دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد تزریق سوخت موتور

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع تزریق سوخت موتور در سایت یافت گردید:

خلاصه این مقاله نتایج آزمایش bench تطبیق از یک موتور دیزلی تزریق مستقیم که دارای یک مکنده طبیعی ، چهار پیستون ، چهار سیلندر ، خنک کننده آب می باشد و با سوخت دیزلی و چگالش سرمایشی روغن گیاهی کار می کند ، را معرفی می نماید. هدف این تحقیق مطالعه و بررسی جریان روغن گیاهی در سیستم سوختی ، تأثیر روغن گیاهی به عنوان سوخت قابل تجدید به روی بازده عملکرد یک موتور دیزلی سرعت بالا و تکلیس ...

مراحل کار موتور : فعاليتهايي که درون يک سيلندر موتور انجام مي شود به مراحلي (کورس) تقسيم ميشوند. عبارت کورس به معناي حرکت پيستون مي باشد. بالاترين موقعيت پيستون در سيلندر و يا به عبارت ساده تر نقطه فوقاني کورس پيستون را TDC يا نقطه مرگبالا و پايين

سیستم سوخت رسانی برای خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی برای بدن انسان ضروری و بسیار حساس است که بایستی انرژی لازم برای استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما این سیستم های سوخت رسانی چگونه چنین کاری را انجام میدهند ؟ بر چند نوع هستند ؟ مزایا و معایب این نوع سیستم ها چیست ؟ چه نوع سیستمی برای خودرو اقتصادی تر و مناسب تر است ؟ و . . . ده ها سئوال دیگر که ممکن است برای ...

در اواخر 1950 شرکت کرایسلر تعدادی خودروی انژکتوری با سیستم الکترونیکی تولیدکرد و این طرح را « بندیکس الکتروژکتور » نامید . طرح کرایسلرگسترش زیادی نیافت تا ایتکه اختراعات تازهای در صنعت الکترونیک رخداد و ترانزیستورها و دیودها ، تحولی در مدارهای الکترونیک ایجاد کردند. در 1968 شرکت فولکس واگن نمونه جالبی از این سیستم را که توسط شرکت بوش ساخته شده بود روی موتورهای خودنصب کرد . از ...

تاريخچه سوخت پاش الکترونيکي در اواخر 1950 شرکت کرايسلر تعدادي خودروي انژکتوري با سيستم الکترونيکي توليدکرد و اين طرح را « بنديکس الکتروژکتور » ناميد . طرح کرايسلرگسترش زيادي نيافت تا ايتکه اختراعات تازهاي در صنعت الکترونيک رخداد و ترانزيستورها و د

مقدمه عمليات سيکل هاي مختلف بيشتر موتورهاي احتراق داخلي فعلي، داراي يک طرح رايج است به اين صورت که انفجار در يک سيلندر پس از تراکم انجام مي شود. نتيجه ان است که انبساط گاز مستقيما روي پيستون اثر گذاشته (کار انجام مي دهد) و ميل لنگ را 180 د

شرایط فنی امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتور های دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم ...

اگر چه پیل‌سوختی به تازگی به عنوان یکی از راهکارهای تولید انرژی الکتریکی مطرح شده است ولی تاریخچه آن به قرن نوزدهم و کار دانشمند انگلیسی سرویلیام گرو بر می‌گردد. او اولین پیل‌سوختی را در سال 1839 با سرمشق گرفتن از واکنش الکترولیز آب، طی واکنش معکوس و در حضور کاتالیست پلاتین ساخت. واژه "پیل‌سوختی" در سال 1889 توسط لودویک مند و چارلز لنجر به کار گرفته شد. آنها نوعی پیل‌سوختی که ...

اين سيستم ترکيب شده از : کنترل يونيت سيستم سوخت رساني و جرقه باک بنزين پمپ بنزين برقي رله دوبل فيلتر سوخت انژکتور رگولاتور فشار بنزين مجراي توزيع سوخت و مانيفولد هواي ورودي دريچه گاز پتانسيومتر

ديد کلي موتورهاي ديزل ، به انوع گسترده‌اي از موتورها گفته مي‌شود که بدون نياز به يک جرقه الکتريکي مي‌توانند ماده سوختني را شعله‌ور سازند. در اين موتورها براي شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌هاي بالا استفاده مي‌شود. به اين شکل که ابتدا دماي اتاقک احترا

موتورهاي احتراق تراکمي ( ديزلي ) موتور ديزل مانند موتور بنزيني از نوع احتراق داخلي ( درون سوز ) است که با تبديل انرژي شيميايي سوخت که انرژي حرارتي در داخل سيلندر و سپس تبديل انرژي حرارتي به انرژي مکانيکي قدرت لازم حاصل ميشود . موتورهاي ديزل چهار ز

موتورهای از نوع راکت ها با موتورهای جت گرمایی دیگر از نظر اینکه سوخت و اکسید کننده خود را حمل می کنند متفاوت می‌باشند. در نتیجه در حالیکه موتورهای جت گرمایی دیگر برای احتراق خود به اکسیژن اتمسفر نیاز دارند موتورهای راکت از آن مستقل می باشند. از این رو موتورهای راکتی جذاب‌ترین نوع هستند. گرچه حقیقتهای عملی دیگر نیز وجود دارد که از مفید بودن این موتور می کاهد. بنابراین هدف از این ...

