تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع تجارت کالا در سایت یافت گردید:
روشهاي حمل کالا در تجارت بين المللي ر تجارت بين الملي دادوستد کالا طبق عرف و عادلت انجام مي پذيرد. عرف و عادت ملل مختلف متفاوت وموجب بروز مشکلات در معاملات بين المللي است. اين مشکلات در جنبه هاي مختلف اجراي قرار داد مي تواند ظاهر شود، طرفين قرارداد
تضمين کالا در تجارت بين الملل - بررسي موضع حقوقي آلمان ، انگليس ، ايتاليا ، فرانسه ، ايالت متحده و اي قسمت اول حفظ يا ذخيره ، مالکيت در تجارت بين الملل بايعي که در تجارت بين الملل مايل است کالا را به طور نسيه و غير نقدي به مشتريانش تحويل دهد ، مرتب
نشان های کالا و ضرورت توجه به آن؛الزامات توسعه تجارت جهانی اگر به صورت کلان به موضوع تجارت بین المللی کشورمان توجه کنیم تراز تجاری، شمای تجارت کشور است که اگر صادرات نفت و فرآورده های نفتی را از این تراز حذف نمائیم وضعیت تراز تجاری ایران روشن خواهد شد. خوشبختانه در سال های اخیر صادرات محصولات غیرنفتی مرتباً سیر صعودی داشته است ولی در مقابل واردات نیز هر ساله افزایش یافته است. در ...
توجه به نقش مهم تجارت جهانی در صحنه اقتصاد بین المللی و تلاش کشورها برای گسترش سهم خود در تجارت جهانی در دوران پس از جنگ جهانی دوم و به منظور بهره مندی بیشتر از مزایای بازرگانی، کشورها پیوسته در کار فراهم ساختن شرایط و زمینه های مساعد برای ایجاد هماهنگی بیشتر در رویّه ها و رفتارهای تجاری میان خود بوده اند. موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت (GATT) [1] در راستای تحقق بخشیدن زمینه های ...
از طریق اینترنت خرید و فروش کنید ! نگاهی به تجارت الکترونیک ، منافع اقتصادی و محدودیت های داخلی سرآغاز با اختراع رایانه و فراگیر شدن استفاده از آن بخصوص از سال 1980 میلادی که کامپیوترهای خانگی جایگاه مناسبی در سطح تمامی فعالیت های علمی ، اقتصادی و تجاری پیدا کردند و نیز گسترش روز افزون شبکه اینترنت در جهان ، بشر امروزی ، غوطه ور در دریایی از اطلاعات شده است . از آنجا که دسترسی ...
مقدمه مربوط به دوره کارورزي با گذشت حدود دو ماه در يک دوره تخصصي کامل در مهرآباد که مخصوص کارمندان شرکت هواپيمايي است توانستم مدرک مربوط به حمل بار مرحله مقدماتي را بگذرانم و طريقه زدن بارنامه را در اين دوره آموزش ديدم و در حال حاضر حدود يک ماه مشغ
مقدمه: سیستم های اطلاعات دراشکال گوناگون می تواند درسازمانهاوکسب وکارها به کارگرفته شوند .مواردی نظیر انجام فعالیتها،حل مسائل سازمانی وپیگیری فرصتهای تجاری ،همگی بااستفاده ازآن امکان پذیر می گردد. دراین مقاله قصد داریم اطلاعات تجاری (BIS) راکه کارکردهای گوناگون سازمانی نظیر بازاریابی،مالی ، حسابداری ،مدیریت عملیات ومدیریت منابع انسانی راپتیبانی می کند،موردبررسی قرارمی دهیم ودرپی ...
قاچاق پدیده ای است مخرب که صدمه فراوانی بر پیکره اقتصاد کشور واردمی کند .این پدیده برنامه ها و سیاست های توسعه اقتصادی را مختل ساخته و منجر به کاهش تولیدات داخلی ، افزایش بیکاری و مشکلات ناشی از آن می شود . به طور کلی اثرات منفی قاچاق کالا را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم نمود . الف ) آثار قاچاق بر اقتصاد و سیاست های اجرایی دولت قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه ...
جهان سوم و دوران جدید چنین به نظر می رسد که جهان سوم در دوره حاضر به یکی از نقاط عطف تاریخی خود رسیده است. در این دوره شرایط نوینی هم از حیث سیاسی و هم از جهت اقتصادی، هم در داخل این کشورها و هم در سطح بین المللی در حال شکل گرفت است و بیشتر کشورهای جهان سوم نیز خود را بیش از پیش ناچار از تطبیق دادن با این شرایط جدید دیده اند. پایان نظم دو قطبی در دوران جنگ سرد، هم به عمر یکی از ...
بازاريابي کالاهاوخدمات بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتريان کالاوخدمات توليدشده توسط شرکت اطلاق مي شود. بازاريابي :بازاريابي رامي توان به عنوان فعاليتي لازم براي تطبيق کالاهابانيازهاوخواسته هاي بازارتعريف کرد. دربازاريابي تصمي
حقوق تجارت: 1- قوانين تجاري: 1.اصلي: قانون تجارت 2. فرعي: هرجيزي غير از قانون تجارت که با قوانين تحاري در ارتباط هستند(آيين نامه ي ثبت شرکتي – قانون ثبت اختراعات) 2- قوانين مدني: آراء ديوان عالي کشور است ( وقتي دو دادگاه در بحث امور تجاري ، قانو
بسياري از اقتصاد دانان و متخصصين بر اين عقيده اند که انقلابي مشابه انقلاب صنعتي به وقوع پيوسته که جهان را وارد عرصه اطلاعات ساخته و بسياري از جنبه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حيات بشر را دستخوش تحولي عظيم نموده است. رشد روزافزون فن آوري بخصوص فن
جوينت ونچر (مشارکت تجارتي) Joint Venture اصطلاحي است انگليسي که در زبان حقوقي و اقتصادي کشور ما به همان لفظ بکار رفته است بعضيها با توجه به اينکه اين اصطلاح براي اولين مرتبه در قراردادهاي نفتي مورد استفاده قرار گرفته است آن را در مقابل قرارداد امت
وضع اقتصادی و اجتماعی ایران تشابهی با کشور های متحده امریکا ندارد و اکثر مطالب مندرج در کتابهای بازاریابی آنها در ایران بدون استفاده است. اصول کلی بازاریابی امریکا در ایران قابل استفاده است ولی باید جرح و تعدیل گردد و با اوضاع و احوال ایران انطباق داده شود. ترقیات , اکتشافات و اختراعات قرن بیستم به علت احتیاجات نظامی , بیشتر در رشته های فیزیک و مکانیک متمرکز شده و نصیب دیگر رشته ...
ارتباط بین تجارت و تکنولوژى دیر زمانى است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکى باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتى بود. در حدود 2000 سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتى را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمین هاى دور دست یابند. با این پیشرفت، براى اولین بار مرزهاى جغرافیایى براى تجارت باز شد و تجارت با سرزمین هاى دیگرآغاز شد. اکنون، شبکه جهانى ...
تعریف تجارت الکترونیکی(e- commerce) تجارت الکترونیکی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به کمک فناوری اطلاعات است. تجارت الکترونیکی فعالیتهای بازرگانی است که به روش دیجیتالی و از راه شبکههای رایانهای انجام میگیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شرکتها با مشتریان، بدینگونه است. تفاوت کسب و کارالکترونیکی و تجارت الکترونیکی کسب و کار ...
-Network Marketing از آمریکا آغاز شد وبزرگترین شرکتها در این زمینه در آنجا هستند. در آمریکا از هر چهار نفر یک نفر به نحوی با این صنعت مرتبط است.MWM یک تجارت بهینه است که به شما قدرت ایجاد یک سازمان فروش با درآمد عالی را میدهد. از سالیان گذشته تا بحال شرکتهایی مانندBlue Sky تولید کننده لوازم ورزشی در آلمان و AM Ways ،تولید کننده مواد شوینده در آمریکا، به روش Multi-Level Marketing ...
درکار تجارت چندنفربا زرگانی به سوی شام ویمن نمود واولین سفرش به همراهی ابوطالب به شهر بصری بود. رموزکارتجارت را درضمن آن فرا گرفت. درسفرآخرین اجیرخدیجه شدومال التجاره اورادرشام بفروش رسانیدوبا سودفراوان بازگشت اوهمیشه جانب عدل وانصاف رارعایت می نمود ودروغ وتدلیس که روش بیشتربازرگانان است هیچگاه درکارش نبوده وهیچگاه در معامله با احدی سخت گیری نمی کرد. سائب ابی السائب می گوید ...
گمرک و نقش آن در تجارت الکترونيکي ابداعات و فناوريهاي وسيع سالهاي اخير، دسترسي به امکانات ارتباطي، ماهوارهاي و اينترنت و اثر آن بر مرزهاي جغرافيايي و ضرورتهايي که در دنياي معاصر به وجود آمده است بر کسي پوشيده نيست. افزايش فعاليتهاي برون م
حقوق تجارت الکترونيک (?) گر چه استفاده از وسايل الکترنيکي در تجارت ، امر تازه اي نيست و زماني طولاني است که از تلفن وتلگرام در مذاکرات وتوافقهاي تجاري استفاده مي شود ومدتي نيز از کاربرد دورنگار(Telex ) ونمابر (Fax )در اين زمينه مي گذرد ، ولي اص
تاريخچه تجارت الکترونيک انسان از آغاز آفرينش تاکنون روشهاي تجاري متفاوتي را تجربه کردهاست. در ابتدا سيستم تبادل کالا رايج بود. شکارچي گوشت را با سلاح عوض ميکرد. اين سيستم اشکالات فراواني داشت. مثلاً ممکن بود شکارچي نتواند سلاح سازي را پيدا کند که
1.مقدمه شرکتهای کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی بسیاری کشورها محسوب میشوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که درصدد احیای ساختار اقتصادی خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. این کشورها دریافتهاند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن، اولویت باید به رشد صنایع کوچک و متوسط داده شود نه صنایع بزرگ. به همین دلیل در حال حاضر اشتیاق و تمایل ...
) تجارت الکترونیکی و تجربیات بین المللی 1) واقعیت فناوری اطلاعات با پیشرفتهای اخیر خود جامعهای مجازی با آثار کاملاً واقعی به وجود آورده که تأثیر زیادی بر زندگی انسانها داشته است. جامعهای با قواعد مشترک که نوعی یکسانی یا به عبارتی همگرایی در مسائل و قواعد مبتلابه را موجب شده است. بیجهت نیست که نویسندگان مایلند پیشرفتهای اخیر را با آغاز عصر صنعت (فناوری اطلاعات) و خطوط ...
منظور از امنيت، حفاظت دادهها درمقابل افراد غيرمجاز و خاطى در فرآيند تجارت الکترونيک مىباشد اينترنت يک شبکه کاملاً باز است و تا هنگامى که تدابير لازم جهت عدم امکان دسترسى اشخاص غيرمجاز بهمنظور دراختيار قرار گرفتن اطلاعات و مداخله در آنها پيشبينى
تجارت الکترونيک را مي توان انجام هرگونه امورتجاري بصورتon-line وازطريق اينترنت بيان کرد ، اين تکنيک در سالهاي اخير رشد بسياري داشته است .در آينده نه چندان دور تجارت فقط از طريق اينترنت ميسر خواهد بود. اين متن به معرفي تجارت الکترونيک ،انواع آن و
قدمت تجارت الکترونيکي يا ecommerce به قبل از پيدايش شکل کنوني اينترنت برميگردد، اما به علت هزينههاي سنگين اين شيوه از تجارت، امکان استفاده از آن تا چند سال گذشته فقط در اختيار شرکتهاي بزرگ تجاري و مؤسسات اقتصادي مانند بانکها و دولتها بوده است. قدمت
تجارت الکترونيکي جابه جايي همه داده هاي بازرگاني ميان خريدار، فروشنده و ديگر سازمانها به کمک فناوري اطلاعات است. تجارت الکترونيکي فعاليتهاي بازرگاني است که به روش ديجيتالي و از راه شبکههاي رايانهاي انجام ميگيرد. امروزه بسياري از داد و
در دنیای تجارت، پرداختن به موضوعات سخت افزاری (ماشین آلات، مواد و…) و نرم افزاری (روش کار، دانش فنی و…) تولید، به منظور استفاده از منابع (4M) به صورت امری بدیهی و روزمره رواج دارد. ضمن آنکه مدیران و کارشناسان و دیگر نیروهای انسانی نیز به عنوان نیروی مغز افزاری، بهره مندی از منابع را با فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی خود و در واقع بکارگیری تکنولوژی، توسعه می دهند و امکان تسلط ...
مقدمه : بعضی می گویند گلدکوئست تجارت الکترونیکی است که با جذب مشتری برای شرکت و خرید سکه آن مبلغی به عنوان پورسانت به شما و بالادستی های شما پرداخت می کنند و در آن همه کس و از همه قشری در آن می توانند شرکت کنند و سود کلان و سرشاری را عاید شما و زیر مجموعه هایتان می کنند .... (آیا بدین گونه است یا خیر و با چه قیمتی میتوان آن را بدست آورد) من در اینجا حقایقی را درباره این به ...
چکیده با توجه به سیر نزولی تولید و صادرات فرش دستباف ایران در سال های اخیر، در این مقاله راه کارهای نوین تجارت و استفاده از شیوه تجارت الکترونیکی فرش دستباف به جای شیوه سنتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از طرف دیگر، با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیکی و مزیت های رقابتی حاصل از آن لازم می باشد که برای جبران عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه صادرات فرش دستباف، ...
نقش ICT در توسعه اقتصادی و تجارت الکترونیکی مقدمه : اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (World Summit on the Information Society) یا به اختصار "WSIS" از تاریخ 19 تا 21 آذر ماه سال جاری ( 10 تا 12 دسامبر 2003 ) در شهر " ژنو" واقع در کشور سوئیس برگزار گردید که در واقع مرحله اول آن به شمار می رود. مرحله دوم نیز از تاریخ 25 تا 27 آبان ماه سال 1384 ( 16 تا 18 نوامبر 2005 ) در تونس برگزار ...
در سالهاي اخير علي رغم وجود موانع سياسي براي پيوستن ايران به سازمان تجارت جهاني، بسياري از توليدکنندگان داخلي در شرايطي سخت به کسب و کار خود پرداخته اند. حال که به طور رسمي تقاضاي پيوستن ايران، موردپذيرش قرار گرفته است، هرچند تا عقد قرارداد و عضويت
معماری و چالش ها چکیده : ما نشان می دهیم که حوزه تجارت الکترونیکی می نواند همه اجزا مورد نیاز برای یک فرآیند موفق تعیین الگوهای سودمند تجاری را فراهم سازد و در عین حال عقیده داریم که این یک حوزه موثر برای فرآیند ذکر شده است . ما بر اساس تجاربمان در شرکت نرم افزاری بلو مارتینی (Blue Martini ) در ارتباط با معماری تلفیقی توضیح خواهیم داد تا نشان دهیم که این امر بر اساس تجربه صورت ...
طلب ديگر که در بحث انعقاد قرار داد قابل طرح است ، شکل ومفاد پيامهاي تجاري است . مادام که مذاکرات و تماسهاي تجاري از طريق تنها تلکس و فاکس و امثال اينها انجام شود و متون پيشنهادي قرار دادها وتعهدات بدين طريق مبادله گردد، نياز کمتري به وجود فرم و استا
بازار: درتجارت بازاربه مصرف کنندگان ومشتریان کالاوخدمات تولیدشده توسط شرکت اطلاق می شود. بازاریابی :بازاریابی رامی توان به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاهابانیازهاوخواسته های بازارتعریف کرد. دربازاریابی تصمیم گیری درموردچهارموردبسیارمهم است . 1- محصول 2- قیمت 3- مکان توزیع 4- معرفی 1-محصول : تصمیم گیری درموردمحصول شامل انتخاب کالابرای تولیدوفروش است . برای درک عوامل اصلی که ...
اساس یک سنت دیرینه کشورهای مختلف جهان عموما بخش کشاورزی خود را طی سالیان گذشته به طرق مختلف تحت حمایت خاص قرار داده اند. کشورهای وارد کننده کالاهای کشاورزی با اعمال تعرفههای گمرکی و محدودیت های وارداتی بخش کشاورزی را از رقابت با کالاهای جایگزین وارداتی مصون داشتهاند. کشورهای بزرگ صادر کنده این کالاها نیز با پرداخت سوبسیدهای صادراتی بخش کشاورزی خود را در بازارهای جهانی فعال ...
چکیده موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی در عرصه تجارت بینالملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایهگذاری در توسعه زیرساختهای مربوط به آن، در کشور است، لذا تعیین اولویتهای سرمایهگذاری در این راستا از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی و به منظور اولویتبندی زمینههای ...
تجارت الکترونيک واژه اي است که براي تجارت از طريق سيستم هاي اطلاعاتي، ارتباطي بکار مي رود. تجارت الکترونيک با وجود اين که مدت زماني زيادي ازعمر آن نمي گذرد ولي نقش بسزا و چشم گيري در زندگي روزمره ما به عهده گرفته است به طوري که اجتناب از آن کارآس
پیشگفتار امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف قرار گرفته است. تجارت الکترونیکی یکی از نمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصههای اقتصادی است. ظهور اینترنت و تجاری شدن آن در دهههای اخیر شیوههای سنتی تجارت را متحول نموده است. تجارت الکترونیکی انقلابی در شیوهها و رویههای تجاری گذشته ایجاد کرده و سرعت و صرفهجویی را ...
مقدمه پس از پایان جنگ جهانی دوم برخی از اندیشمندان بر آن بودند که کشورهایی برای تثبیت و تقویت قدرت صنعتی خود با وضع مقررات حمایتی می کوشند تولیدات داخلی خود را رونق بخشیده و از ورود کالاهای کشورهای رقیب به بازارهای داخلی ممانعت به عمل آورند. از آنجا که این تفکر راهنمای عملی اغلب سیاستگزاری کشورهاست, وضعیتی بوجود می آید که از داد وستد طبیعی کالا در بازارهای جهانی علاوه بر قانون ...
مقدمه : زنجيره کارهاي اجرائي در بازرگاني خارجي در برگيرنده امور مختلف و متفاوت و در عين حال به هم پيوسته اي است که مديران بازرگاني خارجي و تجار و کليه اشخاص و شرکتهائي که به نحوي با واردات و صادرات کالا سر و کار دارند لزوماً از وقوف و کاربرد آن بي
اصلاح ونوسازی ساختار تجارت داخلی به ویژه در حیطه اصناف، نیازمند حداقل سه اقدام اساسی است: تهیه بسترهای مناسب قانونی، اصلاح ساختار مدیریت اصناف در بخش دولتی و اراده معطوف به تغییر و تحول اصناف و بازرگانان در بخش خصوصی. گذر قانون نظام صنفی در تاریخ24/12/1384 از تصویب مجلس شورای اسلامی، نخستین و مهمترین اقدام برای تمهید بسترهای قانونی این تحول نوظهور بود. تاسیس مرکزاصناف و ...
تقسيمبندي تجارت الکترونيک تجارت الکترونيک در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات و خدمات بر روي شبکه اينترنت ميباشد و ميتوان آن را به چند گروه: تجارت بين بنگاه و مصرف کننده يا مشتري (B2C)، تجارت بين بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بين مصرف کننده و مصرف ک
مقدمه تجارت درمعنی وساطت حرفه ای درامرمبادله ومعاوضه کالایاارائه خدمت به منظورحصول منفعت بکارمیرود ودراصطلاح شامل کلیه مواردی است که درمقام دادوستدبطورمتعارف وجوددارد. اگرچه ازلحاظ نظری گروهی ازمتخصصین دواصطلاح تجارت وبازرگانی رادومفهوم متمایزبکارمیبرند، لکن غالباًاین دواصطلاح یک معنی رادرذهن متبادرمینماید. ازآنجاکه درتجارت یابازرگانی بخشی ازامورراجع به گردش ثروت موردلحاظ ...
مقدمه وضع اقتصادي و اجتماعي ايران تشابهي با کشور هاي متحده امريکا ندارد و اکثر مطالب مندرج در کتابهاي بازاريابي آنها در ايران بدون استفاده است. اصول کلي بازاريابي امريکا در ايران قابل استفاده است ولي بايد جرح و تعديل گردد و با اوضاع و احوال ايران ا
مقدمه فناوری تجارت الکترونیکی با سرعت سرسام آوری در حال تغییر و پیشرفت است و اقتصاد جدید بسرعت جایگزین اقتصاد فعلی می شود. هدف از تجارت الکترونیکی دستیابی به کالا با سرعت بیشتر، قیمت ارزانتر و کیفیت برتر است. مردم در قرن 21 با یک تغییر اساسی در فرهنگ مصرف مواجه خواهند شد همچنانکه مراکز بزرگ خرید در دهه های 70 و 80 انقلابی را ایجاد کردند، تجارت الکترونیکی نیز باعث بوجود آمدن یک ...
مقدمه: آنچه در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است، معاملات کالی به کالی میباشد. با اینکه این معامله در واقع به سابقه تاریخی خود تکیه دارد و از منبع سرشار فقه نشأت گرفته است. اما آنچه که در دنیای امروز به دشواری می توان آن را نادیده گرفت پویایی و تحول قانون حتی در مجموعه فقهی آن می باشد. فقه اساساً پویا خلق شده است و اجتهاد نیز باید متحول باشد و از این روست که فقیه نیز در ...
سازمان تجارت جهانی WTO1 یک نقش محوری در اقتصاد جهان و تکتک کشورها برعهده گرفته است. قلمرو فعالیت این سازمان عمیقتر و گستردهتر میشود. این سازمان اکنون از محدوده سنتی صادرات و واردات کالاها و مسائل مرتبط آن که توسط موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت (گات)2 مشخص شده بود، فراتر رفته و تجارت خدمات و حقوق مالکیت فکری را نیز در برگرفته و از این طریق تأثیر مهمی برفرایند تولید گذاشته ...
شناسایی موانع بکارگیری تجارت الکترونیکی (EC) در ایران سید رحیم صفوی میرمحله * تجارت الکترونیکی/ موانع/ ایران چکیده: بحث EC بحث روز اقتصاد جهانی است و هر کشوری که توجه لازم را به EC (تجارت الکترونیک) نداشته باشد از گردونه رقابت جهانی عقب می افتد. یکی از مراحل اصلی برنامه ریزی EC، شناخت موانع آن می باشد. در این راستا در این مقاله و پژوهش به شناسایی موانع تجارت الکترونیک در ایران ...
چکیده: در جهانی کنونی که همه چیز در حال تحول و پیشرفت می باشد نروم تحول در زمینه های مختلف اقتصادی و دیگر زمینه ها برای تمام کشورها لازم و ضروری می باشد و حتی یکی از واجبات مهم برای بقای کشورها در زمینه ی فعالیت های اقتصادی در عرصه ی بینالمللی می باشد با توجه به وجود سازمانی به نام سازمان تجارت جهانی عضویت و 154 کشور جهان در این سازمان و آزادسازی تجاری در زمینه های مختلف در این ...
مقدمه: در فصل قبل مشاهده کردیم که چگونه تکنولوژیهای تجارت الکترونیک، اساس اقتصادی برخی تجارتها را تغییر میدهد. در این فصل جزئیات بیشتری را در مورد اینکه چگونه این پیچیدگیهای صنعتی، ساختارهای اقتصادی صنعت را تغییر میدهد بیان خواهیم کرد. در ابتدا، دو اثری را که گهگاهی با تکنولوژیهای اطلاعاتی قبلی مورد ملاحضه قرار گرفته، بررسی میکنیم: تغییر توازن قدرت در یک صنعت و هماهنگی بهتر ...
طیدهه 80 بویژهدر نیمه دوم، بسیاری از کشورهای در حال توسعه به سوی طی خصوصیسازی، کاهش دخالتهای دولت در امور اقتصادی، مقررات زدایی، آزادسازیتجارت ،بینالمللی کردن رفتارهای اقتصادی، تلاش جهت جلب سرمایههای خارجی و بطور کلی سعی در حاکم کردن عناصر اقتصاد بازار بر اقتصادهایشان روی آوردند. این تحولات ساختاری در محیط اقتصاد سیاسی بینالملل، زمینه ساز آغاز مذاکرات ...
خلاصه اجرايي رشد سريع تجارت الکترونيکي جهاني و تاثير آن بر جامعه و اقتصاد در روسيه را بايد از طريق همتيهاي نظارتي، و سياستگذار مورد بررسي قرار داد. روسيه مي تواند منافع فراواني را در بازار سالم و مستحکم تجارت الکترونيک کسب نمايد، رشد کليه اشکال
مقدمه ازجمله عواملی که تأثیر به سزایی در رشد اقتصادی اکثر کشورهای در حال توسعه داشته، اتکا به تجارت خارجی بوده است و بعلت وابستگی شدید این کشورها به درآمدهای صادراتی و واردات مورد نیاز جهت پی ریزی صنعتی، تجارت خارجی نقشی اساسی و انکارناپذیر در رشد اقتصادی این کشورها دارد. نتایج حاصل از بررسیها نشان میدهند که با افزایش 1درصد در رشد صادرات کالاها و خدمات به نرخ رشد GDP به اندازه ...
حضور در بازار هاي جهاني با توسل به شيوه هاي موفق وکار امد که خود نماي از توانمندي اقتصادي کشور ها را به تصوير مي کشد، از جمله ضرورتهاي تطبيق با نظام بين المللي کنوني به لحاظ پيشرفتهاي حاصله در عرصه هاي اقتصادي وصنعتي آن است. بي شک بهره گيري از فن
چکیده درتحقیق حاضر سعی شده با توجه به بحث امنیت ملی که به عنوان یکی از مهمترین مسائل موجود در یک کشور می باشد به مسأله تجارت زنان پرداخته شود که با توجه به عدم دسترسی به ممتهمین از روش کتابخانه ای استفاده شده است.. در فصل دوم به بررسی پیشینه موضوع، در فصل سوم به بیان روش تحقیق پرداخته شده است. در فصل چهارم به توصیف و تحلیل یافته ها در 9 بخش (ابعاد شکل گیری باندهای فساد- ویژگی ...
فصل اول- قلمرو و شمول قانون ماده 1- این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطه های الکترونیکی و با استفاده از سیستم های ارتباطی جدید به کار می رود. فصل دوم – تعاریف ماده 2 الف- داده پیام (Data Message) : هر نمادی از واقعه، اطلاعات یا مفهوم است که با وسایل الکترونیکی، نوری و یا فناوری های جدید اطلاعات تولید، ارسال، دریافت، ذخیره یا پردازش می ...
مقدمه: - تولید کننده یا فردی که کالا را تولید می کند.چنین فردی باید فروشنده نیز باشد چون مجبور است کالای تولیدی خود را به خرده فروش ، عمده فروش و یا حتی مصرف کننده نهایی بفروشد. قانون تجارت الکترونیکی باب اول- مقررات عمومی مبحث اول : در کلیات فصل اول– قلمرو شمول قانون ماده 1- این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطههای الکترونیکی و با ...
تجارت الکترونیکی در جهان امروز بسیاری از اقتصاددانان, متخصصان و آینده نگرها بر این عقیدهاند که در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است که جهان را وارد ” عضر اطلاعات“ ساخته است و بسیاری از جنبههای اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول, تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی بین افراد, شرکتها و دولتها به ...
چکیده در این مقاله سعی شده است تا راهکارهائی به منظور سوق دادن تجارت سنتی در ایران به سمت تجارت الکترونیکی ارائه گردد. دراین راستا ضمن نگاهی به مفاهیم این تجارتها، روند گسترش تجارت الکترونیکی در جهان و گریز ناپذیر بودن استفاده از آنها بررسی گردیده است. همچنین با استفاده از تجربه های برخی کشورها و در نظر داشتن سیاستهای کشوری، روشهائی برای راه اندازی و گسترش تجارت الکترونیکی ارائه ...
نتایج ناشی از استقرار نظام تجارت الکترونیک با فرض باز بودن اقتصاد از لحاظ مبادلات تجاری و امکان جابجایی آزاد سرمایه در سطح بینالمللی از طریق شبکه بانکی نتایجی عام بر اثر استقرار نظام تجارت الکترونیک قابل انتظار خواهد بود. لازم به ذکر است که فرضهای فوق بهعنوان ملزومات ضمنی و نهچندان صریح تجارت الکترونیک مطرح میباشند که اغلب در تحلیلها از توجه به آنها غفلت میشود. این نتایج ...
. تجارت، نحوهای کار (work) است و در بادی امر (prima facie) اینگونه به نظر میرسد که هدف از آن صرفا تامین معاش مادی برای گذران زندگی است. لازمهی چنین نوع نگاهی به کار، این است که اگر فرضا بتوان بدون کار کردن یا بدون کار کردن متناسب با در آمد، در آمدی کسب کرد، از آنجا که هدف کار صرفا کسب در آمد است، این کار رواست. در حالی که شهود اخلاقی (moral intution) چنین لازمهای را روا ...
از آنجا که قاچاق، هزینه های انسانی و اقتصادی سنگینی برای کشور به دنبال دارد و به ویژه به نظام اقتصادی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد می کند. مبارزه منطقی و معقول با این پدیده زیانبار اجتناب ناپذیر است. بطور کلی سیاستگذاری در جهت مبارزه با قاچاق و جلوگیری از گسترش آن بایستی در دو سطح ملی و گمرک صورت گیرد. گمرک سازمانی اجرایی در امر پیاده سازی سیاستهای بازرگانی و اقتصادی است و مجری ...
سازمان تجارت جهاني WTO موافقتانه ي عمومي تعرفه و تجارت (گات) در سال 1974 با هدف افزايش تجارت بين المللي از طريق حذف موانع تجاري منعقد گرديد. تا کنون مذاکرات متعددي در چهارچوب اين موافقتنامه صورت گرفته است که دستاوردهاي زيادي در گسترش تجارت جهاني د
فصل اول: جوینت ونچر (مشارکت تجارتی) Joint Venture اصطلاحی است انگلیسی که در زبان حقوقی و اقتصادی کشور ما به همان لفظ بکار رفته است بعضیها با توجه به اینکه این اصطلاح برای اولین مرتبه در قراردادهای نفتی مورد استفاده قرار گرفته است آن را در مقابل قرارداد امتیاز (Concession) قرار داده و از آن به قرارداد مشارکت تعبیر نموده اند Joint Venture الزاماً قرارداد نیست و گاه ماهیت حقوقی ...
مقدمه از ابتدای دهه 1990 میلادی، موضوع قاچاق زنان در سطح جهانی ابعاد گسترده ای یافت بعضی کشورها در امر واردات زنان یا خروج آن به صورت کالا و کارگر مبنی فعالیت دارند. استفاده صنفی و ابزاری از زنان در دوره های مختلف از جوامع بشری به منظور بهره برداری سیاسی، مادی و جنسی همواره مورد توجه عده ای از اشخاص مسئول، سیاستمداران، سودجویان مادی و افراد هوسران بوده حتی قبل از ظهور دین مبین ...
ویژگیهای تجارت الکترونیک در برابر تجارت سنتی تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی (Traditional commerce & e - commerce) : هر فن آوری پیشرفته ، ایجاد تهدیدها وفرصتهای جدیدی برای سازمانها میشود . تغییر در فن آوری ، موجب تغییر در قانونمندی های بازرگانی شرکتها و متحول ساختن سیستمهای سازمانی و اجتماعی میگردد . تکنولوژی اطلاعات به عنئان لبه پیشرو تکنولوژیهای جدید در سه پارامتر سرعت ، ...
موجودی کالا یک لیستی از موادو و کالا هاست یا کالا وموادی که خودشان نگهداری می کردند در دسترس انبار توسط یک واحد تجاری.موجودی کالا که سفارش داده میشوند اداره میشوند و پنهان می ماند از مشتریان در حقیقت تولید می کنند عرضه با تاخیر خیلی طولانی تر از تحویل با تاخیر همچنین اسان در نتیجه در پردازش تولید کارایی تولید پایین میآورد اگرظرفیت تولید ساکن بماند برای تجارتخانه موجودی کالا ...
سئوال اصلی تحقیق: الف. قاچاق کالا چه تاثیری بر اقتصاد و امنیت و فرهنگ جامعه دارد. ب. قوانین ومقررات موجود در کشور چه تاثیری بر کاهش کالای قاچاق دارد. 2- شاخص های موثر در مبارزه با قاچاق کدامند. 3- قاچاق کالا در کاهش تولیدات داخلی و افزایش بیکاری چه تاثیری دارد. فرضیه اصلی تحقیق الف. بین قاچاق کالا و اقتصاد و فرهنگ جامعه چه رابطه ای وجود دارد. فرضیه های فرعی تحقیق 1- بین قاچاق ...
خرده نکتههايي در باب اخلاق تجارت (the ethics of business) 1. تجارت، نحوهاي کار (work) است و در بادي امر (prima facie) اينگونه به نظر ميرسد که هدف از آن صرفا تامين معاش مادي براي گذران زندگي است. لازمهي چنين نوع نگاهي به کار، اين است که اگر فرضا
مقدمه بحث پیرامون بازرگانی خارجی و مبادلات بین المللی فارغ از مسائل گمرکی و تکنیک هائی که امر مبادله را جداً از مقررات داخلی کشورها تسهیل و موجب تحرک در مکانیزم تجارت می گردد، تقریباً غیرممکن است و اهمیت موضوع به حدی است که در بیشتر موارد با توصیه سازمان های ملل – یونسکو جوامع اقتصادی و طرف های موافقت نامه هایی که در زمینه مسائل بازرگانی فعالیت دارند با هدف نیل به زبانی مشترک در ...
يکي از مهمترين پيامدهاي جهاني شدن، افزايش رقابت درسطح بين المللي اقتصاد است. زيرا در اين شرايط، همواره با کاهش هزينه هاي حمل ونقل، رشد حيرت انگيز فناوري اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونيک و به حداقل رسيدن محدوديتهاي جغرافيايي و رشد رقابت مواجه
طيدهه 80 بويژهدر نيمهدوم، بسياري از کشورهاي در حال توسعه به سوي طي خصوصيسازي، کاهش دخالتهاي دولت در امور اقتصادي، مقررات زدايي، آزادسازيتجارت ،بينالمللي کردن رفتارهاي اقتصادي، تلاش جهت جلب سرمايههاي خارجي و بطور کلي سعي در حاکم کردن عناص
مديريت تجارت الکترونيک(E-Commerce ) يکي از مهمترين آثار و تبعات رشد و توسعه فناوريهاي ارتباطي و اطلاعاتي(ICTs) در عصر حاضر ظهور پديده تجارت الکترونيک(E-Commerce) بوده است. تجارت الکترونيک که همگام و همپاي توسعه اينترنت قوت و بسط بيشتري يافت زمينه
(Consumer to Consumer ) C2C محاورات و مبادلات الکترونيکي بين مصرف کنندگان که جهت برقراري ارتباط بکار مي رود مثلاً فروش اجناس دست دوم معمولاً جهت انجام تجارت بکار مي رود . banking – E بانکداري الکترونيکي ، زمانيکه کليه تراکنشهاي اوليه بانکداري از طر
از حوالي سال 1930 مفهومي به نام بازاريابي شبکه اي از کشور آمريکا آغاز شد. در اين روش توليدکننده به جاي اينکه کالاهاي خود را از طريق عوامل پخش با درصد کميسيون بالا به فروش برساند از طريق خود مردم و مشتريان اين کار را انجام مي دهد. بدين طريق شبکه اي
راههاي کاهش و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آنجا که قاچاق، هزينه هاي انساني و اقتصادي سنگيني براي کشور به دنبال دارد و به ويژه به نظام اقتصادي کشور لطمات جبران ناپذيري وارد مي کند. مبارزه منطقي و معقول با اين پديده زيانبار اجتناب ناپذير است. بطور