تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع تجارت خدمات در سایت یافت گردید:
از طریق اینترنت خرید و فروش کنید ! نگاهی به تجارت الکترونیک ، منافع اقتصادی و محدودیت های داخلی سرآغاز با اختراع رایانه و فراگیر شدن استفاده از آن بخصوص از سال 1980 میلادی که کامپیوترهای خانگی جایگاه مناسبی در سطح تمامی فعالیت های علمی ، اقتصادی و تجاری پیدا کردند و نیز گسترش روز افزون شبکه اینترنت در جهان ، بشر امروزی ، غوطه ور در دریایی از اطلاعات شده است . از آنجا که دسترسی ...
در ايران نيز موانع در راه گسترش اين صنعت بسيار است اما فقدان بستر مناسب ملي و نگاه سنتي مردم به تجارت، کرس از بيکاري و عدم گسترش بانکداري الکترونيک را ميتوان از مهمترين اين موانع دانست. لذا طبيعي است که اقدامات اساسي و مهمي دارد. شناسايي و رفع اي
مقدمه: سیستم های اطلاعات دراشکال گوناگون می تواند درسازمانهاوکسب وکارها به کارگرفته شوند .مواردی نظیر انجام فعالیتها،حل مسائل سازمانی وپیگیری فرصتهای تجاری ،همگی بااستفاده ازآن امکان پذیر می گردد. دراین مقاله قصد داریم اطلاعات تجاری (BIS) راکه کارکردهای گوناگون سازمانی نظیر بازاریابی،مالی ، حسابداری ،مدیریت عملیات ومدیریت منابع انسانی راپتیبانی می کند،موردبررسی قرارمی دهیم ودرپی ...
فناوري اطلاعات با پيشرفتهاي اخير خود جامعهاي مجازي با آثار کاملاً واقعي به وجود آورده که تأثير زيادي بر زندگي انسانها داشته است. جامعهاي با قواعد مشترک که نوعي يکساني يا به عبارتي همگرايي در مسائل و قواعد مبتلابه را موجب شده است. بيجهت نيست که
تجارت الکترونيکي يکي از پديده هاي نوين و در حال گسترش دنياي کسب و کار در عصر اطلاعات است و سازمانهاي آينده نگر براي حفظ و يا کسب رهبري بازار بايد از آن بهره بگيرند. يکي از ابعاد تجارت الکترونيکي طبقه بندي انواع آن است که بر مبناهاي متفاوتي انجام پذي
بازاريابي کالاهاوخدمات بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتريان کالاوخدمات توليدشده توسط شرکت اطلاق مي شود. بازاريابي :بازاريابي رامي توان به عنوان فعاليتي لازم براي تطبيق کالاهابانيازهاوخواسته هاي بازارتعريف کرد. دربازاريابي تصمي
بسياري از اقتصاد دانان و متخصصين بر اين عقيده اند که انقلابي مشابه انقلاب صنعتي به وقوع پيوسته که جهان را وارد عرصه اطلاعات ساخته و بسياري از جنبه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حيات بشر را دستخوش تحولي عظيم نموده است. رشد روزافزون فن آوري بخصوص فن
چکيده رشد سريع تجارت الکترونيکي، تأثير بسزايي بر چگونگي تجارت در جهان ميگذارد. تجارت الکترونيکي خود تحت تأثير تحولات در فناوري اطلاعات است. اين مقاله، تغييرات فناوري را که باعث تحول در تجارت الکترونيکي خواهد شد بررسي نموده و اثرات اقتصادي آن را مور
وضع اقتصادی و اجتماعی ایران تشابهی با کشور های متحده امریکا ندارد و اکثر مطالب مندرج در کتابهای بازاریابی آنها در ایران بدون استفاده است. اصول کلی بازاریابی امریکا در ایران قابل استفاده است ولی باید جرح و تعدیل گردد و با اوضاع و احوال ایران انطباق داده شود. ترقیات , اکتشافات و اختراعات قرن بیستم به علت احتیاجات نظامی , بیشتر در رشته های فیزیک و مکانیک متمرکز شده و نصیب دیگر رشته ...
ارتباط بین تجارت و تکنولوژى دیر زمانى است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکى باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتى بود. در حدود 2000 سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتى را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمین هاى دور دست یابند. با این پیشرفت، براى اولین بار مرزهاى جغرافیایى براى تجارت باز شد و تجارت با سرزمین هاى دیگرآغاز شد. اکنون، شبکه جهانى ...
