ، از ما می پرسند که این درس که امروز خواندیم ،به چه درد ما می خورد؟و کجامی توانیم ازآن استفاده کنیم ؟ ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد . همچنین شامل کلیه ارتباطات ریاضی با زندگی روزمرّه ، سایر علوم و کاربردهایی در زندگی ...
چکیده بهمنظور تولید محصولات با کیفیت ثابت، مناسب است تا نظامهای تولید برای جلوگیری از هرگونه انحراف غیرطبیعی در شرایط فرایند، نظارت شوند. چارتهای کنترلی نقش مهمی در حل مشکلات کنترل کیفیت دارند؛ با وجود این اثربخشی آنان به شدت به فرضیات آماری بستگی دارد که در کاربردی واقعی صنعتی غالباً زیر پا گذاشته میشوند. برخلاف شبکههای عصبی میتوانند میزان بسیار زیادی از دادههای مخل را ...
هدف رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می پردازد، لذا اهمیت بسیار زیادی در دنیای امروز برخوردار است. هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاهها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند طراحی، شبیه سازی، ...
از عوامل موثری که در بهبود درس ریاضی میتواند اثربخش باشد فعالیتهای مکمل و فوق برنامه است که قسمتی از فرایند تدریس فعال و پویاست. این فعالیتها را میتوان به گونهای در تدریس طراحی نمود که فرصت اندیشیدن، حل مساله، ایجاد انگیزه و تثبیت یادگیری را به دنبال داشته باشد. تجارب نگارنده در بررسیهای گوناگون ]و بررسی حاضر[ خصوصاً در درس ریاضی حاکی از ...
ساختار ذهنی مغز شبکه عصبی یک مدل نسبتاً ساده از شبکه محاسباتی ذهنی است که از نظر درجه بعد از ساختار ذهنی مغز قرار گرفته است . این شبکه از چند عامل با مسئولیت و دستورالعمل پیوند دهی فرایند ها تشکیل شده است که با یکدیگر برای ایجاد یک کارکرد به عنوان محصول شبکه با یکدیگر فعالیتها و همکاری می کنند . محصول شبکه عصبی به همکاری انفرادی هر یک از عصب ها ( زیر شاخه ها ) بستگی دارد . طبقه ...
1-1 : مقدمه پردازش تصویر دیجیتال[1] دانش جدیدی است که سابقه آن به پس از اختراع رایانه های دیجیتال باز می گردد . با این حال این علم نوپا در چند دهه اخیر از هر دو جنبه نظری و عملی پیشرفت های چشمگیری داشته است . سرعت این پیشرفت به اندازه ای بوده است که هم اکنون و پس از این مدت نسبتاً کوتاه ، به راحتی می توان رد پای پردازش تصویر دیجیتال را در بسیاری از علوم و صنایع مشاهده نمود . ...
انسان هرزماني که براي انجام کاري نيازبه يک ياترکيبي ازسه خصيصه سرعت،دقت وقدرت داشته به سمت تهيه،ساخت يا اختراع ماشيني رفته است. اگراين تعريف رابپذيريم که ماشين ابزاري ساخته انسان جهت انجام کارياکارهائيست ،کامپيوتر نيز يک ماشين است امابايک تفاوت اسا
هوش محاسباتي يا (Computational-Intelligence) CI به معناي استخراج هوش، دانش، الگوريتم يا نگاشت از دل محاسبات عددي براساس ارائه به روز دادههاي عددي است. سيستمهايCI در اصل سيستمهاي ديناميکي مدل آزاد (Model-free) را براي تقريب توابع و نگاشتها ارائه م
بسيار پيش مي آيد که دانش آموزان پس از تدريس يک درس ، از ما مي پرسند که اين درس که امروز خوانديم ،به چه درد ما مي خورد؟و کجامي توانيم ازآن استفاده کنيم ؟ رياضيات به عنوان يک درس اصلي است که داشتن درک درست از آن در آينده ي تحصيلي دانش آموزان و طبعاً پ
در اين تمرين روش هاي استخراج ويژگي و روش هاي خطي و غير خطي دسته بندي را مورد مطالعه قرار ميدهيم. در ابتدا روش هاي مختلف استخراج ويژگي که از آن جمله PCA، LDA، روش قاب بندي و چند روش ديگر هستند را و سپس براي ويژگي هاي استخراج شده از روش هاي دسته بندي
رياضيات رياضيات را معمولاً دانش بررسي کميتها و ساختارها و فضا و دگرگوني (تغيير) تعريف ميکنند. ديدگاه ديگري رياضي را دانشي ميداند که در آن با استدلال منطقي از اصول و تعريفها به نتايج دقيق و جديدي ميرسيم (ديدگاههاي ديگري نيز در فلسفه رياضيات
مقدمه اي بر دادهکاوي در دو دهه قبل توانايي هاي فني بشر در براي توليد و جمع آوري دادهها به سرعت افزايش يافته است. عواملي نظير استفاده گسترده از بارکد براي توليدات تجاري، به خدمت گرفتن کامپيوتر در کسب و کار، علوم، خدمات دولتي و پيشرفت در وسائل جمع
VHDL زبان توصيف سخت افزاري براي طراحي مدارات ديجيتال مي باشد. و مانند ساير زبانهاي برنامه نويسي داراي دستورات خاص خود مي باشد. براي يادگيري زبان VHDL دانستن جبر بول و آشنايي با مدارات منطقي ضروري است. لذا ما فرض مي کنيم که دوستان با دو مقوله
رشته مهندسي کامپيوتر که به طراحي و ساخت اجزاي مختلف کامپيوتر مي پردازد، لذا اهميت بسيار زيادي در دنياي امروز برخوردار است. هدف از طي اين دوره تربيت کارشناساني است که در زمينه تحليل، طراحي، ساخت و راه اندازي دستگاهها و مجموعه هاي سخت افزاري جديد، برر
مقدمه یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه دست اند ر کاران تعلیم و تربیت کشور را به خود مشغول کرده است، نحوه ی مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهدید های حاصل از گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن است به ویژه ، با توجه به تاثیر این فناوری های نوین در شیوه های یاددهی - یادگیری و تغییر نقش معلمان ، ضروری است که ...
از عوامل موثر تربیتی در آموزش و پرورش امروز، فضای معماری مدرسه، معلم، نحوه تدریس معلم، خانواده هستند. فضاهای آموزشی نه تنها یک محیط بی روح محسوب نمی گردد بلکه به عنوان یک عامل زنده و تاثیر گذار در یادگیری و فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان محسوب می گدد. به عقیده برخی از صاحب نظران، آموزش غیر کلامی و بیانی می تواند تاثیر بیشتری در انتقال پیام به فراگیران نسبت به آموزش کلامی ...
