تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع مدیریت و ارتباطات در سایت یافت گردید:
از آن دسته شنوندگانی که برنامه های رادیوهای داخلی را بهتر دانسته اند، دلایل آن پرسیده شد: نتایج حاکی از آن است که مهمترین دلیل شنوندگان برای بهتر بودن برنامههای رادیوهای داخلی «هماهنگ بودن با فرهنگ ما» (38درصد) است. «صداقت داشتن برنامه های رادیوهای داخلی» (9درصد) و «اطلاعات بیشتری درباره کشور دادن» و «آموزنده بودن» (هر کدام 7 درصد) از جمله دلایل شنوندگان برای بهتر بودن برنامه ...
عصر پسا نوينگرايي با توسعه فن آوري اطلاعات و با کمک افزايش ارتباطات جهاني, آغاز شده است. قطعا بايد تئوريها و نظريات عصر نوين گرايي جاي خود را به تئوريهاي جديد بدهند تا ابزارهاي لازم براي اداره و مديريت دوران پسا نوين گرايي فراهم شود. مقاله حاضر زمين
در چهار سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی در جامع ایران بودهایم. برخی متخصصان این تحولات را ناشی از سیاست دولت در متنوعسازی اطلاع رسانی میدانند در حالیکه دیگران بر این باورند که این تحولات زاییده شرایط بالقوه اجتماعی هستند. آنچه مسلم است این است که بدون وجود سرمایهگذاریهای کلان در زمینه فرا ساختارهای ارتباطات در دهه گذشته، چنین تغییراتی به این سرعت شکل نمیگرفت. این تحولات ...
مدیریت و ارتباطات چکیده این مقاله مفاهیم و فنون ارتباط را در حوزه مدیریت و سازمان مورد بررسی قرار میدهد. عوامل پدیدآورنده تنش در سازمان، فرآیند ارتباط و اجزاء آن، راههای ایجاد ارتباط و انواع آن، انواع ارتباطات در سازمان، روشهای بهبود و ارتباطات و شناسایی و رفع موانع ارتباطی برای ایجاد محیط و ارتباطات پویا در سازمان و تنشزدایی مباحث این مقاله را تشکیل میدهند. 1- مقدمه در ...
مدیریت ارتباطات مشتری ( CRM ) Customer Relationship Management مرحله طراحی مجدد فرآیندهای سازمان بر مبنای اهداف CRM بهترین نتیجه را برای سازمان در پی خواهد داشت. سیستم های CRM فعلاً دارای 5 موتور اصلی و استاندارد به شرح زیر است که به احتمال زیاد در آینده تغییر کرده و موتورهای دیگری به آنها اضافه خواهد شد: تمرکز اطلاعات مشتری در یک نقطه: چرا که در شرائط حاضر در اکثر سازمانها که ...
مدیریت و ارتباطات چکیده این مقاله مفاهیم و فنون ارتباط را در حوزه مدیریت و سازمان مورد بررسی قرار میدهد. عوامل پدیدآورنده تنش در سازمان، فرآیند ارتباط و اجزاء آن، راههای ایجاد ارتباط و انواع آن، انواع ارتباطات در سازمان، روشهای بهبود و ارتباطات و شناسایی و رفع موانع ارتباطی برای ایجاد محیط و ارتباطات پویا در سازمان و تنشزدایی مباحث این مقاله را تشکیل میدهند. منبع : روزنامه ...
تنها زندگي مردم و چهره شهرها نيست که به سرعت دگرگون مي شوند بلکه تئوريها و نظريات علمي نيز با سرعت شگفت آوري متحول و متکامل مي گردند. اين دو پديده ( ارتباطات و اطلاعات ) با کمک يکديگر سرعت تغيير را بيش از هر چيز ديگري افزايش داده اند. در اين ميان،
چالش هاي مديريت ديجيتال در عصر ارتباطات پيشگفتار - تا همين گذشته نه چندان دور ، مثلا تا دهه پيش بسياري از اصول و مباني مديريت همچنان پايدار و پابرجا بود و تنها رويکردها وشرايط بود که تفاوتهايي در مکاتب مديريتي ايجاد مي نمود. ولي امروزه در عصر د
چکيده وجود سازمان وابسته به ارتباطات است و هر مديري معمولا بيشتر وقت خود را صرف برقرار کردن ارتباط ميکند. براي ايجاد هماهنگي بين عناصر مادي و انساني سازمان به صورت يک شبکه کارامد و موثر، برقراري ارتباطات مطلوب ضروري است، زيرا وقتي ارتبا
جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانایی دردانه داوری وقتی از مدیران درمورد میزان استفاده از دانایی در شرکتهایشان می پرسید، پاسخ آنها حول و حوش 20 درصد است. جالب اینجاست که اگر آنها به همین سوال درمورد ظرفیت تولید یا بهره وری کارکنان چنین پاسخی بدهند، به طور قطع اخراج خواهند شد. این درحالی است که در اقتصاد جهانی مبتنی بر دانایی (KNOWLEDGE BASED GLOBAL ECONOMY) محور ارزشی سازمانها ...
مقدمه: این تحقیق تحت عنوان بررسی مقایسه ارتباطات بین فردی در کلاسهای حضوری و مجازی را در دانشگاه مورد بررسی قرار میدهد با توجه به اینکه ارتباطات بین فردی دانش آموزان در یادگیریشان نقش بسزایی دارد پس به دنبال یادگیری موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور فرد در کلاسها میپردازیم و تاثیرات و مزایا و معایبی که با توجه به فعالیتهای که در هر کدام از این کلاسها میتواند صورت بگیرد ...
اين مقاله سيستمهاي اطلاعات مديريت MIS را پوشش مي دهد. از آنجا که MIS ترکيبي از سه پديده سيستم ، اطلاعات و مديريت ميباشد ابتدا اين موارد را بررسي ميکند. به علت تأثيرات قابل توجه سيستمهاي اطلاعاتي بر روي MIS مبحث ديگر مقاله، درباره آن ميباشد. متخصص
چکيده سازمانهاي زيادي، در جهان، نظامهاي مديريت دانش را، در راستاي حفظ ثبات و سودمنديشان انتخاب کرده و مي پذيرند. اين نگرش در مشاغل رو به گسترش حاصل از فن آوري، از قبيل بيوتکنولوژي، علوم رايانه و ارتباطات راه دور و همچنين در حرفه هايي مثل وکالت
مقدمه : مديريت و رهبري از ارکان هر سازمان و جامعه است . نياز به مديريت و رهبري در همه زمينههاي فعاليت اجتماعي امري محسوب و حياتي است و شايد بتوان گفت که يکي از مهمترين فعاليتها در زندگي اجتماعي بشر امروز ، مديريت است . در عصر حاضر به کمک اين ف
چکیده با درنظر گفتن نقش بسیار مهمی که سیستمهای مدیریت دانش در محیط کسب وکار امروزی ایفا می کند، این اهمیت زمانی بیشترجلوه گر می شودکه در زمینه مشتری مداری صورت گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری بنیادواساس بیشتر سازمانهای امروزی است که با هدف ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و درک ترجیحات وسلایق آنها جهت دستیبابی به سودآوری برای سازمان ظهور پیدا کرده است. بنابراین می توان گفت که مدیریت ...
مقدمه : تاکنون براي مديران وظايف گوناگوني شناخته شده است و هر يک از صاحبنظران رشتههاي مديريت و علوم رفتاري نيز نسبت به دسته اي از اين وظايف توجه بيشتري نشان دادهاند. در علوم مديريت نسبت به وظايف خاص مديران در زمينه برنامه ريزي و سازماندهي ت
اساسي ترين آفات مديريت از ديدگاه مديريت علوي 1- دستيابي به هدف با هر وسيله : مديريت نيز مانند ساير امور فردي و اجتماعي داراي اصول و ضوابطي است که اگر مدير در چارچوب آن اصول حرکت کند ، ميتواند کشتي سازمان و تشکيلات را به ساحل نجات و مقصد
چکيده اين سند هشت اصل مديريت کيفيت که در استانداردهاي سيستم مديريت کيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفي مينمايد. مديريت ارشد هر سازمان ميتواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملکرد ها است
چکيده سازمانهاي تحقيق و توسعه (R&D) از چهار جنبه منابع انساني، منابع مالي، ارتباطات و فرهنگ سازماني با ديگر سازمانها متفاوتند. منابع انساني سازمانهاي تحقيق و توسعه نيز به دليل اينکه خلاق، خودانگيخته، سيار، يادگيرنده، مستقل، متفکر، انعطاف پذ
تاریخچه روابط عمومی: تاریخچه روابط عمومی: برای نخستین بار در سال 1906 میلادی « آمویی لی » که خبرنگار روزنامه بود اولین دفتر روابط عمومی را در نیویورک تأسیس کرد . وی در نخستین اقدام خود با صدور اعلامیه ای به نام « اعلامیه اصول » هدف عمده روابط عمومی را اطلاع رسانی به مردم عنوان کرد ، تأکید کرد که هدف آن تبلیغات تجاری نیست . روابط عمومی در ایران: نخستین واحد روابط عمومی در ایران ...
مقدمه جلسه يکي از مؤلفه هاي اصلي و مهم در کسب و کار است. اما برگزاري جلسه مستلزم صرف زمان و هزينه است. که صد البته هر دو بسيار ارزشمند هستند. بنابراين بهتر است فقط زماني تشکيل جلسه بدهيم که ضرورت داشته باشد و بايد هميشه جلسات مختصر و مفيد باشند
آشنايي با مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به موجب قانون، تنها مرجع رسمي کشور است که عهده دار وظيفه تعيين، تدوين و نشر استانداردهاي ملي (رسمي) ميباشد. تدوين استاندارد در رشته هاي مختلف توسط کميسيون هاي فني
اين تحقيق تحت عنوان بررسي مقايسه ارتباطات بين فردي در کلاسهاي حضوري و مجازي را در دانشگاه مورد بررسي قرار ميدهد با توجه به اينکه ارتباطات بين فردي دانش آموزان در يادگيريشان نقش بسزايي دارد پس به دنبال يادگيري موثرتر آنها با توجه به حضور و عدم حضور
در بخش دولتی ایران مقدمه با پیشرفت روز افزون بشر رابطه بین دولتها و ملتها پیوسته در حال دگرگونی و تعریف مجدد است . انسان امروز تمایل دارد در جامعه ای زندگی کند که در آن دولت حضوری نامحسوس تر ، کار آمدتر و پاسخگوتر داشته باشد . دولتی که قادر باشد با برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت ، افق های امیدوار کننده ای را پیش روی مردم و شهروندان به عنوان برگزینندگان خود بگستراند . ...
چکيده در اين مقاله موضوع بهره وري در خانواده بررسي مي شود. منبع : روزنامه همشهري، دوشنبه 4 دي 1385، سال پانزدهم، شماره 4167، صفحه 12. کليدواژه : بهره وري ؛ مديريت بهره وري ؛ مديريت خانواده ؛ بهره وري خانواده ؛ مديريت زمان خانواده در
مقدمه دنیای صنعتی امروزه دارای تغییرات شگرفی در پریودهای خاص بوده است. این تغییرات به تغییرات محیطی موسوم است. و به سازمان ها و ارگان ها تاثیر مستقیم دارند. لذا اهمیت شناخت این تغییرات مشخص است. این مهم باعث شده است که سازمان های تولیدی به سمت چند محصول حرکت کرده و دائم سیستم خود را به نحوی تغییر و گسترش دهند. این تحقیق سعی در آن دارد تا با تعریف قدم های اساسی اجرای یک پروژه ...
سرپرستي همه کارکنان سازمان به سرپرستي نيازمندند و انتظار دارند که در انجام وظايف خود هدايت شوند. روابط مدير با زيردستان در جريان سرپرستي شکل ميگيرد يعني راهنماييهاي او پذيرفته يا رد ميشود. در طي سرپرستي است که رفتار مدير تاثير خود را از لحاظ
ستاوردهاي بشر در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات به شناخت بيشتر بشر از ارگانيسم هاي سازماني، چگونگي فعاليت هاي فردي و سازماني، بهبود و کنترل اين فعاليت ها، توليد محصولات سخت افزاري و نرم افزاري، قطعات و سيستم هاي ارزانتر، هوشمندتر، چندمنظوره، سازگار
مقدمه ارتباطات يک فرايند سازمان يافته براي تبادل اطلاعات بين قسمتها، و معمولا از طريق يک رشته علائم مي باشد. علوم ارتباطات يک شاخه دانشگاهي براي مطالعه ارتباطات است. روش ها و اجزا ارتباطات اجزا متداول شناخته شده ارتباطات شامل مو
مقدمه: امروزه اهميت فرايند مديريت بر کسي پوشيده نيست.((کشورهاي صنعتي پيشرفته ازدهها سال قبل به اين مقوله توجه داشته اند و عملا“ توسعه خويش را مديون بهبود شيوه هاي مديريت ميدانند)) (محمدرشيدي،جايگاه برنامه ريزي آموزشي درفراگردمديريت،مديريت دولتي
مهمترین چالشی که همواره کارگزاران بخش عمومی با آن مواجه هستند ، پاسخ به خواسته ها و انتظارات در حال تغییر شهروندانی است که بخش عمومی مشروعیت خود را از آنها کسب می کند . در راستای پاسخ به این خواسته هاست که مدیریت دولتی باید در جستجوی شیوه های نوینی باشد که نوآوری مستمر در ارائه خدمات عمومی را برای شهروندان به ارمغال آورد . کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت ارائه خدمات دولتی ...
شبکههاي صنعتي يکي از مباحث بسيار مهم در اتوماسيون ميباشد. شبکهي CAN به عنوان يکي از شبکههاي صنعتي ، رشد بسيار روز افزوني را تجربه کرده است. در اين ميان ، عدم قطعيت زمان ارسال پيامها در اين پروتکل شبکه ، باعث ميشود که کاربرد اين شبکه در کاربرد
اينترنت، اينترانت و اکسترانت به دليل مزيتهاي فراوان در حال تبديل به سکوي تجارت الکترونيک و بازرگاني الکترونيک مي باشند.ارتباط جهاني، سهولت استفاده، هزينه پايين و قابليتهاي چند رسانه اي سبب شد تا از اينترنت براي برنامه هاي کاربردي تعاملي، خدمات و کال
مقدمه: امروزه اطلاعات مهمترين منبع مدير بعداز عامل انساني محسوب مي شود. اداره امور سازمانها به شيوه هاي کارآمد به ويژه در دنياي پيچيده امروز، مستلزم جمع آوري وپردازش انبوهي از اطلاعات گوناگون است، که با آهنگي سريع در حال رشد است. کميت و کيفيت ا
مديريت منابع انساني Human Resource Managment (H.R.M) 2 مقدمه پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد?امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل ج
مديريت بازرگاني رشته مديريت بازرگاني در مفهوم عام آن شامل طيف وسيعي از مديريتها ميشود، زيرا بيشتر سازمانهاي تجاري ، صنعتي و خدماتي مثل بانکها، شرکتهاي بيمه و يا کارخانجات صنعتي به دنبال سود هستند و در نتيجه يک موسسه بازرگاني محسوب ميشوند. و
فصل اول اهداف پژوهش 1رزيابي رهبري افراد ( مديريت ) انسانگرا – کارگرا با استفاده از نظريه فيدلر را در مدارس ابتدائي ، راهنمائي و متوسطه در رابطه با مديران و کارکنان را مورد آزمايش قرار دهد . به ويژگيهاي کلي مديران آموزشي نظير ، سطح تحص
ايجاد مشاغل جديد و متنوع در عصر اطلاعات و ارتباطات، با توجه به تحولات تکنولوژي و بخصوص تکنولوژي اطلاعات، مستلزم شناخت ماهيت اين مشاغل است. آگاهي از تأثيرپذيري مشاغل از تکنولوژي يا اثرگذاري بر توسعه آن، نتيجه درک ماهيت مشاغل خواهدبود. براي رسيدن به ا
چکيده اين مقاله موضوع روش تفکر مديران و ذهنيت هاي آنان را مورد بررسي قرار مي دهد. شاخص هاي عمده در پرورش ذهنيت و انواع ذهنيت هاي مديريت و رهبري شامل ذهنيت انديشهورز (مديريت بر خويشتن)، ذهنيت تحليلگر (مديريت بر سازمان يا مجموعه)، ذهنيت جهان ديد
گشایش مطالعه سیر تکاملی مدیریت از گذشته تا کنون, نشاندهنده روند تغییر نوع تفکر بشر است. روزی پول و ثروت حرف اول و آخر را میزد, اما امروز فکر و اندیشه. روزی فقط خروجی اهمیت داشت اما امروز منابع انسانی داخل مجموعه و مشتری. مشاهده و بررسی این روند, حاوی درسهای بسیار ارزندهای برای ما است. اینکه بدانیم کجا هستیم و چقدر فاصله داریم. ظهور مدیریت انسان از اولین روزهای خلقت خود با ...
مدیریت بحران در حوادث ناشی از بمباران و موشکباران مناطق غیر نظامی کلمه بحران معانی و تعاریف مختلفی دارد. در یک نگاه کلی میتوان گفت: «بحران یک حادثه، واقعه و یا جریانی است که اتفاق میافتد و سیستم را از کارکرد منظم خودش باز می دارد. یعنی حرکت منظم سازمان، مجموعه شهر یا سایر مجموعهها را طوری از کار می اندازد یا فلج میکند و یا باعث تاخیر در روند اجرای فعالیتها، ماموریتها و ...
در سيستم با پروتکل CAN استاندارد ، تکنيک بدست آوردن باس توسط گرههاي شبکه بسيار ساده و البته کارآمد است. همانگونه که در قبل توضيح دادهشده است ، الگوريتم مورد استفاده براي بدست آوردن تسلط بر محيط انتقال ، از نوع داوري بر اساس بيتهاي شناسه است. اين
امروزه رشد روز افزون فناوري اطلاعات[1] و تأثير چشمگير آن درافزايش بهره وري سازمانهاي دولتي و خصوصي در سطح جهان، حرکت جهاني را به سمت بهره گيري از انواع مختلف سيستم هاي اطلاعاتي به ويژه سيستم اطلاعات مديريت (MIS) ، موجب شده است که کشور مانيز در مسير
گشايش مطالعه سير تکاملي مديريت از گذشته تا کنون, نشاندهنده روند تغيير نوع تفکر بشر است. روزي پول و ثروت حرف اول و آخر را ميزد, اما امروز فکر و انديشه. روزي فقط خروجي اهميت داشت اما امروز منابع انساني داخل مجموعه و مشتري. مشاهده و بررسي اين رو
ارتباطات يک فرايند سازمان يافته براي تبادل اطلاعات بين قسمتها، و معمولا از طريق يک رشته علائم مي باشد. علوم ارتباطات يک شاخه دانشگاهي براي مطالعه ارتباطات است. روش ها و اجزا ارتباطات اجزا متداول شناخته شده ارتباطات شامل موارد زير است
بررسي سه نوع تصميم گيري امام (ره بررسي الگوي سه نوع تصميم گيري امام (ره) با استفاده از مدل تصميم گيري حکيمانه - رويکرد فازي گروه حوزه و دانشگاه : سه تن از اساتيد دانشگاه تهران در مقاله اي روشي جديد و ابتکاري براي بررسي الگوي تصميم گيري
توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن. آشنايي با مفهوم سيستم و انواع آن (سيستمهاي باز و بسته و کارکردهاي آنها) آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهاي سازمانهاي رسمي و غير رسمي شناسايي سبکهاي مديريتي، آشنايي با اصول مدير
سازمان ها و ادارات يکي از ارکان اصلي در جامعه انساني هستند و مديريت و رهبري در سازمان از مهمترين شاخصهاي ادامه حيات، پويايي ، بالندگي و يا نابودي آنها مي باشد.پيشرفت هاي گوناگون و متنوع در علم فناوري ، مديريت سازمان ها را از حالت سنتي خارج نموده و ب
مديريت کسب و کار: موفقيت هر کسب و کار رابطه نزديکى با چگونگى صحيح کنترل کردن امور آن را دارد: در واقع مديريت صحيح کسب و کار موجب رشد آن ميشود.بين دو مفهوم «کارآفريني» و «مديريت کسب و کار» تفاوت چندان و يا مشخص نميتوان قائل شد و اين دو مفهوم را
توسعه مديريت، فرايندي است که طي آن سطح دانش، مهارت و اطلاعات سطوح سهگانه مديريت (مديران عالي، مديران مياني، مديران عملياتي و سرپرستان) ارتقا يافته و موجبات استقرار شرايط لازم براي تکامل مجموعه استعدادها و تواناييهاي اين رده، فراهم خواهد شد. مدل تع
با شتاب روز افزون تحولات و دگرگونيها در دنياي کنوني که عصر اطلاعات و ارتباطات است و به دليل بيثباتي و تغيير پذيري و نيز غير قابل پيشبيني بودن اين تغييرات ، آنچه که کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي در حال توسعه را در جهت افزايش بهره وري و پيشرفت و ترقي
گسترش مديريت کشاورزي: مديران کارهاي زيادي انجام ميدهند. آنها مسئو.ل بسيار ي چيزها هستند وآنها مسئولند مطمئن شوند که تجارت و سازماندهي چيزي را انجام ميدهد که انتظار ميرود انجام دهد. شغل يک مدير تجاري، ميتواند بعنوان هنر يا علم مشخص شود که ايده
ارتباطات براي هر سازمان مانند جريان خون در بدن انسان است. کارآمدترين مديران کساني هستند که ارتباطات را درک مي کنند و آن را در محيط سازماني خود به کار مي بندند. ارتباطات وسيله اي است که به مديران امکان مي دهد هر يک از وظايف مديريتي خود را اجرا کنند.
ارابه فناوري اطلاعات و ارتباطات به سرعت به پيش ميتازد و جوامع دنيا را دستخوش تغييرات بنيادي ميکند. فعاليتها، مشاغل، مهارتها، فرهنگها، نيازها و... همه و همه تحت تاثير اين فناوري قرار گرفته و متحّول شدهاند. عصر اطلاعات و اتباطات آغاز شده است. بي
مديريت و رهبري در رسانه حبيب ابراهيم پور* اداره کل آموزش سازمان با همکاري موسسه AIBD1 کارگاه آموزشي مديريت و رهبري2 را براي جمعي از مديران و تهيه کنندگان سازمان برگزار نمود. استاد دوره خانم باربارا اسکراس از شبکه دويچه وله آلم
مديريت منابع انساني در سازمانهاي تحقيق و توسعه چکيده سازمانهاي تحقيق و توسعه (R&D) از چهار جنبه منابع انساني، منابع مالي، ارتباطات و فرهنگ سازماني با ديگر سازمانها متفاوتند. منابع انساني سازمانهاي تحقيق و توسعه نيز به دليل اينکه خلاق، خود
تئوریهای مدیریت . مقدمه مدیریت انجام کار به وسیله دیگران است .مدیریت یک فرایند است ودلالت بر هدایت تشکیلات انسانی دارد. مدیریت موثرمبتنی برتصمیم گیری مناسب ودستیابی به نتایج مطلوب است .مدیریت کارا،متضمن تخصیص منابع وصرف مدیرانه منابع است.مدیریت به فعالیتهای هدفدار تاکید دارد .پس از انقلاب صنعتی دراثر تولید انبوه مدیریت از مالکیت جداشدوبعدازان به عنوان یک رشته علمی وارد دانشگاه ...
چکیده این مقاله به تشریح مفاهیم و مبانی خلاقیت و نوآوری میپردازد. تعاریف مختلفی از خلاقیت ارائه میشوند و از دیدگاه روانشناسی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند. سپس موضوع نوآوری و ارتباط آن با خلاقیت شرح داده میشود. ارتباط خلاقیت و نوآوری، تأثیر ساختار بر نوآوری، تأثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری، تأثیر متغیرهای منابع انسانی بر نوآوری از دیگر مباحث این بخش هستند. ویژگیهای افراد ...
مقدمه پژوهشگر در اين فصل به مطالعه تطبيقي مديريت بلايا در کشورهاي امريکا، کانادا، ژاپن، ترکيه، هند، پاکستاان و ايران پرداخته و مطالب مرتبط با مديريت بلايا در کشورهاي مذکور را در قالب برنامه ريزي، سازماندهي، ساختار، آموزش نيروي انساني مطرح ساخته اس
چکیده : این مقاله ، حسابداری مدیریت استراتژیک را در شرکت بزرگ چندملیتی در آلمان را بررسی میکند ، بیشتر تحقیق قبل در زمینه SMA و به پایه بکار روی فنون حسابداری بستگی دارد . این مقاله بیشتر با چگونگی درک SMA و بکار رفتن آن سروکار دارد یافتههای اساسی تحقیق وابسته به پدیده اصلی حس سازی است این مقاله منظور از حس سازی و چگونگی بکارگیری مدیریت حسابداری به کمک ، فرآیند را در بر دارد ...
چکیده: امروزه در اغلب سازمانهای کوچک و بزرگ مبتنی بر پروژه، مدیران ارشد بخصوص مدیران پروژه ها در زمینه تخصیص منابع با چالشهای فراوانی مواجه هستند. بنابراین، به منظور کاهش هزینه و زمان اجرا و همچنین افزایش کیفیت در پروژه بایستی رویکرد از مدیریت سنتی به مدیریت علمی تغییر یابد تا پاسخگوی بهینه سازی کارایی و عملکرد یک پروژه در دوره عمر آن باشد. برای رسیدن به این مهم تشکیلات ...
یکی از عملکردهای بسیار مهم و اصلی سیستم عامل کنترل و مدیریت دستگاههای ورودی/ خروجی (I/O) در کامپیوتر است. سیستم عامل باید فرمانهایی را به این دستگاهها بفرستد، وقفه ها را بگیرد و خطاها را اداره کند. و همچنین باید یک رابط بین دستگاهها و بقیه سیستم به منظور استفاده ساده تر از آنها فراهم نماید. اصول سخت افزاری I/O دید افراد مختلف نسبت به سخت افزار I/O متفاوت است. مهندسین برق و ...
: در سالهاي اخير در سراسر دنيا هزينههاي فناوري اطلاعات (IT) در سازمانها، اعم از کوچک يا بزرگ، خدماتي ياتوليدي، انتفاعي يا غير انتفاعي، افزايش يافته است. هزينههاي خودکار سازي دفتري و خودکار سازي توليد که شاملکامپيوترها، بستههاي
مقد مه: ارتباطات ازواژه لاتین communis برآمده که به معنای مشترک(عموم) است. درواقع فرستنده پیام درپی آن است که ادراک مشترکی ازیک پیام برای هرگیرنده پیامی بد ست آورد. بنابراین هدف ارتباطات، دستیابی به اقدام هماهنگ بین پیام دهنده وگیرنده پیام می باشد. این بدین معناست که مفهومی که ازدرون فردی برخاسته است به میان دیگران راه یافته وتوسط دیگران برداشت می شود. یعنی درواقع ارتباطات، برخی ...
چکیده آنچه امروزه در رابطه با مؤسسات تجاری ، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینههای متعدد سازمان و یا به تعبیری دقیقتر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی، سازمانهای مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه هزینههایشان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان رقابت در بعد هزینه وارد ...
علل و روند تحولات برنامه ريزي شهري برنامه ريزي شهري، به مفهوم امروزي خود در اوايل قرن بيستم در اروپا و آمريکا بنياد گذاشته شد، ولي از آن زمان تاکنون تغييرات وسيع و عميقي را به خود ديده است. برنامه ريزي شهري، با توجه به ماهيت شهري بودن تمدن معاص
مفهوم و تعريف مديريت اسلامي مديريت اسلامي ،يعني اگر بخش از «مديريت» و فرآيند آن که هستند بر ويح الهي و منابع اسلامي باشد که وجه تمايز آن با ديگر مديريت ها را مي توان در مواذد ذيل دانست: مبتني بر وحي الهي است. در آن از استثمار و استع
چکيده رويکرد جديدي که در سالهاي اخي بر ميديريت عمليات حاکم شده، رويکود مديريت زنجيره تامين (SCM) است. زنجيره تامين شبکه اي از تسهيلات و مراکز توزيع است که وظايف تهيه و تدارک مواد خام، تبديل آن به محصولات نهايي و واسطهاي و توزيع اين محصولات نها
اصول مديريت کيفيت نويسنده : کميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد ISO چکيده اين سند هشت اصل مديريت کيفيت که در استانداردهاي سيستم مديريت کيفيت بر مبناي سري ايزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفي مينمايد. مديريت ارشد هر سازمان
مقدمه مديريت ضرورتي اجتناب ناپذير براي هر سازمان و اجتماع است که با فرض فقدان آن، رشته امور از هم ميگسلد و شيرازه کارها به هم مي ريزد. احراز نقش مديريت و شرط کسب توفيق در آن، مستلزم احراز دانش ها و مهارتهايي است که يکي از مهم ترين آنها روابط ا
سیاست ها و رویه های اداری، سیستم های اداری شامل سیستم پاداش، سیستم ارزیابی، سیستم پرداخت؛ دسته دوم تحت عنوان بافت اجتماعی شامل فرهنگ (پیش فرض های اساسی، ارزش ها، هنجارها، زبان، مراسم، تاریخ، داستان ها، اسطوره ها، نشانها)، فرایندهای تعانل و ارتباطات (بین اشخاص، گروه و بین گروهی)، ویژگی فردی (خصویات و باورها، مهارت های رفتاری، احساسات، و سبک مدیریت؛ دسته سوم تحت عنوان بافت فیزیکی ...
استاد مصباح یزدى تعبیر "مدیریت اسلامى" حاکى از این است که مدیریت مى تواند داراى دو وصف "اسلامى" و "غیراسلامى" باشد، و از اینروى این سؤال، مطرح مى شود: چه ارتباطى بین مدیریت به عنوان یک علم و بین اسلام به عنوان یک دین، وجود دارد؟ این پرسش در واقع یکى از جزئیات پرسش عامتر و کلى ترى است و آن این است: علوم و فنون مختلف، بویژه علوم انسانى، چه ارتباطى با ادیان خصوصاً دین اسلام دارند؟ ...
دانایی» در سالهای اخیر «مدیریت دانش» به یک موضوع مهم و حیاتی و مورد بحث در متون تجاری تبدیل شده است. جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند که سازمانهای با قدرت دانش میتوانند برتریهای بلند مدت خود را در عرصههای رقابتی حفظ کنند. منابع نقد و بررسی و چشماندازهای رقابتی سازمانها نشان دهنده تأثیرات این دیدگاه در عرصههای استراتژیک سازمانهای تجاری است. (نلسون و وینتر، 1982) اگر ...
مدیریت برتر این سند هشت اصل مدیریت کیفیت که در استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای سری ایزو 9000-2000 کاربرد دارد را معرفی می نماید. مدیریت ارشد هر سازمان می تواند از این اصول بعنوان چارچوبی برای راهنمایی سازمان خویش به منظور بهبود عملکرد ها استفاده نماید. این اصول برگرفته از تجارب و دانش متخصصین بین المللی که در کمیته فنی تضمین کیفیت و مدیریت کیفیت – ISO/TC 176 مشارکت ...
مدیریت مشارکتی بوسیله افزایش مشارکت کارکنان در انجام امور سازمان می تواند بهترین الگو و راهکار برای میل به استقرار یک نظام خود مدیریتی در سازمان باشد. این مدل جدید مدیریتی اولین بار به وسیله « ران پورسر» در کتاب مشهور « نظام خود مدیریتی در سازمان » بیان شده است. این نظام بیانگر و ترویج اوج دموکراسی در درون سازمان ها است به نحوی که هر یک از کارکنان احساس کنند که مدیر سازمان ...
چکیده این مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعریف میکند. جایگاه تعارض در مدیریت و سازمان را مورد بررسی قرار میدهد. انواع تعارضات سازمانی را برشمرده و آنها را تقسیمبندی میکند. نظریهها و رویکردهای مختلف درباره تعارض سازمانی را شرح میدهد. به منشأ تعارضات سازمانی اشاره میکند و در پایان به مبحث مدیریت تعارض و استراتژیهای آن میپردازد. منبع : روزنامه همشهری، شنبه 28 ...
چکیده مقدمه: نقش تجهیزات پزشکی در بیمارستان های پیشرفته امروزی و تشخیص و درمان بیماری ها انکار ناپذیر است.کشورهای در حال توسعه با وجود محدودیت منابع مالی به نحو بی رویه ای نسبت به خرید تجهیزات پیچیده و گران قیمت اقدام نموده اند اما در مورد نگهداری این سرمایه های عظیم اقدامات مناسبی انجام نداده اند. در کشور ما نیز مطالعات محدود صورت گرفته بیانگر نابسامانی هایی در زمینه مدیریت ...
مقدمه سازمانها سیستمهای پیچیده ای هستند که دارای زیر سیستمهای به هم وابسته و متعاملند.از آنجاییکه تغییرات در یک بخش از آنها باعث ایجاد تغییرات قابل پیش بینی وغیر قابل پیش بینی در سایر بخشهای آن می شود لذا تجزیه و تحلیل سیستم آنها می تواند عامل مهمی در پیشرفت و ارتقاء آنها بیانجامد. تجزیه و تحلیل سیستمها کاربرد رویکرد سیستمی در طراحی سیستم های اطلاعاتی است.سایر علوم ممکن است برای ...
چکیده مدیریت دانش روشی سیستماتیک برای تشخیص، سازماندهی و به اشتراک گذاشتن دانش در سازمان است که میتواند در نهایت به تولید دانش بیشتر در سازمان نیز منجر گردد. امروزه مدیران ارشد سازمانها دریافتهاند که سرمایههای دانشی در سازمان از اهمیت فوقالعادهای برخوردار بوده و میبایست توان زیادی را برای مدیریت سرمایههای دانشی و دانش نهفته در فرایندهای سازمان خود صرف کنند. از طرفی، گاه ...
مأموریت، فلسفه، اهداف و حرکهای مدیریت: فراگیری اهداف و فعالیتها تعریف کردن بیانیه هدف و مأمریت مربوط به خدمات پرستاری استفاده از یک دسته از استانداردها برای ارزیابی کردن اظهار هدف یا مأموریت برای علل پرستاری نوشتن بیانیه هدف یا مأمریت برای عمل پرستاری، شناختن دیدگاه و ارزشها برای بیان کردن به مشتری ها تعریف کردم فلسفه برای عمل پرستاری شرح اهداف مربوط به خدمات پرستاری تعریف طرحها ...