بررسي و معرفي انواع موتورهاي احتراق داخل: موتور ديزل: موتور ديزل توسط رادولف ديزل طراحي و به اصطلاح اختراع شد. در موتورهاي بنزيني بنزين قبل از ورود به سيلندر با هوا مخلوط شده و سپس تا اندازه اي که به خودسوزي نيفتد تحت فشار قرار ميگيريد و با جرقه

1 مقدمه 2-2-1 تفاوت ها و مزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به سیستم سوخت رسانی کاربراتوری توزیع سوخت به اندازه لازم به کلیه سیلندرها : به علت اینکه در سیستم‌های کاربراتوری، کاربراتور در وسط مانیفولد هوای ورودی قرار دارد، سوخت به طور یکنواخت به همه سیلندرها نمی‌رسد. ولی در سیستم‌های انژکتوری سوخت لازم برای هر سیلندر بطور مجزا توسط سوزن‌های انژکتور پشت سوپاپ ورودی آماده ...

اين سيستم ترکيب شده از : 1. کنترل يونيت سيستم سوخت رساني و جرقه 2. باک بنزين 3. پمپ بنزين برقي 4. رله دوبل 5. فيلتر سوخت 6. انژکتور 7. رگولاتور فشار بنزين 8. مجراي توزيع سوخت و مانيفولد هواي ورودي 9. دريچه گاز 10. پتانسيومتر دريچه گاز 11. استپ مو

ظرف 10 سال آینده بایستی به میزان قابل توجهی بهبود یابد. فن آوریهای جدید در زمینه موتورهای بنزینی، نظیر کوچک سازی موتورها به لحاظ اندازه (Downsizing( با استفاده از تقویت بالای آنها (High Boosted(، موتورهای با تزریق مستقیم (GDI( و سیستم سوپاپهای کاملاً متغیر (Fully Variable Valve Train( هم اکنون در حال توسعه می باشند. در مورد موتورهای دیزل نیز بخشهایی که انتظار می رورد توسعه ...

تابع : تابع مخزن فار بالا ریل سوخت برای نگهداری وخت در فشار بالا می باشد . حجم مخزن برای توابع فشار رطوبتی سبب تپیدن سخت پمپ و چرخه های تزریقی سوخت می باشد وقتی تریق کننده باز می شود این اندازه گیری انجام می شود تزریقماده باقی مانده باعث فشار می شود به بیان دگر حجم مخزن باید به اندازه کافی برای گرد هم آوری این تجهیزات کافی باد به دیگر بیان باید به اندازه کافی برای اندازه گیری ...

اجزاء سيستم سوخت رساني 1.17 کليات براي کار سيکل يک موتور احتراق داخلي نياز به مخلوط قابل احتراقي از سوخت و اکسيد کننده داريم. به هنگام احتراق انرژي شيميايي سوخت نبديل به انرژي حرارتي شده و اين انرژي نيز تبديل مکانيکي براي حرکت وسيله نقليه مي شود

ابداع موتورهای دیزلی ۶ زمانه استفاده از انواع سوخت در موتور کشتی یک مؤسسه تحقیقاتی لهستانی مدعی ابداع نوعی موتور دیزل احتراق داخلی است که تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت صفه‌جوئی می‌شود. موتور مورد ادعای این مؤسسه موتور پیستون مقابل است (Opposed Piston) که از ترکیبی از موتورهای دوزمانه و چهارزمانه است که به همین دلیل شش‌زمانه خوانده می‌شود. مفهوم موتور با پیستون‌ های مقابل این است که در ...

این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است . مقدمه : موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا ...

-مقدمه هدف مدل سازی موتور های احتراق درونی دو جنبه است: 1-پیش بینی عملکرد موتور بدون تست های هدایتی 2-استنتاج عماکرد پارامترهایی که اندازه گیری آنها در آزمایشات مشکل می باشند. برای مثال مقادیر محبوس شده هوا در موتور دارای دو کورس یا موتور توربوشارژر به طور واضحی این یک نفع است اگر عملکرد موتور بدون مشکل ساز شدن ساختار اولیه موتور باشد سپس سنجش آن و در نهایت تحلیل نتایج صورت می ...

تمام تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده بودند بر اساس استفاده از موتورهای آزمایشی نشان داده شده در شکل 9-5 بودند. راه انداختن آزمایشی موتورهای test cell شامل یک موتور Ford 3.0 LV-6 بود که از دینامومتر الکتریکی در سیستم انتقال نیرو اتوماتیکی تشکیل شده بود. یک سنسور حرارتی کنترل کننده هوا، یک سنسور کنترل کننده جریان بنزین و یک ستسور کنترل کننده جزیان هوا در موتور نصب شده اند تا ...

اين سيستم ترکيب شده از : کنترل يونيت سيستم سوخت رساني و جرقه باک بنزين پمپ بنزين برقي رله دوبل فيلتر سوخت انژکتور رگولاتور فشار بنزين مجراي توزيع سوخت و مانيفولد هواي ورودي دريچه گاز پتانسيومتر

ظرف 10 سال آينده بايستي به ميزان قابل توجهي بهبود يابد. فن آوريهاي جديد در زمينه موتورهاي بنزيني، نظير کوچک سازي موتورها به لحاظ اندازه (Downsizing( با استفاده از تقويت بالاي آنها (High Boosted(، موتورهاي با تزريق مستقيم (GDI( و سيستم سوپاپهاي کاملا

تنها تفاوت موتور دیزل و بنزینی برای سالها فقط سیستم سوخت رسانی انژکتوری بود که مخصوص موتور دیزل بود ودر سایر سیستم ها هردونوع موتور تقریبا عین یکدیگر هستند. با این حال بیان تاریخچه ای مستقل برای سیستم سوخترسانی موتور دیزل لطف دیگری دارد . موتور دیزل اختراع رودولف دیزل در اواخر قرن 19 میلادی است . ایده موتوردیزل در جوانی به ذهن رودولف رسید وتاآخرعمر برای تحقق آن تلاش کرد . هرچند ...

اساس کار موتور وانکل مانند سایر موتورهای احتراق داخلی است که در آن تبدیل انرژی انجام می شود . یعنی انرژی شیمیای سوخت ابتدا به انرژی حرارتی و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می گردد . در موتور وانکل مانند موتورهای بنزینی چهار زمانه مخلوط هوا و بنزین وارد محفظه بزرگی از موتور می شود ،سپس با کوچک شدن حجم ان مخلوط هوا و بنزین تحت فشار قرار گرفته و با ایجاد جرقه بوسیله شمع انفجار حاصل می ...

مقدمه: کلاس بندی توان موتور: در کشورهای سازنده موتور توان موتور به سه روش می باشد: DIN-1 استاندارد اروپایی (المانی) (موتور بر روی خودرو سوار شده باشد و با تمام وسایل جانبی موتور) CUNA- 2 استاندارد ایتالیایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و بدون سوار کردن بر روی خودرو اندازه گیری می شود. SAE- 3 استاندارد امریکایی (موتور بدون فیلتر هوا و لوله اگزوز و دینام و پمپ اب و فلایویل و ...

این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است . مقدمه : موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا ...

موتورهای دیزل ، به انوع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد ...

1 مقدمه 2-2-1 تفاوت ها و مزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به سیستم سوخت رسانی کاربراتوری توزیع سوخت به اندازه لازم به کلیه سیلندر ها : به علت اینکه در سیستم‌های کاربراتوری، کاربراتور در وسط مانیفولد هوای ورودی قرار دارد، سوخت به طور یکنواخت به همه سیلندرها نمی‌رسد. ولی در سیستم‌های انژکتوری سوخت لازم برای هر سیلندر بطور مجزا توسط سوزن‌های انژکتور پشت سوپاپ ورودی آماده ...

چکيده : در ابتدا به نحوه عملکرد سيستم سوخت رساني کاربراتوري پرداخته ، سپس به چگونگي اصلاح نواقص موجود در کاربراتور پرداختيم و ديديم که با وجود اصلاح کاربراتور (کاربراتور در ابتدا ساختمان بسيار ساده اي داشت) و پيچيده تر شدن ساختمان کاربراتور که

انژکتور چيست و سيستم سوخت رساني انژکتوري چگونه کار مي کند ؟ از نظر تئوري يک کيلوگرم سوخت مي بايست با 6/14 کيلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال کامل صورت گيريد . ولي ان فقط در حالت تئوري صادق است . با زياد کردن هوا در مخلوط فوق ، مخلوط فقير سوختي پديد مي آي

چکيده : تا نيمه قرن بيستم تعداد موتورهاي احتراق داخلي ( IC ) در جهان به قدري کم بود که آلودگي ناشي از اين موتورها قابل تحمل بود. با رشد جمعيت جهان و افزايش تعداد نيروگاهها و تعداد رو به افزايش خودروهاي سواري هوا به حدي آلوده گشت ، که ديگ

يک شرکت تخصصي بدنه و قطعات خودرو به نام شرکت ((مي فلاور)) ابداع کرده است که مي تواند حجم وضريب کمپرس خود را در حين کارکرد تغيير دهد . اين طرح کهe3 نام گرفته است هنوز در مراحل آغازين قرار دارد اما يک نمونه تک سيلندر آن مورد آزمايش قرار گرفته تا مشخص

سنسورها : آيا تا کنون درباره سنسورهاي موجود در خودروهاي انژکتوري چيزي شنيده ايد. آيا مي دانيد سنسور دما چيست؟ آيا مي دانيد وظيفه استپ موتور چيست؟ 1- سنسور دماي هوا (ATS( اين سنسور در مسير دستگاه هواي هواکش قرار گرفته است و اطلاعات مرب

طرز کار موتور اتومبيل احتراق داخلي موتورهاي بنزيني بدون وقفه ادامه مييابد با مخلوط هوا و بنزين. مخلوط ايده آل تشکيل يافته از 14.7 قسمت از هوا و 1 قسمت بنزين(از نظر وزن). از آنجائيکه وزن بنزين از هوا زيادتر است پس ما درباره ي مقدار زيادي

چکيده اين مقاله به بررسي سيستم هاي تزريق سوخت بنزين در موتورهاي جرقه اي پرداخته است که از دير باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر اين راستا فعاليتهاي زيادي انجام شده است که منجر به توليد انواع سيستمهاي سوخت رساني بنزيني انژکتوري Jetronic شده

اين مقاله به بررسي سيستم هاي تزريق سوخت بنزين در موتورهاي جرقه اي پرداخته است که از دير باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر اين راستا فعاليتهاي زيادي انجام شده است که منجر به توليد انواع سيستمهاي سوخت رساني بنزيني انژکتوري Jetronic شده است .

چکیده موضوعات طرح : عنوان کالا : پنکه (بادبزن) سقفی تعریف کالا : وسیله ای است با دو یا چند پره که توسط انرژی الکتریکی به حرکت درآمده و بمنظور جابجا کردن هوا در منازل ، محل های کار و موارد مشابه استفاده میشود استانداردهای کلی ناظر به این محصولات استاندارد های شماره 1304 و 1305 می باشد ، ظرفیت تولید 000/ 50 در سال فرآیند تولید : تولید محصول با مونتاژ قطعات خریداری شده . و قطعات ...

انژکتور انژکتور يا همان افشانک بسته به نوع استفاده در موتور با سيکل هاي کاري مختلف ( CI يا SI ) به گروههاي زير تقسيم ميشود: در مورد موتورهاي SI ( انژکتوري احتراق جرقه اي يا همان موتورهاي بنزيني معمولي ) انژکتور مکانيکي انژکتور الکتريکي 1-

1- مقدمه : انسان از بدو پيدايش خود پيوسته در حال مسافرت و جابجايي از يک مکان به مکاني ديگر بوده است بدين منظور ازچهارپاياني همچون اسب و شتر و غيره استفاده مي‌کردکه متأسفانه مستلزم صرف وقت و هزينه هاي فراوان بود و خطرات فراواني را به همراه داشت

پرکاربردترين قطعات مداري : اينها قطعاتي هستند که چند کاربرد معمول دارند: 1) سوئيچ يا کليد: اولين کاربرد و ساده ترين کاربرد ترانزيستور مي باشد به عنوان مثال وقتي يک تايمر مي سازيم براي قسمت کليد مداري آن از ترانزيستور مي توان استفاده

پیشگفتار الیاف کربن نسل جدیدی از الیاف پر استحکام است . این مواد از پرولیز کنترل شده گونه هایی از الیاف مناسب تهیه می شود؛ به صورتی که بعد از پرولیز حداقل 90 درصد کربن باقی بماند. الیاف کربن نخستین بار در سال 1879 میلادی زمانی که توماس ادیسون از این ماده به عنوان رشته پرمقاومت در ایجاد روشنایی الکتریکی استفاده کرد، پای به عرصه علم وفن آوری گذاشت. با این حال در آغاز دهه 1960 ...

مقدمه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در زمینه نفت و گاز هر روز شاهد هستیم که سیستم های قدیمی که با انواع سوخت فسیلی سنگین مانند مازوت و نفت و گاز کار می کردند دچار تغییر و دگرگونی می شوند. ا مروزه به دلیل مسائل و مشکلات زیست محیطی و آلودگی ناشی از سوخت اینگونه سوخت های فسیلی، پائین بودن راندمان حرارتی، عمر کم تجهیزاتی که در ارتباط با این سوختها هستند و غیر اقتصادی بودن آنها دیده ...

فرایند ساخت کامپوزیتها به طور کلی کامپوزیتها از نظر نحوه ساخت به دو دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند. 1- قالبگیری باز (قالبگیری تماسی) در قالبگیری باز ماده کامپوزیتی لایه ها و ژل کت در هنگام ساخت در معرض اتمسفر محیط می باشند و شامل حالتهای زیر است. الف) لایه گذاری دستی: کاربرد دستی رزین – کاربرد مکانیکی رزین ب) فرایند لایه گذاری با الیاف سوزنی: روش پاشش با اسپری به صورت اتمیزه- به ...

مقدمه)معرفي) امروزه با توسعه روزافزون صنعت نيروگاه وتوليد برق وبا توجه به اين نکته که اکثريت دانشجويان مهندسي و...ويا حتي فارغ التحصيلان دراين رشته ها موفق به بازديدکاملي از نيروگاه وسيستم کاري و نحوه عملکرد سيستمهاي موجود در نيروگاه نشده اند،

بتن سبک ( فوم بتن) ساختمان به طور مستقیم ( به لحاظ سبکی ویژه این نوع بتن ) و صرفه جویی در مصرف انرژی بطور غیر مستقیم( به لحاظ عایق بودن این نوع بتن در مقابل سرما و گرما و در نتیجه کاهش میزان مواد سوختی ) , از لحاظ اقتصادی گام های بلند و مهمامروزه مهندسین و معماران سازنده ساختمان در دنیا با استفاده از بتن سبک در قسمت های مختلف بنا با سبک کردن وزنی برداشته اند. فوم بتن پوششی است ...

پر خورانی ( توربو شارژ) توضیح : دستگاه توربو شارژ (دستگاه پرخورانی توربینی ) ، توربینی است که با گاز اگزوز به حرکت در می آید و پروانه یک کمپرسور گریز از مرکز را به حرکت در می آورد . کمپرسور غالباً بین صافی هوا و منیفولد ورودی موتور قرار می گیرد ، در حالی که توربین آن بین منیفولد خروجی و خفه کن اگزوز قرار می گیرد . دستگاه توربو شارژ هوای ورودی موتور را فشرده می کند و هوای بیشتری ...

هزینه انتقال و توزیع برق سهم بالائی از هزینه تولید انرژی را در بر می گیرد این میزان برای شبکه های رایج تا 500 دلار به ازای هر KW می رسد. در مسیر انتقال و توزیع الکتریسیته تا 7% انرژی هدر می رود بنابراین چنانچه توزیع تولید جایگزین انتقال و توزیع الکتریسیته گردد هزینه انرژی الکتریکی به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در صنعت برق آمریکا در دهه 1990 توزیع تولید گسترش بیشتری یافته ...

مقدمه نفت خام مایعی است که از تعدادی هیدروکربن و مقداری ترکییات گوگردی اکسیژن دار، ازته و مقدار کمی ترکیبات معدنی و فلزات تشکیل شده است . ترکیبات مختلف نفت خام بنا به موقعیت محلی میدان نفتی و زمان تشکیل آن و حتی بنا به ژرفای منبع متغیرند . در یک جزوه نفتی همراه نفت خام همواره مقداری گاز ، آب و نمک و شن و ماسه وجود دارد که این مواد بر اساس چگالی روی هم انباشته می گردند . نحوه ...

سرمت، نامي اختصاري که در تمام جهان براي ترکيبي همگن که از فلزها يا آلياژها يا يک يا چند فاز سراميکي است که متشکل از تقريباً 15 تا 18 درصد از حجم آن است و انحلال پذيري نسبتاً اندکي بين فازهاي فلزي و سراميکي در دماي آماده سازي وجود دارد به کار مي رود.

مقدمه استفاده از منابع انرژی فسیلی و هسته ای، مستلزم هزینه زیاد و افزایش آلودگی محیط زیست و عوارض مخرب ناشی از آن است، از این رو با بروز پدیده بحران انرژی در دنیا و از طرف دیگر پیشرفت تکنولوژی تبدیل انرژی باد، به انرژی الکتریکی که به کاهش قیمت آنها منجر شده، استفاده از انرژی باد اجتناب ناپذیر شده است. سیستم های مبدل انرژی باد، به انرژی الکتریکی از سال 1975 به شکل تجاری و در سطح ...

ترمز‌هاي غير‌اصطکاکي هر وسيله¬ نقليه¬ در حال حرکتي ميزان معيني انرژي جنبشي دارد و ترمزها براي متوقف کردن آن بايد اين انرژي را از خودرو بگيرند. ترمزها چگونه اين کار را انجام مي‌دهند؟ شايد اولين جوابي که به ذهن برسد، تبديل انرژي جنبشي به گرماي حاصل از

سیر تاریخی تراکتور ریشه لغوی تراکتور به ماشین خودرویی اطلاق می‌شود که از قدرت آن برای کشیدن ادوات و ماشین های کشاورزی قابل حرکت استفاده می‌شود. همچنین از این ماشین برای بکار انداختن ماشین های ساکن در مزرعه استفاده می‌گردد. که در این موارد قدرت مورد نیاز از طریق محور توان‌دهی تراکتور تامین می‌گردد. نگاه اجمالی تراکتور مهمترین وسیله کمکی در زراعت مکانیزه محسوب می‌شود که از لحاظ ...

مقدمه نيروگاه حرارتي جهت توليد انرژي الکتريکي بکار مي‌رود که در عمل پره‌هاي توربين بخار توسط فشار زياد بخار آب ، به حرکت در آمده و ژنراتور را که با توربين کوپل شده است، به چرخش در مي‌آورد. در نتيجه ژنراتور انرژي الکتريکي توليد مي‌کند. نيروگاه ح

کاربرد سنسور اکسیژن‌ در موتور انژکتوری‌ از این‌ سنسور در کنترل‌ و پایین‌ نگه‌ داشتن‌ میزان‌ مونوکسید کربن‌، اکسید نیتروژن‌ و هیدروکربن‌های‌ نسوخته‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد سنسور اکسیژن‌ (که‌ با نامهای‌ دیگر مانند سنسور O2 ، لامبدا سنسور و یا سنسور EGO معرفی‌ می‌شود) یکی‌ از مهمترین‌ سنسورها در موتور انژکتوری‌ است‌. شکل‌ آن‌ شبیه‌ یک‌ شمع‌ است‌ و در منیفولد اگزوز بین‌ توربو و مبدل‌ ...

اهمیت فراوان انرژی در جهان و استفاده از آن جهت تامین نیازهای زندگی از یک سو و همچنین با در نظر گرفتن انواع مختلف منابع تامین انرژی، علی الخصوص انرژی تجدید پذیر خورشیدی از سوی دیگر، باعث شده که ،سیستم فتوولتائیک به عنوان یک منبع تامین انرژی مناسب درنظر گرفته شود. یکی از دلایل مهم بکارگیری این سیستم کاهش استفاده از سوخت های هسته ای و فسیلی بوده و قابلیت نصب و راه اندازی این سیستم ...

سيستم هيل بورن : در سال 1945 يک سيستم انژکتوري توسط يک آمريکايي به نام “ استوارت هيل بورن” براي اتومبيل فورد ساخته شد . به طوري که اين سيستم فاقد هر گونه نوآوري بود . اما امتياز آن کيفيت ساخت آن بود و در مقايسه با معروف ترين انواع کاربوراتوري آن ز

-spfi سوخت توسط يک يا دو انژکتور مرکزي پاشيده مي شود . 2- m pfi ( از اين سيستم بيشتر استفاده مي کنيم ) براي هر سيلندر يک انژکتور به کار مي رود. 3- Gdi ( کزل ) سوخت مستقيما به داخل محفظه تزريق مي شود . انواع Ecu : 1- MM8P : پرشيا: شامل 35 پايه و هر چ

مقدمه کلی: در این مقاله به برسی کلی نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های اتمی میپردازیم و اشارهای به نیروگاس سیکل ترکیبی شده است نیروگاه حرارتی مقدمه نیروگاه حرارتی جهت تولید انرژی الکتریکی بکار می‌رود که در عمل پره‌های توربین بخار توسط فشار زیاد بخار آب ، به حرکت در آمده و ژنراتور را که با توربین کوپل شده است، به چرخش در می‌آورد. در نتیجه ژنراتور انرژی الکتریکی تولید می‌کند. ...

- مقدمه: 1-1- مرور کلی مهندسی اتومبیل سازی با تأکید رو به افزایش بر دستیابی به پیشرفتهای اساسی در اقتصاد سوخت اتومبیل ، در تلاش جهت ارائه موتورهایی هستند که مصرف موقت ویژه ترمز (BSFC) را افزایش داده و می توانند از شرایط و نیازهای انتشار شدید آینده تبعیت کنند. BSFC و اقتصاد سوخت، موتور گازوئیلی، تزریق مستقیم (CIDI) و موتور دیزلی، بر BSFC و اقتصاد سوخت موتور احتراق جرقه ای ...

چکیده سازمان تجارت جهانی (WTO) به عنوان یکی از 118 مولفه‌ جامعه­ موج سوم(1)، و همچنین تحولات پارادایمی در صنایع خودروسازی جهانی که در آستانه ورود به قرن دوم حیات خود است، استراتژیک­‌ترین چالشها، برای خودروسازان نوپای منطقه­ای به ویژه شرکتهای خودروساز ایرانی به حساب می­آیند. این مقاله گزیده‌های مطالعه‌ای را ارایه می‌دهد که الزامات بسترسازی در زیرساختهای رقابتی صنایع خودروسازی ...

آشنایی با سیستم تأسیسات سرمایشی و گرمایشی با توجه به اینکه این پروژه در باره کنترل تأسیسات مکانیکی و به صورت خاص کنترل تأسیسات HAC است پس لازم دانستیم که نخست توضیحی درباره این سیستم ها بدهیم و سپس به نحوه ‌ کنترل این سیستم‌ها در فصول آینده بپردازیم. هدف سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برآورده‌ کردن نیازهای گرمایشی و سرمایشی کاربران یک ساختمان است سیستم‌ها عبارتند از: سیستم حرارت ...

وظيفه انژکتور دستگاهي است که سوخت تحت فشار رادر دو مرحله انتهاي تراکم و شروع قدرت موتور در داخل هواي قشرده و داغ تطاق احترق وارد مي کند . فشار تزريق سوخت سوخت بداخل سيلندر بايد به اندازهاي باشد که اطمينان پيدا کنيم. الف- سوخت بطور کامل اتميزه شده. ب

مقدمه نیروگاه حرارتی جهت تولید انرژی الکتریکی بکار می‌رود که در عمل پره‌های توربین بخار توسط فشار زیاد بخار آب ، به حرکت در آمده و ژنراتور را که با توربین کوپل شده است، به چرخش در می‌آورد. در نتیجه ژنراتور انرژی الکتریکی تولید می‌کند. نیروگاه حرارتی به مقدار زیادی آب نیاز دارد. در نتیجه در محلهایی که آب به فراوانی یافت می‌شود، ترجیحا از این نوع نیروگاه استفاده می‌شود. چون انرژی ...

مقدمه آقای رودلف کریستین کارل دیزل در سال 1858 در پاریس به دنیا آ مد. رودلف فرزند خانواده ای کم درآمد و پر جمعیت بود ولی سعی و تلاش و جدیت در کار او را به مرتبه ای رساند که یکی از معروفترین محصولات ساخت بشر را به اسم او نام گذاری کردند. دیزل خواهان راندمان احتراقی بالاتر و مصرف سوخت پایین تر در موتورهای درون سوز بود. راه حل پیشنهادی دیزل بکار گیری یک موتور درون سوز با ضریب تراکم ...

ردیف موضوعات ردیف موضوعات 1-1- تعریف: چراغ اضطراری 8-1- زمین و ساختمان ها: محصولات جنبی:- مساحت زمین: 2000 متر مربع ظرفیت تولید: 20000 دستگاه سطح زیر بنا: سالن تولید:220 متر مربع انبارها: 150 متر مربع 2-1- فرآیند تولید: ترانس پیچی 9-1- قیمت تمام شده مونتاژ برد مدار چاپی کل هزینه های ثابت تولید:3000000000 تومان قلعکاری اتوماتیک کل هزینه ها ی متغیر تولید:6000000 تومان تست و تعمیر ...

موقعیت و تاریخچه: کارخانه ایران خودرو در کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج واقع شده است. در واقع جاده مخصوص کرج از میان کارخانه عبور می کند که آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. این کارخانه در مساحتی بالغ بر 2315170 متر مربع قادر به تولید انواع خودروها از قبیل اتوبوس، مینی بوس، سواری و وانت و کامیونت می باشد. این کارخانه در سال 1341 به نام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال بنیان ...

مقدمه نیروگاه حرارتی جهت تولید انرژی الکتریکی بکار می‌رود که در عمل پره‌های توربین بخار توسط فشار زیاد بخار آب ، به حرکت در آمده و ژنراتور را که با توربین کوپل شده است، به چرخش در می‌آورد. در نتیجه ژنراتور انرژی الکتریکی تولید می‌کند. نیروگاه حرارتی به مقدار زیادی آب نیاز دارد. در نتیجه در محلهایی که آب به فراوانی یافت می‌شود، ترجیحا از این نوع نیروگاه استفاده می‌شود. چون انرژی ...

مقدمه با رشد انفجاری جمعیت بشر در قرن گذشته ، نیاز مبرم به تهیه مواد غذایی مورد احتیاج این جمعیت روبه رشد ، بیشتر احساس می شود. از بین مواد غذایی مورد نظر انسان تأمین مواد پروتئینی در دوره های مختلف رشد (از کودکی تا جوانی و پیری) از اهمیت و جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است. در بین کشورهای مختلف جهان جمعیت جوان و روبه رشد کشور ما جای و مکان خاص دارد. که نیاز به تأمین مواد پروتئینی ...

در سال 1871 میلادی ( 1250 هجری شمسی ) ماشین گرام اختراع شد . این اختراع گامی اساسی در راه ایجاد صنعت برق تجاری بود ، زیرا پس از آن تبدیل انرژی مکانیکی (و هر نوع انرژی دیگری که بتوان از آن کار مکانیکی به دست آورد ) به انرژی برقی ممکن گردید. یازده سال پس ازآن، درسال 1882 میلادی ( 1261 هجری شمسی ) توماس ادیسون نخستین موسسه برق تجاری خود را برای تامین روشنایی در یکی از خیابانهای ...

1- 1 - MEMS چیست؟ سیستم های میکرو الکترو مکانیکی (MEMS) نوعی سیستم هستند که اندازه فیزیکی خیلی کوچکی دارند. این سیستمها دارای اجزای الکتریکی و مکانیکی هستند. هرچند که بعضی اوقات دارای قسمتهای غیر متحرک غیر الکترونیکی ( مثل قسمتهای شیمیایی، بیو شیمیایی و نوری ) نیز هستند. برای ساخت این ادوات خیلی کوچک، از تکنیک ها و موادی که در ساخت مدار های مجتمع بکار می روند، استفاده می شود. ...

پیشگفتار الیاف کربن نسل جدیدی از الیاف پر استحکام است . این مواد از پرولیز کنترل شده گونه هایی از الیاف مناسب تهیه می شود؛ به صورتی که بعد از پرولیز حداقل 90 درصد کربن باقی بماند. الیاف کربن نخستین بار در سال 1879 میلادی زمانی که توماس ادیسون از این ماده به عنوان رشته پرمقاومت در ایجاد روشنایی الکتریکی استفاده کرد، پای به عرصه علم وفن آوری گذاشت. با این حال در آغاز دهه 1960 ...

مقدمه: امروزه انرژي الکتريکي يکي از منابع مهم انرژي بوده که با هدف توليد برق روز به روز نيروگاهها، گسترش يافته است. توليد و مصرف انرژي يکي از شاخص‌هاي برجسته و گوياي ميزان توسعه صنعتي کشورها است. افزايش روزافزون جمعيت جهاني و استفاده بشر ا

توان راکتيو يک از مهمترين عوامل حائز اهميت در طراحي و بهره برداري سيستم هاي قدرت الکتريکي جريان متناوب از دير باز مورد توجه بوده است .در يک بيان ساده و بسيار کلي ميتوان گفت از آنجاييکه امپدانسهاي اجزاء سيستم قدرت بطور غالب راکتيو مي باشند،انتقال توا

سيستمهاي داخلي · سيستم استارت الکترونيکي : ضد سرقت · صندلي راننده : با تنظيم دستي ارتفاع ايمني : · سپرها : تزريقي همرنگ بدنه با چراغ مه شکن · ترمز دستي : کابلي · پشت سري جلو : با تنظيم ارتفاع · پشت سر

انژکتور چيست انژکتور چيست و سيستم سوخت رساني انژکتوري چگونه کار مي کند ؟ از نظر تئوري يک کيلوگرم سوخت مي بايست با 6/14 کيلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال کامل صورت گيريد . ولي ان فقط در حالت تئوري صادق است . با زياد کردن هوا در مخل

مقدمه برای درک هرچه بهتر چرخه های ترمودینامیکی یک نیروگاه نسبتا بزرگ را آنالیز کرده تا مطالبی را که درمقالات دیگر سایت خوانده اید را بهتر فهمیده و آنرا درک نمایید. مقاله زیر که قسمت اعظم آن از سایت رشد گرفته شده این موضوع را دنبال می کند . نیروگاه حرارتی جهت تولید انرژی الکتریکی بکار می‌رود که در عمل پره‌های توربین بخار توسط فشار زیاد بخار آب ، به حرکت در آمده و ژنراتور را که با ...

مقدمه نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت 525000 متر مربع در جاده قم شهرک باقرشهر واقع در جنوب پالایشگاه تهران و به فاصله تقریبی 7 کیلومتری شهر ری قرار گرفته است در اواسط سال 1355 کار نصب 14 واحد آن شروع شد ( 6 واحد آسک خریداری شده برای اهواز و و 8 واحد هیتاچی خریداری شده برای بندرعباس ) در کمتر از 8 ماه اولین واحد آن به مدار آمده و 13 واحد دیگر در ظرف سه ماه بعد به مدار آمدند . ...

پژو 206 شرکت ايران خودرو و پژو فرانسه با امضاي قراردادي توافق کردند که خودروي پژو 206 را به صورت مشترک توليد کنند. بر اساس اين قرارداد از مهرماه سال 1380 سالانه 120 هزار دستگاه پژو 206 در شرکت ايران خودرو به مدت 1

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول