تعداد 100 مورد تحقیق دانش آموزی و مقاله و پروژه دانشجویی مرتبط با موضوع یادگیری در سایت یافت گردید:
مقدمه یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه دست اند ر کاران تعلیم و تربیت کشور را به خود مشغول کرده است، نحوه ی مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهدید های حاصل از گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن است به ویژه ، با توجه به تاثیر این فناوری های نوین در شیوه های یاددهی - یادگیری و تغییر نقش معلمان ، ضروری است که ...
از عوامل موثر تربیتی در آموزش و پرورش امروز، فضای معماری مدرسه، معلم، نحوه تدریس معلم، خانواده هستند. فضاهای آموزشی نه تنها یک محیط بی روح محسوب نمی گردد بلکه به عنوان یک عامل زنده و تاثیر گذار در یادگیری و فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان محسوب می گدد. به عقیده برخی از صاحب نظران، آموزش غیر کلامی و بیانی می تواند تاثیر بیشتری در انتقال پیام به فراگیران نسبت به آموزش کلامی ...
سازمانهاي کامياب امروز سازمانهاي يادگيرنده و دانش آفرين تعريف سازمان عبارت است از کوشش جمعي و عمدي عده اي از افراد بر اساس روابط منظم و منطقي براي رسيدن به هدف مشترکي که هر يک از افراد به تنهايي از رسيدن به آن عاجزند با يکديگر همکاري و مساعدت مي
انسان عمدتاً (طبيعتاً) اجتماعي آفريده شده است و زندگي او بدون همکاري و همياري بي معني است. از اين رو بسياري از مطالب را در جمع مي آموزد. همياري يکي از رويکردهاي تدريس است که دانش آموزان را درگير خود آموزي و مسئوليت پذيري و تلاش و کوشش مي کند. در اين
پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير وسايل کمک آموزشي در يادگيري بر روي 64 نفر از دانش آموزان دوره راهنمايي انجام شد و جهت گردآوري داده ها يک پرسشنامه 18 سئوالي محقق *** ويژه معلمان و يک پرسشنامه 16 سئوالي ويژه دانش آموزان دوره راهنمايي تهيه شده و پس از اج
در سالهاي اخير پژوهش و مطالعه درباره ي کودکاني آغاز شده است که حالت و کردار آنان براي بسياري از پدران و مادران و معلمان و مددکاران حيران کننده است، زيرا اغلب آنان علي رغم داشتن هوش طبيعي، بدون بهره گيري از آموزش هاي ويژه قادر به ادامه ي تحصيل نيستند
در سالهاي اخير اهداف آموزشي در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تکامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حرکتي طبقه بندي هاي عملي و کاربردي بسيار محدود بوده است.
ناتوانايي هاي يادگيري نا توانايي هاي يادگيري مقوله خاص ديگري است که در حيطه کودکان استثنايي قرار دارد و درصد چشمگيري از کودکان را در بر مي گيرد، نا توانايي هاي يادگيري نارسايي هاي خاصي است که در صورت عدم شناسايي آن معمولاً تحقير و توهين و...بي
چندين سال است که پاورپوينت[1] را براي کلاسهاي آموزشي کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، يک دانشجوي کارشناسي ارشد روانشناسي به نام لين،[2] مرا به پروژه اي که بايد براي کلاس تحقيقش درمقطع کارشناسي ارشد تکميل ميکرد، دعوت کرد.وي درکلاس آموزشي روانشن
روانشناسي يادگيري روانشناسي يادگيري (Learning Psychology) هيلگاد روانشناس آمريکايي در يک تعريف جامع يادگيري را اينگونه تعريف ميکند: " يادگيري يعني؛ تغيير نسبتا پايدار در رفتار که بر اثر تجربه در تواناييهاي بالقوه فرد بوجود ميآيد."
مهارتهاي يادگيري نظريه هاي يادگيري اصولاً هر فعاليتي يک مبناي نظري دارد که منتج از يک سري تحقيقات و تابع يک اصول و شناخت کليت يافتهاي است . نظريه به معناي وسيع عبارتست از تعبير و تفسير حوزه اي از شناخت . در نتيجه براساس اين تع
مقدمه چندی قبل یک دانشگاه آمریکایی طی نظرسنجی از اقتصاددانان – برنده جایزه نوبل، از آنان خواست بئویند در زمان حاضر، ثروت پایدار یک جامعه کدام است، در صورتی که در گذشته معمولاً، برده ها، طلا، منابع کشاورزی و منابع طبیعی، صنایع، تجارت و غیر ثروت پایدار بوده است، اقتصاددانان عموماً پاسخ داده اند که در عصر فناوری پیشرفته، ثروت پایدار هر جامع، استعداد و نیروی انسانی ماهر و خلاق آن ...
چکیده : 1 . هرچند بیشتر دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری در زمینه ی ریاضیات قوی به نظر می رسند، اما مقداری از آنها نیز مشکلات جدی دراین زمینه دارند. نارسایی در محاسبه، ناتوانی شدید در یادگیری و به کارگیری ریاضیات معمولا با اختلال عملکرد عضوی همراه است. 2 . دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ریاضی ممکن است ویژگی های خاص مانند اختلال درک روابط فضایی، مشکلات بینایی- حرکتی و ...
مقدمه با توجه به تعریفی که از یادگیری میشود و آن را تغییرات کم و بیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه میدانند، میتوان تصور کرد که با انواع یادگیری در زندگی مواجه خواهیم بود، به این دلیل که فرد از زمان تولد تا سالمندی تجارب مختلفی در حوزههای مختلف کسب میکند. تلاشهای مکرر برای راه رفتن ، سخن گفتن ، غذا خوردن ، ارتباط با همسالان ، دفاع از خود ، مطالب آموزشگاهی ، مهارتهایی مثل ...
دنیای آینده پیام خوشبختی و رفاه برای مردمی دارد که خوب و سریع یاد میگیرند. هدف تدریس، بادآوری اسفنج جذب سخنان معلم نیست، بلکه تداوم یادگیری پس از ترک کلاس است. واژه تدریس معادل عمل کردن و واژه یادگیری معادل واژه یاد گرفتن است. باید تدریس منجر به یادگیری شود. مدیران آموزش و معلمان عزیز ما عنوز هم ایثارگرانند. از خود مایه میگذارند تا امید جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده ...
مقدمه این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است . سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با ...
بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: مزایا و معایب روشها و تکنیک های مختلف آموزشی را شرح دهید. 2- درباره روشها و تکنیک های متناسب با حیطه های ادراکی، عاطفی و روان حرکتی بحث کنید. 3- یک تجزیه و تحلیل وظایف (شرح وظایف) تألیف کنید. 4- روشهایی که با آنها آموزش سازمان یافته و مداوم را فهرست کنید. 5- اهداف ارزشیابی آموزشی را شناسایی کنید. 6- انواع مختلف ارزشیابی را شرح دهید. 7- ...
چکيده در اين تحقيق ابتدا به بيان مسئله و هدف و ضرورت تحقيق پرداخته، آنگاه واژه هاي تحقيق را توضيح داده سپس در فصل دوم به پيشينه تحقيق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماري خود را معرفي و پرسشنامه تهيه شده را ضميمه نموده و به تحليل و استنتاج پرداخته و در
آنچه که قبل از يادگيري HTML لازم است بدانيد: براي شروع کار با HTML شما به چيزهايي نياز داريد که در ليست زير آمده است: 1- شما ابتدا به يک کامپيوتر داريد، احتمالاً همين کامپيوتري است که با آن کار مي کنيد و صفحه ما را مي بيني 2- شما به يک ويرايشگر متن
هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري کودکان مقطع اول دبستان شهرستان ابهر است که فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از تاثير رنگها بر يادگيري در دختران و پسران داراي تفاوت است و همين طور رنگ زمينه در يادگيري تاثير دارد که جامعه آماري عنوان شد
چکيده: سيستم GLITS، يک سيستم آموزش دهنده هوشمند با يادگيري تدريجي است که داراي 3 عامل ياد دهنده ، يادگيرنده و مشکلساز است. عامل ياد دهنده و يادگيرنده هر کدام داراي 5 لايه (زير سيستم) ميباشند. لايههاي ياد دهنده به نامهاي ناظر، ايجاد انگيزش،
اشاره: علوم بنیادی اعصاب (عصب شناسی و رفتارشناسی مغز و سلسله اعصاب)، از جمله دانش های پیچیده ای است که به تدریج و آرام- آرام وارد عرصه های زندگی میشود. امروزه کاربردهای عصب شناسی در علوم تربیتی و آموزش و پرورش، گسترده تر از سایر زمینهها نمود یافته است. آن چه در پی میآید مقاله ای است که از مجله معروف و حرفه ای «رهبری آموزشی» ترجمه شده است که به رغم سنگین بودن برخی از بخش های ...
«مقدمه» تربیت بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامه آموزشی مدرسه و فرایند تربیت و پرورش کودک و نوجوانان را تشکیل می دهد دستیابی به اهداف آموزشی تربیت بدنی در سه حیطه شناختی، عاطفی اجتماعی و روانی –حرکتی فقط از راه بررسی آموزشی، هدفمندی، برنامه ریزی و استفاده از طرح درسی امکان پذیر است. و یکی از دروسی است که اگر به طور صحیح برنامه ریزی گردد نقش مؤثری میتواند در رشد و تکامل دانش ...
مغز انسان مثل یک ارکستر پیچیده است. نقشها و فعالیتهای آن، یعنی همان عملکرد های عصب شناختی، به شدت به هماهنگی، کنار هم قرار دادن و همزمان کردن احتیاج دارد. درست مانند هر ارکستر دیگری، نقش هر نوازنده بنابر موقعیت تغییر میکند. و همان طور که گاهی نقش سازهای زهی یا بادی در موسیقی پر رنگ تر میشود، عملکردهای عصب شناختی متفاوتی به هنگام خواندن زبان،ریاضی، گزارش نوشتن یا ورزش کردن ...
تاثیر شرایط مختلف بر یادگیری مقدمه انسان هایی که ما می شناسیم و با آنها در ارتباطیم، بر اثر یادگیری به آنچه که هستند رسیده اند. آنان عادت های زندگیشان را آموخته اند، و این عادت ها و همین طور خزانه معلومات، مهارت ها و شایستگی های انسانیشان که آنان را افراد متمایزی می سازد، میتوانند با یادگیری تغییر یابند. بزرگسالان افرادی بسیار قابل انطباق هستند و به شایستگی عمل می کنند. اینکه ...
در دنياي کنوني ، با پيشرفت سريع تکنولوژي و انبوه اطلاعاتي که دراختيار افراد درزمان بسيار کوتاه قرا ر ميگيرد، روش تدريس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختيار دانش آموزان قرار ميدهد وجهت ارزشيابي، آن معلومات را از دانش آمو
در اين مقاله سعي شده است که بر ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ( کيفي – ياد گيري ) فراگيران با توجه به اهميت آن نگاهي داشته باشيم . بر اساس اين روش که همان سنجش عملکرد يادگيرندگان و مقايسه نتايج حاصل با هدفهاي آموزشي از پيش تعيين شده به منظور تصميم گيري که
افتراق فرآيندي است که به وسيله ي آن انسان به شباهت ها و تفاوت هاي ميان محرکهاي مربوط به هم واقف مي شود. بازشناسي تفاوتها ميان چيزهاي ديده شده نظير حروف يا ترتيبات زنجيره اي، ميان تفاوتهاي آوايي در لغات يا بين اشکالي که به فعاليت ها معني مي دهند. در
بيان نوشتاري به ارتباط انديشه ها با يکديگر از طريق علائم نگاره اي اشاره دارد. اين مسئله مستلزم داشتن فکري براي ارتباط، داشتن زباني براي بيان اين افکار، ترجمه ي شفاهي به علائم به صورتي که ديگران بتوانند افکار مورد نظر را بفهمند، است. علاوه بر دست خط
تعريف يادگيري يادگيري عبارت است از فرايند تغييرات نسبتاً پايدار بالقوه فرد بر اثر تجربه. در تعريف فوق مفاهيمي وجود دارد که براي درک بهتر آنها را تحليل ميکنيم. 1. مفهوم فرايند: يادگيري فرايند است چون بر اثر تعامل دائم فرد با محيط، هميشه و در همه جا
ما در اين خلاصه فقط فهرست مطالب مقاله و هدف از نگارش آن را با ذکر دو سه مثال توضيحي و چند آهنگ نگاره در اين جا آورده ايم . مقاله که به سي و پنج صفحه محدود مي شود، نگاهي تازه دارد به مسئله علمي و بر نامه دار شدن آموزش و يادگيري زبان فارسي پايه و برنا
خواندن کودکان معمولاً خواندن را در کلاس اول و گاهي زودتر آغاز مي کنند و در تمام طول دوران تحصيلشان اين وابستگي به خواندن ادامه پيدا مي کند. تحقيقي که توسط کرک و الکنيز در 1975 انجام شد نشان داد که 60 تا 70 درصد کودکاني که در اين برنامه ها ثبت نام کر
حل مسئله دو جز اصلي تفکر تکوين مفهوم و حل مسئله مي باشد. يک بخش مهم از رشد کردن و بزرگ کردن اين است که ياد بگيريم چگونه با موقعيت هاي دشوار کنار بياييم. بر موانع غلبه کنيم به سئوالات گيج کننده پاسخ دهيم در راه حل هايي براي مشکلات روزمره ي زندگي پيدا
شيوه هاي انتقال تصميم گيريهاي مربوط به يادگيري به ياد گيرنده ، فکر فيلسوفان آموزش و پرورش را از زمانهاي قديم يعني از زمان افلاطون وسفراط تا کنون به خود جلب کرده است. با وجود حضور هميشگي و نيروهاي اجتماعي ، سياسي و آموزه هاي مذهبي ، متخصصان آموزش و پ
عدم استفاده از وسايلي کمک آموزشي يک از علل افت در درس رياضي مي باشد . براي آگاهي از چگونگي تأثير اي نعلت در افت درسي بچه ها ، ابتدا بايد با مفهوم وسايل کمک آموزشي ، اهميت و فايده وسايلي کمک آموزشي ، آشنا شويم . مفهوم وسايل کمک آموزشي : هر چه که ب
مجتمع آموزشي شبانه روزي همانطور که از نامش پيداست، يک مرکز آموزشي است که در آن دانش آموزان علاوه برتحصيل درس، علوم و فنون مختلف در آن اقامت نيز دارند. از نظر استفاده، اين گونه آموزشگاهها مورد توجه افرادي است که در محل سکونت فرد مرکز آموزشي مناسب ند
در اکثر موارد دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در یاد گیری زبان خارجه بعنوان زبان دوم وشاید هم زبان یا لهجه سوم دچار مشکل هستند در بعضی از زبانها ساختار جمله زبان اصلی با زبان دوم کاملاً متفاوت می باشد وچون اکثر دانش آموزان برای یادگیری زبان دوم با ساختار زبان اصلی مقایسه می کنند لذا یادگیری مشکل می شود بعنوان مثال در زبان فارسی ساختار جمله به شکلی است که اگر زبان انگلیسی با آن ...
آنچه بنده تا کنون مشاهده و تجربه کرده ام به طور اختصار عرض مي کنم .يکي از مواردي که در ياد گيري مؤثّر است استفاده از رسانه هاي جمعي و رايانه ميباشد .مثلادر درس آمار و مدلسازي هنگامي معلّم به کمک (CD) ميني تب تدريس مي کند يادگيري راحت تر است و محاسبه
نوغانداري به منظور توليد پيله مادر ، يکي از قديمي ترين صنايع جهان يعني صنعت نساجي است که طي آن برگ درخت توت به نخ ابريشم تبديل شده و ارزش افزوده سرشاري پديد مي آيد . ابريشم رشته اي است نازک ، بلند، سبک ، نرم ، جاذب الرطوبه ، رنگ پذير ، مقاوم در بر
اختلال نقص در توجه يکي از مواردي است که در اغلب ناتوانيهاي يادگيري همراه و بدون پرفعاليتي ديده مي شود کودکي که مبتلا به اين اختلال مي باشد اصولاً علائمي از بي ثباتي در توانايي هاي شناختي مربوط به تکاليف تحصيلي و عملکردي متغير را از خود نشان مي دهد ک
يادگيري تغيير نسبتا دايمي در رفتار است که در نتيجه تمرين حاصل شده است. تغييراتي در رفتار که حاصلاش (و نه تمرين) ، با شرايط موقت جاندار (مثل خستگي يا حالات ناشي از مصرف برخي داروها) باشند مشمول اين تعريف نميشود نقش يادگيري در همه صحنههاي زندگي نما
فصل اول: مقدمهاي بر يادگيري و اجراي حرکتي: تعاريف مهارت: مهارت قابليتي است که با ؟؟ معين و صرف حداقل انرژي يا زمان کاري به نتيجه برسد. تفاوت حرکت و مهارت: حرکت ضرورتاً در محيط به هدف خالي نميرسد. مانند اينکه بدون هدف انگشتان خ
انسان از نظرزبان شناسی برای یادگیری یک زبان نیاز به یک انگیزه دارد.داشتن علاقه به تنهایی نمی تواند برای یادگیری کافی باشد.امروزه شما افراد بسیاری را می بینید که علاقه مندی خودشان رابرای یادگیری مکالمه زبان نشان میدهند. آنهاهمواره ادای آدمهای نیازمند به یادگیری زبان رادر می آورند. برای ایشان داشتن یک کلا سور با تعدادی برگ ویک عدد خودکاربیک وثبت نام در یک آموزشگاه زبان ،بیشتر کاری ...
چکیده بطور کلی تحقیقات انجام شده در رابطه با حفاظه انسان وامر یادآوری معمولا" تحت تاثیر یافته هائی بوده است که به دنبال روشهای گوناگون یادآوری بوده اند . اگرچه یادآوری را در گذشته مروری آگاهانه بر حوادث تجربه شده تعریف می کردند ، اما مطالعات انجام شده یکی دو دهه اخیر وجود صور وعوامل دیگر موثر در یاد آوری را نیز خاطر نشان می سازد . یکی از این اشکال وعوامل موثر پدیده نوظهوری بنام ...
رجيستري در ويندوز XP نقشي جزئي اما مهم برعهده دارد. از يک طرف، رجيستري نقشي منفعل دارد چون فقط مجموعه اي از پارامترهايي است که در ديسک سخت شما جاي گرفته است وشايد حتي زماني که سندي را ويرايش مي کنيد، اينترنت را مرور مي کنيد يا فايلي را جستجو مي کنيد
یادگیری فعال زمانی اتفاق می افتد که فراگیران فرصت بیشتری برای ارتباط تعاملی با موضوع دوره برقرار نمایند و به تولید علم تشویق شوند تا فقط دریافت کننده علم باشند. در یک محیط فعال یادگیری معلمان تسهیل کننده یادگیری هستند تا اینکه یادگیری را به فراگیران دیکته نمایند. چرا یادگیری فعال؟ تحقیقات نشان داده که یادگیری فعال یک روش آموزشی استثنائی موثر است. بدون توجه به این موضوع، زمانی که ...
این متن بر دو نظریه اصلی تمرکز دارد. نظریه اول (H1) مربوط می شود به یادگیری درون سازمانی (intra - organizational learning) که بر اثرات شاخص های سازمان یادگیرنده در تأمین کنندگان بریتانیایی بر یادگیری سازمانی حاصله شان تاکید دارد. نظریه (فرضیه) دوم (H2) در مورد یادگیری (بین سازمانی) است inter-organization learning که بر این مضوع تاکید دارد که شاخص های سازمان یادگیرنده بصورت ...
گفتیم که هدف آموزش آسان کردن یادگیری است.یادگیری را میتوان به راههای گوناگون تعریف کرد.کسب اطلاعات و اندیشههای تازه، عادتهای مختلف،مهارتهای متنوع و راههای گوناگون حل کردن مسائل همچنین یادگیریها میتوان بصورت کسب رفتار و اعمال پسندیده یا حتی کسب رفتار و اعمال پسندیده یا حتی کسب رفتار و اعمال ناپسند نیز تعریف کرد ، پس یادگیری حوزی بسیار گسترده ای شامل می شود . با این حال معروفترین ...
مقدمه از زمانی که فن کتابت ابداع گردید بشر به نگارش افکار ، خاطرات با تجارب دانش های خویش مبادرت ورزید و حجم مکتوبات به تدریج فزونی گرفت. توسعه تدریجی علوم بر حجم دانش های انسانی نیز افزود. لذا انسان از فراگیری کلیه علوم پیرامونش عاجز گردید و در پی شناخت راهمایی بر آمد که امکان تحصیل علوم را در زمانی اندک برای وی میسر می ساخت. اینکه چگونه می توان با سرعت و دقت به مطالعه پرداخت ، ...
دلايل اصلي ناکامي در يادگيري زبان بشر در هيچ دورهاي اين چنين با حجم انبوهي از دادهها و اطلاعات مواجه نبوده است. سرگرداني انسان امروز، انتخابي مناسب از بين هزاران امکاني است که عمر کوتاهش را بر نميتابد و اين سرگرداني، در انتخاب روشي مناسب براي ي
مقدمه دوره ای را که در آن زندگی می کنیم عصر می کنیم انفجار اطلاعات می نامند و فراگیران همواره زیر بمباران اطلاعات از طریق رادیو، تلویزیون، انواع کتب، روزنامه، مجلات، اینترنت و انواع نرم افزارهای کامپیوتری و غیره می باشند. که در فرآیند یاددهی و یادگیری می توان از این رسانه ها در کنار کتاب درسی استفاده کرد. البته در مورد تدریس علوم تجربی روش مشاهده مستقیم و انجام آزمایش بهترین ...
در این بخش ویزگیهای نظری در مورد مشکلات متعدد یاد گیری ماشین حساب ارایه شده و انواع مهارت های متعدد الگوریتم های یاد گیری ماشین حساب مطرح شده است.این نظریه در صدد یافتن پاسخی مناسب به این سوالات است.تحت چه شرایطی یاد گیری موفقیت آمیز امکان پذیر است و تحت چه شرایطی غیر ممکن است.وتحت چه شرایطی الگوریتم خاص یاد گیری ,یاد گیری موفقیت آمیز را تضمین میکند. مقدمه 1-7 هنگامی که یادگیری ...
به نام خدا اگر به من بگويي فراموش مي کنم اگر به من بياموزي به خاطر مي آورم اگر در گيرم کني ياد مي گيرم ً فرانکلين ً مقدمه : يادگيري يک فرآيند است در هر فرآيند عوامل و متغيرهايي در حال تعاملند . در اين جا فقط به ذکر نقش همسالان در روند
مقدمه : شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند. پس باید رنگ مدرسه ای یادآور زیبائیها ونیکوئیها باشد. چرا که هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذیر می باشند. ولذا نیاز به ...
میتوان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. تفاوت بین تدریس و یادگیری: 1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمیشود. 2- نظریههای دیگری، صرفاً به پدیدههای یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد است؛ به عبارت دیگر، ...
مراحل یادگیری! اصولاً برای آموختن هرعلمی و یا فراگرفتن هر کاری انجام چندین مرحله کاری ضروریست. برای کسی که میخواهد عمل یادگیری را سریع و صحیح، پشت سر بگذارد تا از آموختههایش استفاده کند، چارهای جز رعایت و انجام این مراحل وجود ندارد. هیچ تفاوتی در این وجود ندارد که میخواهیم حرفهای را یاد بگیریم، یا ورزشی را و یا درسی را، در تمام کارها این اصول برای یادگیری مشترک است و رعایت ...
یادگیری چیست؟ فرایند تغییر رفتار بر اثر تجربه یاد بگیریم مقدمه با توجه به تعریفی که از یادگیری میشود و آن را تغییرات کم و بیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه میدانند، میتوان تصور کرد که با انواع یادگیری در زندگی مواجه خواهیم بود، به این دلیل که فرد از زمان تولد تا سالمندی تجارب مختلفی در حوزههای مختلف کسب میکند. تلاشهای مکرر برای راه رفتن ، سخن گفتن ، غذا خوردن ، ارتباط با ...
بعد از خواندن این فصل شما قادر خواهید بود: 1- تدریس و یادگیری را شرح دهید. 2- مراحل طراحی یک جلسه آموزشی را فهرست کنید. 3- توسعه اهداف عملکردی را مورد بحث قرار دهید. 4- سه بخش اهداف یادگیری mager را فهرست نموده و با استفاده از آنها هدف هایی را بنویسید. 5- سه حیطه یادگیری را مقایسه نموده و هدف هایی را برای آنها بنویسید. این نظریه انجمن رژیم شناسان آمریکا (ADA) است که تغذیه مناسب ...
نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری: شاید شما شنیده که کلاسهای آموزشی از بین رفت که یادگیری از طریق تکنولوژی سریعتر، ارزانتر و بهتر است. فقط به جریان بیافتند و در هر زمان و مکان یاد بگیرید. اما من همچنین شنیدهام که دوره یادگیری براساس تکنولوژی در حال تمام شدن است، تکنولوژی جدید امروزی با قدرت زیاد به طور ناگهانی به وجود آمد. کدام یک از این دو عقیده درست ...
آیا تا کنون از خود سئوال کرده اید که چرا بعضی از کودکان انگیزش پیشرفت سطح بالایی دارند و در رقابت با دیگران برای کسب موفقیت به سختی تلاش می کنند در حالی که عده ای دیگر انگیزه چندانی برای پیشرفت ندارند و برای کسب موفقیت از خود تلاش نشان نمی دهند. چه عواملی بر انگیزش پیشرفت کودکانمان تأثیر مثبت و منفی بر جای می گذارد؟ کودکان به طور طبیعی با انگیزه یادگیری متولد می شوند. کودک تلاش ...
دلایل عدم تمایل یادگیری زبان انگلیسی در بین دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در اکثر موارد دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در یاد گیری زبان خارجه بعنوان زبان دوم وشاید هم زبان یا لهجه سوم دچار مشکل هستند در بعضی از زبانها ساختار جمله زبان اصلی با زبان دوم کاملاً متفاوت می باشد وچون اکثر دانش آموزان برای یادگیری زبان دوم با ساختار زبان اصلی مقایسه می کنند لذا یادگیری مشکل می شود ...
چکیده تحقیق «ماز پیترسن»: آزمایش ماز ذهنی پیترسن می باشد که در این آزمایش می خواهیم بدانیم که کوشش و خطا چه تأثیری روی یادگیری فرد دارد. در این آزمایش ما به یک ماز نیازمندیم که ماز ذهنی پیترسن « برای بزرگسالان» می باشد. این ماز که از 12 شاخه تشکیل شده است و یک شاخه نیز برای ورود به راه اصلی وجود دارد. شاخه ها در امتداد یکدیگر قرار دارند به طوری که هر شاخه « شاخه قبلی» خود را قطع ...
مقدمه: چه بسیارند کودکانی که تنها به دلیل داشتن ضعف خاص در دیکته، حساب یا روخوانی علیرغم داشتن هوش عادی، توانایی جسمی خوب و روانی سالم به دلیل شکستهای پی درپی تحصیلی برای همیشه با دنیای کتاب، مشق و مدرسه خداحافظی کردهاند. چه بسیارند استعدادهایی که بدین سان نشکفته پرپر گشته و میشوند و چه بسیارند زیانهایی که جامعه ما از این راه متحمل میگردد. ناتوانیهای یادگیری مقوله خاص دیگری ...
یادگیری چکیده: امروزه آموزش مهارتهای پایه از مرز خواندن، نوشتن و حساب کردن و استدلال کردن فراتر رفته و آموزش مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات قلب و هسته مرکزی بسیاری از نظامهای آموزش و پرورش جهان را تشکیل داده است. ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی کشور علاوه بر ملاحظات فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی ، تکنولوژیکی و ارزشی ، مستلزم بستر سازی و آماده سازی دقیق ، عالمانه، ...
توانايي ها و محدوديت هاي کودکان با مشکلات ويژه ي يادگيري کودک به دلائل متعدد ممکن است نتواند در مدرسه يادگيري خوبي داشته باشد. ناتواني در يادگيري به معناي عقب افتادگي ذهني يا اختلالات عاطفي نيست. چنين کودکاني در فهميدن و استفاده از اطلاعاتي که از حو
یادگیری با توجه به تعریفی که از یادگیری میشود و آن را تغییرات کم و بیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه میدانند، میتوان تصور کرد که با انواع یادگیری در زندگی مواجه خواهیم بود، به این دلیل که فرد از زمان تولد تا سالمندی تجارب مختلفی در حوزههای مختلف کسب میکند. تلاشهای مکرر برای راه رفتن ، سخن گفتن ، غذا خوردن ، ارتباط با همسالان ، دفاع از خود ، مطالب آموزشگاهی ، مهارتهایی مثل ...
مقدمه و بیان مسئله کارایی آموزش و پرورش نه تنها در گروی غنای برنامهها و روشهای آموزشی و آمار فارغالتحصیلان با معدل بالا، که از آن مهمتر در گرو شناختن ابعاد گوناگون روان شناختی دانشآموزان و شکوفا کردن آنها است. دانشآموزانی که در وهله نخست بر خویشتن اعتماد داشته باشند و با پذیرفتن ارزش وجودی خویش، قدرت پذیرش دیگران را بیابند و از ایجاد ارتباط اجتماعی سالم با آنها لذت ببرند ...
روابط بین تدریس و یادگیری: میتوان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. تفاوت بین تدریس و یادگیری: 1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمیشود. 2- نظریههای دیگری، صرفاً به پدیدههای یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد ...
مقدمه این گزارشات دربار ه اولین سری کنفرانس های منطقه ای در باره سرمایه گذاری کار فرمادر یادگیری فضای کار است از وقتی که این موضوع بوده است مطالعه بحث های تازه در سطح ملی ، ماهیت بازار و تأسیس سازمان آموزش و پرورش و سیستم های آموزشی از یک ایالت به ایالت دیگر تغییر یافت . علاوه بر این منفعت یک فهم از این چشم انداز های متفاوت ، مرکز شناسایی کار و یادگیری از انجمن کانادایی درباره ی ...
با توسعه دانش و فناوری و گسترش حیطههای کسب و کار از جمله سازمانهای مجازی یا تحت شبکه، بنگاههای اقتصادی گسترش یافته، ومحیط کسب و کار به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده و پارادایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاهها مشکل ساخته است. در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی تغییر شکل دهند. بزرگترین امتیاز رقابتی در پارادایمهای جدید کسب و کار، یادگیری ...
نا توانايي هاي يادگيري مقوله خاص ديگري است که در حيطه کودکان استثنايي قرار دارد و درصد چشمگيري از کودکان را در بر مي گيرد، نا توانايي هاي يادگيري نارسايي هاي خاصي است که در صورت عدم شناسايي آن معمولاً تحقير و توهين و...بي دري و شکست هاي تحصيلي را به
مدتها طولاني دانش آموزاني را که در يادگيري يک يا چند درس مشکلات جدي داشتند با اصطلاحات معلول ادراکي ، آسيب ديده مغزي و آسيب ديده عصبي معرفي مي کردند . با توجه به يافته هاي جديد در مورد يادگيري ، در سال 1963 جمعي از متخصصين اصطلاح ، ناتوانيهاي يادگير
اگر چه همه ما می توانیم یاد بگیریم و احتمالاً روشهای مختلفی را در یادگیری به کار می بندیم، نمی توانیم مطمئن باشیم که کدامیک از روشها کارآست و کدامیک کارآیی لازم را ندارد. در حقیقی حتی نمی توانیم یقین حاصل کنیم که از کدام روش و راهبردی استفاده نموده ایم. در کتابی به هنگام بحث در خصوص تکنیک های یادگیری، آمده است: اگر یک پیام در تمامی فصول مربوط به یادگیری و یادآوری انسان عمومی ...