سازمانهاي کامياب امروز سازمانهاي يادگيرنده و دانش آفرين تعريف سازمان عبارت است از کوشش جمعي و عمدي عده اي از افراد بر اساس روابط منظم و منطقي براي رسيدن به هدف مشترکي که هر يک از افراد به تنهايي از رسيدن به آن عاجزند با يکديگر همکاري و مساعدت مي
انسان عمدتاً (طبيعتاً) اجتماعي آفريده شده است و زندگي او بدون همکاري و همياري بي معني است. از اين رو بسياري از مطالب را در جمع مي آموزد. همياري يکي از رويکردهاي تدريس است که دانش آموزان را درگير خود آموزي و مسئوليت پذيري و تلاش و کوشش مي کند. در اين
پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير وسايل کمک آموزشي در يادگيري بر روي 64 نفر از دانش آموزان دوره راهنمايي انجام شد و جهت گردآوري داده ها يک پرسشنامه 18 سئوالي محقق *** ويژه معلمان و يک پرسشنامه 16 سئوالي ويژه دانش آموزان دوره راهنمايي تهيه شده و پس از اج
در سالهاي اخير پژوهش و مطالعه درباره ي کودکاني آغاز شده است که حالت و کردار آنان براي بسياري از پدران و مادران و معلمان و مددکاران حيران کننده است، زيرا اغلب آنان علي رغم داشتن هوش طبيعي، بدون بهره گيري از آموزش هاي ويژه قادر به ادامه ي تحصيل نيستند
در سالهاي اخير آمارشناسان به طور زياد روشهاي الگوريتم مونت کارلوي زنجير مارکوفي (MCMC) را رسم کردهاند. الگوريتم نمونهگيري گيبر يکي از بهترين روشهاي شناخته شده است براي آشنايي با شرايط مسأله فرض کنيد در بردار تصادفي ( ) براي محاسبه چگالي کناري x
در سالهاي اخير اهداف آموزشي در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تکامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حرکتي طبقه بندي هاي عملي و کاربردي بسيار محدود بوده است.
ناتوانايي هاي يادگيري نا توانايي هاي يادگيري مقوله خاص ديگري است که در حيطه کودکان استثنايي قرار دارد و درصد چشمگيري از کودکان را در بر مي گيرد، نا توانايي هاي يادگيري نارسايي هاي خاصي است که در صورت عدم شناسايي آن معمولاً تحقير و توهين و...بي
چندين سال است که پاورپوينت[1] را براي کلاسهاي آموزشي کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، يک دانشجوي کارشناسي ارشد روانشناسي به نام لين،[2] مرا به پروژه اي که بايد براي کلاس تحقيقش درمقطع کارشناسي ارشد تکميل ميکرد، دعوت کرد.وي درکلاس آموزشي روانشن
هر برنامه، مي بايست داراي يک طرح و يا الگو بوده تا برنامه نويس بر اساس آن عمليات خود را دنبال نمايد.از ديدگاه برنامه نويسان ، هر برنامه نيازمند يک الگوريتم است . بعبارت ساده ، الگوريتم ، بيانه اي روشمند بمنظور حل يک مسئله بخصوص است . از منظر برنامه
روانشناسي يادگيري روانشناسي يادگيري (Learning Psychology) هيلگاد روانشناس آمريکايي در يک تعريف جامع يادگيري را اينگونه تعريف ميکند: " يادگيري يعني؛ تغيير نسبتا پايدار در رفتار که بر اثر تجربه در تواناييهاي بالقوه فرد بوجود ميآيد."
مهارتهاي يادگيري نظريه هاي يادگيري اصولاً هر فعاليتي يک مبناي نظري دارد که منتج از يک سري تحقيقات و تابع يک اصول و شناخت کليت يافتهاي است . نظريه به معناي وسيع عبارتست از تعبير و تفسير حوزه اي از شناخت . در نتيجه براساس اين تع
در اين گزارش ما به بررسي ويژگي هاي الگوريتمهاي کنترل همروندي توزيعي که بر پايه مکانيزم قفل دو مرحله اي(2 Phase Locking) ايجاد شده اند خواهيم پرداخت. محور اصلي اين بررسي بر مبناي تجزيه مساله کنترل همروندي به دو حالت read-wirte و write-write ميباشد.
مقدمه چندی قبل یک دانشگاه آمریکایی طی نظرسنجی از اقتصاددانان – برنده جایزه نوبل، از آنان خواست بئویند در زمان حاضر، ثروت پایدار یک جامعه کدام است، در صورتی که در گذشته معمولاً، برده ها، طلا، منابع کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع، تجارت و غیر ثروت پایدار بوده است، اقتصاددانان عموماً پاسخ داده اند که در عصر فناوری پیشرفته، ثروت پایدار هر جامع، استعداد و نیروی انسانی ماهر و خلاق آن ...
چکیده : 1 . هرچند بیشتر دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری در زمینه ی ریاضیات قوی به نظر می رسند، اما مقداری از آنها نیز مشکلات جدی دراین زمینه دارند. نارسایی در محاسبه، ناتوانی شدید در یادگیری و به کارگیری ریاضیات معمولا با اختلال عملکرد عضوی همراه است. 2 . دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ریاضی ممکن است ویژگی های خاص مانند اختلال درک روابط فضایی، مشکلات بینایی- حرکتی و ...
مقدمه با توجه به تعریفی که از یادگیری میشود و آن را تغییرات کم و بیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه میدانند، میتوان تصور کرد که با انواع یادگیری در زندگی مواجه خواهیم بود، به این دلیل که فرد از زمان تولد تا سالمندی تجارب مختلفی در حوزههای مختلف کسب میکند. تلاشهای مکرر برای راه رفتن ، سخن گفتن ، غذا خوردن ، ارتباط با همسالان ، دفاع از خود ، مطالب آموزشگاهی ، مهارتهایی مثل ...
دنیای آینده پیام خوشبختی و رفاه برای مردمی دارد که خوب و سریع یاد میگیرند. هدف تدریس، بادآوری اسفنج جذب سخنان معلم نیست، بلکه تداوم یادگیری پس از ترک کلاس است. واژه تدریس معادل عمل کردن و واژه یادگیری معادل واژه یاد گرفتن است. باید تدریس منجر به یادگیری شود. مدیران آموزش و معلمان عزیز ما عنوز هم ایثارگرانند. از خود مایه میگذارند تا امید جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده ...
مقدمه این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است . سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با ...
بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: مزایا و معایب روشها و تکنیک های مختلف آموزشی را شرح دهید. 2- درباره روشها و تکنیک های متناسب با حیطه های ادراکی، عاطفی و روان حرکتی بحث کنید. 3- یک تجزیه و تحلیل وظایف (شرح وظایف) تألیف کنید. 4- روشهایی که با آنها آموزش سازمان یافته و مداوم را فهرست کنید. 5- اهداف ارزشیابی آموزشی را شناسایی کنید. 6- انواع مختلف ارزشیابی را شرح دهید. 7- ...
چکيده در اين تحقيق ابتدا به بيان مسئله و هدف و ضرورت تحقيق پرداخته، آنگاه واژه هاي تحقيق را توضيح داده سپس در فصل دوم به پيشينه تحقيق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماري خود را معرفي و پرسشنامه تهيه شده را ضميمه نموده و به تحليل و استنتاج پرداخته و در
آنچه که قبل از يادگيري HTML لازم است بدانيد: براي شروع کار با HTML شما به چيزهايي نياز داريد که در ليست زير آمده است: 1- شما ابتدا به يک کامپيوتر داريد، احتمالاً همين کامپيوتري است که با آن کار مي کنيد و صفحه ما را مي بيني 2- شما به يک ويرايشگر متن
هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري کودکان مقطع اول دبستان شهرستان ابهر است که فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از تاثير رنگها بر يادگيري در دختران و پسران داراي تفاوت است و همين طور رنگ زمينه در يادگيري تاثير دارد که جامعه آماري عنوان شد
از زمانيکه Pecora&Carroll روشي را براي همزمان¬سازي دو سيستم آشوبگونه با شرايط اوليه مختلف معرفي کردند، همزمان¬سازي آشوب به عنوان يک مسأله مهم در بحث سيستم¬هاي غير خطي به طور گسترده-اي وسعت يافت. همزمان سازي از مهمترين زيرشاخه¬هاي آشوب مي¬باشد. در سا
کلمات کليدي: بازآرايي بهينه، الگوريتم ژنتيک، کاهش تلفات چکيده: در اين مقاله الگوريتم ژنتيک جهت حل يک مساله بهينه سازي بکار برده شده است. منظور از بهينهسازي انتخاب بهترين ساختار از يک شبکه توزيع جهت کمينه کردن تلفات مي باشد. ا
-2) EZW الگوریتم EZW در سال 1993 توسط shapiro ابداع شد نام کامل این واژه [1] به معنای کدینگ تدریجی با استفاده از درخت ضرایب ویولت است. این الگوریتم ضرایب ویولت را به عنوان مجموعه ای از درختهای جهت یابی مکانی در نظر می گیرد هر درخت شامل ضرایبی از تمام زیرباندهای فرکانسی و مکانی است که به یک ناحیه مشخص از تصویر اختصاص دارند. الگوریتم ابتدا ضرایب ویولت با دامنه بزرگتر را کددهی می ...
چند رسانه اي ترکيبي از متن، گرافيک، صوت، انيميشن و ويدئو است. چند رسانه اي در تجارت، در مدرسه، در خانه و در مکانهاي عمومي مورد استفاده قرار مي گيرد. تمام سيستم هاي فشرده سازي به دو الگوريتم نياز دارد: يکي براي فشرده ساز ي داده ها در منبع و يکي براي
چکيده: سيستم GLITS، يک سيستم آموزش دهنده هوشمند با يادگيري تدريجي است که داراي 3 عامل ياد دهنده ، يادگيرنده و مشکلساز است. عامل ياد دهنده و يادگيرنده هر کدام داراي 5 لايه (زير سيستم) ميباشند. لايههاي ياد دهنده به نامهاي ناظر، ايجاد انگيزش،
اشاره: علوم بنیادی اعصاب (عصب شناسی و رفتارشناسی مغز و سلسله اعصاب)، از جمله دانش های پیچیده ای است که به تدریج و آرام- آرام وارد عرصه های زندگی میشود. امروزه کاربردهای عصب شناسی در علوم تربیتی و آموزش و پرورش، گسترده تر از سایر زمینهها نمود یافته است. آن چه در پی میآید مقاله ای است که از مجله معروف و حرفه ای «رهبری آموزشی» ترجمه شده است که به رغم سنگین بودن برخی از بخش های ...
«مقدمه» تربیت بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامه آموزشی مدرسه و فرایند تربیت و پرورش کودک و نوجوانان را تشکیل می دهد دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی در سه حیطه شناختی، عاطفی اجتماعی و روانی –حرکتی فقط از راه بررسی آموزشی، هدفمندی، برنامه ریزی و استفاده از طرح درسی امکان پذیر است. و یکی از دروسی است که اگر به طور صحیح برنامه ریزی گردد نقش مؤثری میتواند در رشد و تکامل دانش ...
مغز انسان مثل یک ارکستر پیچیده است. نقشها و فعالیتهای آن، یعنی همان عملکرد های عصب شناختی، به شدت به هماهنگی، کنار هم قرار دادن و همزمان کردن احتیاج دارد. درست مانند هر ارکستر دیگری، نقش هر نوازنده بنابر موقعیت تغییر میکند. و همان طور که گاهی نقش سازهای زهی یا بادی در موسیقی پر رنگ تر میشود، عملکردهای عصب شناختی متفاوتی به هنگام خواندن زبان،ریاضی، گزارش نوشتن یا ورزش کردن ...
تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری مقدمه انسان هایی که ما می شناسیم و با آنها در ارتباطیم، بر اثر یادگیری به آنچه که هستند رسیده اند. آنان عادت های زندگیشان را آموخته اند، و این عادت ها و همین طور خزانه معلومات، مهارت ها و شایستگی های انسانیشان که آنان را افراد متمایزی می سازد، میتوانند با یادگیری تغییر یابند. بزرگسالان افرادی بسیار قابل انطباق هستند و به شایستگی عمل می کنند. اینکه ...
چکیده: الگوریتم های ژنتیک از اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه جهت پیش بینی یا تطبیق الگو استفاده می کنند. الگوریتم های ژنتیک اغلب گزینه خوبی برای تکنیک های پیش بینی بر مبنای رگرسیون هستند. همچنین ساده خطی وپارامتریک نیزگفته می شود، به الگوریتم های ژنتیک می توان غیر پارامتریک نیز گفت. مختصراً گفته می شود که الگوریتم ژنتیک (یا GA) یک تکنیک برنامه نویسی است که از ...
الگوريتم بانکدار برگرفته ازWikipedia دايرهامعارف مجاني. اين صفحه باعث اجتناب از بن بست در ارتباط است. براي گرد کردن به نزديک ترين حالت، به بخش گردکردن بانکدار مراجعه کنيد. الگوريتم بانکدار ، الگوريتم اجتناب از بن بست و مقدار منبع مي باشد که توسط E
در دنياي کنوني ، با پيشرفت سريع تکنولوژي و انبوه اطلاعاتي که دراختيار افراد درزمان بسيار کوتاه قرا ر ميگيرد، روش تدريس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختيار دانش آموزان قرار ميدهد وجهت ارزشيابي، آن معلومات را از دانش آمو
در اين مقاله سعي شده است که بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ( کيفي – ياد گيري ) فراگيران با توجه به اهميت آن نگاهي داشته باشيم . بر اساس اين روش که همان سنجش عملکرد يادگيرندگان و مقايسه نتايج حاصل با هدفهاي آموزشي از پيش تعيين شده به منظور تصميم گيري که
افتراق فرآيندي است که به وسيله ي آن انسان به شباهت ها و تفاوت هاي ميان محرکهاي مربوط به هم واقف مي شود. بازشناسي تفاوتها ميان چيزهاي ديده شده نظير حروف يا ترتيبات زنجيره اي، ميان تفاوتهاي آوايي در لغات يا بين اشکالي که به فعاليت ها معني مي دهند. در
بيان نوشتاري به ارتباط انديشه ها با يکديگر از طريق علائم نگاره اي اشاره دارد. اين مسئله مستلزم داشتن فکري براي ارتباط، داشتن زباني براي بيان اين افکار، ترجمه ي شفاهي به علائم به صورتي که ديگران بتوانند افکار مورد نظر را بفهمند، است. علاوه بر دست خط
تعريف يادگيري يادگيري عبارت است از فرايند تغييرات نسبتاً پايدار بالقوه فرد بر اثر تجربه. در تعريف فوق مفاهيمي وجود دارد که براي درک بهتر آنها را تحليل ميکنيم. 1. مفهوم فرايند: يادگيري فرايند است چون بر اثر تعامل دائم فرد با محيط، هميشه و در همه جا
ما در اين خلاصه فقط فهرست مطالب مقاله و هدف از نگارش آن را با ذکر دو سه مثال توضيحي و چند آهنگ نگاره در اين جا آورده ايم . مقاله که به سي و پنج صفحه محدود مي شود، نگاهي تازه دارد به مسئله علمي و بر نامه دار شدن آموزش و يادگيري زبان فارسي پايه و برنا
خواندن کودکان معمولاً خواندن را در کلاس اول و گاهي زودتر آغاز مي کنند و در تمام طول دوران تحصيلشان اين وابستگي به خواندن ادامه پيدا مي کند. تحقيقي که توسط کرک و الکنيز در 1975 انجام شد نشان داد که 60 تا 70 درصد کودکاني که در اين برنامه ها ثبت نام کر
حل مسئله دو جز اصلي تفکر تکوين مفهوم و حل مسئله مي باشد. يک بخش مهم از رشد کردن و بزرگ کردن اين است که ياد بگيريم چگونه با موقعيت هاي دشوار کنار بياييم. بر موانع غلبه کنيم به سئوالات گيج کننده پاسخ دهيم در راه حل هايي براي مشکلات روزمره ي زندگي پيدا