تعداد 8 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع مزورانه در سایت یافت گردید:
ناتورالیسم ( مکتب طبیعی ) "ناتورالیسم" مکتبی است که نه تنها گرایش زیادی به طبیعت و نیرو و آئین آن نشان میدهد ، بلکه بی پرده گردن به"جبر علمی" و "روشهای تجربی" می نهد. این مکتب زمانی در پهنه هنر و اندیشه اروپا چشم به دنیا میگشاید که دانشهای تجربی و زیست شناسی به سر حد کمال رسیده و سده "داروین" آغاز گردیده است و این جنبش نیز بی اختیار زیر نفوذ همین دانشها و دانشمندان شکل میگیرد. ...
علاقه و اشتیاق مردم به آگاهی از رویدادهای تاریخ معاصر، بخصوص آنچه در دوران سلطنت پهلوی ها بر ایران گذشته است، طی سالهای اخیر موجب انتشار کتب و آثار تحقیقی بسیاری در این زمینه شده است، که بسیاری از آنها ارزنده و ماندنی، و بعضی با کمال تأسف افسانه پردازی و گمراه کننده است. بعضی از نهادهای انقلابی و مؤسسات فرهنگی و پژوهشی که به اسناد و مدارک معتبری از این دوران دسترسی دارند با ...
مخالفت مدرس با مساله جمهوريت اذهان بسياري را به اين سوال واداشته که بهراستي علت مخالفت او با مسالهاي به اين مهمي که باعث ايجاد تحولي بزرگ در کشور ميشد چه بود؟ قيامي را که مدرس عليه جمهوري رضاخاني ايجاد و رهبري کرد، به يکي از نقطههاي عطف تاريخ مب
معنا در ديده ديده، ديده اي بنهادم وان را به جمال او جلا مي دادم ناگه بر سر کوي کمال افتادم از ديده و ديدني کنون آزادم جوانمردا! شعر را چون آينه دان. آخر داني که آينه را صورتي نيست در خود، اما هر که در او نگه کند، صورت خود تواند ديد. همچنين دان که شع
(شلگل، به نقل از احمدي (1375) ص 293) «تأويل» دادن معناست – نه «تبيين» (در بيشتر موارد، تأويلي تازه جايگزين تأويل پيشين که ديگر قابل درک نيست مي شود، تأويلي که اکنون تنها يک نشانه است). واقعيت هايي که وجود ندارند، همه چيز در سيلان و گذر است، گريزپا،
در دیده دیده، دیده ای بنهادم وان را به جمال او جلا می دادم ناگه بر سر کوی کمال افتادم از دیده و دیدنی کنون آزادم جوانمردا! شعر را چون آینه دان. آخر دانی که آینه را صورتی نیست در خود، اما هر که در او نگه کند، صورت خود تواند دید. همچنین دان که شعر را در خود هیچ معنی نیست، اما هر کس از او آن ترانه دیدن که نقد روزگار او بود در کمال کار اوست. و اگر گویی شعر را معنی آن است که قائلش ...
نام شريف آن بزرگوار فاطمه و القاب ايشان ((معصومه)), ((ستى)), و ((فاطمه کبرى)) است. پدرش حضرت موسى بن جعفر عليه السلام و مادرش نجمه خاتون مادر حضرت رضا عليه السلام است. از ولادت تا هجرت آن حضرت اول ذى القعده سال 173ه.ق در مدينه منوره به دنيا آمدند
مقدمه: فروید در سال 1935 اعلام کرد که سال 1912 نقطه اوج تحقیقاتش در روانکاوی بوده است. او افزود: «از زمانی که به طرح نظریه وجود دو نوع غریزه (غریزه زندگی و غریزه مرگ) پرداختم و شخصیت روانی را (د رسال 1923) به سه بخش خود، فرا خود و نهاد تقسیم کردم، تا به امروز هیچ مفهوم تعیین کننده دیگری را در عالم روانکاوی مطرح نکرده ام.» کارن هورنای در سال 1913 تحصیلات پزشکی و دوره آموزش روان ...