تعریف تجارت الکترونیکی(e- commerce) تجارت الکترونیکی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به کمک فناوری اطلاعات است. تجارت الکترونیکی فعالیتهای بازرگانی است که به روش دیجیتالی و از راه شبکههای رایانهای انجام میگیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شرکتها با مشتریان، بدینگونه است. تفاوت کسب و کارالکترونیکی و تجارت الکترونیکی کسب و کار ...
1.مقدمه شرکتهای کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی بسیاری کشورها محسوب میشوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که درصدد احیای ساختار اقتصادی خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. این کشورها دریافتهاند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن، اولویت باید به رشد صنایع کوچک و متوسط داده شود نه صنایع بزرگ. به همین دلیل در حال حاضر اشتیاق و تمایل ...
) تجارت الکترونیکی و تجربیات بین المللی 1) واقعیت فناوری اطلاعات با پیشرفتهای اخیر خود جامعهای مجازی با آثار کاملاً واقعی به وجود آورده که تأثیر زیادی بر زندگی انسانها داشته است. جامعهای با قواعد مشترک که نوعی یکسانی یا به عبارتی همگرایی در مسائل و قواعد مبتلابه را موجب شده است. بیجهت نیست که نویسندگان مایلند پیشرفتهای اخیر را با آغاز عصر صنعت (فناوری اطلاعات) و خطوط ...
تجارت های مالی و ساختارهای مالی موارد این دوره دانشجویان را برای دیدگاه بالاتری نسبت به ساختارهای مالی آماده می نماید. شامل نقشی که سیستم در اقتصاد بازی می نماید. گفتگو در مورد موارد مهمی که نقش عمده ای در سیستم دارند، دستگاههای تجارتی، قیمتی که آنها باید پرداخت بنمایند. در سومین میانه از ترم توجه به تجارت های مالی بزرگ و نجات ساختارهای مالی می پردازد. در مورد تفاوت نرخ ها و ...
تعریف حقوق تجارت داخلی: 1- حقوق تجارت یا حقوق بازرگانی، مجموع قواعدی است که امور مربوط به تجار و شرکتهای تجارتی و روابط و معاملات تجارتی را تنظیم مینماید و دولت ضامن اجرای آن است. به عبارت دیگر آن قسمت از حقوق که بر روابط و امور تجارتی حاکم است، حقوق تجارت نامیده میشود. مقام حقوق تجارت داخلی: 2- حقوق تجارت یکی از رشتههای حقوق خصوصی است. حقوق، همانطور که میدانیم، به دو شعبه ...
تجارت الکترونيک را مي توان انجام هرگونه امورتجاري بصورتon-line وازطريق اينترنت بيان کرد ، اين تکنيک در سالهاي اخير رشد بسياري داشته است .در آينده نه چندان دور تجارت فقط از طريق اينترنت ميسر خواهد بود. اين متن به معرفي تجارت الکترونيک ،انواع آن و
قدمت تجارت الکترونيکي يا ecommerce به قبل از پيدايش شکل کنوني اينترنت برميگردد، اما به علت هزينههاي سنگين اين شيوه از تجارت، امکان استفاده از آن تا چند سال گذشته فقط در اختيار شرکتهاي بزرگ تجاري و مؤسسات اقتصادي مانند بانکها و دولتها بوده است. قدمت
تجارت الکترونيکي جابه جايي همه داده هاي بازرگاني ميان خريدار، فروشنده و ديگر سازمانها به کمک فناوري اطلاعات است. تجارت الکترونيکي فعاليتهاي بازرگاني است که به روش ديجيتالي و از راه شبکههاي رايانهاي انجام ميگيرد. امروزه بسياري از داد و
در دنیای تجارت، پرداختن به موضوعات سخت افزاری (ماشین آلات، مواد و…) و نرم افزاری (روش کار، دانش فنی و…) تولید، به منظور استفاده از منابع (4M) به صورت امری بدیهی و روزمره رواج دارد. ضمن آنکه مدیران و کارشناسان و دیگر نیروهای انسانی نیز به عنوان نیروی مغز افزاری، بهره مندی از منابع را با فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی خود و در واقع بکارگیری تکنولوژی، توسعه می دهند و امکان تسلط ...
در فصل قبل مشاهده کرديم که چگونه تکنولوژيهاي تجارت الکترونيک، اساس اقتصادي برخي تجارتها را تغيير ميدهد. در اين فصل جزئيات بيشتري را در مورد اينکه چگونه اين پيچيدگيهاي صنعتي، ساختارهاي اقتصادي صنعت را تغيير ميدهد بيان خواهيم کرد. در ابتدا، دو اثري
چکیده با توجه به سیر نزولی تولید و صادرات فرش دستباف ایران در سال های اخیر، در این مقاله راه کارهای نوین تجارت و استفاده از شیوه تجارت الکترونیکی فرش دستباف به جای شیوه سنتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از طرف دیگر، با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیکی و مزیت های رقابتی حاصل از آن لازم می باشد که برای جبران عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه صادرات فرش دستباف، ...
نقش ICT در توسعه اقتصادی و تجارت الکترونیکی مقدمه : اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (World Summit on the Information Society) یا به اختصار "WSIS" از تاریخ 19 تا 21 آذر ماه سال جاری ( 10 تا 12 دسامبر 2003 ) در شهر " ژنو" واقع در کشور سوئیس برگزار گردید که در واقع مرحله اول آن به شمار می رود. مرحله دوم نیز از تاریخ 25 تا 27 آبان ماه سال 1384 ( 16 تا 18 نوامبر 2005 ) در تونس برگزار ...
معماری و چالش ها چکیده : ما نشان می دهیم که حوزه تجارت الکترونیکی می نواند همه اجزا مورد نیاز برای یک فرآیند موفق تعیین الگوهای سودمند تجاری را فراهم سازد و در عین حال عقیده داریم که این یک حوزه موثر برای فرآیند ذکر شده است . ما بر اساس تجاربمان در شرکت نرم افزاری بلو مارتینی (Blue Martini ) در ارتباط با معماری تلفیقی توضیح خواهیم داد تا نشان دهیم که این امر بر اساس تجربه صورت ...
مطالعاتي که در رابطه با علل موفقيت سازمانها بعمل آمده است. حاکي از آن است که کيفيت انتظارات بيشتري از خدمت در اين سازمانها ،به مثابه يک موضوع مهم مطرح بوده و تمامي فعاليتهاي سازمان در جهت تأمين آن هماهنگ مي شود. مشتريان عامل حياتي هر تجارتي هستند و
بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتریان کالاوخدمات تولیدشده توسط شرکت اطلاق می شود. بازاریابی :بازاریابی رامی توان به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاهابانیازهاوخواسته های بازارتعریف کرد. دربازاریابی تصمیم گیری درموردچهارموردبسیارمهم است . 1- محصول 2- قیمت 3- مکان توزیع 4- معرفی 1-محصول : تصمیم گیری درموردمحصول شامل انتخاب کالابرای تولیدوفروش است . برای درک عوامل اصلی که ...
چکیده موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی در عرصه تجارت بینالملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایهگذاری در توسعه زیرساختهای مربوط به آن، در کشور است، لذا تعیین اولویتهای سرمایهگذاری در این راستا از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی و به منظور اولویتبندی زمینههای ...
تجارت الکترونيک واژه اي است که براي تجارت از طريق سيستم هاي اطلاعاتي، ارتباطي بکار مي رود. تجارت الکترونيک با وجود اين که مدت زماني زيادي ازعمر آن نمي گذرد ولي نقش بسزا و چشم گيري در زندگي روزمره ما به عهده گرفته است به طوري که اجتناب از آن کارآس
تکنو لوژي اطلاعات به سرعت در حال تغيير جهان از شکلي است که ما آن را ميشناسيم. اين تغييرات،که در اواخر قرن بيستم آغاز شده، در اوايل قرن بيست و يکم با شتاب بيشتري خود را نشان ميدهد. اينترنت، تجارت الکترونيکي و وب سايت اصطلاحاتي هستند که امروزه بسيار
پیشگفتار امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف قرار گرفته است. تجارت الکترونیکی یکی از نمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصههای اقتصادی است. ظهور اینترنت و تجاری شدن آن در دهههای اخیر شیوههای سنتی تجارت را متحول نموده است. تجارت الکترونیکی انقلابی در شیوهها و رویههای تجاری گذشته ایجاد کرده و سرعت و صرفهجویی را ...
مقدمه پس از پایان جنگ جهانی دوم برخی از اندیشمندان بر آن بودند که کشورهایی برای تثبیت و تقویت قدرت صنعتی خود با وضع مقررات حمایتی می کوشند تولیدات داخلی خود را رونق بخشیده و از ورود کالاهای کشورهای رقیب به بازارهای داخلی ممانعت به عمل آورند. از آنجا که این تفکر راهنمای عملی اغلب سیاستگزاری کشورهاست, وضعیتی بوجود می آید که از داد وستد طبیعی کالا در بازارهای جهانی علاوه بر قانون ...
اصلاح ونوسازی ساختار تجارت داخلی به ویژه در حیطه اصناف، نیازمند حداقل سه اقدام اساسی است: تهیه بسترهای مناسب قانونی، اصلاح ساختار مدیریت اصناف در بخش دولتی و اراده معطوف به تغییر و تحول اصناف و بازرگانان در بخش خصوصی. گذر قانون نظام صنفی در تاریخ24/12/1384 از تصویب مجلس شورای اسلامی، نخستین و مهمترین اقدام برای تمهید بسترهای قانونی این تحول نوظهور بود. تاسیس مرکزاصناف و ...
تقسيمبندي تجارت الکترونيک تجارت الکترونيک در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات و خدمات بر روي شبکه اينترنت ميباشد و ميتوان آن را به چند گروه: تجارت بين بنگاه و مصرف کننده يا مشتري (B2C)، تجارت بين بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بين مصرف کننده و مصرف ک
مقدمه: در فصل قبل مشاهده کردیم که چگونه تکنولوژیهای تجارت الکترونیک، اساس اقتصادی برخی تجارتها را تغییر میدهد. در این فصل جزئیات بیشتری را در مورد اینکه چگونه این پیچیدگیهای صنعتی، ساختارهای اقتصادی صنعت را تغییر میدهد بیان خواهیم کرد. در ابتدا، دو اثری را که گهگاهی با تکنولوژی های اطلاعاتی قبلی مورد ملاحضه قرار گرفته، بررسی میکنیم: تغییر توازن قدرت در یک صنعت و هماهنگی بهتر ...
مقدمه وضع اقتصادي و اجتماعي ايران تشابهي با کشور هاي متحده امريکا ندارد و اکثر مطالب مندرج در کتابهاي بازاريابي آنها در ايران بدون استفاده است. اصول کلي بازاريابي امريکا در ايران قابل استفاده است ولي بايد جرح و تعديل گردد و با اوضاع و احوال ايران ا
مقدمه فناوری تجارت الکترونیکی با سرعت سرسام آوری در حال تغییر و پیشرفت است و اقتصاد جدید بسرعت جایگزین اقتصاد فعلی می شود. هدف از تجارت الکترونیکی دستیابی به کالا با سرعت بیشتر، قیمت ارزانتر و کیفیت برتر است. مردم در قرن 21 با یک تغییر اساسی در فرهنگ مصرف مواجه خواهند شد همچنانکه مراکز بزرگ خرید در دهه های 70 و 80 انقلابی را ایجاد کردند، تجارت الکترونیکی نیز باعث بوجود آمدن یک ...
مقدمه: آنچه در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است، معاملات کالی به کالی میباشد. با اینکه این معامله در واقع به سابقه تاریخی خود تکیه دارد و از منبع سرشار فقه نشأت گرفته است. اما آنچه که در دنیای امروز به دشواری می توان آن را نادیده گرفت پویایی و تحول قانون حتی در مجموعه فقهی آن می باشد. فقه اساساً پویا خلق شده است و اجتهاد نیز باید متحول باشد و از این روست که فقیه نیز در ...
سازمان تجارت جهانی WTO1 یک نقش محوری در اقتصاد جهان و تکتک کشورها برعهده گرفته است. قلمرو فعالیت این سازمان عمیقتر و گستردهتر میشود. این سازمان اکنون از محدوده سنتی صادرات و واردات کالاها و مسائل مرتبط آن که توسط موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت (گات)2 مشخص شده بود، فراتر رفته و تجارت خدمات و حقوق مالکیت فکری را نیز در برگرفته و از این طریق تأثیر مهمی برفرایند تولید گذاشته ...
شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی (EC) در ایران سید رحیم صفوی میرمحله * تجارت الکترونیکی/ موانع/ ایران چکیده: بحث EC بحث روز اقتصاد جهانی است و هر کشوری که توجه لازم را به EC (تجارت الکترونیک) نداشته باشد از گردونه رقابت جهانی عقب می افتد. یکی از مراحل اصلی برنامه ریزی EC، شناخت موانع آن می باشد. در این راستا در این مقاله و پژوهش به شناسایی موانع تجارت الکترونیک در ایران ...
چکیده: در جهانی کنونی که همه چیز در حال تحول و پیشرفت می باشد نروم تحول در زمینه های مختلف اقتصادی و دیگر زمینه ها برای تمام کشورها لازم و ضروری می باشد و حتی یکی از واجبات مهم برای بقای کشورها در زمینه ی فعالیت های اقتصادی در عرصه ی بینالمللی می باشد با توجه به وجود سازمانی به نام سازمان تجارت جهانی عضویت و 154 کشور جهان در این سازمان و آزادسازی تجاری در زمینه های مختلف در این ...
مقدمه: در فصل قبل مشاهده کردیم که چگونه تکنولوژیهای تجارت الکترونیک، اساس اقتصادی برخی تجارتها را تغییر میدهد. در این فصل جزئیات بیشتری را در مورد اینکه چگونه این پیچیدگیهای صنعتی، ساختارهای اقتصادی صنعت را تغییر میدهد بیان خواهیم کرد. در ابتدا، دو اثری را که گهگاهی با تکنولوژیهای اطلاعاتی قبلی مورد ملاحضه قرار گرفته، بررسی میکنیم: تغییر توازن قدرت در یک صنعت و هماهنگی بهتر ...
نشان های کالا و ضرورت توجه به آن؛الزامات توسعه تجارت جهانی اگر به صورت کلان به موضوع تجارت بین المللی کشورمان توجه کنیم تراز تجاری، شمای تجارت کشور است که اگر صادرات نفت و فرآورده های نفتی را از این تراز حذف نمائیم وضعیت تراز تجاری ایران روشن خواهد شد. خوشبختانه در سال های اخیر صادرات محصولات غیرنفتی مرتباً سیر صعودی داشته است ولی در مقابل واردات نیز هر ساله افزایش یافته است. در ...
طیدهه 80 بویژهدر نیمه دوم، بسیاری از کشورهای در حال توسعه به سوی طی خصوصیسازی، کاهش دخالتهای دولت در امور اقتصادی، مقررات زدایی، آزادسازیتجارت ،بینالمللی کردن رفتارهای اقتصادی، تلاش جهت جلب سرمایههای خارجی و بطور کلی سعی در حاکم کردن عناصر اقتصاد بازار بر اقتصادهایشان روی آوردند. این تحولات ساختاری در محیط اقتصاد سیاسی بینالملل، زمینه ساز آغاز مذاکرات ...
خلاصه اجرايي رشد سريع تجارت الکترونيکي جهاني و تاثير آن بر جامعه و اقتصاد در روسيه را بايد از طريق همتيهاي نظارتي، و سياستگذار مورد بررسي قرار داد. روسيه مي تواند منافع فراواني را در بازار سالم و مستحکم تجارت الکترونيک کسب نمايد، رشد کليه اشکال
مقدمه ازجمله عواملی که تأثیر به سزایی در رشد اقتصادی اکثر کشورهای در حال توسعه داشته، اتکا به تجارت خارجی بوده است و بعلت وابستگی شدید این کشورها به درآمدهای صادراتی و واردات مورد نیاز جهت پی ریزی صنعتی، تجارت خارجی نقشی اساسی و انکارناپذیر در رشد اقتصادی این کشورها دارد. نتایج حاصل از بررسیها نشان میدهند که با افزایش 1درصد در رشد صادرات کالاها و خدمات به نرخ رشد GDP به اندازه ...
حضور در بازار هاي جهاني با توسل به شيوه هاي موفق وکار امد که خود نماي از توانمندي اقتصادي کشور ها را به تصوير مي کشد، از جمله ضرورتهاي تطبيق با نظام بين المللي کنوني به لحاظ پيشرفتهاي حاصله در عرصه هاي اقتصادي وصنعتي آن است. بي شک بهره گيري از فن
چکیده درتحقیق حاضر سعی شده با توجه به بحث امنیت ملی که به عنوان یکی از مهمترین مسائل موجود در یک کشور می باشد به مسأله تجارت زنان پرداخته شود که با توجه به عدم دسترسی به ممتهمین از روش کتابخانه ای استفاده شده است.. در فصل دوم به بررسی پیشینه موضوع، در فصل سوم به بیان روش تحقیق پرداخته شده است. در فصل چهارم به توصیف و تحلیل یافته ها در 9 بخش (ابعاد شکل گیری باندهای فساد- ویژگی ...
مقدمه: سازمان جهاني تجارت با هدف اعمال قواعد و استانداردهاي يکسان بر حيطههاي مختلفي از تجارت و اقتصاد بينالملل به وجود آمده است. تعداد 148 کشور به عضويت اين سازمان درآمدهاند و حدود 30 کشور ديگر در مراحل مختلف پيوستن قرار دارند که در مجم
مقدمه: - تولید کننده یا فردی که کالا را تولید می کند.چنین فردی باید فروشنده نیز باشد چون مجبور است کالای تولیدی خود را به خرده فروش ، عمده فروش و یا حتی مصرف کننده نهایی بفروشد. قانون تجارت الکترونیکی باب اول- مقررات عمومی مبحث اول : در کلیات فصل اول– قلمرو شمول قانون ماده 1- این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطههای الکترونیکی و با ...
تجارت الکترونیکی در جهان امروز بسیاری از اقتصاددانان, متخصصان و آینده نگرها بر این عقیدهاند که در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است که جهان را وارد ” عضر اطلاعات“ ساخته است و بسیاری از جنبههای اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول, تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد, شرکتها و دولتها به ...
چکیده در این مقاله سعی شده است تا راهکارهائی به منظور سوق دادن تجارت سنتی در ایران به سمت تجارت الکترونیکی ارائه گردد. دراین راستا ضمن نگاهی به مفاهیم این تجارتها، روند گسترش تجارت الکترونیکی در جهان و گریز ناپذیر بودن استفاده از آنها بررسی گردیده است. همچنین با استفاده از تجربه های برخی کشورها و در نظر داشتن سیاستهای کشوری، روشهائی برای راه اندازی و گسترش تجارت الکترونیکی ارائه ...
نتایج ناشی از استقرار نظام تجارت الکترونیک با فرض باز بودن اقتصاد از لحاظ مبادلات تجاری و امکان جابجایی آزاد سرمایه در سطح بینالمللی از طریق شبکه بانکی نتایجی عام بر اثر استقرار نظام تجارت الکترونیک قابل انتظار خواهد بود. لازم به ذکر است که فرضهای فوق بهعنوان ملزومات ضمنی و نهچندان صریح تجارت الکترونیک مطرح میباشند که اغلب در تحلیلها از توجه به آنها غفلت میشود. این نتایج ...
سازمان تجارت جهاني WTO موافقتانه ي عمومي تعرفه و تجارت (گات) در سال 1974 با هدف افزايش تجارت بين المللي از طريق حذف موانع تجاري منعقد گرديد. تا کنون مذاکرات متعددي در چهارچوب اين موافقتنامه صورت گرفته است که دستاوردهاي زيادي در گسترش تجارت جهاني د
مقدمه از ابتدای دهه 1990 میلادی، موضوع قاچاق زنان در سطح جهانی ابعاد گسترده ای یافت بعضی کشورها در امر واردات زنان یا خروج آن به صورت کالا و کارگر مبنی فعالیت دارند. استفاده صنفی و ابزاری از زنان در دوره های مختلف از جوامع بشری به منظور بهره برداری سیاسی، مادی و جنسی همواره مورد توجه عده ای از اشخاص مسئول، سیاستمداران، سودجویان مادی و افراد هوسران بوده حتی قبل از ظهور دین مبین ...
ویژگیهای تجارت الکترونیک در برابر تجارت سنتی تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی (Traditional commerce & e - commerce) : هر فن آوری پیشرفته ، ایجاد تهدیدها وفرصتهای جدیدی برای سازمانها میشود . تغییر در فن آوری ، موجب تغییر در قانونمندی های بازرگانی شرکتها و متحول ساختن سیستمهای سازمانی و اجتماعی میگردد . تکنولوژی اطلاعات به عنئان لبه پیشرو تکنولوژیهای جدید در سه پارامتر سرعت ، ...
طيدهه 80 بويژهدر نيمهدوم، بسياري از کشورهاي در حال توسعه به سوي طي خصوصيسازي، کاهش دخالتهاي دولت در امور اقتصادي، مقررات زدايي، آزادسازيتجارت ،بينالمللي کردن رفتارهاي اقتصادي، تلاش جهت جلب سرمايههاي خارجي و بطور کلي سعي در حاکم کردن عناص
مديريت تجارت الکترونيک(E-Commerce ) يکي از مهمترين آثار و تبعات رشد و توسعه فناوريهاي ارتباطي و اطلاعاتي(ICTs) در عصر حاضر ظهور پديده تجارت الکترونيک(E-Commerce) بوده است. تجارت الکترونيک که همگام و همپاي توسعه اينترنت قوت و بسط بيشتري يافت زمينه
(Consumer to Consumer ) C2C محاورات و مبادلات الکترونيکي بين مصرف کنندگان که جهت برقراري ارتباط بکار مي رود مثلاً فروش اجناس دست دوم معمولاً جهت انجام تجارت بکار مي رود . banking – E بانکداري الکترونيکي ، زمانيکه کليه تراکنشهاي اوليه بانکداري از طر
مقدمه سازمان تجارت جهانی WTO1 یک نقش محوری در اقتصاد جهان و تکتک کشورها برعهده گرفته است. قلمرو فعالیت این سازمان عمیقتر و گستردهتر میشود. این سازمان اکنون از محدوده سنتی صادرات و واردات کالاها و مسائل مرتبط آن که توسط موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت (گات)2 مشخص شده بود، فراتر رفته و تجارت خدمات و حقوق مالکیت فکری را نیز در برگرفته و از این طریق تأثیر مهمی برفرایند تولید ...
تجارت الکترونيک واژهاي است که امروزه در مقالات و ادبيات بازرگاني و تجارت و رسانههاي عمومي بسيار به گوش ميرسد. اين پديده نوين هم به علت نوپابودن و هم به علت کاربردها و زمينههاي بسيار متنوع فعاليت، نزد مراجع گوناگون تع
سهم شما از زندگي چيست ؟ تابحال چند فرصتهاي طلايي زندگيتان ترديدکرده ايد . آنها را از دست داده ايد؟ آنها را براي خود مرور کنيد . ما امروز در کنار شما هستيم تا فردا حسرت اين روز و اين لحظه را نخوريد . در اوايل سال 1382 سه شرکت ايراني معتبر به نامهاي
واژه ديگري که مايلم در ادامه سلسله مطالب مرتبط با تعريف واژه ها در فنآوري اطلاعات و ارتباطات به آن بپردازم تجارت الکترونيک e-Business مي باشد. در کتاب مدلهاي راهبردي و راهکارهاي تجارت در اينترنت نوشته آقاي دکتر زرگر ، تجارت الکترونيک چنين تعريف شده
چکيده بيمه نقش بسيار ارزنده اي را در بهبود و ثبات وضعيت اقتصادي يک کشور ايفا مي نمايد؛ به گونه اي که مي توان ادعا نمود، بيمه عاملي براي بهبود وضع اقتصادي خواهد بود. اقتصاد يک کشور اگر متکي به بيمه و تامين حاصل از آن نباشد، اقتصاد مطمئن و پويايي نخوا
-1- مقدمه مطالعاتي که در رابطه با علل موفقيت سازمانها بعمل آمده است. حاکي از آن است که کيفيت انتظارات بيشتري از خدمت در اين سازمانها ،به مثابه يک موضوع مهم مطرح بوده و تمامي فعاليتهاي سازمان در جهت تأمين آن هماهنگ مي شود. مشتريان عامل حياتي هر
به طور خلاصه سازمانی است که با قوانین تجارت در سطح جهانی و یا نزدیک جهانی عمل می کند. نگرشهای متفاوتی راجع به WTO است: تشکیلاتی برای تجارت آزاد، محیطی که دولتها در آن راجع به موافقت نامه های تجاری بحث و گفتگو می کنند، مکانی برای حل و فصل مناقشات تجاری، سیستمی که بر اساس قوانین تجارت عمل می کند.( ولی به هر حال WTO سوپر من نیست، که بتواند تمام مسایل جهان را در هر شکلی حل کند) * ...
سازمان توسعه تجارت ایران در سال 1383 بر اساس تصویب نامه شماره 30765/ت 31056ه مورخ 11/4/83 هیات وزیران از ادغام مرکز توسعه صادرات ایران و مرکز تهیه و توزیع کالا تشکیل گردید. اهداف سازمان توسعه تجارت خارجی، بازاریابی، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی کشور، فراهم آوردن موجبات توسعه بنگاههای تجاری و افزایش توانمندی آنها بمنظور توسعه صادرات غیر نفتی و بهبود تراز ...
با اختراع رایانه و فراگیر شدن استفاده از آن بخصوص از سال 1980 میلادی که کامپیوترهای خانگی جایگاه مناسبی در سطح تمامی فعالیت های علمی ، اقتصادی و تجاری پیدا کردند و نیز گسترش روز افزون شبکه اینترنت در جهان ، بشر امروزی ، غوطه ور در دریایی از اطلاعات شده است . از آنجا که دسترسی به اطلاعات و آمار می تواند مبنای بسیار دقیقی در تصمیم گیری صحیح و اصولی به شمار آید می توان به ضرورت ...
تجارت الکترونيکي طي ساليان اخير با استقبال گسترده جوامع بشري روبرو شده است . امروزه کمتر شخصي را مي توان يافت که واژه فوق براي او بيگانه باشد. نشريات ، راديو و تلويزيون بصورت روزانه موضوعاتي در رابطه با تجارت الکترونيکي را منتشر و افراد و کارشناسان
چکیده بیشتر اقتصاددانان معتقدند که تجارت، موتور رشد و توسعه در جوامع امروزی است. تجارت خارجی با فرآهم آوردن امکان بهره گیری از صرفه های مقیاس، تکنولوژی های پیشرفته، امکان تخصیص بهینه منابع و افزایش رقابت در تولید محصولات، می تواند موجبات افزایش بهره وری عوامل تولید و رسیدن به رشد اقتصادی را فرآهم آورد. اما جذب تکنولوژی ها و فناوری های مدرن و پیشرفته در جریان تجارت و انطباق آنها ...
توجه به نقش مهم تجارت جهانی در صحنه اقتصاد بین المللی و تلاش کشورها برای گسترش سهم خود در تجارت جهانی در دوران پس از جنگ جهانی دوم و به منظور بهره مندی بیشتر از مزایای بازرگانی، کشورها پیوسته در کار فراهم ساختن شرایط و زمینه های مساعد برای ایجاد هماهنگی بیشتر در رویّه ها و رفتارهای تجاری میان خود بوده اند. موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت (GATT) [1] در راستای تحقق بخشیدن زمینه های ...
چکیده : ما نشان می دهیم که حوزه تجارت الکترونیکی می نواند همه اجزا مورد نیاز برای یک فرآیند موفق تعیین الگوهای سودمند تجاری را فراهم سازد و در عین حال عقیده داریم که این یک حوزه موثر برای فرآیند ذکر شده است . ما بر اساس تجاربمان در شرکت نرم افزاری بلو مارتینی (Blue Martini ) در ارتباط با معماری تلفیقی توضیح خواهیم داد تا نشان دهیم که این امر بر اساس تجربه صورت گرفته است . معماری ...
نظر به مواد 584 و 585 قانون تجارت مصوب 13 اردیبهشت 1311 مقررمیدارد مقدمه ماده 1 - مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده 584 قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یاادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آن که موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند . تبصره - تشکیلات و موسسات مزبور می توانند ...
براي تجارت الکترونيک تعاريف زيادي وجود دارد. بر خلاف مباحثي چون تحقيق در عمليات يا کنترل پروژه که دوران رشد و تغيير و تحول خود را طي کرده اند اينترنت و مباحث زاييده ي آن هنوز در حال تغيير هستند و بنا بر اين تعاريف آنها نيز در اين سير تحولي در هر دور
اشتغال استخدام و مشغول بودن به کار – حالت شاغل بودن شامل مزد بگیران وافرادی که برای خود کار می کنند . اشتغال تمام وقت به فعالیتی گفته میشود که ساعات مقرر ومعمول کار را بطور پیوسته شامل گردد قانون کار جمهوری اسلامی ایران 8 ساعت در روز و جمعاً 24 ساعت کار در هفته را تعیین نموده است . متوسط 7 ساعت و 20 دقیقه برای 6 روز . اشتغال پاره وقت به اشتغال منظم و اختیاری برای یک دوره روزانه ...
مقدمه : نویسندگان مختلف، تعاریف متفاوتی از کسب و کار دارند. در واژه نامهی آکسفورد[1]، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامهی لانگ من[2]، کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود، گفته میشود. به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، شامل فعالیتهایی است که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را ...
شرکت مهندسی فراز عمران شرق در سال 1385 توسط گروهی از کارشناسان که از مدتها قبل فعالیت خود را در قالب گروه آغاز نموده بودند با هدف بستر سازی و ایجادامکان فعالیت در زمینه های ساختمان ، میراث فرهنگی«پژوهش ، حفاظت و مرمت و احیای بناها ، بافتها و محوطه های تاریخی ، طراح مطالعاتی و بهینه سازی موزه ها ، مستند نگاری آثار موزه ای» ، و انتقال آموزه های معماری سنتی به معماری امروز در جهت ...
مقدمه پارس لن در سال 1378 با هدف ارائه خدمات نوین در زمینه شبکه و تجارت الکترونیک با همکاری چندی از مهندسین و کارشناسان خلاق شروع به کار نمود. در ابتدا با استفاده از تجارب خود در زمینه فناوری اطلاعات توانست گام مهمی در راه اندازی و عملیاتی شدن چندین طرح ملی بردارد. پس از چندی با تلفیق اطلاعات مهندسین صنایع - شبکه و کامپیوتر و ارائه راهکارهای نوین جهت سیستم های مدیریت اطلاعاتی ...
تاريخچه : آگهي تاسيس موسسه حقوق پرداز خمين با شماره ثبت 30 به تاريخ 1/8/85 به ثبت رسيد. با توجه به مواردي از قانون تجارت و تائيديه شماره 5851/ن/23-10/7/85 اداره ثبت شرکتها خلاصه اساسنامه و شرکتنامه مذکور جهت اطلاع عموم آگهي شد: 1- نام موسسه : موسسه