تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع ترمز هیدرولیکی در سایت یافت گردید:
بسمه تعالي پيشگفتار استاندارد روش ازمون مجموعه سوپاپ هيدروليکي ترمز خودروها که بوسيله کميسيون فني مربوطه تهيه و تدوين شده و در سي و چهارمين کميته ملي استاندارد مکانيک و فلزشناسي مورخ 67/9/27 مورد تائيد قرار گرفته , اينک باستناد ماده يک قانون موا
ترمزهای اتومبیل این فصل کاربرد و عملکرد انواع ترمزهای مورد استفاده در اتومبیل را تشریح می کند . از آنجائی که اکثریت ترمزهای امروزی بوسیله هیدرولیک بکار می افتد ، در این فصل کاربرد ترمزهای هیدرولیکی و ساختمان آنها شرح داده شده است . دو نوع ترمز هیدرولیکی وجود دارد : دیسکی و کاسه ای . در نوع کاسه ای ، کفشکهای ترمز به سطح داخلی کاسه ترمز می چسبند و در ترمز نوع دیسکی ، لقمه های مسطح ...
مروري بر سير تکامل ترمز اتومبيل ها از ابتدا تا امروز امروزه استفاده از ترمزهاي ضد بلوکه ABS به صورت استاندارد در اکثر اتومبيلها ديده مي شود و کمپاني بوش از ابتداي سال 1987 تاکنون بيش از ده مليون دستگاه ترمز ضد بلوکه ABS توليد و روانه بازار کرده اس
فناوري ترمز نياز سازندگان خودرو به ترمزهايي با کيفيت بهتر و در عين حال کمترين امتياز منفي از لحاظ هزينه يا قيمت، سازندگان را مجبور به طرح ايدههايي جديد کرده است. گرچه پيشرفت در زمينه مواد سايشي و طرحهاي Caliper، به بهبود کيفيت ترمز کم
يک 1999-2006(c)معرفي شبهفني اورسون وانگ جديد کردن 12 فوريه2006 سيستم ترمز ضدقفل چراغ آژير است آيا رويچه است بشکند؟ فيزيک اساسي چيست يا نظريات پشت سيستم ترمز ضدقفل؟ مزيتها چهاند و از استفاده کردن سيستم ترمز ضدقفل از شهرت کم ميشوند؟ يک راننده ماهر س
سيستم ترمز ABS ضد قفل اگر شما هنور سيستم ضد قفل ماشيني يا وانتي داريد که به سيستم ترمز ضد قفل ABS مجهز نشده است . پژوهشگران صنعتي تخمين زده اند که نيمي از ماشينهاي جديد و کاميونهاي سبک تا سال 1995 مجهز به اين سيستم
1-1مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان ...
ترمزهاي غيراصطکاکي هر وسيله¬ نقليه¬ در حال حرکتي ميزان معيني انرژي جنبشي دارد و ترمزها براي متوقف کردن آن بايد اين انرژي را از خودرو بگيرند. ترمزها چگونه اين کار را انجام ميدهند؟ شايد اولين جوابي که به ذهن برسد، تبديل انرژي جنبشي به گرماي حاصل از
هواي فشرده يکي از انواع انرژيهايي است که بشر مدتها قبل با آن آشنا بوده و به منظور عمليات جسماني خود از آن استفاده مي نموده است . اولين شخص که بتوان از او بعنوان کاربر هواي فشرده نام برد کتزي بيوس يوناني است که حدود 2000 سال قبل اولين کانن هواي فشرده
این تحقیق با ارائه مدل ارتعاشی غیرخطی و جامع از دسته موتورهای هیدرولیکی سعی بر ارائه مدل ریاضی کاملی جهت پیشبینی صحیح رفتار سیستم دارد. مدل ریاضی سیستم، مدلی غیرخطی بر مبنای پارامترهای متمرکز تعریفشده میباشد. بدین منظور ابتدا معادله کوپله مومنتوم جامع سیستم استخراج شده است. جهت استخراج معادلات مومنتوم از معادلات حاکم بر سیال و از مفاهیم مکانیک محیط پیوسته استفاده شده و ...
مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان شاءالله ...
پروژه درس تحقیق و سمینار در رشته مهندسی مکانیک خودرو این تحقیق با ارائه مدل ارتعاشی غیرخطی و جامع از دسته موتورهای هیدرولیکی سعی بر ارائه مدل ریاضی کاملی جهت پیشبینی صحیح رفتار سیستم دارد. مدل ریاضی سیستم، مدلی غیرخطی بر مبنای پارامترهای متمرکز تعریفشده میباشد. بدین منظور ابتدا معادله کوپله مومنتوم جامع سیستم استخراج شده است. جهت استخراج معادلات مومنتوم از معادلات حاکم بر ...
جهان هر روزه شاهد تصادفات و برخورد بي شمار خودروها با يکديگر مي باشد که اين تصادفات و حوادث منجر به زيان هاي جاني و مالي فراوان براي افراد مي گردد، لذا براي حل مشکلات فوق کارخانجات خودرو سازي بر آن شدند که حدالامکان ايمني وسايل نقليه را بالا ببرند.
مقدمه اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند. وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ...
اساس کار ترمز بر مبناي اصطکاک بين دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نيروي اعمال شده بين دو سطح، زبري و جنس سطوح تغيير مي کند. وقتي راننده پدال ترمز را فشار مي دهد و ترمزها به کار مي افتند، سيالي از داخل لوله هاي روغن عبور مي کند و به مکانيسمهاي ترمز
1 مقدمه این فصل ترمز گیری را با آزمون های بنیادی ترمز گیری وسائط نقلیه توضیح می دهد که شامل موارد سطح مشترک لاستیک با جاده، دینامیک خودرو، و اجزای سیستم ترمز معمولی، و پیشرفت اهداف سیستم های ضد قفل، اجزای آن، ملاحظات ایمنی، منطق کنترل، و مراحل تست می باشد. این فصل با تشریح سیستم های ترمز گیری خودروهای آینده به پایان می رسد. برای سادگی و به خاطر اینکه برای بیشتر خودروها روی جاده، ...
مقدمه متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت در آوردن آن است . خودرويي که روشن نشود ممکن است راننده اش را خشمگين سازد ولي وقتي براه افتاد و در مسير عبور و مرور قرار گرفت ، اگر ترمز آن معيوب بوده و يا راننده نتواند بدرستي از ترمز آن استفاده نمايد ،
ABS به عنوان يک استاندارد يا انتخاب برخوردارند. يک سيستم ABS نمونه شامل قسمت هايي چون سنسور سرعت، چرخ، بخش کنترل هيدروليک و بخش کنترل الکترونيکي مي شود. هنگامي که پدال ترمز را فشار مي دهيد بخش کنترل الکترونيکي سيگنال هاي ارسال شده از سنسور سرعت چرخ
ترمزها چگونه کار مي کنند؟ همگي مي دانيم که فشردن پدال ترمز ماشين،سرعت را مي کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشين نيروي پاي شما را به چرخ ها منتقل ميکند؟چگونه نيروي شما را چند برابر مي کند تا براي متوقف کردن جسمي به بزرگي يک ماشين کافي باشد؟ ط
ترمز مغناطيسي مکانيزم متوقف شدن پاندول لبه اي از صفحه که بطور عمودي در ميدان جلو و عقب مي رود را به طول L فرض کنيد. با ورود به ميدان مغناطيسي به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا مي شود. طبق قانون اهم ، چگالي جريان القايي J و ميدان الکت
مقدمه: همگي مي دانيم که فشردن پدال ترمز ماشين، سرعت را مي کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشين نيروي پاي شما را به چرخ ها منتقل ميکند؟چگونه نيروي شما را چند برابر مي کند تا براي متوقف کردن جسمي به بزرگي يک ماشين کافي باشد؟ طرح
ترمز به ابزاري که براي بازداشتن يک وسيله از حرکت بکار ميرود تُرمُز گفته ميشود. واژه ترمز از زبان روسي وارد فارسي شدهاست. ترمز چرخ جلوي يک دوچرخه گونههاي ترمز ترمز (ABS(Anti Block Brake System به معني سيستم ضد قفل ترمز تر
سیستم های الکترونیکی خودروکه دارای یک میکرو کنترلر هستند ، واحد کنترل الکتریکی یا ECU (Electronic Control Unit) نامیده می شوند . در ایران ، اغلب تنها سیستم الکترونیکی انژکتوری را با نام ECU می شناسند ، لیکن ما در این مقاله ، مطابق با واژه شناسی فنی رایج در صنعت جهانی خودرو ، سیستم های دارای میکرو کنترلر را ECU می نامیم . طراحی و ساخت ECU یکی از فناوریهای کلیدی در صنعت خودرو سازی ...
جرثقيل ها آشنايي – در بعضي موارد به ويژه در تونلهاي مورب، کشش واگونها در روي خط آهن با استفاده از جرثقيل و کابل انجام مي گيرد. براي حمل و نقل واگونها به وسيله جرثقيل مي توان از يک يا دو رشته کابل و از يک کابل بي انتها استفاده کرد. از جرثقيل يک ک
سيستم تعليق لرزشهاي پيدرپي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان ميشود. در پي آن کارايي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو کاهش يافته و سلامتي انسان به خطر ميافتد. بنابراين مدلسازي مود سواري خودرو و به سازي پاسخ لرزشي آن با بهره از ميراينده
اگر درباره ي انتقال قدرت دستي مطاله اي داشتيد، شما مي دانيد که يک موتور از راه کلاچ به جعبه دنده مرتبط شده است. خودرو بدون اين ارتباط قادر نخواهد بود به طور کامل بايستد، مگراينکه موتور را خاموش کنيم. اما خودروها ي با انتقال قدرت خودکار، هيچ کلاچي ند
رفع مشکلات و آزمايش دقيق به استثناء تنظيمات، تنها راه تعمير يک کلاچ (متحرک )عوض کردن آن است نصب يک کلاچ جديد بسيار سهل و آسان است اما بايد مطمئن باشيد که کارتان را بدرستي انجام دادهايد چرا که اگر اشتباهي صورت گيرد مجبور مي شويد که محور انتقال
با کمي تامل به تاريخ صنعت و تغيير و تحولات به وجود آمده در علم بشري در طي اين سالها و پس از انقلاب صنعتي مي بينيم که بشر همواره از علم به عنوان يک فاکتور بسيار مهم در جهت پاسخگويي به بسياري از مجهولات دنياي اطراف خود بکار مي برد . و همچنين از علم خو
هیدرولیک به علمی گفته می شود که در آن از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می کنند تا کاری را انجام دهند . به عبارت کلی هیدرولیک یعنی « انجام کارتوسط مایع تحت فشاریاحرکت » کلمه هیدرواززبان یونانی گرفته شده است وهیدرودرزبان یونانی به معنی حرکات مایعات می باشد . انسانها اززمانهای بسیارقدیم باهیدرولیک آشنا بوده اند ولی چون دامنه علم وصنعت گسترده نبوده وافرازهیدرولیک نمی شد . انتقال ...
مقدمه)معرفي) امروزه با توسعه روزافزون صنعت نيروگاه وتوليد برق وبا توجه به اين نکته که اکثريت دانشجويان مهندسي و...ويا حتي فارغ التحصيلان دراين رشته ها موفق به بازديدکاملي از نيروگاه وسيستم کاري و نحوه عملکرد سيستمهاي موجود در نيروگاه نشده اند،
هيدروليک مايعات تقريباً تراکم ناپذير هستند. اين ويژگي سبب شده است که از مايعات به عنوان وسيله مناسبي براي تبديل و انتقال کار استفاده شود. بنابراين ميتوان از آنها براي طراحي ماشينهايي که در عين سادگي، با نيروي محرک خيلي کم بتواند نيروي مقاوم فوق
آسانسور کششي : آسانسوري است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بين سيم بکسل و شيار فلکه کشش،به هنگام چرخش آن،توسط سيستم متحرکه انجام مي شود. آسانسور هيدروليکي : در اين نوع آسانسور عامل حرکت کابين،سيلندر و پيستون هيدروليکي است و ممکن است وزنه تعادل نيز داشته
ترمزهاي قرن بيست و يکم سيستم ترمز الکتريکي دلفي از تکنولوژي ABS در بسته آلومينيومي با کيفيت عالي استفاده مي کند. لنتهاي ترمز مستقيماً بر روي سطوح آلومينيوم وارد عمل مي گردند. گشتاور چرخشي ترمز با استفاده از جريان مستقيم به منظور به کار انداختن مو
آشنایی – در بعضی موارد به ویژه در تونل های مورب، کشش واگونها در روی خط آهن با استفاده از جرثقیل و کابل انجام می گیرد. برای حمل و نقل واگونها به وسیله جرثقیل می توان از یک یا دو رشته کابل و از یک کابل بی انتها استفاده کرد. از جرثقیل یک کابله برای بابربری در سطوح شیب دار استفاده می شود. زیرا با این وسیله، فقط می توان واگونها را به طرف جرثقیل کشید و حرکت واگو.نهای خالی، در اثر ...
ژنراتور مهمترين بخش نيروگاه آبي است که انرژي مکانيکي دوراني را تبديل به انرژي الکتريکي ميکند و از دو بخش اصلي روتور و استاتور تشکيل شده است. ژنراتورهاي نوع سنکرون عمودي شامل بخشهاي زير ميباشند: - قاب استاتور(Stator Frame) -
کمپانی : شرکت ایران خودرو برای ارتقاء سطح کیفی سمند با بکار گیری موتور جدید EF7 مدل جدیدی از سمند را به بازار روانه کرد . طراحی بدنه : در راستای تولید خودرو ملی ، شرکت ایران خودرو با خرید طراحی بدنه ی سمند از یک شرکت اروپائی نخستین گام را در این مسیر نهاد که مورد استقبال در بازار ایران قرار گرفت طراحی داخلی : طراحی داخلی و طراحی ارگونومی صندلی ها توسط شرکتی از جمهوری چک انجام ...
ماشینابزار نامی کلی است برای اشاره به دستگاههای ویژه کارهای مختلف صنعتی. ساختمان ماشین ابزار دستگاههای ماشینابزار دستگاه تراش دستگاه فرز دستگاه فرز هاب صفحه تراش فرز پانتوگراف (فرز جریانگیر) بورینگ اسپارک سنگ زنی دریل شابلن تراش سیانسی فرز ارونگ اره نواری قطعههای اصلی ماشین ابزرا عبارتند از:[۱] محورهای اصلی ماشین و چرخدندهها کوپلینگ ها و انتقال دهندههای قدرت منبع قدرت ...
مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین میتوان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته میشود. امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ...
دسته بندی سیستم تعلیق : سیستم تعلیق انفعالی یا غیر فعال (Passive Suspension ) سیستم تعلیق خود تنظیم (self – Leveling Suspension ) سیستم تعلیق نیمه فعال (Semi-Active Suspension) سیستم تعلیق فعال (Active Suspension ) تعلیق غیر فعال : تعلیق های غیر فعال شامل تعدادی از اجزای رایج می باشند که دارا ی مشخصه های فنریت یا میرا کنندگی بوده و حرکاتی مستقل از زمان دارند . به عبارتی اجزای ...
مايعات تقريباً تراکم ناپذير هستند. اين ويژگي سبب شده است که از مايعات به عنوان وسيله مناسبي براي تبديل و انتقال کار استفاده شود. بنابراين ميتوان از آنها براي طراحي ماشينهايي که در عين سادگي، با نيروي محرک خيلي کم بتواند نيروي مقاوم فوق العاده زيادي
کاميونها و واگنها (Trucks and wagons) کاميونها کاميونها در حمل و نقل خاک، شن و ماسه، سنگها، سنگ آهن، ذغال سنگ و ساير موارد مورد بهره برداري قرار ميگيرند. اين دستگاهها حمل کننده بخاطر سرعت زياد در روي راههاي مناسب داراي ظرفيت زياد بوده و بهم
هيدروليک مايعات تقريباً تراکم ناپذير هستند. اين ويژگي سبب شده است که از مايعات به عنوان وسيله مناسبي براي تبديل و انتقال کار استفاده شود. بنابراين ميتوان از آنها براي طراحي ماشينهايي که در عين سادگي، با نيروي محرک خيلي کم بتواند نيروي مقاوم فوق الع
لرزشهاي پي در پي بدنه خودرو سبب خستگي راننده و سرنشينان ميشود. در پيآن کارآيي و بازدهي رانندگي و عمر مفيد خودرو کاهش يافته و سلامتي انسان به خطرميافتد. بنابراين مدل سازي مود سواري خودرو و به سازي لرزشي آن با بهره ازميرا
بسمه تعالي مقدمه انجام سردميهاي Km1000 ، Km15000 ، Km 30000، Km 45000 ، Km 60000 ، Km 70000، تعويض روغن LHM ، تعويض لنت جلو و عقب، تنظيم ارتفاع، تست موتور با دستگاه، تعمير پمپ هيدروليک، تعويض تسمه قائم، تعويض چراغهاي جلو ، پياده
مقدمه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه های مختلف ،شاید بتوان گفت صنعت خودرو یکی از مواردی می باشد که پیشرفت های قابل توجهی نموده است، چرا که این صنعت به دلبل ویژگی های خاص و هدف آن که در درجه اول ایجاد آسایش و ایمنی برای سرنشینان خودرو است، همواره سعی نموده از جدیدترین تکنولوژی ها در قسمت های مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تکنولوژی هایی که ضریب ایمنی و آسایش سرنشینان آن را ...
سیستم تعلیق فعال بیشترین سیستمهای تعلیق انعالی یا غیر فعال اند . مثلا لاستیکی که به برآمدگی سطح جاده برخورد می کند یا در چاله می افتد ، ممکن است با سطح جاده در تماس نماند در این صورت سیستم تعلیق با فشرده یا باز کردن فنر واکنش نشان می دهد این طرز عمل بر کیفیت سفر و رانندگی تاثیر می گذارد و ضربه و لرزش به اتاق خودرو منتقل می شود.- در شکل 1 یک سیستم تعلیق فعال نشان داده شده است که ...
ماشینهایی که برای ((کار روی ورق فلزات به کار می روند )) پرس نام داردند و آنها را نسبت به طرز کارشان طبقه بندی می کنند ، به طور کلی پرس ها به دو دسته تقسیم می شوند : پرس های مکانیکی و 2- پرس های هیدرولیکی هر یک از این دو نوع نیز از نظر حرکتشان به دو دسته تقسیم می شوند : الف ) پرسهای یک ضربهای و ب ) پرس های دو شربه ای . پرس های مکانیکی یک ضربه ای پرس ها بسته به نوع کارشان به انواع ...
این در حالی است که اکثر خودروهایی که در کشور تولید میشوند از وجود سیستمهای ایمنی مثل ترمز ABS و ایربگ محروم هستند و تنها برخی از آنها با سفارش متقاضی خودرو و با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به سایر خودروها مجهز به این سیستمها میشوند. سیستمهای نوین مانند ABS، ESP و EBD با افزایش پایداری و فرمانپذیری و... در زمان حادثه تا 40درصد از بروز تصادفات جلوگیری میکند. سیستم های ایمنی به ...
مشخصات و مزایای سمند EF7 پایه گازسوز کمپانی : شرکت ایران خودرو برای ارتقاء سطح کیفی سمند با بکار گیری موتور جدید EF7 مدل جدیدی از سمند را به بازار روانه کرد . طراحی بدنه : در راستای تولید خودرو ملی ، شرکت ایران خودرو با خرید طراحی بدنه ی سمند از یک شرکت اروپائی نخستین گام را در این مسیر نهاد که مورد استقبال در بازار ایران قرار گرفت طراحی داخلی : طراحی داخلی و طراحی ارگونومی ...
شرکت رانيران تنها توليد کنندهي اتوبوس هاي Volvo در ايران شرکت رانيران تنها توليد کنندهي اتوبوسهاي Volvo در ايران ميباشد که در سال 1370 تاسيس شد اين شرکت داراي کارخانهاي به مساحت 130000 متر مربع است که مجهز به سالنهاي س
گيربکس هاي اتوماتيک در سال ???? کرايسلر کلاچ هيدروليکي را توليد نمود که با وجود آن در حالي که جعبه دنده ميتوانست در وضعيت درگيري باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه مي داد و با اين طرح گام موفقيت آميزي در ابداع جعبه دنده هاي نيمه
هيدروليک مايعات تقريباً تراکم ناپذير هستند. اين ويژگي سبب شده است که از مايعات به عنوان وسيله مناسبي براي تبديل و انتقال کار استفاده شود. بنابراين ميتوان از آنها براي طراحي ماشينهايي که در عين سادگي، با نيروي محرک خيلي کم بتواند نيروي مقاوم فو
حالت خلاصی – هیچ عضوی قفل نشده است. پقل سرعت – دنده رینگی ثابت نگه داشته شده است. شافت دنده خورشیدی – را توسط یک سری صفحه کلاج ثابت می توان نگه داشت. (در بعضی طرح ها توسط ترمز نواری این کار انجام می شود) وقتی شافت حاصل دنده مرکزی می چرخد، دنده های هرز گرد را به گردش در می آورد و این دنده ها نیز دنده رینگی را به حرکت در می آورند. یکی دیگر از راه های چرخاندن دنده های هرزگرد، ...
پژو 206 شرکت ايران خودرو و پژو فرانسه با امضاي قراردادي توافق کردند که خودروي پژو 206 را به صورت مشترک توليد کنند. بر اساس اين قرارداد از مهرماه سال 1380 سالانه 120 هزار دستگاه پژو 206 در شرکت ايران خودرو به مدت 1
ماشينهايي که براي ((کار روي ورق فلزات به کار مي روند )) پرس نام داردند و آنها را نسبت به طرز کارشان طبقه بندي مي کنند ، به طور کلي پرس ها به دو دسته تقسيم مي شوند : پرس هاي مکانيکي و 2- پرس هاي هيدروليکي هر يک از اين دو نوع نيز از نظر حرکت
انواع پمپ هاي هيدروليکي پمپ هايي که در هيدروليک روغني کاربرد دارند به 3 گروه اصلي زير تقسيم مي شوند : - پمپ هاي چرخ دنده اي - پمپ هاي پره اي - پمپ هاي پيستوني پمپ هاي چرخ دنده اي شامل دو چرخ دنده مي باشند . اين چرخ دنده ها با همديگر جفت شده و
اساس ترمز نمودن اتومبيل بر روي اصطکاک يک جسم متحرکاست با يک جسم ثابت و در اثر همين نيروست که هروقت ميخواهيم اتومبيل را متوقف سازيم يا از سرعت آن بکاهيم به وسيله دستگاه ترمز اين عمل را انجام ميدهيم: ترمز از دو قسمت کاملاً متمايز تشکيل شده است: قس
جزوه حاضر جهت استفاده دانشجويان رشته هاي مهندسي عمران و مکانيک تهيه شده است در اين جزوه 8 آزمايش مهم که در اکثر دانشگاهها تدريس مي شود بيان گرديده است و هر آزمايش در يک فصل جداگانه آمده است در اين مجموعه ضمن آشنا ساختن دانشجويان با دستگاه مورد آزماي
ترمز کمپرسور: يکي از سيستم هاي ترمز معمول در راه آهن ترمز هوايي است که از انرژي هواي فشرده جهت تأمين نيروي ترمز استفاده ميشود تلمبه اي که هواي فشرده جهت ترمز قطارها تهيه مينمايد کمپرسور نام دارد و براي تهيه هواي فشرده مورد نياز جهت ترمز و دستگ
کمپرسور: یکی از سیستم های ترمز معمول در راه آهن ترمز هوایی است که از انرژی هوای فشرده جهت تأمین نیروی ترمز استفاده میشود تلمبه ای که هوای فشرده جهت ترمز قطارها تهیه مینماید کمپرسور نام دارد و برای تهیه هوای فشرده مورد نیاز جهت ترمز و دستگاههایی از قبیل : شن پاش، کلیدهای هوایی مغناطیسی ، برف پاک کن ها و دریچه ها از یکدستگاه کمپرسور سه سیلندر استفاده شده که توسط کوپل انعطاف پذیر ...
براي طراحي کامل سيستم هيدروليک در يک ماشين راهسازي، ابتدا نيروي مقاومي که ماشين بايد بر آن غلبه کند را بدست مي آوريم. در اين پروژه، اين نيرو بصورت نيروي مقاومت برشي خاک مي باشد. سپس متناسب با اين نيرو، اندازه جکها را بدست مي آوريم و با استفاده از ان
اين گزارش به تشريح عملکرد سوپاپ ترمز اتوماتيک به منظور شبيه سازي و تحليل رفتار ديناميکي شير مي پردازد . هدف اصلي از تحليل ، تعيين فشار دبي خروجي از شير پر بر حسب زمان در وضعيتهاي تلف کاري آن مي باشد . بدين منظور لازم است تا ابتدا تشريح دقيقي از عملک
ترمزهاي چندکاناله و ضدبلوکه ABS بدون شک پيشرفت و بهينه سازي سيستم ترمز اتومبيل ها با سرعتي نه چندان سريع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهاي سه وچهار کاناله ضد بلوکه ABS در بيشتر اتومبيل ها بصورت استاندارد وجود دارد . طرز کار ترمزهاي ABS
معرفي و آموزش انواع مختلف سيستمهاي ترمز موجود در جهان? ( اجزاي يک ترمزمغناطيسي( مقدمه آهنرباي دائم به اختصار PM? خوانده ميشود و قطعهاي از فولاد سخت و يا ديگر مواد مغناطيسي که تحت اثر ميدانهاي شديد ، مغناطيس شده و اين اثر را براي مدت طولاني
ديسک هاي ترمز هنگامي که خودرو در حرکت است و سيستم ترمز عمل خود را براي متوقف کردن آن شروع مي کند، نيرو وزن خودرو از روي چرخ هاي عقب کاسته ميشود و بر روي چرخ هاي جلو متمرکز ميشود. بنابراين بايستي نيروي ترمز در چرخ هاي جلو بيشتر از چرخ هاي عقب باشد
در اين مقاله، عملکرد بخشهاي مختلفي از خودروهاي هيبريد، شامل موتور، کنترلر، انتقال قدرت و سيستم ترمز بررسي شده است. چرخ طيار که در واقع منبعي براي ذخيره انرژي است، مورد بررسي قرار گرفته و نقش آن در سيستم ترمز خودروهاي هيبريد، بيان شده است. کنترلر مو
نگه داشتن ناگهانی یک اتومبیل در جاده ی لغزنده می تواند بسیار خطرناک باشد.ترمزهای ضد قفل خطر های این واقعه ی ترسناک را کاهش می دهد.در واقع روی سطوح لغزنده حتی راننده های حرفه ای بدون ترمزهای ضد قفل نمی توانند به خوبی یک راننده ی معمولی با ترمزهای ضد قفل ترمز کنند. مکان ترمز های ضد قفل در این مقاله ما همه چیز را درباره ی ترمز های ضد قفل یاد می گیریم:اینکه چرا به آنها نیاز داریم،چه ...
توصیه های تعمیراتی جهت لرزه گیر های هیدرولیکی : لرزه گیرها، اجزاء مهمی برای ایمینی نیروگاه ها هستند. منظور از استفاده آنها، حفاظت خطوط لوله و تجهیزات نصب شده قابل ارتجا از انحرافات نامطلوب می باشد. لرزه گیریها طراحی شده اند تا نیروگاه در شرایط فرمان بهره برداری گردد. با وجود این پوشش مکانیکی افزوده شده مستثنی از بعضی اجزاء نیست و بستگی به نوع وضعیت بهره برداری دارد. چک و بررسی ...
انواع پمپ های هیدرولیکی پمپ هایی که در هیدرولیک روغنی کاربرد دارند به 3 گروه اصلی زیر تقسیم می شوند : پمپ های چرخ دنده ای پمپ های پره ای پمپ های پیستونی پمپ های چرخ دنده ای شامل دو چرخ دنده می باشند . این چرخ دنده ها با همدیگر جفت شده و زمانی که یکی از آنها توسط عاملی به گردش در می آید ، دیگری را نیز می گرداند . این پمپ از نوع جابجایی مثبت بوده و میزان دبی آنها را می توان با ...
موارد ایمنی در کشورهای توسعهیافته جهان از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است به طوری که کوچکترین خبری در خصوص ضعف ایمنی خودرویی بر فروش آن تاثیر فراوانی دارد. اما به نظر میرسد با وجود اینکه آمار تصادفات، ایران را در رتبه دوم جدول جهانی قرار میدهد خودروسازان و خریداران خودرو به این موارد آشنایی یا توجه کمتری دارند. سیستمهای نوین ترمز مانند Abs، Esp و Ebd با افزایش پایداری و ...
) ظرفیت نیرو: (d) مقدار اندازه (s) که باعث می شود ترمز خود به خود قفل کند. داریم: سرعت 250rpm است.a=500mm c=150mm s=25mm r=200mm w=60mm =270 راه حل: a) در مسائل استفاده از Eq. (13.45) ما داریم: F1 = wrpmax = (0..06)(0.2)(375) = 4.5kN با بکار بردن Eq. (13.44) F= بنا بر این معادله Eq.(13.42) ارائه میدهد که T = (4.5-1.095)(0.2) = 0.681 kN. m. b) با معادله Eq. (13.46) داریم: C) از ...
مشخصات فني سيستم ترمز پرايد پدال ترمز: نوع: معلق نسبت اهرم پدال: 4.26 حداکثر کورس: 140 ميلي متر
انرژي سيال 1-1-1- انرژي هيدروليک براي کاربردهايي مناسب است که در آنها نيروهاي زياد، دقت حرکتي بالا و حرکت يکنواخت مورد نياز باشد. سيستمهاي هيدروليکي نوعاً با فشارهاي 500-5000 psi (35-350bar) کار مي کنند و قادرند هزاران پوند نيرو( چندين تن) ايجاد
اگر يک پاندول مسي بين دو قطب N و S آهنرباي نعلي شکل به نوسان در آورد چه اتفاقي خواهد افتاد؟ اگر جنس صفحه از يک هادي کامل نباشد چه اتفاقي ميافتد؟ ترمز مغناطيسي يکي از کاربردهاي جالب و مفيد نيروي مغناطيسي و اصل عکس العمل الکتروم
با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و ... تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده ...
ترمزهاي ديسکي نمونه اصلي ترمزهاي ديسکي که در خودروها به کار ميرود، «نوع نقطهاي» ناميده ميشود؛ زيرا در اين نوع ترمز، لقمه ترمزها فقط در قسمت کوچکي از سطح کار، اصطکاک به وجود ميآورند (حدود 30 تا 50 درجه از محيط ديسک). اين ترمز تشکيل يافته از يک
ترمز ABS نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراري کار بسيار سختي است. سيستم ضد بلوکه همانند يک سيستم عصبي در اين گونه موارد وارد عمل ميشه. در حقيقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه اي هم نمي توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهاي ABS خودروي خو
• صنعت فورج فرم و شکل دهي فلزات گداخته يا تحت فشار قرار دادن آنها، توسط قالبهاي فورج و يا پرسهاي هيدروليکي يا پنوماتيک و يا پتکهاي ضربهاي را صنعت فورجينگ مينامند. اکثر قطعات صنعتي در صنايع مهم مانند ماشينسازي، خودروسازي و صنايع نظاميبا روش
سيستم مکانيکي آسانسور وسيله اي دائمي براي بالا بردن بين دو سطح توقف يا بيشتر است، اين وسيله شامل کابين براي حمل مسافرين و يا بار است که حداقل قسمتي از آن در داخل ريل هاي راهنماي صلب که به صورت عمودي يا مورّب با زاويه کمتر از پانزده درجه نسبت به محو