دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی و دانش آموزی در مورد مدیریت موفقیت

تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع مدیریت موفقیت در سایت یافت گردید:

شش نکته مهم در مديريت موفقيت از اشتباه کردن نهراسيد. احتمالاً شما نيز اين را تجربه کرده‌ايد که اشتباه از سوي بيشتر افراد، منفي ارزيابي مي‌شود. ? نکته اول: کار خود را تا حد ممکن به طور مؤثر سازماندهي کنيد. براي پيشرفت

روشهای موفقیت کمال طلبی آیا شما از آندسته افرادی هستید که وقتی %99 چیزی را به دست می آورید، نگران به دست نیاوردن آن %1 باقی مانده هستید؟ اگر اینطور است باید بگویم که شما فردی کمال طلب و کمالگرا هستید. شما دنبال رسیدن به %100 همه چیز هستید، درحالیکه اطرافیانتان ممکن است با همان %90 خشنود و راضی باشند. اگر به کاری می پردازید، و می خواهید آن را به نحو احسن انجام دهید، و وقتی فقط ...

با توجه به تاکيدي که در سالهاي اخير بر مديريت مبتني بر شواهد شده است و يکي از روشهاي نوين مديريتي، مديريت مبتني بر عملکرد است، هدف اين مطالعه برقراري سيستمي اوليه از مديريت مبتني بر عملکرد در بخش اورژانس بيمارستان ضيائيان بود. روش اجرا : استقرار ن

تعارض جزء لاينفک زندگي انسان و امري کاملا" طبيعي است و درطول تاريخ همواره بازندگي انسان همراه بوده است(8). وجود تفاوتها، خطرات و انگيزه هاي متمايزاز يکديگر در کارکنان سازمان ها از يک سوو پايداري سازمان بر اصل تشريک مساعي وهماهنگي افراد و اجزاي سازما

بخش دوم: نقش مدير، مباني مديريتي سيره نبوي نقش مدير در برقراري روابط انساني مديريت کلاس درس انضباط قاطع مديريتي در مدارس رهنمودهاي قرآن کريم در خصوص مديريت مباني مديريت پيامبر اکرم (ص) بخش سوم: بررسي مديريت صحيح و نمودارهاي مديريتي در مدارس ويژگ

چکيده :‌ استفاده ي مؤثر و اثر بخش از زمان ضرورتي اجتناب ناپذير براي موفقيت در عرصه ي کار و زندگي است. مديريت زمان شامل مجموعه اي از مهارت ها براي کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است. اين مقاله به تشريح مفاهيم و اصول مديريت زمان پرداخته و فنون

مقدمه سازمان ها « در معناي وسيع کلمه » رکن اصلي اجتماع کنوني اند و مديريت ، مهمترين عامل در هيأت ، رشد و بالندگي و يا مرگ سازمانهاست . مدير ، روند حرکت از ( وضع موجود ) به سوي ( حقيقت مطلوب )‌را هدايت مي کند و در هر لحظه ، براي ايجاد آينده اي ب

منظور از مديريت اسلامي اين است که مديران شيوه اسلامي را در مديريت، پيشه خود کنند و در هدفهاي خود عدالت اجتماعي را مدنظر داشته باشند و مقصود نهايي آنها کسب رضايت خداوند باشد و خدمت به خلق را نوعي عبادت بدانند و زندگي و معيشت افراد در راستاي اين مدي

سيستم اطلاعات مديريت : ديدگاه سنتى مديريت بر اين باور بود که مديريت يک ذوق است و هر که اين ذوق را داشته باشد، مدير خوبى است و عده اى مديريت را يک استعداد مى دانند، که بعضى افراد از آن بالقوه يا بالفعل برخوردار هستند و عده اى هم براين باورند که

چرخه مديريت بهبود بهره وري در سازمانهاي توليدي مقدمه آنچه در سازمانها مزيت رقابتي ايجاد مي کند، بهره وري به معناي بکارگيري و ترکيب موثر منابع موجود در سازمان است. بهبود اثربخش بهره وري همانند ساير مولفه ها و فرآيندهاي نرم افزاري سازماني از

فرهنگ و مديريت استراتژيک علم مديريت استراتژيک گرچه به لحاظ متاثربودن از شخصيت فردي مديران به عنوان يک فن نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اما با اين‌حال پرورش، شناخت و به کارگيري آن نيازمند شاخه? بسيار کارآمدي از علم مديريت است که تحت عنو

محتوی مقاله شامل موارد زیر می باشد: حسابداری مدیریت محیطی چیست؟ موارد کاربردی و فایده های حسابداری مدیریت محیطی چیست؟ مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی در صنعت چیست؟ مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی برای دولت چیست؟ مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی برای جامعه چیست؟ چرا حسابداری مدیریت محیطی توسعه یافت؟ بازنگری حسابداری مدیریت محیطی: حسابداری مدیریت محیطی چیست؟ حسابداری ...

