ترکهاي جوان, جرياني سياسي از اوايل دهه 1270 تا 1336/ 1860 1918 در ترکيه عثماني . اين جريان که گروهها و جمعيتها و سازمانهاي سياسي چندي را در داخل و خارج ترکيه در بر مي گرفت به طور کلي به سه دوره تقسيم مي شود: 1) از اوايل دهه 1270 تا 1295/ 1860 1878 2

رديابي پوشاک مردم يک سرزمين که از آغاز چگونه بوده يا چگونه تحول يافته،کاري در خور تحقيق و دقت است. آدمي از زماني که از برهنگي خود احساس شرم کرد با وسايل ممکن خود را پوشانيد. ولي براستي چگونه و با چه وسايلي ستر عورت کردند. و اينکه پوشاک زنان اين سرزم

خراسان شمالي استان خراسان شمالي نگين سر سبزشما ل شرق ايران پس از ارائه لايحه دولت آقاي محمد خاتمي با مصوبه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان در بهار سا ل1383رسما به عنوان يکي از استانهاي کشور ايران تاسيس گرديد. خراسان شمالي با 2

مروري بر تاريخ از 1750 تا 1879: در سال 1750 انقلاب صنعتي در انگلستان اغاز ويک صد سال ادامه داشت.اين انقلاب ساختار اقتصاد اروپا را به کلي دگرگون کرد و انگلستان را که تا ان زمان حاکم دريا ها بود در صدراقتصاد جهان قرار داد.اين انقلاب ارام ارام در ديگر

اسکندر مقدوني (??? تا ??? پيش از ميلاد) مشهور به اسکندر گُجَسْتَک (ملعون) يا اسکندر کبير، کشورگشاي قرن چهارم پيش از ميلاد بود. نام اسم اين پادشاه مقدوني الکساندر بود و مورخين عهد قديم هم چنين نوشته‌اند ولي مورخين قرون اسلامي او را اسکندر يا اسکندر ا

امروزه بسياري از زنان مي‌دانند که محيط زيست در همه جا مورد بهره‌برداي بيش از حد قرار مي‌گيرد و تخريب و آلوده مي‌شود، زنان مي‌دانند که تخريب لايه ازن تهديدي زيست‌محيطي براي همه موجودات زنده دنياست. زنان از آثار زيان‌آور پرتو خورشيد اطّلاع دارند و متو

هدف از اين پژوهش استفاده از نشانه شناسي در فرايند بازيگري، به خصوص کنش وي و بازخورد آن در تاويل کنش توسط مخاطبان ميباشد. اين مقاله سعي دارد به سوالات زير پاسخ دهيد: 1.درام، براي انتقال پيامهايش از چه نشانه هايي استفاده ميکند و تماشاگران چگونه معناه

توسعه، فرايندي چند بعدي و به معناي فراهم شدن زمينه‌هاي لازم براي ظهور ظرفيت‌ها و قابليتها براي نيل به پيشرفت و افزايش تواناييهاي کمي‌و کيفي جامعه تلقي مي‌‌شود. براي آن سه رکن اساسي متصور شده است از‌اين رو اصولي چند را براي هدايت آن منظور کرده‌اند در

مهارتهاي فرايند تدريس فرايند تدريس مجموعه اعمالي است سنجيده منطقي و پيوسته که به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت مي گيرد تواناييهاي که معلم براي اجراي اين اعمال کسب ميکند مهارتهاي فرايند تدريس ناميده مي شوند مهارتهاي فرايند تدريس را مطابق نمود

مشخصات کلي : نام کتاب : علوم پايه دوم ابتدايي عنوان درس :ماده چيست؟ (2) مدت تدريس : 45 دقيقه نام دانشجو معلم : قنبر مايل تعداد فراگيران : 16 نفر برنامه زمان بندي :45/808 1- هدف کلي : آشنايي با ماده (2) 2- اهداف جزئي 1- آشنايي فراگيران با مفهو

چرخه يادگيري يادگيري ما را نمي توان با مقياسي مانند عقربه سوخت ماشين اندازه گيري کرد که از خالي تا پر تغيير مي کند. ما با مرور دوباره آنچه که قبلاً آموخته ايم و باز انديشي در افکار و طرحهايمان براي يادگيري در آينده، ياد مي گيريم. و هميشه چيزهاي بيشت

نام و نام خانوادگي: بدرالملوک برادران محل خدمت: منطقه 11 آموزش و پرورش تهران مدرک تحصيلي: دانشجوي فوق ليسانس برنامه ريزي درسي رشته تحصيلي: آموزش ابتدايي پست سازماني: معاون سابقه تدريس: 22 سال عنوان پژوهش: چگونه مي توان نظم و انضباط کيفي (ايجابي

پشينه دکتر محمود حسابي اول بار ايده تاسيس يک دانشگاه مستقل و جامع و تمام مدرن در کشور را به وزراي دولت پهلوي ارائه داد. با پيگيري ايشان و دکتر علي‌اصغر حکمت سرانجام دانشگاه تهران در سال ???? با ادغام کردن دارالفنون, مدرسه علوم سياسي, مدرسه طب[?]

وجود مشکلات شديد در نوشتن کلمات به طور صحيح، باعث نگراني شديد والدين و معلم کودک مي گردد. املا، بخشي از برنامه آموزشي است که دوران خلاقيت و تفکر واگرا، مطرح نيست، بلکه تنها آموزش يک نمونه يا ترتيب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسياري از مشکلا

ضرورت‌ مطالعه‌ و به‌ تبع‌ آن‌، اشاعه‌ اطلاعات‌ در جوامع‌ امروزي‌، جايگاه‌ ويژهاي‌ دارد و دراين‌ ميان‌ توصيفگران‌ و تسهيل‌ کنندگان‌ امر اطلاع‌ رساني‌، کساني‌ جز کتابداران‌ و متخصصان‌دانش‌شناسي‌ نمي‌باشند، اما افسوس‌ که‌ تا به‌ امروز آن‌ شأن‌ واقعي‌ ر

يک مدرسه خوب داراي چه ويژگي هايي است. مدرسه اي که مايليد فرزند شما در آنجا درس بخواند؟ مدرسه خوب و مطلوب مدرسه اي است که داراي ويژگي هاي خاصي باشد شايد بتوانم فهرست وار اين طور خدمتتان عرض کنم که يک مدرسه خوب مدرسه اي است که: اول) مدير مدرسه يک ره

شيوه هاي انتقال تصميم گيريهاي مربوط به يادگيري به ياد گيرنده ، فکر فيلسوفان آموزش و پرورش را از زمانهاي قديم يعني از زمان افلاطون وسفراط تا کنون به خود جلب کرده است. با وجود حضور هميشگي و نيروهاي اجتماعي ، سياسي و آموزه هاي مذهبي ، متخصصان آموزش و پ

تغيير نظام آموزشي به منظور سازگاري آن با مقتضيات دوران بازسازي نشان مي دهد که ضرورت و نياز خلاقيت ، پيش از پيش احساس شده است ، در تغيير نظام آموزشي به تجديد نظرهايي کلي و اساسي در زمينه هاي مختلف نياز داريم . در اين مقاله سعي بر تعليم و تربيت خلاق ،

يک معلم اثر بخش چه کسي است ؟ معلماني اثر بخش هستند که دستيابي به اهداف خاصي رادرنظرمي گيرند، خواه اين اهداف توسط خود آنان ويا ديگران تهيه وتدوين شده باشند، در نتيجه آنان که به دنبال بررسي موارد افزايش اثر بخشي معلمان هستندبايداهداف مورد نظر معلما

پائين بودن نرخ سواد در هندوستان که فقر اقتصادي از جمله مهم ترين عوامل آن محسوب مي گردد مهم ترين معضل آموزشي کشور است. بنابر برآوردهاي به عمل آمده بيش از يک سوم جمعيت هندوستان زير خط فقر زندگي مي کنند. اگر چه حضور در مدارس رايگان مي باشد اما هزينه ته

مؤلف: م. حورايي دوستانه ازيکي ازفيلسوفان و مرتاضان هندي پرسيدند: آيا پس ازاين همه دانش و فرزانگي و رياضت هنوزهم به رياضت مشغولي؟ گفت: آري. گفتند: چگونه؟ گفت: وقتي غذا مي خورم صرفاً غذا مي خورم و وقتي مي خوابم فقط مي خوابم. اين شايد بزرگ ترين ثم

از وحدت و انسجام اسلامي معناي تام و تمام آن مورد نظر است و در صورتي که معناي کامل آن حاصل نشود، پيگيري آن امري غيرضروري است؟ از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره يکي از مسائلي که از سوي مسئولان جمهوري اسلامي ايران مطرح شده وحدت مسلمانان و انسج

دکتر حميدرضا کاتوزيان - نظر به اهميت موضوعاتي که مکرر در خصوص نقش حکومت در به سازي، توسعه و پيشرفت کشور مطرح مي شود، لازم ديدم به ذکر چند مورد از ويژگي هاي مهم رفتاري و عملکردي حاکميت و کارگزاران آن بپردازم. اين موضوعات کاملا عام است و تنها متوجه قو

تعاريف توسعه توسعه در لغت به معناي رشد تدريجي در جهت پيشرفته‌ترشدن, قدرتمندترشدن و حتي بزرگ‌ترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, 2001). ادبيات توسعه در جهان از بعد جنگ جهاني دوم مطرح و مورد تکامل قرار گرفت. هدف, کشف چگونگي بهبود شرايط کشورهاي عقب‌مانده (

ايران امروز گرچه در مسير رشدو شکوفايي گام برميدارد اما بايد توجه داشت که شکوفايي هر کشور و ملتي در گرو تلاش جوانان و نوجوانان و در اصل باورهاي اعتقادي آنهاست . پس آنچه را که بايد از ريشه محکم ساخت ،اساس و اصول باورهاي جوانان است . آنچه که به وضوح رخ

اين نوع از مشاوره اختصاص به دانش آموزان مدارس و دانشجويان دارد. که براي کمک و راهنمايي آنها در زمينه انتخاب رشته تحصيلي در دوره دبيرستان ، انتخاب رشته تحصيلي دانشگاهي ، اطلاع از مقررات و شرايط و قوانين مدرسه يا دانشگاه و يا هر مساله و مشکلي که در مح

? تربيت در ايران باستان به سه منظور بوده است: ?- خدمت به اجتماع. ?- خدمت به خانواده و رفع مسئوليت از پدر و مادر . ?- بهبودي حال و برتري بر ديگران. بنابراين ميتوان گفت که هدف اساسي همان تربيت ديني و اخلاقي است که به صورت انجام دادن وظايف خانوا

بررسي تاريخي کشورهاي پيشرفته و يا در حال پيشرفت در شکوفايي اقتصادي و تحول نظام آموزشي آنان نشان دهنده توجه جدي مديران و برنامه ريزان اين کشورها به استاندارد و استانداردسازي در آموزش و ترويج آن در بين جامعه است، به طوري که هم اکنون در بسياري از کشوره

همه جا در پيرامون ما هوا هست: ما هوا را تنفس مي کنيم و بدون آن زندگي برايمان امکانپذير نيست. هوا رنگ و بو و شکل ندارد و آن را نمي بينيم. شايد همين امر سبب شده است که کودکان در سالهاي پيش از دبستان وجود هوا را احساس نکنند و تصور اين که هوايي هم وجود

از نگاه معلمان ، منظور از فناوري در آموزش شامل : تابلو ، گچ ، قلم و شايد نمايش فيلمي از طريق پروژکتور باشد . در حالي که ، به طور گسترده دامنه اي از ابزارهاي فناوري نظير تلويزيون ، دوربين هاي ويديويي ، ماشين هاي گرافيگي ،رايانه ها، دوربينهاي ديجيتالي

بر پايه آمار موجود حدود يک ميليون دانش آموز در کلاس هاي درس چند پايه در کشور ما مشغول به تحصيل مي باشند که اکثر دانش آموزان کلاس هاي چند پايه را دانش آموزان روستايي يا دانش آموزان حومه شهرهاي کوچک و دورافتاده تشکيل مي دهند. که شايد بي مهري و تا حدود

“ خودپنداري ” يا مفهوم ازخود هنگام تولد آغازمي شود ودردوران رشد ومراحل آن شکل مي گيرد. اينکه کودک سرانجام چگونه احساسي درباره خود پيدامي کند، نتيجه تماس ها و تجربه هاي مختلف او با ديگر محيط است . اگر بيشتر اين تماس ها وتجربه ها مطلوب باشند ، کودک اح

گرايش شديد و روزافزون نسبت به آموزش الکترونيکي حاکي از مزاياي مختلف اين روش نسبت به روشهاي سنتي آموزش است. اما بايد به اين نکته هم توجه داشت که شايد هيچگاه کامپيوتر و روشهاي آموزش الکترونيکي نتواند کاملا جايگزين آموزش چهره به چهره شوند. آنچه مهم است

معلمان عموماً بر اين باورند که پرونده اي که آنان از دانش آموزان خود تهيه مي کنند ابزار مهمي براي سنجش پيشرفت شاگرد و داراي چنان قابليت انعطافي است که زمينه ساز رويکردهاي گوناگون تدريس است . اين پرونده سنجشي که حاوي اطلاعات فراوان و مستمر راجع به وضع

محورهاى پژوهش: 1 معناى موفقيت چيست؟ 2 عوامل توفيق کدام است؟ 3 نقش دوستان, معلّمان و خانواده در موفقيت دانش آموز چيست؟ 4 چگونه مى توان از استعدادها بهترين بهره را گرفت؟ 5 ويژگى هاى انسان هاى موفق چيست؟ 6 قواى جسمى و توان مندى هاى بدنى و فکرى چه تأثير

نگاه کردن متفاوت به مساله و رسيدن به يک راه حل جديد، همان چيزي است که عموماً از آن به خلاقيت تعبير مي¬شود. اما خلاقيت مفهومي نيست که بتوان آن را در يک جمله و حتي يک کتاب مفصل هم توضيح داد. خلاقيت در حقيقت، فرآيندي است که در ذهن فرد خلاق اتفاق مي¬افت

-طرح مطالب درسي به صورت پرسش هاي جالب : مطلب يا موضوعي را که مي خواهيم کودک و نوجوان يادبگيرد ، به صورت پرسش يا پرسش هايي روشن و جالب که آنها را به فعاليت ذهني و پويندگي ترغيب نمايد ، مطرح کنيم . بايد تلاش نمود تا در دانش آموزان احساس نياز به وجود آ

سلامت رواني در مفهوم دقيق کلمه به معناي احساس رضايت و شادابي و نشاط و تعادل رواني، درک درست از واقعيتها و ارائه پاسخ سازگارانه و مؤثر در برخورد با آنها، تعامل سالم دنياي دروني فرد با دنياي پيرامون است. بياموخت آدم ز پروردگار/ کلام و سخنهاي بس استوا

امروز موضوع توسعه از مباحث اساسي کشور است اما براي دستيابي به توسعه پايدار بايد به زير ساخت هاي فرهنگي آن پرداخت و توسعه فرهنگي را به عنوان بستر اصلي توسعه همه جانبه مورد توجه قرار داد از سوي ديگر بايد عنايت داشت که لازمه توسعه فرهنگي توسعه نيروي ان

تعليم و تريبت و معضلات و مشکلات مربوط به آن يکى از بحث‌انگيزترين مسائل در جوامع مختلف بوده و هست. دلايل اين اهميت را نيز مى‌توان به نکاتى چون، لزوم تعليم و تربيت صحيح نسل آتي، حساسيت و شکنندگى کودکان، نوجوانان و جوانان در مقابل مسائل مختلف؛ سرمايه‌گ

استاد جلاالدين همايي : معلم ، يعني کسي که براي معلمي خلق شده و شايستگي اين شغل مقدس و لياقت اين مقام و منزلت عالي را داشته باشد، بسيار گرانبها و عزيزالوجود است. چنين نيست که هر کس ايامي چند درس خواند و خط و سوادي به هم رسانيد، يا دست بالا به مقام

نظام هاي آموزشي و فعاليت هاي حاکم بر آن، با توجه به پيشرفت جوامع همواره دستخوش تغيير و تحول است و تحول آموزشي خود معلول تحول اجتماعي و تحول علوم و تکنولوژي است. با پيشرفت علوم و فنون و پيچيده شدن جوامع، نيازهاي فردي و اجتماعي نيز پيچيده و متنوع مي ش

با توجه به اينکه تقريباً يک ماه است از شروع کلاسها مي گذرد ، سواد آموزان بنده هنوز حاضر به پذيرفتن درس رياضي به عنوان يک درس مهم و ضروري نمي باشند و همواره از يادگيري آن کناره مي گيرند . علل و فرضيات موجود از نظر اينجانب : رياضيات درسي سخت و غير قا

جذب فارغ التحصيلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالي کشور در بازار کار منوط به داشتن توانائيها و ويژگيهايي است که بخشي از آنها مي بايست در طول دوران تحصيل در دانشگاه ايجاد گردد. به نظر مي رسد عدم تناسب بين فرايندها و مواد آموزشي رشته هاي تحصيلي موجود در

گذراندن وقت با هدف و اهميت خاص ، کار نام دارد . اوقات فراغت ، اوقات آزادي هستند که هدف خاص و از پيش تعيين شده اي ندارد و دربر گيرنده آموزشهاي غير رسمي مي باشد . معمولاً به غلط براي اوقات فراغت ، برنام ريزي نمي شود. ضرورت اوقات فراغت روانشناسان ، ا

هدف اصلي اين مقاله بررسي تحول مفهوم اوقات فراغت در دو دوره بعد از صنعتي شدن در اواخر قرن نوزدهم و قرن بيستم و بعد از دهه 1980 است. مروري کلي بر تحول مفهوم اوقات فراغت هدف اصلي اين مقاله بررسي تحولات مفهوم اوقات فراغت در دو دوره صنعتي شدن و گسترش سر

نتيجه و حاصل يک بررسي درمورد نيروهاي فکري جامعه و مشخصاً دانش آموختگان دوره هاي عالي در حوزه مديريت، گوياي آن است که: به طورعمده علاقمندند به عنوان عضو هيئت علمي و مدرس در دانشگاهها و مراکز علمي کشور به تدريس بپردازند. جملگي براين باورند که حضور در

برخلاف يادگيري از طريق مهارت هاي فکري مثل استدلال، درک و حفظ کردن، در تفکر و يادگيري خلاق، توانايي هايي چون ارزشيابي (توانايي حس کردن مشکلات و تناقضات) و ارايه اطلاعات به صورت هاي متفاوت (به طور مثال رعايت فصاحت، انعطاف پذيري، ابتکار شرح و توضيح) به

در اين مقاله موضوع و اهميت پرسشگري و تفکر نقادانه مورد بررسي قرار مي گيرد. تعريف تفکر نقادانه، اصول تفکر نقادانه، ويژگي هاي افراد داراي تفکر نقادانه، راهکارهاي پرورش تفکر نقادانه مطالب اين مقاله را تشکيل مي دهند. يکي از مهمترين وجوه تمايز انسان از د

بزرگداشت معلم تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند، اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش درآمد. انسان نيز با پذيرش اين مسئوليت، نام خويش را

اهميت برنامه ريزي درسي امور درسي يکي از مهمترين فعاليتهاست که اهميت زيادي در ساير جنبه‌هاي زندگي دارد. بر اين اساس انجام اين فعاليت مهم به نحو احسن بطوري که نتايج خوب و عالي در بر داشته باشد اهميت زيادي پيدا مي‌کند. هيچ کاري بدون برنامه ريزي فعاليت

برنامه ريزي، فرايند آگاهانه و سيستماتيک تصميم گيري در مورد اهداف و فعاليتهاي آينده يک گروه، يک فرد يک واحد کاري يا يک سازمان است. انسان براي پيشرفت در زندگي وتوفيق در آينده نيازمند برنامه ريزي است. نياز به برنامه ريزي براي هر دانشگاه و موسسه به ميزا

ب- پيک سال دوم :ارسالي از منطقه مبارکه نقاط قوت:مطالب بيشتر حول رايانه ومعرفي سايت وهمچنين نرم افزار وسخت افزار مي باشد مطالبي از قبيل آيا مي دانيد-فايلهاي زيپ - لحيم کاري -سايت کودکان و.... همچنين طرح پشت جلد-تصويري از مجتمع فولاد مبارکه- متناسب

هدف : هدف اين مقاله ادراکي بحث در مورد بعضي از نکات مهم ( متضمن) در مقوله هاي موضوع باسوادي، بي سوادي و آموزش مادام العمر بوده و نگراني و توجه اهل علم نسبت به افزايش جمعيت جهاني که يا به خواندن علافه نداشته يا قادر به خواندن نيستند. طرح / الگو / روش

در زمينه ايجاد انگيزه در معلمان جهت شکرت در ضمن خدمت مطالعات فراواني صورت گرفته ، نتايج تحقيقات جکسون در اين مورد به پيشنهاد يک شيوه تکميل شده. اجراي اين شيوه مستلزم آنست که ساعات تدريس معلمان کاسته و در عوض ساعاتي به زمان تحليل و برنامه ريزي ، پژوه

به اهميت خلاقيت و روش عملي پرورش آن مي پردازيم . پيش فرضهاي موجود در زمينه تعليم و تربيت در مورد خلاقيت ، عبارتند از: 1-همه انسانها داراي درجات مختلفي از خلاقيت هستند. محيطهاي آموزشي بايد جهت پرورش خلاقيت ، فرصتهاي مختلفي را براي کودکان فراهم نماين

آموزش افراد در زمينه شغل و حرفه اي که در آن فعاليت مي نمايند از روزگاران کهن مورد نظر همه انسانها بوده است. هر فردي که در کره خاکي در حال زيستن است نيازمند يادگيري مسائلي است که پيرامون او قرار دارد . ? مقدمه آموزش افراد در زمينه شغل و حرفه اي که

جبهه هاي جنگ در طول 8 سال دفاع مقدس شاهد حضور دانش آموزان پرشور و نشاطي بود که با نيتي مقدس، از سنگر مدرسه پاي در جبهه هاي نبرد نهادند. مطمئنا بخش مهمي از اين حضور مرهون زحمات و انگيزه زايي بوده که معلمين گرامي متقبل شده، علاوه بر حضور مستمر و مست

مراکز ارزيابي، رويکردي جديد است که مدتهاست در سازمانهاي کشورهاي توسعه يافته به عنوان شيوه يا فعاليتهايي در جهت سنجش قابليتها و ارزشهاي مورد انتظار افراد و سازمان مورد استفاده قرار مي گيرد. اين روش در سازمانهاي ما آن طور که بايد شناخته و جانيفتاده اس

آموزش و پرورش بر اساس ايده کنفسيوس بىن فعاليت سياسى و آموزش و پروش رابطه متقابل وجود داشته و يکى از تزهاى اصلى مىباشد. در سال ???? دولت سون يات سن قوانين حاکم بر آموزش و پروش در دوران امپراطورى را منسوخ کرده و سيستم جديدى که از مدل ژاپنى نشأت گرفته

بيشتر مواقع، سازمانهاي بسياري توانايي براي توسعه مواد آموزشي خودشان ندارند . هنگاميکه آن اتفاق مي افتد ، توسعه براي آموزش دادن ويژه به صورت واگذاري مي شود، در حقيقت ، تجربه ما به ما مي گويد که بيشتر کمپانيها در واقع نه تنها توسعه در موارد بلکه تحويل

آموزش ضمن خدمت يکي از مؤثرترين ابزارهاي مديران براي مقابله با تغييرات محيطي بوده و ضامن ارايه مناسب خدمات، بخصوص در سازمان‌هاي خدماتي و دولتي مي‌باشد که چنانکه منظم و هدفمند و در راستاي نيازهاي واقعي کارکنان تدوين و اجراء شود، نه تنها عملکرد کارکنان

تاريخچه آموزش پيش دبستاني در ايران به 80 سال پيش باز مي گردد. در سال 1298 مسيونر هاي مذهبي و اقليت هاي ديني به احداث کودکستان ها و مراکز آموزش پيش دبستاني درتهران مبادرت نمودند .در همان اثنا زنده ياد جبار باغچه‏بان در سال 1303 به احداث باغچه اطفا

کنفرانس جهاني آموزش براي همه (??? ) ، سال 1990 ( 1369) در جامتين تايلند به همت پنج سازمان بين المللي ( يونسکو ، يونيسف ، صندوق جمعيت سازمان ملل ، بانک جهاني و برنامهي عمران ملل متحد ) برگزار گرديد ، اواخر دهه 90 شش اجلاس منطقه اي به منظور بررسي نتاي

در حالت نخست، معلم رفتار دانش آموز را مي پذيردو مانعي در برآورده کردن نيازهاي دانش آموزتوسط معلم به وجود نمي آيد.در اينجا هدف معلم عبارت است از کمک به دانش آموز.در حالت دوم رفتار دانش آموز براي معلم قابل قبول نيست؛ زيرا عملا در برآورده سازي نيازها

اسلام بر اساس نياز فطري انسان ، مباني تربيتي و آموزشي را به ايمان آورندگان مي آموزد. چنانکه اگر تربيت را به سه قسم تربيت بدني ، تربيت عقلي و تربيت رواني تقسيم کنيم اسلام در يک نظام هماهنگ درباره هر قسم از اين انواع بياناتي حکيمانه دارد . اين نظام تر

آزمون هاي تشريحي آزمون هايي هستند که پرسش هاي آن به صورت پرسش هاي باز پاسخ يا تشريحي است . اين گونه آزمون ها براي ارزشيابي برخي از انواع تغييرات رفتاري ارزش خاص دارند . آزمودني در پاسخ دادن به سؤال ها تا حدي آزادي عمل دارد و شرايط مناسبي براي تشريح

نگرش کنوني علماي تعليم و تربيت به ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به عنوان مکمل موثر آموزش و فرآيند ياددهي – يادگيري ، مباحث نوين و پويا در زمينه ي ارزشيابي را به همراه داشته است.در ديدگاه هاي نوين ارزشيابي تحصيلي ، جايگاهي براي تنش و اضطراب دانش آموز در مقا

بايد اين مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پيشرفته بشري با عنايت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله هاي ترقي و توسعه همه جانبه را به پيمايند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهاي متعددي نقش دارند .مهمترين آن نظام ارزشيابي در آموزش مي باشد

در اين مجموعه سعي شده که نگاهي کوتاه و گذرا درارزشيابي کيفي يا توصيفي داشته باشيم و تلاش کرده ايم تا بتوانيم همکاراني را که با اين ارزشيابي آشنايي ندارند و يا ابزار و روشها را نمي دانند تا حدّي ياري دهيم. در اين مباحث ابتدا در خصوص ارزشيابي و اهداف

خردادماه را همه با نام امتحانات و دانش‌آموزان مي‌شناسند. ماهي که کسب نتايج يک سال تلاش در عرصه تعليم و تربيت است و برخي از دانش‌آموزان همواره خرداد را با استرس امتحان و نتايج پاياني سال سپري مي‌کنند. اضطراب و دلهره پيش از امتحان مسئله جديدي نيست و ت

امروزه ما در عصري قرار گرفته ايم که به نام عصر انفجار دانش و اطلاعات بشري نام گرفته و سرعت پيشرفت علوم به گونه اي است که بنابر پيش بيني دانشمندان در سال (2020) ميلادي يا (1400) هجري شمسي از اول فروردين سال 1400 تا پانزدهم خرداد همان سال پيشرفت هايي

بر پايه آمار موجود حدود يک ميليون دانش آموز در کلاس هاي درس چند پايه در کشور ما مشغول به تحصيل مي باشند که اکثر دانش آموزان کلاس هاي چند پايه را دانش آموزان روستايي يا دانش آموزان حومه شهرهاي کوچک و دورافتاده تشکيل مي دهند. که شايد بي مهري و تا حدود

تخته سياه، گچ، نيمکت و زمين بازي، همه آن چيزي نيست که از مدرسه انتظار داريم. توجه به فضاي رنگي و فيزيکي مدارس، چند صباحي است که توجه نظام آموزشي را به خود جلب کرده است. به طوري که مسؤؤلان تأکيد مي‌کنند با نشاط کردن فضاي آموزشي بايد در اولويت برنامه‌

انسان عمدتاً (طبيعتاً) اجتماعي آفريده شده است و زندگي او بدون همکاري و همياري بي معني است. از اين رو بسياري از مطالب را در جمع مي آموزد. همياري يکي از رويکردهاي تدريس است که دانش آموزان را درگير خود آموزي و مسئوليت پذيري و تلاش و کوشش مي کند. در اين

افتراق فرآيندي است که به وسيله ي آن انسان به شباهت ها و تفاوت هاي ميان محرکهاي مربوط به هم واقف مي شود. بازشناسي تفاوتها ميان چيزهاي ديده شده نظير حروف يا ترتيبات زنجيره اي، ميان تفاوتهاي آوايي در لغات يا بين اشکالي که به فعاليت ها معني مي دهند. در

روشهاى آموزش انفرادى (individual instruction) بسيارى از روانشناسان تربيتى و مربيان آموزشى اعتقاد دارند که موقعيت يادگيرى بايد چنان سازماندهى شود که هر شاگرد بر اساس توانايىهاى خود به فعاليت و يادگيرى بپردازد. براى نيل به چنين هدفي، روشهاى آموزش ان

راههاي ايجاد و پرورش خلاقيت : علماي تعليم و تربيت، روشهاي متعددي براي آموزش خلاقيت پيشنهاد مي‌کنند که اغلب مشابه به يکديگر است که به برخي از آنها اشاره مي‌کنيم : 1 احترام به عقايد عادي و غير عادي کودکان . 2 طرح پرسشهاي برانگيزنده و محرک . 3 تشخي

گزارش 1 گزارش مشاهده يک جلسه درس: نام مشاهده کننده: محسن اشرفي موارد مشاهده: الف: محل: مدرسه راهنمايي کسائيان نائيني (2) ناحيه 1 پايه: اول راهنمايي منطقه نيشابور ب: مشخصات: 1- مشخصات آموزگار و کلاس: A جنس: مرد سابقه خدمت رسمي 18 سال سابقه

ترميم نيروي کار مدرسه ،با اهداف رسمي بيان شده حول محور تعادل زندگي کاري ،ارتقاء استانداردها و نياز به پرسنل گيري کار آمد و مؤثر در انگلستان شکل گرفته است.اين کار جديد نيست و مي توان آن را با سياست هاي جاري طراحي شده براي بازسازي دولتي ،طبق آنچه که د

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول