تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع پیش دبستانی 1 در سایت یافت گردید:
اين کتاب شامل مفاهيم بنيادي رياضي است که بايد هر بچه قبل از ورود به دبستان با آنها درگير شود. مفاهيم پايه اي اگر به صورت اصولي و توسط مربيان مجرب, دلسوز و علاقمند آموزش داده شوند, گذر کودک از مرحله دبستان را آسان و ممکن مي سازد. روش آزمايش مفاهي
در سال 1298 مسيونر هاي مذهبي و اقليت هاي ديني به احداث کودکستان ها و مراکز آموزش پيش دبستاني درتهران مبادرت نمودند .در همان اثنا زنده ياد جبار باغچهبان در سال 1303 به احداث باغچه اطفال در شهرستان تبريز مبادرت نموده و چند سال بعد در سال 1307 کودکس
تاريخچه آموزش پيش دبستاني در ايران به 80 سال پيش باز مي گردد. در سال 1298 مسيونر هاي مذهبي و اقليت هاي ديني به احداث کودکستان ها و مراکز آموزش پيش دبستاني درتهران مبادرت نمودند .در همان اثنا زنده ياد جبار باغچهبان در سال 1303 به احداث باغچه اطفا
ساختار آموزشي حضور در دورههاي آموزش پيش دبستاني در کشور فرانسه اختياري و رايگان بوده وبه منظور آموزش کودکان رده هاي سني 5-2 سال در نظر گرفته شده است. شايان ذکر است آندسته از کودکاني که تا روز اول سال تحصيلي مدارس به سن 2 سالگي رسيده باشند، مورد پذي
ساختار آموزشي آموزش پيش دبستاني در کشور انگلستان در مهدهاي کودک و مدارس آمادگي به کودکان رده هاي سني 4-2 سال ارائه مي گردد.با وجودي که آموزش کودکان انگليسي تا سن 5 سالگي اجباري نمي باشد، با اين حال بالغ بر 96 درصد از کودکان رده هاي سني 4 سال و بالات
ساختار آموزشي طول دوره آموزش پيش دبستاني1/ 2سال است که ازسن 4سالگي آغاز گرديده و تا سن6سالگي به طول مي انجامد. اين مقطع آموزشي در زمره آموزش رسمي و رايگان بوده اما گذراندن آن براي کودکان اجباري نمي باشد. طبق آمارسال 1994،نسبت مربيان به کودکان در مرا
تغذيه در کودکان پيش دبستاني تغذيه مناسب و کافي مهم ترين شرط لازم براي رشد کودک است. با اين که در تمام دوران کودکي تغذيه اهميت دارد، ولي در طي پنج سال ابتدايي که رشد سريع است و کودک براي دريافت غذا کاملاً وابسته به مادر و خانواده اش مي باشد، امري
یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت ، تطبیق فعالیتهای آموزشی و تربیتی با ویژگیهای شناختی ، جسمانی و عاطفی کودک می باشد . تعلیم و تربیتی که مبتنی بر این موارد نباشد، نمی تواند به اهداف مورد نظر دست یابد. ویژگیهای کودکان را به سه دسته جسمانی ، شناختی و عاطفی تقسیم بندی نموده اند : کودک پیش دبستانی بین پنج تا شش سال ، استخوانهای نرم و انعطاف پذیری دارد ، هنوز مهارت کافی در استفاده از ...
اهمیت ریاضی در زندگی بشری پیشرفت دانش و تمدن بشری مرهون علم ریاضی است به طوریکه ریاضی پایه واساس کلیه علوم اعم از علوم انسانی (روان شناسی ، جامعه شناسی ، فلسفه ، تاریخ ، جغرافیا ، ادبیات ، شعر و موسیقی ، هنر و…..) و علوم تجربی (زیست شناسی ، زمین شناسی ، فیزیک ، شیمی ، پزشکی، نجوم ، فنون ، مکانیک ، عمران ، ساختمان ….. )و ریاضی جزئی از اجزاء لاینفک زندگی معمولی در معا ملات ، تغذیه ...
یکی از نتایج عمومی شدن امر آموزش دراین قرن افزایش رقابت تحصیلی است و دستیابی به بسیاری از شغلها،بستگی به مدرکی دارد که از مراکز تحصیلی دریافت میشود. ثابت شده است کودکانی که چند سال به مراکز پیش دبستانی رفته اند ،آسانتر ازآنهایی که از این امتیاز محروم بوده اند وارد مدرسه ومراحل بعدی تحصیل می شوند. امروزه اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی بیش از گذشته مورد نظر است . ...
مقدمه بدون یک برنامه استراتژیک دقیق، هیچ گونه تناسبی بین تلاش های صرف شده و اهداف تحقق یافته وجود نخواهد داشت. سنجش استراتژیک، بخش جدایی ناپإیر مدیریت استراتژیک است. قبل از کامل شدن برنامه استراتژیک ،باید معیار های اندازه گیری استراتژیک شناسایی و تدوین گردد. ارتباط برنامه ریزی استراتژیک با مدیریت کیفیت در مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک با تلاش های مدیریت کیفیت ادغام می ...
آموزش و پرورش پیش از دبستان عبا رت است از آموزشی که از زمان تولد آغا ز و تا شروع اولین سا لها ی دبستا ن یعنی پایان شش سا لگی ادامه می یابد. آنچه درمورد اموزش پیش دبستا نی و کودکان این دوره با ید بدانیم این است که دوستا ن جدید، تجربه ها ی جدید و سرگرمیهای جدید، اولین چیزها یی است که کودکا ن پیش دبستا نی با آن مواجه هستند. دوره ی پیش دبستا نی یکی از مهمترین دوره های زندگی است. ...
“ خودپنداري ” يا مفهوم ازخود هنگام تولد آغازمي شود ودردوران رشد ومراحل آن شکل مي گيرد. اينکه کودک سرانجام چگونه احساسي درباره خود پيدامي کند، نتيجه تماس ها و تجربه هاي مختلف او با ديگر محيط است . اگر بيشتر اين تماس ها وتجربه ها مطلوب باشند ، کودک اح
هدف من ازتهيه اين پروژه اين است که براي راه اندازي وتأ سيس يک مهداستاندارد بايد اين مراحل راطي کرد که مراحل عبارتنداز : تعريف اهميت ضرورت برنامه ها يآموزش وپرورش پيش ازدبستان بازيهاي کودکان ودرمرحله آخر برآورد هزينه تأسيس يک مهد استاندارد تا
به نام يگانه مهرباني که تمام هستيام از اوست پيشگفتار آيا شما ميخواهيد فرزندتان .... اعتماد به نفس داشته باشيد؟ دوست داشتن را احساس کند؟ با احساس مسئوليت رفتار کند؟ با ديگران به خوبي کنار بيايد؟ تصميماتش را بدون وابستگي و مستقل اتخاذ کند؟ از يادگير
از جمله موضوعهای نگران کننده در عصر حاضر، توسعه آسیبهای اجتماعی بویژه موادمخدر میباشد که مراکز آموزشی «مدارس و دانشگاهها» را درنوردیده و به یکی از چالشهای فرا روی متولیان و دستاندرکاران امر آموزش و تربیت تبدیل شده است. بر این اساس به جای هرگونه انکار کتمان و دست روی دست گذاشتن، ضرورت شناخت صحیح پدیده آسیبها تجزیه و تحلیل روند آنها و ارائه نسخههای کاربردی لازم و عملیاتی ...
سرماخوردگی یکی از انواع بیماری های بخش فوقانی دستگاه تنفس می باشد که به صورت التهاب و تحریکات ناحیه بینی و گلو مشخص می گردد. هر فرد حداقل چند بار سرماخوردگی را در زندگی خویش تجربه می کند و هر گروه سنی نیز می تواند به این بیماری مبتلا گردد. کودکان پیش دبستانی بین 6 تا 10 بار در سال به این بیماری دچار می شوند. این عدد به نسبت تماس آنها با افراد بیشتر می تواند افزایش یابد، و به ...
******* همهی والدین کمک، حمایت و تشویق فرزندانشان را برای موفق شدن در مدرسه ضروری میدانند، اما بیشتر والدین نمیدانند چطور باید این کارها را انجام دهند و یا چه کارهایی باید انجام دهند. این کتاب مجموعهای از روشهای علمی که در مدارس آموزن شدهاند و میتواند به شما کمک کند تا فرزندتان در مدرسه موفق شود را ارائه میدهد. وقتی دانشآموزی در مدرسه پیشرفت نمیکند، والدین به شدت احساس ...
چکیده مشکلات روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر مستقیم بر یادگیری و فرآیند تحصیل آنها دارد. پژوهشهای بیشماری نشان میدهد که از هر پنج دانشآموز یک نفر دچار مشکلات مربوط به سلامت روانی است و متأسفانه به سبب عدم پیشگیری، اینگونه اختلالات رفتاری تا مقاطع تحصیلی بالاتر و حتی تا هنگام ورود به جامعه در دانشآموزان ماندگار است. یکی از این اختلالات افسردگی میباشد که در کودکان ...
مهد کودکي را که کارآموزي مي کرديد معرفي کنيد. مهد کودکي که من در آنجا مشغول به کارآموزي بودم با مساحت تقريبا 230 متر و حياط 40 و سالن بازي 30، کلاسها آمادگي 1 15 و آمادگي 2، 15، و کلاس 3-4ساله 15 و دفتر مدير 15 وسالن تلويزيون 30 مي باشد که در گروه 3
کلمه ژيمناستيک1 يک لغت يوناني است که ترجمه آن به فارسي هنر لخت ميباشد. از چهار هزار سال پيش نوعي ژيمناستيک در چين متداول بوده که از آن براي آماده نمودن جوانان جهت جنگ و همچنين بهبود بعضي از ضايعات بدني 2 استفاده ميکردند يونانيها حرکات و عمليات ورز
مقدمه: هر کودکی نیاز به یادگیری نظم و انضباط دارد. خانواده اولین مکانی است که کودک در آنجا یاد می گیرد که چه رفتارهایی مورد قبول و پذیرش و چه رفتارهایی نا مطلوب است. کودکان باید یاد بگیرند که: کدام دسته از کارها خیر و سالم است و کدام کارها ناسالم و شر هستند. چرا احترام به حقوق دیگران و حفظ حرمت افراد واجب است؟ و... معمولاً کودکانی لوس، بد رفتار،خودخواه و نا امن، نامیده میشوند ...
نظام آموزشی برزیل شامل موسسات دولتی ( فدرال ، ایالت وشهری ) وموسسات خصوصی که از پیش دبستانی ، دبستان ( مقطع اول ) ومتوسطه ( مقطع دوم ) تا مقاطع دانشگاه وکارشناسی ارشد ودکتری تقسیم بندی می شود .آموزش برای سنین 7 تا 14سال اجباری می باشد ، آموزش ملی در تمامی مقاطع آزاد است . مدارس غیر انتفاعی واجد شرایط دریافت کمک مالی دولتی می باشند . مجلس سال 1988 برزیل ، 25 % از درآمدهای مالیالت ...
مشخصات کلي مهد: دبستان و مهد کودک خجسته يک ساختمان 2 طبقه و داراي 2 درب است درب قهوه اي رنگي که مخصوص ورود کودکان پيش دبستاني و ارباب رجوع است و درب سفيد مايل به آبي رنگي که مخصوص ورود کودکان دبستاني است. زماني که از درب قهوه اي وارد مي شويم يک راه
ژيمناستيک نخستين بار و بطور غير رسمي در سال 1352 توسط شخصي به نام امان اله پادگرني که يک روسي بود به ايران آورده شد . پادگرني در ورزشهاي دبستاني ، با حرکات ريتميک و ژيمناستيک ، کار خود را در شهر تبريز آغاز نمود . وي از همان ابتداي کار با مقاومت و
خلاصه اجرايي (مديريتي): تأسيس آژانس مسافرتي مخصوص کودکان بين 4 الي 7 سال در جهت رسيدن به آرمان هاي آژانس که با تأسيس آن به طور مستقيم 15 شغل مستقيم و 50 شغل غيرمستقيم بوجود مي آيد. بخش اوليه (نماي ذهني): بيان آرمان هاي کسب و کار: براي بيشتر مردم، بي
معرفی شرکت: شرکت صنایع آموزشی در سال 1354 با هدف تهیه و تولید انواع تجهیزات آموزشی آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز مراکز آموزشی از دوره پیش دبستانی تا آموزش عالی و دانشگاهی تاسیس شد. در طول 30 سال گذ شته شرکت توانسته است هزاران نوع و سیله آموزشی طراحی و تولید نماید و در این خصوص در زمره بزرگترین شرکتها از نوع خود در جهان قرار دارد. در حال حاضر شرکت صنایع آموزشی با بهره گیری از ...
آموزش پيش دبستاني آموزش پيش دبستاني همواره به عنوان يکي از مقاطع آموزشي کشور چين مدنظر قرار داشته است. در نواحي شهري، آموزش پيش دبستاني عمدتاُ در کودکستان ارائه گرديده و مدت زمان سه ، دو يا يک سال به طول مي انجامد گفتني است که مراکز فوق بصورت تمام و
ساختار نظام آموزشي در ساختار نظام آموزشي کشور هند تمرکز عمده بر بعد وسيع ارائه خدمات آموزشي و اهميت ساختار، سازماندهي و ارتقاء آن استوار مي باشد. بعلاوه، ساختار سيستم آموزشي کشور هندوستان بر رشد آموزشي مناطق مختلف کشور و برقراري رقابتهاي آموزشي ميان
سياستهاي آموزشي از جمله مهمترين سياستهاي آموزشي مراکز آموزش استثنايي مي توان به موارد ذيل اشاره نمود: 1- آموزش کودکان استثنايي از سنين آغازين کودکي 2- ارائه خدمات راهنمايي و مشاوره به خانواده هاي برخوردار از کودک معلول 3- ارائه تمرينات منسجم جسمي و
تربيت بدني و ورزش جزء لاينکف تعليم و تربيت و وسيله اي براي رسيدن به سلامت جسمي و روحي نسل جوان است . نبايد چنين تصور کرد که ورزش کردن امري بي ارزش و تفنني است ، و صرفاً موجبات سرگرمي و مشغوليت کودکان و جوانان را فراهم مي سازد ، بر عکس ، بايد آن را ج
مصاحبه در سيماي جمهوري اسلامي ، پيرامون جمهوري اسلامي اين مصاحبه به منظور پاسخگويي به سوالات عقيدتي و ايديولوژيکي بسياري که به خصوص در ميان روشنفکران در زمان نزديک شدن به برگزاري رفراندوم با استاد مطهير صورت گرفته است . سوال اول : بعنوان اولين
تعلیم و تربیت ( اصول و مبانی آموزش و پرورش ) ما در این مبحث ، مطالبی پیرامون اصول آموزش و پرورش ، خصوصیات اصول، منابع و انواع اصول ارائه خواهیم داد . اصل : هر علمی دارای اصولی است ، تعلیم و تربیت نیز به عنوان یک علم که " علوم تربیتی " نامیده می شود ، اصولی دارد . اصول ، قواعد ، مفاهیم کلی و تکیه گاههای نظری هستند که با توجه به آنها ، را خود را به سوی اهداف مورد نظر سوق می دهیم ، ...
در سالهاي اخير اهداف آموزشي در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تکامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حرکتي طبقه بندي هاي عملي و کاربردي بسيار محدود بوده است.
ناتوانايي هاي يادگيري نا توانايي هاي يادگيري مقوله خاص ديگري است که در حيطه کودکان استثنايي قرار دارد و درصد چشمگيري از کودکان را در بر مي گيرد، نا توانايي هاي يادگيري نارسايي هاي خاصي است که در صورت عدم شناسايي آن معمولاً تحقير و توهين و...بي
مطالعات آثار و دست نوشته هاي به جاي مانده از انديشمندان ، نوايغ و مشاهير براي عموم مردم خصوصاً نسل آينده ساز ، جوانان فرهيخته و فرهنگ دوست امروز ايران ، ضروري است . زيرا بررسي آثار علمي ، ادبي ، فکري و تاريخي انديشمندان ميهن اسلامي موجب مي شود تا آن
تعليم و تربيت کودکان آموزش هاي اجتماعي در مرحله پيش دبستاني (2)-کلياتي در مورد آموزش و پرورش دوره ابتدايي-اهداف آموزش و پرورش ابتدايي در محيط پيش دبستاني ، بايد جنبه هاي مهارت اجتماعي ، آموزشهاي اجتماعي ،فاوت هاي احترام به خود ، سازش و م
مقدمه: تکليف همواره به عنوان يکي از عوامل مهم در تحقق يادگيري مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتي که از يادگيري وجود داشته، شکل و نوع تکليف نيز متفاوت بوده است. شايد در گذشته اگر دانش آموزي صرفاً موفق به محفوظاتي در ذهن خويش مي شد،
فضاي سبز: عامل تعادل زيست محيطي در فضاهاي شهري، تعداد منابع مضر زياد است. صداي موتورها و انفجارها، گازهاي آلوده کننده هوا و... به وجود آمدن آب و هوايي منطقه اي و مختص فضاي بيرون شهري ناشي از اين آلودگي هاست که نوعي تيرگي جوي به دليل وجود غبارها
مختصری درباره ی اسماعیلیه «تا امروز 65 - 655 ق / 1257-765 م» از همان سدههای نخستین اسلام تا اوایل عهد ایلخانیان و در طی یک دوران بالنسبه طولانی، تاریخ ایران تحت تأثیر فرقه اسماعیلیه قرار گرفت. فعالیت این فرقه مقارن پیدایش سامانیان شکل گرفت. اما دعوت آنها در ماوراء النهر و خراسان با مقاومت شدیدی رو به رو شد به طوری که در عهد غزنویان نیز کسانی که منسوب به این فرقه بودند، به شدت ...
اين تحقيق به منظور بررسي تأثير مهد کودک در بالا بردن هوش عملي مقاطع اول و دوم و سوم ابتدايي که قبل از ورود به مدرسه دوره مهد کودک و پيش دبستاني را طي کرده اند انجام گرفته است . براي نمونه برداري از بين دانش آموزان شهرستان ابهر ، ناحيه يک آموزش
چکیده : 1 . هرچند بیشتر دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری در زمینه ی ریاضیات قوی به نظر می رسند، اما مقداری از آنها نیز مشکلات جدی دراین زمینه دارند. نارسایی در محاسبه، ناتوانی شدید در یادگیری و به کارگیری ریاضیات معمولا با اختلال عملکرد عضوی همراه است. 2 . دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ریاضی ممکن است ویژگی های خاص مانند اختلال درک روابط فضایی، مشکلات بینایی- حرکتی و ...
اختلالات فراگیر رشد اختلالات فراگیر رشد با اسیب شدید و گسترده زمینه های گوناگون رشد مشخص می شوند مانند: اختلال در مهارتهای تعامل اجتماعی متقابل, مهارتهای ارتباطی, یا وجود رفتار, علایق و فعالیتهای کلیشه ای, اختلالهای کیفی که این وضعیتها را مشخص می کنند, با توجه به سطح رشد و سن عقلی فرد تفاوتهای اشکار دارند. این بخش شامل اختلالهای زیر است: اختلال اتیستیک , اختلال رت, اختلال از هم ...
مقدمه نظام آموزشی کشورهای جهان آموزش یکی از مهم ترین ارکان هر نظام اجتماعی به شمار می رود. در جوامع پیشرفته که روز به روز بر پیچیدگی آن افزوده می شود بدون آموزش های لازم، زندگی ممکن نخواهد بود. به تناسب گسترش مهارت های کار و زندگی در شرایط کنونی، نظام آموزش هر جامعه ای نیاز به ارتقاء کمی و کیفی دارد. سیاست گذاری و برنامه ریزی در مسائل آموزشی در سطوح و حوزه های مختلف اعم از ...
پودمان روانشناسي و تعليم و تربيت تعليم و تربيت ( اصول و مباني آموزش و پرورش ) ما در اين مبحث ، مطالبي پيرامون اصول آموزش و پرورش ، خصوصيات اصول، منابع و انواع اصول ارائه خواهيم داد . اصل : هر علمي داراي اصولي است ، تعليم و تربيت
طرح پژوهش 1-1- عنوان پژوهش ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارت های شنوایی برای کودکان 3 و 4 ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق فارسی زبان شهر تهران. 1-2- بیان مسئله آسیب شنوایی در کودکان منجر به عوارض سوء متعددی میگردد که از جمله این عوارض مشکلاتی در کسب مهارتهای شنوایی (یعنی کشف صدا، تمایز اصوات، شناسایی اصوات، درک گفتار و ...)، مشکلاتی در رشد طبیعی زبان، مشکلات عدیده گفتاری و ...
چکیده تحقیق: بعضی از افراد درانتخاب شغل تسلیم حوادث میشوند و برخی بدون نقشه و فکر تحت تأثیر اعضای فامیل، شغلی راانتخاب میکنند که با خصوصیات فردی آنها منطبق نیست برخی از مردم نیز تحت تأثیر ارزشهای اجتماعی بدون درنظر گرفتن خصوصیات روانی و طرح نقشه خاص شغل خود را انتخاب میکنند. بطور کلی هدف از این پژوهش مقایسه و برسی رغبتها و گرایشات شغلی بین دانشآموزان دبیرستانی عادی و ناشنوا ...
1-نکات اساسی در روان شناسی رشد روانشناسی رشد را می توان هم به صورت دوره های سنی و هم به شیوه موضوعی ارائه کرد. روانشناسی رشد علمی است که فرآیند تحولات نسبتاً نظامدار زیستی شناختی، عاطفی و اجتماعی فرد در طول زندگی از لحظه انعقاد نطفه تا هنگام مرگ مطالعه میکند. منظور از تحولات نظامدار تغییراتی است که معمولاً با نظم معین رخ میدهد و در یک زمان نسبتاً طولانی دوام می آورد. با توجه ...
مقدمه : در راستای تحقق فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره ) در خصوص رسیدگی ویژه به امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر و با عنایت به اهداف و سیاستهای بنیاد شهید و امور ایثار گران فعالیت هایی را جهت ایجاد انگیزه و تقویت روحیه تلاش و ارتقاء سطح آموزشی این عزیزان طراحی و اجرا می نماید امید است با ارائه خدمات و تسهیلات مورد نظر شاهد موفقیت و بهورزی تان ...
«مقدمه» تربیت بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامه آموزشی مدرسه و فرایند تربیت و پرورش کودک و نوجوانان را تشکیل می دهد دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی در سه حیطه شناختی، عاطفی اجتماعی و روانی –حرکتی فقط از راه بررسی آموزشی، هدفمندی، برنامه ریزی و استفاده از طرح درسی امکان پذیر است. و یکی از دروسی است که اگر به طور صحیح برنامه ریزی گردد نقش مؤثری میتواند در رشد و تکامل دانش ...
چکیده : پژوهش و تحقیق در هر جامعخ ارتباط تنگاتنگی با نظام آموزشی و فرهنگی آن جامعه دارد . بطوریکه با قاطعیت می توان گفت پژوهش و نوآوری در جامعه ای تکوین و توسعه پیدا می کند ، که نظام آموزشی و فرهنگی ، زمینه ها و بستر مناسب ، برای آن را تدارم دیده باشد . از آنجا که حقیقت جویی و کنجکاوی در نهاد تک تک نونهالان جامعه به ودیعه نهاده شده است . لذا نقش نظام آموزشی بسیار حائز اهمیت است. ...
برخی کودکان هیچگاه بطور جدی معنای ترس را درک نمی کنند، اما بسیاری از آنها با مجموعه ای از تجربه های ترسناک در طول زندگی شان روبه رو می شوند. آنها از افراد غریبه، تاریکی، حیوانات، طوفان، توالت، مکانهای بسته، مرگ یا هر چیز جدید یا متفاوتی می ترسند. این گونه ترسها در برخی سنین یا دوره هایی خاص تشدید می شوند، مثلاً ترس از زلزله که در بعضی دوران زندگی کودک رخ می دهد، بیشتر ناشی از ...
اهمیت نظام آموزش و پرورش : نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می شود و با رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده در آمده است . ثمر بخشی این نظام از یک سو ، تبدیل انسانهای مستعد سالم ، بالنده ، متعادل و رشد یافته است و از سوی دیگر تامین ...
آموزش پيش دبستاني ساختار آموزشي حضور در دورههاي آموزش پيش دبستاني در کشور فرانسه اختياري و رايگان بوده وبه منظور آموزش کودکان رده هاي سني 5-2 سال در نظر گرفته شده است. شايان ذکر است آندسته از کودکاني که تا روز اول سال تحصيلي مدارس به سن 2 سالگي رسي
جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخورد
تاريخچه سازمان در مورد تاريخچه تشکيل اداره بنا به اظهارات پيشکسوتان فرهنگي اين منطقه تا سال1314 ساختمان مستقل و کادري مستقل و تشکيلات گسترده امروزي در اين شهر وجود نداشت 0 تا اينکه در سال 1314 (ه0ش) زماني که دبستاني بنام شاپورکه يک مدرسه دولتي
آموزش پيش دبستاني :که مشتمل بر دوره آموزش اختياري 1ساله ويژه کودکان رده سني 5 سال با هدف آمادگي کودکان جهت ورود به مراکز آموزش ابتدايي مي باشد. آموزش ابتدايي : مشتمل بردوره آموزشي 5 ساله ويژه کودکان رده هاي سني 6 تا 11 سال مي باشد. آموزش راهنمايي
روانشناسي ورزش مقدمه: روانشناسي ورزشي شاخهاي از علم ورزش است که در جستجوي فراهم نمودن پاسخ به سؤالات مختلف در زمينههاي رفتار انساني در حيطه ورزش است. از آنجايي که روانشناسي به مطالعه رفتار ميپردازد، بالطبع موضوع روانشناسي ورزشي نيز مطالعه حرک
علاقهمند کردن کودکان به ورزش کارشناسان ميگويند شرکت کودکان در بازيهاي گروهي به افزايش اعتماد به نفس، تقويت روحيه همکاري و سلامت عمومي آنها منجر ميشود اما بعضي کودکان به ورزش و تحرک جسمي علاقه کمي دارند. بهترين راه حل براي اين مسئله اين است ک
مختصری درباره ی اسماعیلیه دعوت فاطمیان و آغازی برای اسماعیلیه دشمنی اسماعیلیه با سلجوقیان آغز دوره قیامت نزد اسماعیلیه بازگشت به شریعت پایان کار حکومت اسماعیلیه فهرست رهبران اسماعیلی مطلب مرتبط با موضوع: مختصری درباره ی اسماعیلیه «تا امروز 65 - 655 ق / 1257-765 م» از همان سدههای نخستین اسلام تا اوایل عهد ایلخانیان و در طی یک دوران بالنسبه طولانی، تاریخ ایران تحت تأثیر فرقه ...
آموزش پيش دبستاني ساختار آموزشي مقطع آموزش پيش دبستاني درژاپن حداکثرمدت زمان سه سال رده هاي سني 3-6 سال به طول مي انجامد.اين مقطع آموزشي غيراجباري وغيررسمي بوده وبا دريافت شهريه ازوالدين کودکان ارائه مي گردد.هدف اصلي مراکزآموزش پيش دبستاني،پرورش ذهن
نظام آموزشي برزيل شامل موسسات دولتي ( فدرال ، ايالت وشهري ) وموسسات خصوصي که از پيش دبستاني ، دبستان ( مقطع اول ) ومتوسطه ( مقطع دوم ) تا مقاطع دانشگاه وکارشناسي ارشد ودکتري تقسيم بندي مي شود .آموزش براي سنين 7 تا 14سال اجباري مي باشد ، آموزش ملي در
نام و نام خانوادگي: بدرالملوک برادران محل خدمت: منطقه 11 آموزش و پرورش تهران مدرک تحصيلي: دانشجوي فوق ليسانس برنامه ريزي درسي رشته تحصيلي: آموزش ابتدايي پست سازماني: معاون سابقه تدريس: 22 سال عنوان پژوهش: چگونه مي توان نظم و انضباط کيفي (ايجابي
آموزش پيش دبستاني مقطع آموزش پيش دبستاني در کشور پاکستان مدت زمان 6 ماه به طول انجاميده و از سن5سالگي آغاز مي گردد.گفتني است که کليه برنامه هاي آموزشي و مراقبتي مراکز آموزش پيش دبستاني کشور پاکستان به صورت اجباري و رايگان به کليه کودکان پاکستاني ارا
اهميت آموزش ابتدايي مقدمه : انسان در سالهاي اوليه عمر خود مهمترين و موثرترين لحظات را طي مي کند و در اين زمان است که رشد عقلي او شکل مي گيرد . بنابر اين تعليم و تربيت به عنوان تعيين کننده و رکن اساسي سعادت انسانها و منشاء تغييرات و تحولات و دگ
بخش شنوايي : چگونه مي شنويم ؟ گوش انسان از سه بخش: تشکيل شده است : 1- گوش خارجي ( لاله ، کانال گوش ) 2- گوش مياني ( پرده گوش ، استخوانهاي گوش مياني ) 3- گوش داخلي (حلزون ) که سلولهاي حساس شنيداري و حلزون گوش دا
خلاصه از دیدگاه روانشناسی خلاقیت ذاتی نیست بلکه قوه خلاقه از کودکی در اکثر افراد وجود دارد . خانواده ، جامعه و آموزش و پرورش هر کدام بسته به سهم خود باعث شکوفا شدن آن می شوند. در خانواده والدین می توانند با در اختیار قراردادن فرصت های لازم به کودکان محیطی با اطمینان خاطر و آرامش روانی کافی برای آنها ایجاد کنند و اعتماد به نفس آنان را بالا ببرند. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که ...
اهمیت آموزش ابتدایی مقدمه : انسان در سالهای اولیه عمر خود مهمترین و موثرترین لحظات را طی می کند و در این زمان است که رشد عقلی او شکل می گیرد. بنابر این تعلیم و تربیت به عنوان تعیین کننده و رکن اساسی سعادت انسانها و منشاء تغییرات و تحولات و دگرگونیهای اجتماعی فرهنگی اقتصادی در بین جوامع مختلف است سپس بدون شک باید بدان توجه بیشتری شود . باید توجه داشته باشیم در دوران ابتدایی مهمتر ...
بازیهای کودکان پیش دبستانی-آموزش هنر به کودکان پیش دبستانی-آموزش ریاضی در کودکان پیش دبستانی آموزشهای پیش دبستانی ، بازی محورند . به عبارت دیگر ، روش آموزشی، مبتنی بر انجام بازیهای مختلف و فعالیتهای آزاد است . تمایل ذاتی کودکان برای به نمایش گذاشتن جنبه های درونی خود و شناخت دنیای اطراف ، بازی نام دارد . بازی ، وسیله ای برای درک درون کودک است . تئوریهای مختلفی از سوی روانشناسان ...
ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي (1) ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي عبارتند از : 1-رشد جسماني کودک : در دوره ابتدايي ، تارهاي عصبي ، " ميه ليني " مي شوند ، در نتيجه ، رشد جسماني کودک در اين دوره ، بسيار مهم است . ميه ليني شدن تارهاي عصبي ، در
ملاحظات علمی کشورژاپن با داشتن یکی از عالی ترین استانداردهای آموزشی، از نرخ باسوادی بالایی برخوردار میباشد. در حدود 93 درصد کودکان وارد مقطع تکمیلی متوسطه شده، و تقریباً تمامی آنان فارغ التحصیل میشوند. ژاپن در سال 2000، با نرخ 40 درصد بالاترین نرخ تعداد ثبت نام را در جهان توسعه یافته دارا بوده و تعداد کثیری دانشگاه دولتی و خصوصی جهت خدمت به مردم داشته است.ژاپن به طرزی شگفت ...
تحقیقات نشان می دهند ۷۰ درصد رشد شخصیت فرد تا سن ۶ سالگی شکل می گیرد. ولی بیشتر خانواده ها تصور می کنند که فرزندشان تا زمانی که در سن کودکی به سر می برد، چیزی متوجه نمی شود و به اصطلاح می گویند: «بچه است» و متأسفانه تربیت وی را به سنین نوجوانی موکول می کنند که آن زمان بسیار دیر است. در واقع اصلی ترین و اساسی ترین نهادی که در پرورش و رشد اخلاقی، تربیتی و شخصیتی فرد نقش دارد ...
بیان مساله کودکان گلهای زندگی هستند که اگر نور خورشید تربیت به آنها بتابد و اگر از جویبار آگاهی آب بنوشند و باز هم اگر مورد توجه ،لطف و نوازش کافی قرار گیرند عطرشان باغ زندگی را فرا می گیرد ، اگر چنین نباشد ، کویری را بوجود می آورند بی بروبار که نه باغ ، بلکه خارستان است و اولین سنگ بنای سازندگی شخصیت کودکان و در نهایت سازندگی اجتماع در همین سالهای اولیه گذاشته می شود و لذا هم ...
متن نامه این همیار پلیس که خطاب به فرمانده پلیس نوشته شده، بدین شرح است: فرمانده محترم پلیس سلام؛ من یک همیار پلیسم که در سال پیش با یک کارت شناسایی که خانم مدیر به من داد، همکار شما شدم. البته مثل شما و آقای پلیسی که دیروز با ما برخورد کرد، هیچ وقت لباس پلیس نپوشیدم، اما مثل شما و آن آقای پلیس یک دسته قبض جریمه دارم و با همان دسته قبض چند بار جریمه کردم، اما از دیروز آن کارت و ...
ای «معلم هستی و هو» ای اسطوره عشق و صفا و ای معمار جهان هستی اندیشه ، تفکر ، شناخت ، قلم و گفتار مان از توست . تو سرود عشق را سرداری و ایثار را به ما آموختی . تو راهنمای همه هستی مائی ، تو قافله سالار و دلاوری . تو«علم الاسماء» و موشری . بر ما منت گزاردی و دانستن و شناخت را به ما عطا کردی . رسولان و هدایت گران را آفریدی تا چراغ هدایت ما شوند . از تو می خواهم مرا یاری دهی تا در ...
در این مقاله با معرّفی مفهوم جدید سر مایه بهداشتی واستفاده از الگوی گسترش یافته سولو و دادههای آماری 33 کشور در حال توسعه ،اثر مخارج بهداشتی بر رشد اقتصادی تحلیل میشود.نتایج نشان می دهد که علاوه بر سرمایه های فیزیکی و انسانی ، سرمایه بهداشتی- که با متغیر مخارج بهداشتی وارد الگو شده است- اثری مثبت و معنی دار بر رشد اقتصادی دارد.به علاوه ، آزمونهای همزمانی نشان می دهد که متغیر ...
مقدمه: اگر بزرگسالانی خلاق و با قوه تخیل میخواهیم باید از سالهای اولیه زندگی آنها برای این کار برنامهریزی کنیم. ما کودکان را برای زندگی تربیت میکنیم و هر خصوصیتی را که در این سن در آنان تشویق کنیم با آنان میماند. اگر خلاقیت و قوه تخیل آنان را تشویق نکنیم کودکان به بزرگسالانی خلاق بدل نمیشوند. کار و فعالیت هنری کودکان در ایجاد فرصتهایی بمنظور ابراز خلاقیت اهمیت حیاتی ...