امروزه نقش مراکز و موسسات آموزش عالي و فني و حرفه اي در تحقق اهداف جامعه و يکي از شاخصهاي عمده پيشرفت و تمايز جوامع مختلف از يکديگر، بر کسي پوشيده نيست. اين مسئله در کشور ما که دوران بازسازي و توسعه سياسي، اجتماعي، اقتصادي را پشت سر مي نهد، از

تااوايل سال 1980 تقريبا تمامي شرکتها وسازمانها براين باوربودند که کيفيت تنها درمحصول نهائي تجلي يافته ورضايت مشتري فقط با دريافت محصول ياخدمت مناسب تامين مي گردد .ازاينرو رقباي ژاپني واروپائي محصولات صرفا بادوامي راتوليد وبه عنوان يک محصول با کيفيت

مفهوم زنجيره تامين به کامپيوتري شدن عملکردهايش که در طول 50 سال گذشته متحول شده است وابسته است. اکثر عملکردهاي زنجيره تامين به لحاظ تاريخي با عملکردهاي کاغذي که ممکن است بسيار ناکارآمد باشند مديريت شدند. بنابراين با شروع استفاده از کامپيوتر در تجارت

· تشکيلات گمرکي در ايران سابقه ديرينه دارد. در زمان اشکانيان (‌سده سوم قبل از ميلاد) سازمان منظم گمرکي وجود داشته و شعب آن در مرزها آمار واردات را در دفاتر مخصوصي ثبت و حقوق معيني دريافت مي‌کردند. در اين دوره صادرات از پرداخت حقوق گمرک معاف بوده ا

شورا بايد همه جا باشد . امام خميني ( ره ) شورا يکي از ارکان تقويت مديريت است ولازمه تحقق اهداف است . وقرآن کريم به طور صريح مديران را مکلف مي کند که در اموري که نياز مبرم به تحقيق دارد از افکار وانديشه هاي تابناک انسانها بهره

يکي ازمهمترين ارکان مديريت نوين درهمه سيستم ها، موضوع نظارت ميباشد.اهميت و ضرورت اين رکن درمديريت به گونه اي است که به واسطه آن حصول اطمينان ازصحت حرکت همه عوامل به سمت اهداف تعيين شده محقق ميگردد.امروزه امر نظارت و بازرسي درهمه حکومت ها و جوامع امر

در اين فصل به مطالعه وظايف سيستم هاي مديريت محتوا و در اصل نحوه مديريت محتوا در joomla مي پردازد . همچنين چگونگي مديريت محتواي وارد شده در سايت مورد بررسي قرار مي گيرد . شما بعد از مطالعه اين فصل ، مطالب زير را ياد خواهيد گرفت : *و

فلسفه و ضرورت نيازسنجي نيازسنجي با شناسايي نيازهي مهم، مبنايي براي تعيين اهداف و درنتيجه بستر مناسبي براي سازماندهي ساير عناصر مهم حول نيازهاي اولويت يافته فراهم مي‌سازد بنابراين کليه تصميمات در خصوص تدارک اهداف خاص، محتواي آموزشي مناسب و استفا

دراين مقاله با ارائه مدلي ، ابتدا با توجه به عوامل خارجي و داخلي به تعيين موقعيت فعلي شرکت در کسب و کار خود به کمک ماتريس عوامل داخلي و خارجي اقدام مي نمائيم . تعيين موقعيت فعلي شرکت مي تواند توانمندي داخلي و فرصت هاي جذاب را براي توسعه مشخص نمايد .

نظريه انتظار بر اساس اين نظريه، انگيزه هر عمل، و علت بروز هر رفتار خاص تحت تأثير موارد ذيل معين مي شود: الف) انتظار افراد از نتايج (پاداش يا تنبيه) حاصل از يک رفتار معين (انتظار قبولي در آزمون در نتيجه درس خواندن)؛ ب) جذابيت آن

هر سازمان و يا شرکت ، يک نهاد اجتماعي است که مبتني بر هدف بوده و داراي سيستمهاي فعال و هماهنگ است و با محيط خارجي ارتباط دارد . در گذشته ، هنگامي که محيط نسبتا باثبات بود بيشتر سازمانها براي بهره‌برداري از فرصتهاي پيش‌آمده به تغييرات تدريجي و اندک ا

مديريت رفتار سازماني در هزاره جديد ‌در هزاره‌ جديد، مديريت‌ رفتار سازماني، بايد اصول‌ موثر در هزاره‌ قديم‌ را به‌کارگيرد. نويسندگان‌ اين‌ مقاله، پس‌ از بررسي‌ رفتار سازماني‌ و متون‌ مديريت‌ براساس‌ واقعيت‌هايي‌ که‌ در طول‌ بيش‌ از 25 سال‌ تجربه

راه‌هاي مختلفي براي بيان درک ما از زمان وجود دارد. براي قرنها مردم از حرکت ماه، ساعت آفتابي، اذان،‌ زنگ کليسا براي تنظيم برنامه‌ زماني روزانه خود استفاده کردند تا اينکه در قرن دوازدهم راهبان کاتوليک ساعت‌هايي را براي تنظيم فعاليت‌هاي خود ساختند.

مديريت اثربخش منابع، مفهومي است که به گفته دانيل ورن در کتاب تکامل انديشه مديريت، مي‌تواند به پادشاه بابل يعني حمورابي بازگردد. مديران باستان، قانوني مشتمل بر مثلاً 282 بند تدوين مي‌کردند که تمامي معاملات، کسب و کار، رفتارهاي شخصي، روابط بين افراد،

هدف مديريت کيفيت جامع جلب رضايت کامل مشتري با کمترين هزينه است. مدل مديريت کيفيت جامع روش متفاوتي را در نحوه نگرش به شيوه مديريت فراهم مي سازد و يک نوع فرهنگ مشارکتي را توسعه مي بخشد که هريک از کارکنان مي توانند در تصميم گيريها حضور داشته باشند

هنر وعلم تدوين ، اجراوارزيابي تصميمات ،وظيفه اي چندگانه است که سازمان را قادر مي سازد به هدفهاي بلند مدت خود دست يابد.فرايند مديريت وتصميم گيري استراتژيک در بر گيرنده 3مرحله تدوين استراتژيها،اجراي استراتژيهاي تنظيم شده وارزيابي استراتژيها است.

مديريت عبارت است از تلفيق منابع انساني و مادي براي رسيدن به هدف ، تحقيق در مورد رهبري و مديريت نظر محققان رشته هاي مختلف را به خود جلب کرده است . برداشت هاي متخصصان رشته هاي گوناگون ، تأثيرات زيادي را بر روي نظريه هاي رهبري و مديريت گذاشته است . اگ

مديريت چيست؟ علم و هنر به کارگيري از اصول برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و کنترل امکانات و فعاليت هاي افراد براي رسيدن به هدف هاي خاص مؤسسه تعريف کرد. اهميت کارآيي و اثر بخشي مديريت: در عصر امروز اهميت مديريت تا بدانجاست که

اين مقاله به شرح مختصر برنامه ريزي استراتژيک (راهبردي) مي پردازد. برنامه ريزي تعريف مي شود و تاثير تغيير در شرايط بر برنامه ريزي روشن مي گردد. سپس نقش استراتژي (راهبرد) در برنامه ريزي مشخص مي شود و برنامه ريزي استراتژيک تعريف مي شود. در پايان مدل بر

سازمان يعني چه؟ سازمان مجموعه هدفمندي که پيرو يک نظام است. داراي مرزها و حدودي است که آن را از محيط خود جدا مي سازد. سازمان در محيط هاي مختلف کاربرد هاي متفاوتي دارد. بنگاه هاي اقتصادي، ارگان هاي دولتي، سازمان هاي ائتلافي و حتي يک خانواد

عصر پسا نوينگرايي با توسعه فن آوري اطلاعات و با کمک افزايش ارتباطات جهاني, آغاز شده است. قطعا بايد تئوريها و نظريات عصر نوين گرايي جاي خود را به تئوريهاي جديد بدهند تا ابزارهاي لازم براي اداره و مديريت دوران پسا نوين گرايي فراهم شود. مقاله حاضر زمين

اصطلاح سرپرستي ميتواند چنان تفسير هاي متفاوتي را بپذيرد که باعث لغزش تفاهم بسياري از مردم چه در داخل و چه در خارج از حيطه آموزش کوهنوردي گردد. برخي از سبکهاي سرپرستي به آساني قابل شناسايي اند. اصطلاح سرپرستي ميتواند چنان تفسير هاي متفاوت

امروزه به منظور نيل به پيشرفت روزافزون سازمانها از جنبه هاي مديريت و نيروي انساني,افزايش کارايي و کاهش ضايعات,پيروزي در ميدان رقابت و مواردي از اين گونه,مشارکت صحيح و موفقيت آميز کارکنان در تصميم گيريها و امور سازمان امري ضروري به نظر ميرسد. يک

مديريت چيست؟ علم و هنر به کارگيري از اصول برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و کنترل امکانات و فعاليت هاي افراد براي رسيدن به هدف هاي خاص مؤسسه تعريف کرد. اهميت کارآيي و اثر بخشي مديريت: در عصر امروز اهميت مديريت تا بدانجاست که برخي از ان

کاربرد فرآيند تحليل سلسله مراتبي در برقراري سيستمهاي مديريت مواد زائد تحت نظارت بهداشت که ريسکهاي آلودگي در کشورهاي در حال توسعه را کاهش مي دهند. چکيده اين مقاله به کاربرد تکنيک فرايند تحليل سلسه مراتبي (AHP) در زمينه توسعه پايدار آن به من

جهان جديد و هوشمند تراشه‌هايRFID جولاي 2006 – سالها قبل Kaching يک دفتر ثبت نقدي که از نظر شناسايي زمان درآمد مناسب بود علامتگذاري و مشخص نمود. با ورود تراشه‌هاي تشخيص فرکانس راديويي (RFID) شناخت درآمد در آينده ممکن است تنها با يک بيپ Beep ص

گشايش مطالعه سير تکاملي مديريت از گذشته تا کنون, نشان‌دهنده روند تغيير نوع تفکر بشر است. روزي پول و ثروت حرف اول و آخر را مي‌زد, اما امروز فکر و انديشه. روزي فقط خروجي اهميت داشت اما امروز منابع انساني داخل مجموعه و مشتري. مشاهده و بررسي اين رو

روانشناسي صنعتي يکي از فعالترين و پررونق‏ترين شاخه‏هاي علوم روانشناختي جديد است. امريکا که به عنوان مهد روانشناسي مشهور است، عليرغم اين که رتبه چهارم را در زمينه روانشناسي دارد، بالاترين تعداد فارغ‏التحصيلان را در رشته روانشناسي صنعتي دارد. در اغلب

عقلانيت و رفتار در شرايط عدم اطمينان از برخي کامنت هاي دوستان اين طور برداشت مي کنم که نتايجي که در بحث هاي اقتصاد و فاينانس رفتاري مطرح مي شود را با پيش فرض "غيرعقلاني" بودن تحليل مي کنند. اين برداشت به نظر من درست نيست. مساله اين نيست که اگر

هدف آشنايي با اصول مديريت در صنعت، کاربرد آن در تشکيلات ايمني و بهداشت کار، شناخت مسائل رواني در محيط شغلي وآشنايي با روش هاي رفتاري مطلوب درصنعت سرفصل بخش دوم: روانشناسي صنعتي آشنايي با مباني روانشناسي عمومي تأثير تفاوت هاي ف

امروزه نقش مشتريان از حالت پيروي از توليدکننده به هدايت سرمايه گذاران، توليدکنندگان و حتي محققان و نوآوران مبدل گشته است. به اين ترتيب بسياري از مفاهيم و تئوري ها بر محور «مشتري» نگارش شده اند. سمت و سوي کليه فعاليت هاي بنگاه اقتصادي براي تأمين نياز

همان طور که دپارتمان آمريکايي امنيت ملي براي ايجاد يک سيستم پاسخ فوري يکپارچه عمل مي‌کند ،‌مشخص است که راه حل‌هاي کامپيوتري مي‌توانند اين فرايند را مورد حمايت قرار دهند پکيج‌ها و پايگاه‌ اطلاعات شبيه سازي کامپيوتري و تجاري فردي وشخصي مي‌تواند راه حل

توسعه مديريت، فرايندي است که طي آن سطح دانش، مهارت و اطلاعات سطوح سه‌گانه مديريت (مديران عالي، مديران مياني، مديران عملياتي و سرپرستان) ارتقا يافته و موجبات استقرار شرايط لازم براي تکامل مجموعه استعدادها و توانايي‌هاي اين رده، فراهم خواهد شد. مدل تع

بسياري از فروشگاهها پس از گذشت يک ربع قرن از آغاز فعاليت، هنوز مشتري وفادار خود را دارند. اين وفاداري تصادفي نيست. اداره کنندگان اين فروشگاهها به سلايق و نيازهاي مشتريان خويش واقف شده اند و توان مالي خريد آنها را مي شناسند. وقتي کسي از آنها راهنمايي

اقتصاد مهندسي و فرآيندهاي تصميم گيري مهنندسين معمولاً در سمتها و کارهاي مختلف گمارده مي‌شوند وهر يک بنوبه خود سعي در پيشبرد هدفهاي واحدهاي صنعتي مربوطه مي نمايند. در بيشتر مواقع مهندسين در نقش تصميم گيرندگاني ظاهر مي‌شوند که بايستي در مورد پروژ

تعريف، به معناي مورد نظر منطقيون، با دشواري‏هاي بسياري روبرو است. همانطور که ويتگنشتاين مطرح ساخته است، ارايه يک تعريف دقيق ممکن نيست و معناي يک واژه تنها از طريق کاربرد آن در يک چارچوب بيان مي‏شود، اما به هر حال مطابق رسم هميشه قبل از آغاز هر مبحثي

گشايش مطالعه سير تکاملي مديريت از گذشته تا کنون, نشان‌دهنده روند تغيير نوع تفکر بشر است. روزي پول و ثروت حرف اول و آخر را مي‌زد, اما امروز فکر و انديشه. روزي فقط خروجي اهميت داشت اما امروز منابع انساني داخل مجموعه و مشتري. مشاهده و بررسي اين رو

فشار عصبي در محيط کار فشار عصبي در افراد عارضه‌اي است که سلامت جسمي و فکري فرد را به مخاطره مي‌اندازد. فشار عصبي زماني به وجود مي‌آيد که بدن بيشتر از حد معمول از توانايي‌هايش استفاده مي‌کند. عوارض فشار عصبي براي افراد، خانواده‌ها، جامعه و سازما

بررسي سه نوع تصميم گيري امام (ره بررسي الگوي سه نوع تصميم گيري امام (ره) با استفاده از مدل تصميم گيري حکيمانه - رويکرد فازي گروه حوزه و دانشگاه : سه تن از اساتيد دانشگاه تهران در مقاله اي روشي جديد و ابتکاري براي بررسي الگوي تصميم گيري

هر خانواده اي ازمنابع متعدد درآمد کسبمي کند که اين درآمد محدود است يعني مقدار معيني است و به هر مقدار که اراده کند، در اختيارش نيست ودر عوض مخارجي دارد که براي انجام آن از درآمدهايش استفاده مي کند. خانواده اولين پايگاه فرد براي زندگي و مهم تري

مدير بخش فن‌آوري اطلاعات تحت نظارت و رهنمود مستقيم مدير امور برنامه ريزي و منابع انساني انجام وظيفه مي کند و به ايشان در مورد کليه فرايند ههاي خود گزارش مي دهد و در قبال اين مدير امور پاسخگو مي باشد . مدير فن آوري اطلاعات در شورايعالي هماهنگي شرکت و

بهره‌وري يکي از ديرپاترين مفاهيم در محاسبه هزينه‌هاي تعداد بر نيروي کار يک کارخانه است. همچنان که رقابت جهاني‌تر مي‌شود؛ نوآوري و خلاقيت نيز از سطح بنگاه - بنگاه به سطح زنجيره تأمين - زنجيره تأمين جابجا مي‌شود. افزايش مزيت رقابتي تنها در صورتي حاصل

تعريف پروژههاي بهبود تا حصول نتيجه فرآيندي منحصر به فرد و متشکل از مجموعه‌اي فعاليتهاي هماهنگ و کنترل شده همراه با تاريخهاي شروع و پايان، که جهت دستيابي به هدفي منطبق با الزامات معين انجام مي‌گيرد و محدوديتهاي زمان، هزينه و منابع را شامل مي‌گردد. ب

توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و اصول آن. آشنايي با مفهوم سيستم و انواع آن (سيستم‌هاي باز و بسته و کارکردهاي آنها) آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن و کارکردهاي سازمانهاي رسمي و غير رسمي شناسايي سبک‌هاي مديريتي، آشنايي با اصول مدير

هدفهاي پژوهش: تعيين ميزان ارتباط فرهنگ سازماني و اثربخشي کارکنان تعيين ميزان ارتباط رسالت سازمان و اثربخشي کارکنان تعيين ميزان ارتباط استراتژي سازمان و اثربخشي کارکنان تعيين ميزان ارتباط قوانين و مقررات و اثربخشي کارکنان تع

تبليغات چيست؟ تبليغات يک فرايند است و نه يک رسانه با حقوق خاص خودش، اگر چه که تبليغات به شکل هاي گوناگون رسانه اي براي ارتباط برقرار کردن بکار مي رود. تبليغات در ساده ترين شکل آن، روشي است که فروشنده يا صاحب کارخانه يک محصول، با مشتري و

تعريف مديريت : استعداد دستيابي به حداکثر کيفيت در کمترين زمان ممکن و با کمترين هزينه مجموعه اقداماتي که با بهترين کيفيت و کمترين هزينه و در کمترين زمان اهداف از پيش تعيين شده اي را محقق کنند. انواع مديريت : مديريت استبدادي

جنيفر جانسن حالا يک استراتژيت براي شرکت جانسن در سانتاکلوز کاليفرنياست. جانس مي‌گويد من حدود 15 سال يک مبارز شرکت بودم. وقتي براي اولين بار دانشگاه را ترک کردم، بلافاصله در اولين شغلم در ناول وافتح در پروو اتاه به مدت 80 ساعت شروع به کار کردم. او بع

اين مقاله روش انجام ارزيابي عملکرد کارکنان را شرح مي‌دهد. معيارهاي ارزيابي عملکرد، ارتباط بين ارزيابي عملکرد با ارزشيابي مشاغل و حقوق و مزايا، فنون مختلف ارزيابي عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزيابي عملکرد، خصوصيات شخصيتي ارزياب و ساير نکات و جزئيات ا

امروزه بنگاههاي اقتصادي کشور در فرايند جهاني شدن و پيوستن به منظومه تجارت جهاني با چالشهاي بيشماري مواجه هستند. حضور در بازارهاي جهاني وحتي باقي ماندن دربازارهاي داخلي مستلزم رقابت با رقباي قدرتمند است و با توجه به گسترش و پيچيدگي اهداف ، فرايندها و

اين مقاله به بررسي يکي از عوامل مهم نگهداري کارکنان يعني ايمني و سلامت حرفه‌اي مي‌پردازد. در ابتدا تعريف و مفاهيم مربوط ارائه مي‌شود و سپس روش‌هاي متداول بررسي و اقدام در زمينه بهداشت و ايمني محيط کار نام برده شده و به قوانين ايمني و سلامت حرفه‌اي د

مديريت و زمانبندي و تقسيم کار مقدمه به طور دقيق براي مديريت نمي توان مبدأ مشخصي را تعيين کرد و بشر در طول تاريخ جهت ادامه ي زندگي خود به نحوي از مديريت استمداد جسته است. جهش علمي و شکل پذيري اماکن صنعتي در اواخر قرن 19 زمينه را براي

تعالي کسب و کار بر رضايتمندي همزمان ذينفعان کليدي سازمان و ضرورت اندازه گيري عملکرد سازماني بر مبناي عوامل بحراني موفقيت تاکيد دارد. در اين مقاله چارچوبي متمايز با ساير الگوهاي متداول در اندازه گيري عملکرد تحت عنوان سيستم اندازه گيري تعالي کسب و کار

ارتباطات يک فرايند سازمان يافته براي تبادل اطلاعات بين قسمتها، و معمولا از طريق يک رشته علائم مي باشد. علوم ارتباطات يک شاخه دانشگاهي براي مطالعه ارتباطات است. روش ها و اجزا ارتباطات اجزا متداول شناخته شده ارتباطات شامل موارد زير است

ممکن است به دفعات شنيده باشيم که سازمانهاي هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج مي شوند ، اما سازمانهاي ديگر در همان محيط با موفقيت به کار خود ادامه مي‌دهند. آيا سازمانهايي که از صفحه رقابت خارج مي‌شوند ، مي‌خواستند به چنين سرنوشتي دچار شوند ؟ در پا

بدون شک در عصر ما، که بعضي نام آن را عصر برهنگي و آزادي جنسي گذارده‌اند، و افراد غرب زده، بي بند و باري زنان را جزئي از آزادي او مي دانند، سخن از حجاب گفتن براي اين دسته ناخوشايند و گاه، افسانه اي است متعلق به زمان هاي گذشته. ولي فساد بي حسا

Goodwill is an intangible asset, probably the most intangible of all intangible assets, hard to measure and even more difficult to account for. Goodwill today constitutes a much larger part of acquisition prices than it did previously, resulting in

در دنياي متلاطم و پرآشوب امروز که لحظه به لحظه مباحث و علوم نوين در حال شکل گرفتن بوده و پايه هاي رقابت از افزايش کارآيي به سمت دسترسي به اطلاعات تغيير يافته است، دانش و اطلاعات، سازماندهي و بازيابي بجاي آنها و در يک کلمه مديريت دانش از ضروريات کار

مديريت کسب و کار: موفقيت هر کسب و کار رابطه نزديکى با چگونگى صحيح کنترل کردن امور آن را دارد: در واقع مديريت صحيح کسب و کار موجب رشد آن ميشود.بين دو مفهوم «کارآفريني» و «مديريت کسب و کار» تفاوت چندان و يا مشخص نمي­توان قائل شد و اين دو مفهوم را

بازاريابي داخلي يکي از مباحث بازاريابي است که حدود ?? سال قبل به عنوان شيوه اي براي حل مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان سازمانها و ارائه خدمات با کيفيت به آنان توسط بري(BERRY) مطرح گرديد. باوجود گسترش مفهوم در ادبيات بازاريابي، عملاً استفاده کمي از آ

از برنامه ريزي درسي تعاريف گوناگوني ارايه شده است .اين گوناگوني ناشي از رويکردها وموضع گيريهاي مختلفي است که در باره آموزش وپرورش وجود دارد .اين رويکردهاي مختلف بر برنامه ريزي درسي نيز تأثير مي گذارد .گروهي با توجه به آموزه هاي "آموزش وپرورش پيشرفت

سند چشم انداز شهر مشهد در افق 1404 آرماني است که مردم اين شهر اميد به تحقق آن بسته اند.آرماني که بسياري از مشکلات مردم را حل خواهد نمود و زندگي مردم مشهد را در کلاس جهاني قرار مي دهد.ما در اين مقاله با بررسي استراتژي هاي شهرداري مشهد در به تحقق

آموزش و پرورش انتقال اعتقادات ، رسوم ، اخلاق ، هنجارها ، ارزشها ، رفتارها ، دانش ها و مهارتها به نسل جديد مي باشد . در تمام دنيا به الگوي کلي نهادها ، مؤسسات و سازمانهاي رسمي جامعه که بواسطه آن انتقال ميراث فرهنگي ، آموزش علوم و فنون و رشد

انگيزش موضوع فريبنده‌اي است و هميشه درباره اينکه فرد چگونه مي تواند ديگري را بيانگيزد پرسش هايي مطرح بوده است. انگيزش از دورن بر مي خيزد. شما مي توانيد به آنچه که شخص به خاطرش انگيخته مي شود موثر واقع شويد. و نهايتاً چگونگي تاثير شما بر هدايت انگيزش

مديريت بازرگاني که دانشي نو پا و سرآغاز ان از بوستون آمريکا بوده‌است به بحث پيرامون چگونگي کنترل سود و سرمايه و هزينه و استفاده بهينه از امکانات مي‌پردازد. تيلور پايه گذار اين علم در مکتب کلاسيک بوده‌است. اما نقطه عطف مديريت دکتر دمينگ است که در دهه

مديريت به منزله ستون فقرات همه تشکيلات و نهادهاي اجتماعي نظير خانواده، دولت و سازمان هاي اداري است و هيچ سازماني چه کوچک نظير خانواده و چه بزرگ نظير دولت، بدون بهره مندي از مديريت صحيح نخواهد توانست به اهداف خود دست يابد. تعريف مديريت مدي

نوشته: مايکل آرمسترانگ مترجمان: دکتر خدايار ابيلي - حسن موفقي - تلخيص: نيلوفر نصيري اساس راهبرد منابع انساني راهبرد منابع انساني درباره تصميماتي است که بر بکارگيري و بهسازي کارکنان و بر روابط موجود بين مديريت و افراد تحت سرپرستي آنها تاث

امروزه مشتريان دامنه توقعات وانتظارات خويش را در مورد کيفيت، قيمت کالا وارائه سريع خدمات به شدت بالا برده اند. بررسي ها نشان مي دهد اگر سازماني نتواند از عهده اين انتظارات برآيد مشتريانش به سوي شرکت هاي رقيب ميروند. بنابراين در عرضه ي رقابت سازمانها

توليد ايده­هاي نو توانايي ارائه راه حل جديد براي حل مسائل خلاقيت يعني تلاش براي ايجاد يک نغير هدفدار در توان اجتماعي يا اقتصادي سازمان خلاقيت بکارگيري توانايي­هاي ذهني براي ايجاد يک فکريا مفهوم جديد خلاقيت يعني توانايي پرورش يا ب

با شتاب روز افزون تحولات و دگرگونيها در دنياي کنوني که عصر اطلاعات و ارتباطات است و به دليل بي‌ثباتي و تغيير پذيري و نيز غير قابل پيش‌بيني بودن اين تغييرات ، آنچه که کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي در حال توسعه را در جهت افزايش بهره وري و پيشرفت و ترقي

برنامه توسعه فردي يک برنامه زمان‌بندي شده مکتوب براي برآورده شدن نيازهاي حرفه اي افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در اين برنامه سعي مي گردد تا کارکنان با توجه به توانائيها و قابليتهاي خود، در راستاي اهداف سازمان و شغل خويش توسعه يابند و بين نيازهاي

در زبانهاي گوناگون و حتي در سازمانهاي مختلف هر کشور در مورد واژه‌هاي برنامه ، طرح يا پروژه ، اختلافات لغوي ، معنايي و قانوني وجود دارد ؛ از اين رو چهارچوب آنان روشن و آشکار نيست و گاه به جاي يکديگر نيز استفاده مي‌شوند . آرمانها و اهداف تعيين‌شده ح

شايد مهم ترين و مشکل ترين فرايند در هر سازمان ايجاد تحول و تغيير در سازمان باشد چرا که در محيط ‏متغير امروزي سازمان ها بايستي با توجه به تغييرات محيط متحول شده و از خود واکنش نشان دهند در غير ‏اين صورت در ورطه نابودي قرار مي گيرند. با توجه به اهميت

در بحث وظايف مديريت از پنج وظيفه اصلي سخن به ميان آمده است : ?) برنامه ريزي Planning ) ?) سازماندهي Organizing) ?) به کار گماردن Staffing ) ?) رهبري / هدايت Directhing) ?) نظارت / کنترل control ) البته غير از تقسيم بندي فوق نويسندگان مخت

چيزي که در دنياي تجارت امروز اهميت کمتري به آن داده مي‌شود، مدل کسب و کار و يا همان Business Model است. Business Model مي ‌تواند نقش الگو و خط‌کش را در هر تجارتي بازي کند. يک Business Model خوب که معمولا از يک پاراگراف هم بيشتر نمي‌شود

پسماندهاي بهداشتي و درماني در سالهاي اخير بواسطه گسترش و تنوع فناوري و افزايش جمعيت از اهميت خاصي براي محيط زيست و سلامت عمومي تبديل شده است اين موضوع از آن جهت حائز اهميت مي باشد که بيماريهاي نو پديد مثل AIDSستون فقرات جوامع را به لرزه در آورده اس

اين مقاله سيستم‌هاي اطلاعات مديريت MIS را پوشش مي دهد. از آنجا که MIS ترکيبي از سه پديده سيستم ، اطلاعات و مديريت مي‌باشد ابتدا اين موارد را بررسي ميکند. به علت تأثيرات قابل توجه سيستمهاي اطلاعاتي بر روي MIS مبحث ديگر مقاله، درباره آن مي‌باشد. متخصص

آشنايي با شرکت سهامي ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان يکي از عظيم ترين صنايع زير بنايي کشور و اولين توليد کننده محصولات فولادي درايران تاريخ توافق نامه : 23 دي ماه 1344 بين کشورهاي ايران و شوروي سابق مکان : کيلومتر 45 جاده اص

امروزه رشد روز افزون فناوري اطلاعات[1] و تأثير چشمگير آن درافزايش بهره وري سازمانهاي دولتي و خصوصي در سطح جهان، حرکت جهاني را به سمت بهره گيري از انواع مختلف سيستم هاي اطلاعاتي به ويژه سيستم اطلاعات مديريت (MIS) ، موجب شده است که کشور مانيز در مسير

شايد همه ما کم وبيش با مفهوم برنامه ريزي نيروي انساني آشنائي داشته باشيم. انسان براي رسيدن به هدف نياز به تهيه برنامه اي متناسب با آن هدف را دارد. حال ممکن است اين سؤال پيش آيد که براي هر هدفي آيا لازم است برنامه اي داشته باشيم يا خ

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول