تعداد 22 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع ترمزگیری در سایت یافت گردید:
فناوري ترمز نياز سازندگان خودرو به ترمزهايي با کيفيت بهتر و در عين حال کمترين امتياز منفي از لحاظ هزينه يا قيمت، سازندگان را مجبور به طرح ايدههايي جديد کرده است. گرچه پيشرفت در زمينه مواد سايشي و طرحهاي Caliper، به بهبود کيفيت ترمز کم
يک 1999-2006(c)معرفي شبهفني اورسون وانگ جديد کردن 12 فوريه2006 سيستم ترمز ضدقفل چراغ آژير است آيا رويچه است بشکند؟ فيزيک اساسي چيست يا نظريات پشت سيستم ترمز ضدقفل؟ مزيتها چهاند و از استفاده کردن سيستم ترمز ضدقفل از شهرت کم ميشوند؟ يک راننده ماهر س
براي بررسي خصوصيات روشهاي مختلف محرک لوکوموتيو، ابتدا بايد مشخصات حرکتي (Synematic Characteristics) لوکوموتيوها در حالت کلي بررسي شود و سپس روشهاي مناسب براي ايجاد آن مشخصات حرکتي انتخاب گردد. در اين فصل، ابتدا معادلات حرکتي و ديناميکي ( Synematic
ترمزهاي قرن بيست و يکم سيستم ترمز الکتريکي دلفي از تکنولوژي ABS در بسته آلومينيومي با کيفيت عالي استفاده مي کند. لنتهاي ترمز مستقيماً بر روي سطوح آلومينيوم وارد عمل مي گردند. گشتاور چرخشي ترمز با استفاده از جريان مستقيم به منظور به کار انداختن مو
1-1مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان ...
ترمزهاي غيراصطکاکي هر وسيله¬ نقليه¬ در حال حرکتي ميزان معيني انرژي جنبشي دارد و ترمزها براي متوقف کردن آن بايد اين انرژي را از خودرو بگيرند. ترمزها چگونه اين کار را انجام ميدهند؟ شايد اولين جوابي که به ذهن برسد، تبديل انرژي جنبشي به گرماي حاصل از
در اين مقاله، عملکرد بخشهاي مختلفي از خودروهاي هيبريد، شامل موتور، کنترلر، انتقال قدرت و سيستم ترمز بررسي شده است. چرخ طيار که در واقع منبعي براي ذخيره انرژي است، مورد بررسي قرار گرفته و نقش آن در سيستم ترمز خودروهاي هيبريد، بيان شده است. کنترلر مو
خودروي هيبريدي به طور کلي خودرويي است که همزمان از يک سيستم ذخيره انرژي قابل شارژ (RESS)ا1 و يک نيروي محرکه سوخت فسيلي استفاده ميکند. اين نوع خودروها، مصرف سوخت بسيار کم و آلودگي پاييني دارند. «خودروي هيبريدي» اصطلاحي است که معمولاً در مورد خودروها
مقدمه اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دو سطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند. وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسمهای ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ...
اساس کار ترمز بر مبناي اصطکاک بين دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نيروي اعمال شده بين دو سطح، زبري و جنس سطوح تغيير مي کند. وقتي راننده پدال ترمز را فشار مي دهد و ترمزها به کار مي افتند، سيالي از داخل لوله هاي روغن عبور مي کند و به مکانيسمهاي ترمز
در خودرو های جاده ای VDC و ABS بررسی سیستم های ایمنی چکیده جهت افزایش ایمنی خودرو هنگام ترمزهای شدید و (Anti-lock Braking System, ABS) ترمز ضد بلوکه شدن چرخ ناگهانی بکار گرفته میشود. این سیستم قفل شدن چرخها را تشخیص میدهد و با کاهش و افزایش میزان فشار ترمزگیری از قفل شدن چرخها جلوگیری کرده، در نتیجه خودرو فرمانپذیر و پایدار باقی میماند. مقدمات سیستم به منظور بهبود در کنترل خودرو ...
موارد ایمنی در کشورهای توسعهیافته جهان از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است به طوری که کوچکترین خبری در خصوص ضعف ایمنی خودرویی بر فروش آن تاثیر فراوانی دارد. اما به نظر میرسد با وجود اینکه آمار تصادفات، ایران را در رتبه دوم جدول جهانی قرار میدهد خودروسازان و خریداران خودرو به این موارد آشنایی یا توجه کمتری دارند. سیستمهای نوین ترمز مانند Abs، Esp و Ebd با افزایش پایداری و ...
1 مقدمه این فصل ترمز گیری را با آزمون های بنیادی ترمز گیری وسائط نقلیه توضیح می دهد که شامل موارد سطح مشترک لاستیک با جاده، دینامیک خودرو، و اجزای سیستم ترمز معمولی، و پیشرفت اهداف سیستم های ضد قفل، اجزای آن، ملاحظات ایمنی، منطق کنترل، و مراحل تست می باشد. این فصل با تشریح سیستم های ترمز گیری خودروهای آینده به پایان می رسد. برای سادگی و به خاطر اینکه برای بیشتر خودروها روی جاده، ...
احتمالاً شما هم اگر یکی ار محصولات جدید psa، پژو و سیتروئن رو داشته باشید در برخورد با برخی مشکلات نام bsi به گوشتون خورده. BSI مخفف عبارت "Built-in Systems Interface" هست که توسط گروه PSA در سال 2000 میلادی معرفی شد. به عبارت ساده، BSI یک مرکز کنترل یا یک واحد اتصال داخلیه که امکان مدیریت و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به ECU های یک اتومبیل رو ایجاد می کنه. Multiplexing ...
احتمالاً شما هم اگر يکي ار محصولات جديد psa، پژو و سيتروئن رو داشته باشيد در برخورد با برخي مشکلات نام bsi به گوشتون خورده. BSI مخفف عبارت "Built-in Systems Interface" هست که توسط گروه PSA در سال 2000 ميلادي معرفي شد. به عبارت ساده، BSI يک م
) ظرفیت نیرو: (d) مقدار اندازه (s) که باعث می شود ترمز خود به خود قفل کند. داریم: سرعت 250rpm است.a=500mm c=150mm s=25mm r=200mm w=60mm =270 راه حل: a) در مسائل استفاده از Eq. (13.45) ما داریم: F1 = wrpmax = (0..06)(0.2)(375) = 4.5kN با بکار بردن Eq. (13.44) F= بنا بر این معادله Eq.(13.42) ارائه میدهد که T = (4.5-1.095)(0.2) = 0.681 kN. m. b) با معادله Eq. (13.46) داریم: C) از ...
مقدمه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه های مختلف ،شاید بتوان گفت صنعت خودرو یکی از مواردی می باشد که پیشرفت های قابل توجهی نموده است، چرا که این صنعت به دلبل ویژگی های خاص و هدف آن که در درجه اول ایجاد آسایش و ایمنی برای سرنشینان خودرو است، همواره سعی نموده از جدیدترین تکنولوژی ها در قسمت های مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تکنولوژی هایی که ضریب ایمنی و آسایش سرنشینان آن را ...
این در حالی است که اکثر خودروهایی که در کشور تولید میشوند از وجود سیستمهای ایمنی مثل ترمز ABS و ایربگ محروم هستند و تنها برخی از آنها با سفارش متقاضی خودرو و با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به سایر خودروها مجهز به این سیستمها میشوند. سیستمهای نوین مانند ABS، ESP و EBD با افزایش پایداری و فرمانپذیری و... در زمان حادثه تا 40درصد از بروز تصادفات جلوگیری میکند. سیستم های ایمنی به ...
Bsi چیست؟ احتمالاً شما هم اگر یکی ار محصولات جدید psa، پژو و سیتروئن رو داشته باشید در برخورد با برخی مشکلات نام bsi به گوشتون خورده. BSI مخفف عبارت "Built-in Systems Interface" هست که توسط گروه PSA در سال 2000 میلادی معرفی شد. به عبارت ساده، BSI یک مرکز کنترل یا یک واحد اتصال داخلیه که امکان مدیریت و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به ECU های یک اتومبیل رو ایجاد می کنه. ...
مقدمه متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت در آوردن آن است . خودرويي که روشن نشود ممکن است راننده اش را خشمگين سازد ولي وقتي براه افتاد و در مسير عبور و مرور قرار گرفت ، اگر ترمز آن معيوب بوده و يا راننده نتواند بدرستي از ترمز آن استفاده نمايد ،
اجزاء ماشين تحليلي بر آزمون هاي مجموعه بوستر استاندارد KES D – C 65 پنج دسته کلي (1- عملکردي ،2- سختي و قدرت ، 3- دوام ، 4- مقاومت جوي ، 5- صدا ) آزمونهاي بوستر را تشکيل مي دهند . در اين پروژه به آزمونهاي عملکردي خواهيم پرداخت و س
ترمز مغناطيسي مکانيزم متوقف شدن پاندول لبه اي از صفحه که بطور عمودي در ميدان جلو و عقب مي رود را به طول L فرض کنيد. با ورود به ميدان مغناطيسي به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا مي شود. طبق قانون اهم ، چگالي جريان القايي J و ميدان الکت