مقدمه امروزه کشورهای جهان در زمینه صنعتی ، تولیدی و بازرگانی چنان به همدیگر پیوند یافته و اثر پذیر شده اند ، که هیچ کشوری نمی تواند برون از چارچوبه شیوه های پیشرفته مدیریت ، که جنبه استراتژیک یافته در در پهنه بازارهای جهانی کالاهای تولیدی خود را با سودبری به فروش رسانده و با تولید کنندگان دیگر کشورها بویژه پیشرفته که از تکنولوژی ، کار آوری ، مدیریت و راهبردهای برتر برخوردار ند. ...

موضوع : مديريت تکنولوژي مهندسي ارزش يک ابزار بهره‌وري قدرتمند هم اکنون، ما در زماني بسيار رقابتي و متغير زندگي مي‌کنيم. با محصولات جديد، تکنولوژي‌هاي جديد، مواد جديد ليزر، اينترنت سر و کار داريم و سفر به قضا را نيز پيش رو داريم. اشي

مقدمه : مديريت و رهبري از ارکان هر سازمان و جامعه است . نياز به مديريت و رهبري در همه زمينه‌هاي فعاليت اجتماعي امري محسوب و حياتي است و شايد بتوان گفت که يکي از مهمترين فعاليتها در زندگي اجتماعي بشر امروز ، مديريت است . در عصر حاضر به کمک اين ف

چکیده با درنظر گفتن نقش بسیار مهمی که سیستمهای مدیریت دانش در محیط کسب وکار امروزی ایفا می کند، این اهمیت زمانی بیشترجلوه گر می شودکه در زمینه مشتری مداری صورت گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری بنیادواساس بیشتر سازمانهای امروزی است که با هدف ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و درک ترجیحات وسلایق آنها جهت دستیبابی به سودآوری برای سازمان ظهور پیدا کرده است. بنابراین می توان گفت که مدیریت ...

مقدمه : تاکنون براي مديران وظايف گوناگوني شناخته شده است و هر يک از صاحبنظران رشته‌هاي مديريت و علوم رفتاري نيز نسبت به دسته ‌اي از اين وظايف توجه بيشتري نشان داده‌اند. در علوم مديريت نسبت به وظايف خاص مديران در زمينه برنامه‌ ريزي و سازماندهي ت

اساسي ترين آفات مديريت از ديدگاه مديريت علوي 1- دستيابي به هدف با هر وسيله : مديريت نيز مانند ساير امور فردي و اجتماعي داراي اصول و ضوابطي است که اگر مدير در چارچوب آن اصول حرکت کند ، مي‌تواند کشتي سازمان و تشکيلات را به ساحل نجات و مقصد

تعريف مديريت مديريت فرايند به کارگيري مؤثر و کارآمد منابع مادي وانساني در برنامه ريزي سازماندهي بسيج منابع وامکانات هدايت و کنترل است که براي دستيابي به اهداف سازماني و بر اساس نظام ارزشي مورد قبول صورت مي گيرد. مديريت امور اداري

فصل اول تئوري هاي مديريت ( بدبختانه هيچ سازمان و مقرراتي نمي تواند در زمينه رشد و توسعه اقتصادي - اجتماهي کشورها موثر باشد مگر مرداني که آن را اداره مي کنند بدانند چه کاري مي خواهند انجام دهند ) . بنيامين هي گيتر تئوري کلاسيک

تاریخچه 1- پیشینه تاریخی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوراز ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور(سابق) و سازمان برنامه و بودجه (سابق) به وجود آمده است. الف- سازمان برنامه و بودجه به منظور هماهنگ نمودن فعالیت های عمرانی و لزوم تهیه برنامه هایی برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشوردر سال 1316 هجری شمسی شورای اقتصادی تشکیل شد. در 17 فروردین سال 1325 ...

مقدمه آيا تا به حال از خود پرسيده‌ايد که چرا بعضي از شرکت‌هاي بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهي با از دست دادن سهم بزرگي از بازار خود به موقعيتي معمولي و حتي تأسف بار تنزل يافته‌اند و چرا برخي از شرکت‌هاي کوچک و گمنام به يکباره به جايگاه‌هاي ممتاز

بررسي نقش مديريت کيفيت فراگير در آموزش سازمانهاي دانش آفرين اشاره بدون شک در حرکت به سمت جهاني شدن، کيفيت يک عامل تاثيرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگاني، يکپارچگي اقتصاد جهاني و رشد و اشباع بازار، کيفيت نقش اصلي را ايفا کرده و يکي از

چرخه مديريت بهبود بهره وري در سازمانهاي توليدي مقدمه: آنچه در سازمانها مزيت رقابتي ايجاد مي کند، بهره وري به معناي بکارگيري و ترکيب موثر منابع موجود در سازمان است. بهبود اثربخش بهره وري همانند ساير مولفه ها و فرآيندهاي نرم افزاري سازماني ا

مقدمه: مدیران در سازمان در پی آن هستند که با حداقل امکانات، حداکثر استفاده و مطلوبیت را از آن سازمان خود نمایند. یکی از ابعاد بسیار مهم یک سازمان در حال حاضر شیوه بکارگیری از دارائیهای موسسه است و همچنین می‎دانیم که قسمت عمده‎ای از دارائیهای موسسات در موجودیهای انبار آن نهفته و انباشته شده است و مدیریتهای مالی، تدارکات و انبار در پی آن هستند تا بهترین ترکیبی که متضمن حداکثر سود ...

مديريت استراتژيک چکيده اين مقاله به صورت خلاصه مديريت استراتژيک و ضرورت و موانع بکارگيري آن را در سازمان‌ها مورد بررسي قرار مي‌دهد. تعريف استراتژي و مديريت استراتژيک، ضرورت استفاده از مديريت استراتژيک، مزاياي مديريت استراتژيک، فرآيند مديري

امروزه اهمیت فرآیند مدیریت بر کسی پوشیده نیست. کشورهای صنعتی پیشرفته از دهها سال قبل به این مقوله توجه داشته اند و عملاً توسعه خویش را مدیون بهبود شیوه های قبل مدیریت می دانند. در حالیکه کشورهای در حال توسعه هنوز درگیر مسایل و مشکلاتی از قبیل فقر و رشد نرخ جمعیت، نرخ بالای بیکاری، تورم، افسار گسیخته اتلاف، استقرار یافته و بر اساس داده می شوند. طبق این دیدگاه مؤسسات آموزشی خود را ...

چکیده تغییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحی و مدیریت شود. جهان امروز نیاز فزاینده به آن نوع از رهبری دارد که به ایجاد سازمانهایی که به سمت فعال کردن پتانسیل های خود می پردازند بها دهد و در عین حال به حل بحرانها و شرایط اضطراری محیط کار بیندیشد. در چنین شرایطی سازمانها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را ...

چکیده گرچه پرورش مدیران در گذشته با سودآوری موسسه ارتباط نزدیکی داشته لذا امروزه چهره دیگری یافته است مدیران ارشد سازمانها دریافته‌اندکه تلاشهای آموزشی درست برای تداوم بالندگی کارکنان جهت تصدی مشاغل مدیریتی الزامی است. تمامی برنامه های آموزشی سازمانهای بزرگ بر اصول مدیریت حرفه ای تاکید دارند که این برنامه ها با ارائه دانش و اطلاعات در زمینه های برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت ...

هدف رفتاری مقدمه : بطورکلی انسانها باید برانگیخته شوند تا رفتار مشخص و معینی را از خویش بروز دهند، یکی از راههایی که باعث افزایش تولید یا بطور کلی بالا رفتن کیفیت کار در سازمانها می شود، برانگیختن کارکنان به شیوه های مختلف است این اصلی است که هر مدیری برای پیشرفت کارش و اعمال مدیریت صحیح ناگریز به اعمالآن است در واقع مدیری با استفاده از شیوه ها و متدهای مختلف از مهارت های متعددی ...

مقدمه انسان در زندگی روزمره خود با استرس ها و فشار های متعدد ی روبرو است. دوران نوجوانی که ا ز آن به نام دوره بحران طوفان و استرس تا دوره زایش دوباره یاد کرده اند یکی از حوادث پراسترس زندگی هر فردی است. نوجوان در این دوره از طرفی با گذر از دوره کودکی به بزرگسالی با تغییرات وسیع جسمانی و رشد شناختی مواجه بوده و از طرف دیگر با مسائلی همچون رشد هویت، دستیابی به استقلال از خانواده ...

چکیده گرچه پرورش مدیران در گذشته با سودآوری موسسه ارتباط نزدیکی داشته لذا امروزه چهره دیگری یافته است مدیران ارشد سازمانها دریافته‌اندکه تلاشهای آموزشی درست برای تداوم بالندگی کارکنان جهت تصدی مشاغل مدیریتی الزامی است. تمامی برنامه های آموزشی سازمانهای بزرگ بر اصول مدیریت حرفه ای تاکید دارند که این برنامه ها با ارائه دانش و اطلاعات در زمینه های برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت ...

خلاصه : این مقاله ، مدیریت/ مهندسی ارزش را به عنوان یک سبک مدیریت در اجرای پروژه­ها بیان می­دارد و در کل سعی شده است. با بررسی یک سری تحقیقاتی که توسط محققان زبده در این زمینه انجام گرفته و تحلیل نتایج آنها به یک نتیجه­گیری کلی در مورد چگونکی تداخل مدیریت ارزش و اجرای پروژه­ها دست یابیم. همانطور که می­دانیم مدیریت یا مهندسی ارزش تکنیکی است کارکردگرا که کارآیی خود را به عنوان یک ...

مقدمه: مقصود ازمديريت منابع انساني سياست ها ،اقدامات مورد نياز براي اجراي بخشي از وظيفه مديريت است که به جنبه هايي از فعاليت بستگي دارد،به ويژه براي کارمند يابي ،آموزش دادن به کارکنان ،ارزيابي عملکرد ،دادن پاداش و ايجاد محيط سالم و منصفا

مقدمه مقوله بحران امروزه از پیچیده‌ترین موضوعاتی است که رهبران، مدیران جامعه با آن درگیر می‌باشند. گستردگی و تنوع موضوع به همراه حساسیت و اهمیت آن باعث شده که اندیشمندان زیادی در این وادی قلم‌فرسائی کرده و هر یک از دیدگاه خود راههای برای شناخت و هدایت آن ارائه دهند در کنار این اندیشمندان رهبران جامعه هستند که عملاً با موضوع دست و پنجه نرم کرده، به هنگام مواجهه با بحران سعی در ...

مقدمه دنیای صنعتی امروزه دارای تغییرات شگرفی در پریودهای خاص بوده است. این تغییرات به تغییرات محیطی موسوم است. و به سازمان ها و ارگان ها تاثیر مستقیم دارند. لذا اهمیت شناخت این تغییرات مشخص است. این مهم باعث شده است که سازمان های تولیدی به سمت چند محصول حرکت کرده و دائم سیستم خود را به نحوی تغییر و گسترش دهند. این تحقیق سعی در آن دارد تا با تعریف قدم های اساسی اجرای یک پروژه ...

مديريت توليد انگيزه به گفته امام امت (ره) «رزمندگان ما در جبهه ها در سلوک معنوي و عرفاني خويش ره صد ساله را يک شبه طي مي کردند .» سبب چه بود؟ در حالي که مباني معرفتي و مباحث فلسفه اخلاقي در قم تبيين و تدريس مي شد و دروس اخلاق مصطلح در حوزه

مديريت علمي چکيده : در مقاله زير مطالبي در ارتباط با يکي از مهمترين عللي که باعث پيشرفت جهان صنعتي شده است را مد نظر قرار مي گيرد . براستي چرا کشورها يي همچون ايلات متحده و ژاپن و کره و ...... پيشرفت کردند و چه عاملي سبب اين پيشرف

مقدمه: بارشد و گسترش روزافزون تکنولوژي اين سوال براي مديران مطرح است که چگونه امکان دارد سازماني با وجود محدوديت‌هاي گوناگون از حقوق و دستمزد گرفته تا تجهيزات و تکنولوژي پيشرفته، در عرصه رقابت بين‌المللي ثبات خود را حفظ نمايد و همچنان به جلو گا

هدف مدیریت کیفیت جامع جلب رضایت کامل مشتری با کمترین هزینه است. مدل مدیریت کیفیت جامع روش متفاوتی را در نحوه نگرش به شیوه مدیریت فراهم می سازد و یک نوع فرهنگ مشارکتی را توسعه می بخشد که هریک از کارکنان می توانند در تصمیم گیریها حضور داشته باشند. مدیریت کیفیت نگرشی نو به بهبود کارایی در سازمان و هدف اولیه آن درگیرکردن همه کارکنان با هدف حذف خطاها و جلوگیری از ضایعات است. امروز ...

پیشگفتار نقش بودجه جامع در نظام جدید مدیریتی سه وظیفه اصلی مدیریت در یک سازمان عبارت است از : برنامه ریزی - اجراء - کنترل این امر به تجربه ثابت شده است که اگر مدیر بهترین برنامه را در اختیار داشته باشد ولی آن را در کشو خود قرار دهد مدیر موفقی نخواهد بود و چنانچه در بعد اجرایی . مدیری با قابلیت زیاد فاقد هدف و برنامه باشد . همانند راننده ای است که از تجربه کافی برخوردار است ولی ...

160 نکته در مدیریت 1- در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند. 2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. 3- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری ...

در اين مقاله به منظور ارائه راهکار براي موفقيت مديران بازاريابي در دستيابي به اهداف نام تجاري(Brand) و همچنين اثربخشي تلاشهايي (از قبيل موضع‌يابي، تبليغات و ...) که در جهت ارتقاي ارزش برند. (نام تجاري) صورت مي‌گيرد، مفهوم مديريت نام تجاري در مؤسسات

مقدمه‌ ‌توانمندي‌ و موفقيت‌ هر کشوري‌ در صحنه‌ اقتصاد جهاني‌ منوط‌ به‌ موفقيت‌ سازمانها، و موفقيت‌ آنها درگرو خلاقيت، نوآوري‌ و کارايي‌ است. به‌عبارت‌ ديگر تحول‌ و رشد اقتصادي‌ هر کشور تحت‌ تاثير مستقيم‌ تحول‌ سازمانها و مديريت‌ در آن‌ تحقق‌ مي

مقدمه: امروزه اهميت فرايند مديريت بر کسي پوشيده نيست.((کشورهاي صنعتي پيشرفته ازدهها سال قبل به اين مقوله توجه داشته اند و عملا“ توسعه خويش را مديون بهبود شيوه هاي مديريت ميدانند)) (محمدرشيدي،جايگاه برنامه ريزي آموزشي درفراگردمديريت،مديريت دولتي

دريافت از راه دور و تکنولوژي اطلاعات فضايي، جهت کاهش در تاخير، بهبود نگهداري ساختارهاي زيربنايي و مديريت در سرويس و نگهداري صحيح از مخترعين و ارزشيابي سرمايه ها ايجاد تنوع در ابزارهاي جديد را پيشنهاد مي کند. درخواست تکنولوژي دريافت از راه دور پ

مقدمه تعارض پدیده‌ای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد و سازمان‌ ها دارد. استفاده صحیح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملکرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان می‌گردد و استفاده غیر مؤثر از آن موجب کاهش عملکرد و ایجاد کشمکش و تشنج در سازمان می‌شود. استفاده مؤثر از تعارض مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و همچنین علل خلق کننده و کسب مهارت در اداره و کنترل آن است که البته امروز به عنوان ...

چکیده مهندسی ارزش ابزار موثر تصمیم سازی برای مدیران می‌باشد. مطالعات ارزش فرصت‌های مناسبی برای کاهش هزینه طول عمر، بهبود کیفیت، بهبود ساخت‌پذیری، کاهش زمان ساخت، افزایش طول عمر و گاه ترکیب موارد بالا در اختیار قرارمی‌دهد. تحت فشار قرارگرفتن مدیران در پذیرش و اعمال تغییرات پیشنهادی از یک سو و مسوولیت ایشان در قبال حوزه تحت اختیار به همراه ریسک و ابهام ذاتی گزینه‌های پیشنهادی از ...

حالت پذیرش BDM درآسیا خلاصه: 1- چشم انداز تجارت درآسیا دریک حالت تغییر است ، شده است ازبحران های آسیائی 1977 تاکنون. تروریسم ، شیوع یافتن بیماری همه گیرها ، جنگ عراق بیشتر تحولات و طرح های اقتصادی گرفته را دارد. تجارتی نمی توانند زیاد به طور طولانی درروشهائی که آنها به کارمی برند یا دوست دارند انجام دهند عمل کند .به عنوان روحیه های صنعتی برای رقابت بیشتر، چرخه های محصول کوتاه ...

پيشگفتار اين يک حقيقت مسلم است که دور نگه داشتن گوساله هاي جوان براي يک شروع خوب داراي مزايايي بعدي مي باشد ، اين حالت فراهم آوردن هر موقعيتي براي گوساله در هشت هفته اول زندگيش بوسيله سازگاري با رويه هاي مديريت صوتي و ارائه جاي اسکان مناسب است

امروزه تغيير مهم ترين عامل موثر در مديريت کسب و کار موفق محسوب مي شود. سازمان ها و افراد شاغل در آنها بايدنگرش مثبتي نسبت به مساله تغيير داشته باشند تا از اين طريق توان رقابتي خود در بازارهاي تهاجمي امروزي را حفظ کنند. عدم توجه به يک روند در حال تغي

مديريت کار و زمان مقدمه زمان هميشه به عنوان يک منبع مهم قلمداد شده است. اما ما عادت کرده‌ايم که اتلاف وقت را بيشتر به گردم ديگران بيندازيم و خودمان را در آن مقصر ندانيم. ما از کمبود وقت بيشتر به عنوان پوششي استفاده مي‌کنيم که فقدان برنامه‌

مديريت بازرگاني رشته مديريت بازرگاني در مفهوم عام آن شامل طيف وسيعي از مديريت‌ها مي‌شود، زيرا بيشتر سازمانهاي تجاري ، صنعتي و خدماتي مثل بانکها، شرکت‌هاي بيمه و يا کارخانجات صنعتي به دنبال سود هستند و در نتيجه يک موسسه بازرگاني محسوب مي‌شوند. و

مديريت کارآفريني : کارآفريني به عنوان يک پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي کشورها يافته است. کارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش کليدي است. به عبارت ديگر در يک اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات

مديريت بحران مديريت بحران «تصميم‏گيري در شرايط بحراني» ممکن است فکر کنيد همين که با بحران رو به رو شديد و مشکلات عملي و مسائلي که آن را دربر گرفته است سرو سامان داديد ، براي شما کفايت مي‏کند و همه چيز خاتمه يافته است .اما نه ، نمي‏توانيد به س

علم و هنر به کارگيري از اصول برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و کنترل امکانات و فعاليت هاي افراد براي رسيدن به هدف هاي خاص مؤسسه تعريف کرد. اهميت کارآيي و اثر بخشي مديريت: در عصر امروز اهميت مديريت تا بدانجاست که برخي از انديشمندان

مقوله بحران امروزه از پيچيده‌ترين موضوعاتي است که رهبران، مديران جامعه با آن درگير مي‌باشند. گستردگي و تنوع موضوع به همراه حساسيت و اهميت آن باعث شده که انديشمندان زيادي در اين وادي قلم‌فرسائي کرده و هر يک از ديدگاه خود راههاي براي شناخت و هدايت آن

پرت در برنامه ريزي و مديريت چکيده مدل هاي شبکه اي برنامه ريزي که جزء ابزارهاي کنترل پروژه نيز محسوب مي شوند عبارتند از: پرت، سي پي ام و برنامه ريزي خطي، گرچه پرت و سي پي ام در اصول بسيار شبيه هم هستند ولي داراي تفاوتهايي نيز مي باشند. فن ا

چند توصيه براي آموزش مديريت : اولين اولويت در آموزش ، کميته راهبري کيفيت است . آموزش اين گروه بايد اولين کار نماينده مديريت يا مشاوراستخدامي باشد ، زيرا آنها مسئوول اجراي کل سيستم کيفيت هستند و مديريت بايد به سرعت شناخت کاملي از جزئيات استاندار

فصل اول اهداف پژوهش 1رزيابي رهبري افراد ( مديريت ) انسانگرا – کارگرا با استفاده از نظريه فيدلر را در مدارس ابتدائي ، راهنمائي و متوسطه در رابطه با مديران و کارکنان را مورد آزمايش قرار دهد . به ويژگيهاي کلي مديران آموزشي نظير ، سطح تحص

امروزه به منظور نيل به پيشرفت روزافزون سازمانها از جنبه هاي مديريت و نيروي انساني,افزايش کارايي و کاهش ضايعات,پيروزي در ميدان رقابت و مواردي از اين گونه,مشارکت صحيح و موفقيت آميز کارکنان در تصميم گيريها و امور سازمان امري ضروري به نظر ميرسد. يک

مديريت رفتار سازماني در هزاره جديد ‌در هزاره‌ جديد، مديريت‌ رفتار سازماني، بايد اصول‌ موثر در هزاره‌ قديم‌ را به‌کارگيرد. نويسندگان‌ اين‌ مقاله، پس‌ از بررسي‌ رفتار سازماني‌ و متون‌ مديريت‌ براساس‌ واقعيت‌هايي‌ که‌ در طول‌ بيش‌ از 25 سال‌ تجربه

مدیریت بحران در حوادث ناشی از بمباران و موشکباران مناطق غیر نظامی کلمه بحران معانی و تعاریف مختلفی دارد. در یک نگاه کلی می‌توان گفت: «بحران یک حادثه، واقعه و یا جریانی است که اتفاق می‌افتد و سیستم را از کارکرد منظم خودش باز می دارد. یعنی حرکت منظم سازمان، مجموعه شهر یا سایر مجموعه‌ها را طوری از کار می اندازد یا فلج می‌کند و یا باعث تاخیر در روند اجرای فعالیت‌ها، ماموریت‌ها و ...

در زبانهاي گوناگون و حتي در سازمانهاي مختلف هر کشور در مورد واژه‌هاي برنامه ، طرح يا پروژه ، اختلافات لغوي ، معنايي و قانوني وجود دارد ؛ از اين رو چهارچوب آنان روشن و آشکار نيست و گاه به جاي يکديگر نيز استفاده مي‌شوند . آرمانها و اهداف تعيين‌شده ح

مديران در سازمان در پي آن هستند که با حداقل امکانات، حداکثر استفاده و مطلوبيت را از آن سازمان خود نمايند. يکي از ابعاد بسيار مهم يک سازمان در حال حاضر شيوه بکارگيري از دارائيهاي موسسه است و همچنين مي‎دانيم که قسمت عمده‎اي از دارائيهاي موسسات در موجو

امروزه رشد روز افزون فناوري اطلاعات[1] و تأثير چشمگير آن درافزايش بهره وري سازمانهاي دولتي و خصوصي در سطح جهان، حرکت جهاني را به سمت بهره گيري از انواع مختلف سيستم هاي اطلاعاتي به ويژه سيستم اطلاعات مديريت (MIS) ، موجب شده است که کشور مانيز در مسير

مديريت بازرگاني که دانشي نو پا و سرآغاز ان از بوستون آمريکا بوده‌است به بحث پيرامون چگونگي کنترل سود و سرمايه و هزينه و استفاده بهينه از امکانات مي‌پردازد. تيلور پايه گذار اين علم در مکتب کلاسيک بوده‌است. اما نقطه عطف مديريت دکتر دمينگ است که در دهه

کلمه بحران معاني و تعاريف مختلفي دارد. در يک نگاه کلي مي‌توان گفت: «بحران يک حادثه، واقعه و يا جرياني است که اتفاق مي‌افتد و سيستم را از کارکرد منظم خودش باز مي دارد. يعني حرکت منظم سازمان، مجموعه شهر يا ساير مجموعه‌ها را طوري از کار مي اندازد يا فل

هدفهاي پژوهش: تعيين ميزان ارتباط فرهنگ سازماني و اثربخشي کارکنان تعيين ميزان ارتباط رسالت سازمان و اثربخشي کارکنان تعيين ميزان ارتباط استراتژي سازمان و اثربخشي کارکنان تعيين ميزان ارتباط قوانين و مقررات و اثربخشي کارکنان تع

بررسي سه نوع تصميم گيري امام (ره بررسي الگوي سه نوع تصميم گيري امام (ره) با استفاده از مدل تصميم گيري حکيمانه - رويکرد فازي گروه حوزه و دانشگاه : سه تن از اساتيد دانشگاه تهران در مقاله اي روشي جديد و ابتکاري براي بررسي الگوي تصميم گيري

توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن. آشنايي با مفهوم سيستم و انواع آن (سيستم‌هاي باز و بسته و کارکردهاي آنها) آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهاي سازمانهاي رسمي و غير رسمي شناسايي سبک‌هاي مديريتي، آشنايي با اصول مدير

مديريت کسب و کار: موفقيت هر کسب و کار رابطه نزديکى با چگونگى صحيح کنترل کردن امور آن را دارد: در واقع مديريت صحيح کسب و کار موجب رشد آن ميشود.بين دو مفهوم «کارآفريني» و «مديريت کسب و کار» تفاوت چندان و يا مشخص نمي­توان قائل شد و اين دو مفهوم را

با شتاب روز افزون تحولات و دگرگونيها در دنياي کنوني که عصر اطلاعات و ارتباطات است و به دليل بي‌ثباتي و تغيير پذيري و نيز غير قابل پيش‌بيني بودن اين تغييرات ، آنچه که کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي در حال توسعه را در جهت افزايش بهره وري و پيشرفت و ترقي

مقدمه برای مدیریت موثر و مفید، کیفیت کار مدیر، بسیار مهمتر از کمیت آن می باشد. جزییات امور یک سازمان نباید مشی کلی مدیریت را منحرف کند و علیرغم اینکه مدیر باید به کلیه شئونات سازمان اشراف داشته باشد و توانایی مدیریت اتفاقات غیر مترقبه و بحران را داشته باشد، لیکن شالوده کلی مدیریت نباید به گونه ای باشد که کار و امور سازمان، مدیر را به دنبال خود بکشاند، بلکه مدیر باید با انتخاب ...

در دانشگاه spring field ، بخش مدیریت اقتصادی ، مهمترین مکان برای شروع تغییرات خواهد بود . اگر بخواهید تغییراتی در تجارت جهانی ایجاد کنید. ابتدا باید این تغییرات را در محیطی که هستید به وجود آورید به هر یک از مجلات و نشریات أانشگاهی که نظری بیندازید مشاهده خواهید کرد که سنت، رهبری مشاغل و ابعاد گسترده آن دردانشگاه spring field نمود پیدا می کند. این دانشگاه در محیط پیرامون خود ...

چکيده اين مقاله به صورت خلاصه مديريت استراتژيک و ضرورت و موانع بکارگيري آن را در سازمان‌ها مورد بررسي قرار مي‌دهد. تعريف استراتژي و مديريت استراتژيک، ضرورت استفاده از مديريت استراتژيک، مزاياي مديريت استراتژيک، فرآيند مديريت استراتژيک، تحليل و

مقدمه: مدیریت و سرپرستی در سازمان زندان ها با توجه به شرح وظایف قانونی از پیچیدگی‌ها و اهمیت خاص خود برخوردار می باشد. لذا مرکز آموزشی و پژوهشی با وقوف کامل به این مطلب برنامه‌های متعددی را برای افزایش و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مدیران و سرپرستان سازمان اجراء نموده است که از‌آن جمله برگزاری دوره های آموزشی متعدد و متنوع می باشد. در کنار این فعالیت‌ های‌آموزشی در سال 1377 از سوی ...

چکیده امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است. قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. اساسا سازمانهایی که در معرض بحران قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند. مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی بر هوشیاری، حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه ریزی دقیق و ...

پیشگفتار : تئوری های مدیریتی به عنوان مجموعه ای متحول و مرتبط با شرایط اقتصادی صنعتی و دگرگونیهای سیاسی اجتماعی همواره به صورت بستری مناسب در ارایه روشهای کابردی و سامان سازمانی مورد استفاده قرار داشته است. این مجموعه هم اکنون به عنوان علوم مدیریتی، گسترده دامنه داری از چارچوبهای علمی، همچون اقتصاد، ریاضیات و آمار، روانشناسی، جامعه شناسی، مهندسی و دانش سیاسی را در برمی‌گیرد. از ...

مقدمه از زماني که بشر به زندگي اجتماعي روي آورد, براي رفع نيازهاي خود همواره در کارهاي دسته جمعي و گروهي نياز به هماهنگي و رهبري و در بسياري موارد برنامه ريزي و سازماندهي پيدا کرد. در هر زمينه اي که براي تحقق اهداف دسته جمعي نياز به همکاري

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول