خداوند متعال هنگامي که انسان را افريد در وجود او نيرويي قرار داد که در طول زندگي وسيله و بهانه اي براي مورد امتحان قرار گرفتن از جانب پر وردگار باشد. انسان در هر زمان ومکان در حال امتحان شدن از جانب خداوند است و هدف از اين ازمونها اين است که انسان خ

از آنجا که عوامل موثر در شکل گيري شخصيت و تکوين آن مشتمل بر عوامل مختلفي است که از آن جمله مي توان به عامل ژنتيک ، وراثت و محيط اشاره کرد و هم چنانکه از ديرباز در ميان فلاسفه و متفکران در خصوص جبر و اختيار اختلاف نظر وجود داشته در جرم شناسي نيز اصل

هوش هيجاني به عنوان مجموعه اي از عوامل که مي تواند فرد را به طرف روابط سالم و توانايي براي پاسخ به کوشش هاي زندگي شخصي و حرفه اي در جهت مثبت هدايت کند ، تعريف شده است (مک مولن 2003) . نظريه پردازان هوش معتقدند که IQ به ما مي گويد که چ

تا کنون، اين پرسش همواره بوده است که هوش چيست؟ از کجا مي آيد؟ و چه گونه رشد مي کند؟وقتي روان شناسان روش ها و ابزاري را براي اندازه گيري هوش ساختند، تعريف ارسطو از انسان هم چون حيواني انديشه ورز، مشغله ئي فکري درباره ي هوش شناختي پديد آورد. بهره ي هو

مقدمه: کلمه استرس از زبان انگليسي گرفته شده است و معادل دقيقي غير از کلمه فشاردر فارسي نداردو آن هم معناي وسيع و طيف گسترده آن را نمي رساند ،‌لذا از همان لغت استرس که استفاده جهاني پيدا کرده است استفاده مي کنيم. بنا بر گفته تعدادي از دانشمندان،

وسواس يک ايده، فکر، تصور، احساس يا حرکت مکرر يا مضر که با نوعى احساس اجبار و ناچارى ذهنى و علاقه به مقاومت در برابر آن همراه است. بيمار متوجه بيگانه بودن حادثه نسبت‏به شخصيت‏خود بوده از غير عادى و نابهنجار بودن رفتار خودآگاه است.روانشناسان وسواس را

وسواس از اختلالات اضطرابي انسانهاست که پايه ي زيست شناختي دارد. وسواس گاهي از کودکي شروع ميشود ولي نمونه هاي آن را در تمام گروه هاي سني مي توان مشاهده کرد و يکي از شايع ترين رفتارهاي دروني انسان است و نيرويي بي ريشه ولي قوي است که انسان را به انجام

وسواس از اختلالات اضطرابي انسانهاست که پايه ي زيست شناختي دارد. وسواس گاهي از کودکي شروع ميشود ولي نمونه هاي آن را در تمام گروه هاي سني مي توان مشاهده کرد و يکي از شايع ترين رفتارهاي دروني انسان است و نيرويي بي ريشه ولي قوي است که انسان را به انجام

دشوارترين حيات انسان ازجهت تربيتي ، دوره نوجواني است .اين دوره که حدودسني18_12سال رادربرمي گيرد منطبق بادوره راهنمايي ودبيرستان است .بيش ترين مشکلات تربيتي دراين دوره پيش مي ايد واغلب درهمين دوره است که فرزندان ياازدست مي رونديادرمسيرسعادت گام مي نه

خلاقيت يکي از عالي ترين و پيچيده ترين فعاليت هاي ذهن آدمي است که تعليم و تربيت بايد به آن توجه کند . خلاقيت نه فقط به هوش و تفکر بلکه به سازمان شخصيت فرد نيز مربوط مي شود. يکي ازسؤالاتي که در چهار دهه گذشته ذهن بسياري از پژوهشگران و انديشمندان تعليم

تربيت بدني و ورزش در مفهوم کلي کلمه، يک پديده اجتماعي است که با اعتلاي آن ،روابط افراد جامعه و سلامت جسم وروح آنها استحکام مي يابد .بنابراين ،روابط اجتماعي و تربيت بدني وورزش بر يکديگر تاثير متقابل دارند و در تامين بهداشت رواني کودک و نوجوان وهمچنين

آلبرت بندورا آلبرت بندورا در دهه 70 هنگامي که با نظريه يادگيري اجتماعي خود انقلاب شناختي را فراگير کرد. با نظريه «يادگيري اجتماعي» (Social learning) خود به پرسش‌هايي کليدي در روان شناسي پاسخ گفت که اکنون پس از چند دهه به يکي از پايه‌هاي روان شن

امام علي (ع) مي فرمايد: فرزندان خودتان را مجبور نکنيد آداب زمان شما را رعايت کنند چرا که آنها در زماني خلق شده اند غير از زماني که شما در آن خلق شده ايد. تعريف مهارت هاي زندگي مهارت هاي زندگي عبارتند از مجموعه اي از توانايي هايي که زمينه س

شادي و شادماني رابطه تنگاتنگي با ميزان موفقيت در زندگي دارد. براي تداوم اين شادي بايد همواره از زندگي خويش رضايت داشته باشيم. انسان، از لحظه اي که خود را مي شناسد تا آن دم که چشم از جهان فرو مي بندد، پيوسته در تلاش براي دستيابي به موفقيت وکاميابي ا

مقدمه شناخت قرائن و نشانه هاي تحول در زندگي ، شرايط اوليه پذيرش اصول چند سويه روشهاي تصميم گيري و برنامه ريزي هوشمند و خلاق است . توان بهره‌گيري از پيام ، ادراک وکشف جوهره تجربيات موفق و ناموفق زندگي است که در طول زندگي، مسيرهاي درست و نادرست ر

بشر از هفت هزار سال قبل، از وجود يک ماده مخدر قوي در خشخاش آگاه بوده و در لوحه هاي گلي متعلق به پنج هزار سال قبل از ميلاد که از سومريان باقيمانده از ترياک نام برده شده است. در حدود چهار هزار سال قبل از ميلاد، کشيدن ترياک در چين رايج بوده است. 1

طبقه بندي مشکلات نوجوانان وجوانان وروشهاي بررسي آنها مي توان مشکلات نوجوانان را به پنچ دسته تقسيم نمود : اختلال درتصوير بدني 2.بحران خودشناسي 3.مشکل اجتماعي شدن 4.مسئله جنسي

نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعيين کننده اي در ساختن جامعه به عهده دارند، لذا شناخت مسائل و مشکلات آنها مي تواند کمک شاياني به والدين، مربيان و مسؤولان امور در نحوه برخورد با آنان بنمايد. نوجوانان و جوانان نقش مهم و تعيين کننده اي در ساختن

مشاوره شغلي عبارت است از تعيين يک حرفه که با استعدادها و امکانات و خصوصيات رواني و جسمي فرد سازگار و هماهنگ باشد. به عبارتي در اين شاخه راهنمايي و مشاوره دو دسته اطلاعات مورد بررسي قرار مي‌گيرند. يک دسته اطلاعات مربوط به مشاغل و دسته ديگر اطلاع

طبق نظريه "جرج سيمل"، مد همان تغيير غير متمرکز جنبه هاي فرهنگي زندگي است و از يک تنش اساسي و پايه اي در وضعيت اجتماعي انسان ها ناشي مي شود. از يک طرف هر کدام از ما تمايل داريم از ديگران تقليد کنيم و از طرف ديگر دوست داريم نسب به ديگران متفاوت باشيم.

معناي لغوي محبت محبت را از نظر لغوي به معناي ميل به کار برده اند[1]. البته بعضي ديگر قبودي را بر اين تعريف افزوده اند به عنوان مثال راغب اصفهاني محبت را به اين صورت تعريف مي‌کند: ميل به چيزي که درست يا غلط او را خير مي داني به دليل لذت، نفع يا

محققان‌ روانشناسي‌ گرايش‌ دارند شاخص‌ مثبت‌ انديشي‌ با نمرات‌ روزانه‌ متغيرعمده‌ مرتبط‌ است‌. شادکامي‌ و رضايت‌ از زندگي‌. وقتي‌ محققان‌ از افراد در مورد شادکامي‌هايشان‌ مي‌پرسند در واقع‌ از آنهامي‌خواهند حالات‌ هيجاني‌ و چگونگي‌ احساس‌شان‌ درب

لکنت زبان عمدتاً و بطور کلي جز در موارد استثنايي در دوران خردسالي آغاز شده و يک پديده خاص دوران کودکي است. معمولا از سنين ? تا ? سالگي شروع مي‌شود. لکنت زبان از مهمترين و متداولترين اختلالات تکلمي است. در سنين ? تا ? سالگي نيز که مصادف با زمان آغاز

در اين گزارش به نحوه ي نوعي يادگيري به عنوان يادگيري از راه کوشش و خطا پرداختيم براي اجراي اين آزمايش از ماز ذهني پترسون استفاده شد بدين طريق که ابتدا ماز ذهني 6 شاخه اي به عنوان نمونه به آزمودني نشان داده شد و نحوه ي انجام آن از طريق توضيحاتي آزماي

مراقبت ازکودک سالم در منزل: نيازهاي کودک تدريجاً برحسب مراحل مختلف رشد تغييرشکل ميابدودراين تغيير والدين وياپرستارکودک نقش اصلي واساسي رادارند.امروزمادران جوان خيلي بيشترازمادران خود تجربه دارند ومسائل بهداشتي را مراعات ميکنند زيرا خوشبختانه با

«مقدمه » پدران و مادران به حکم عواطف جوشان و نيرومند پدري ومادري فرزندان را در زير پر وبال محبت خود مي پرورانند .کمبودي براي آنها باقي نمي ماند وکمتر پدر ومادري است که آرزومند نباشد فرزندانشان ازتمام مواهب زندگي برخوردار گردد و آينده اي درخشان

فضاي سبز: عامل تعادل زيست محيطي در فضاهاي شهري، تعداد منابع مضر زياد است. صداي موتورها و انفجارها، گازهاي آلوده کننده هوا و... به وجود آمدن آب و هوايي منطقه اي و مختص فضاي بيرون شهري ناشي از اين آلودگي هاست که نوعي تيرگي جوي به دليل وجود غبارها

واژه «خدمت»، مفهوم گسترده اي دارد و همه امور اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي را در برمي گيرد و به گذشت، فداکاري، ايثار و تحمّل رنج و سختي در همه اين امور، خدمت و خدمتگزاري، صدق مي کند. کاري که شکل آن مفيد و برخوردار از روح معنويت بوده و وسيله

مقدمه قال علي بن الحسين عليه السلام و اما حق ولدک فان تعلم انه منک و مضاف اليک في عامل الدنيا بخيره و شره و انک مسئول عما وليته به من حسن الادب و الدلاله علي ربه عزوجل و المعونه له علي طاعته فاعمل في امره عمل من يعلم انه مثاب علي الاحسان ا

تعريف هوش هوش يکي از جذابترين و جالب توجه ترين نيروهاي رواني است که جلوه هاي آن در موجودات مختلف به ميزان متفاوت قابل مشاهده است . 1- هوش کشش مغزي وتوان رواني موجود زنده است . 2- هوش بينش در حل مسايل و امور است . 3- هوش ترک

نظر به اينکه همه ما موجوداتي يگانه و منحصر بفرديم، ضعيف‌ترين موضع يادگيري در هر يک از ما متفاوت است. براي مثال بعضي افراد صبحها، برخي در آخر شب و شماري‌بدون صرف چند گالن قهوه نمي‌توانند با سيستم يادگيري ذهن ارتباط موثري برقرار کنند. همچنين بسيارند ک

موسيقي‌درماني رشته‌اي علمي است که متخصصين آن سالها تحصيل مي‌کنند و مدارج عالي و دانشگاهي دارند و شيوه‌ها و روشهاي گوناگون درماني را مي‌آموزند و بکار مي‌برند. در برخي از بيمارستان‌هاي کشورهاي پيشرفته ، متخصصيني در زمينه موسيقي‌درماني مشغول بکار هستند

چگونه با ديگران ارتباط موثر برقرار کنيم؟ چگونه به استراتژي ديگران پي ببريم : استراتژي به معني "ترکيبي از عواملي چون انواع تصورات دروني، کيفيتهاي حسي لازم و ترتيب اين عوامل است که ما را به نتيجه معيني مي رساند." کليد موفقيت ما در کش

تعريف فرهنگ:[1] در تعريف تايلور[2] « فرهنگ» مجموعه پيچيده اي شامل دانش، معتقدات، باورها، هنرها، صنايع، فنون اخلاق، حقوق قوانين و آداب و رسوم و بالاخره تمام قابليتها و عادات و رفتاري است که انسان به عنوان عضو جامعه خود فرا مي‌گيرد و در برابر آن

مقدمه امروزه فرار کودکان از خانه به صورت يک بحران در زندگي بسياري از خانواده ها درآمده است چرا که در صد بالايي از اين افراد گرفتار مشکلاتي چون دزدي ؛ انحرافات جنسي و .... مي شوند. گر چه اين نوجوانان به دلايل مختلفي از خانه مي گريزند اما نتايج

سرانجام عمليات رواني عمليات رواني به مثابه معرفتي بشري ، پديدارهاي اجتماعي رااز منظر روان شناسي ، جامعه شناسي ، علوم سياسي و ارتباطات مورد پژوهش وبررسي قرار مي دهد ، ليکن اين قابليت نبايد موجب غفلت از ويژگي متمايز آن در مقايسه با ساير وجوه معر

مقدمه از آفات اجتماعي که مخصوصا پس از جنگ جهاني قرن حاضر موجب متلاشي شدن خانواده ها و سرگردان شدن کودکان ستمديده‌اي شده است که بر اثر کمبود مواد غذايي در زمان جنگ يا سالهاي پس از جنگ و نداشتن سرپرست و حامي به پرتگاه دزدي و بي‌عفتي و بدبختيهاي د

حال که تصميم نهايي مبني بر جدا شدن والدين از يکديگر شده، به راستي اين امر چه عواقبي را براي خود آنان و چه مشکلاتي را براي فرزندانشان در بر خواهد داشت؟ هر چند طلاق همواره مراحل قانوني خود را طي مي کند و يک سير منطقي را دنبال مينمايد، اما بسياري از وج

سرآغاز خواهر و برادر عزيز که در زندگى زناشويى اختلاف داريد، در دو فصل گذشته، راههاى ايجاد صميميت، صلح، سازش و برکندن ريشه‏هاى اختلاف و تشنج خانوادگى را خوانديد. در اين قسمتِ آخرين، سخن ما با زن و شوهرهايى است که متأسفانه نتوانسته‏اند با هم کنا

. طلاق منفور. 2- طلاق غير منفور گفتارمان را با سخني از پيامبر رحمت, خاتم انبياء (صلي الله عليه و آله) آغاز مي‌کنيم که فرمود: هيچ چيز در پيشگاه خدا محبوب‌تر از خانه‌اي که به ازدواج , آباد شده باشد نيست و هيچ چيز, در پيشگاه خدا منفور

يک روانشناس با بيان اينکه افسردگي در بين گروه سني 13 تا 19 سال بيشتر مشاهده مي شود گفت: افسردگي و اختلالات رواني معمولا در گروه سني 20 تا 35 سال وجود دارد اما امروزه بيشتر در بين گروه سني نوجوانان مشاهده مي شود. دکتر فربد فدايي در گفتگو

روابط انسان با خودش اولين ارتباط، ارتباط با خود و نخستين توجه هستي، توجه به خود(مانند يوگا براي شناخت از اجزاي وجود خود) است. انواع روابط انسان با خود: 1.انسان با جسمش (جان) = توانايي 2.انسان با روحش (روان) = دانايي: روابط عمومي بايد

مفاهيم بنيادي در روان شناسي رشد تعريف رشد رشد تعاريف گوناگوني دارد يکي از عام ترين تعاريف بدين شرح است : رشد عبارت است از همه تغييرات و تحولاتي که از زمان تشکيل سلول تخم تا هنگام مرگ در انسان روي مي دهد رشد حرکتي مستمر دائمي و پيوسته

- (نمکي) : دختري از خانواده مرفه در زمان گذشته. استفاده کردن از حالتهاي مختلف چشم‌هاي ريز و شيطون براي نشان دادن شيطنت بيشتر و حالتهاي ابروهايش نشانگر احساسات دروني است : مانند : شادي،غم، زندگي، اندوه، تعجب و زيرکي است همچنين موهاي فرفري نمايان

امروزه سنجش جزء جدايي ناپذير زندگي بشري است. قبل از هر کاري که انجام دهيم سنجش مي کنيم: قبل از اين که از خانه بيرون برويم ظاهر خود را در آينه سنجش مي کنيم. هنگام حرف زدن در جمع چگونگي کاربرد واژه هايمان را سنجش مي کنيم، قبل از هر پژوهشي در مورد موضو

پيش درآمد يکي از موضوعاتي که در سالهاي اخير در بسياري از کشورهاي کمتر توسعه يافته و يا حتي در کشورهاي پيشرفته اي نظير کانادا بحث هاي زيادي را برانگيخته است، پديده فرار مغزها مي باشد. اصطلاح فرار مغزها معادل با دو کلمه ي Brain Drain در زبان

همانگونه که ذکر آن رفت يکي از رويکردهاي اصلي پرورش اخلاقي به نام رويکرد همساني يا توافق ذهني ريشه در افکار اخلاقي کانت دارد که سردمدار اصلي و معاصر آن «لارنس کلرگ»است که پرورش اخلاقي به ويژه از نظر «روش شناسي »[1] مديون آن است. الف)پرورش اخلاقي

بطور کلي دو روش عمده براي کار تئاتر با کودکان و نوجوانان وجود دارد: الف) روش کار با « متن آماده نمايشي» يا ( نمايشنامه ) ب ) روش کار « بديهه سازي» يا « نمايش خلاق» برنامه ها و شيوه کار اين دو روش با يکديگر تفاوتهاي اساسي دارد و نتايج

موفقيت در زندگي فردي، خانوادگي، اجتماعي را مي توان به بهاي ارزان پيروي از قوانين زندگي و نظم اشياء به دست آورد. بايد پذيرفت: بر خلاف حقيقت، واقعيت و طبيعت زندگي کردن بدون تنبيه نمي ماند. با بياني ساده: اگر از فرزند خود ادب مي خواهيم، بايد خود م

روان‌شناسي خواب، شاخه اي از علم روان‌شناسي است که به بررسي تغييرات بدن انسان در سطوح مختلف عمق خواب مي‌پردازد. در اين شاخه از روان‌شناسي اختلالات خواب از جمله: 1. خوابگردي 2. فلج خواب 3.هراس‌ شبانه 4. پرخوابي و 5. کم‌خوابي مورد بررسي قرار مي

روانشناسي رشد روانشناسي رشد شاخه‌اي از علم روان‌شناسي ‌است که به توصيف و تبيين تغييرات در طول زندگي فرد مي‌پردازد و از رشته‌هاي مختلف زيست‌شناسي، جامعه‌شناسي، تعليم و تربيت و پزشکي کمک مي‌گيرد. اگر چه روان‌شناسي رشد به تمام مراحل زندگي انسان از

رويکردروانشناسي فردي که توسط الفرد آدلر (1937-1870) مطرح گرديده است. نسبت به انسان ديدي کلي نگر، پديده شناختي غايت انگار و اجتماعي ارائه کرده و وي را موجودي خلاق آزاد وانتخابگر در حال شدن معرفي مي کند به طبيعت انسان بصورت يک کل پويا نظر دارد و فهم ر

گروه درماني انسانها در گروههاي اجتماعي متنوعي زندگي مي‌کنند و فعال هستند. در اين شرايط عجيب نيست که بسياري از مسائل احساسي و عاطفي آنها از روابط مخدوش شده اين گروهها ناشي مي‌شود. با پي بردن به اهميت روز افزون روابط اجتماعي و ميان فردي در سالهاي

مقدمه شما خانه خود را ترک مي‌کنيد وعازم تعطيلات اداري مي‌شويد اما پس از آن که در صندلي عقب تاکسي آرام گرفتيد ترديدها به ذهن شما هجوممي‌آورند. آيا اجاق گاز را خاموش کرده‌ام آيا درب خانه باز است. سعي مي‌کنيد اين افکار را ناديده بگيريد ولي نمي‌توا

مرگ کودکان يا نوجوان از طريق خودکشي واقعه اي تکان دهنده است . اندوهي که از خودکشي يک نوجوان به انسان دست مي دهد ،احتمالا“ از خودکشي يک بزرگسال يا حتي مرگ يک کودک براثر سرطان يا حادثه رانندگي شديدتر است . خوشبختانه ، اين نوع خودکشي ، بويژه درميان کود

مشاوره در مدرسه ارزيابي راهنمايي ومشاوره در مدرسه بايد با تاکيد بر اينکه هر معلمي ، آموزگار مهارتهاي اجتماعي است ، آغاز مي شود از اين رو همه معلمان ، مشاور تحصيلي نيز هستند بدين معنا که بخشي از کارکرد هر معلمي کمک به کودکان در حل مشکلات شخصي وت

دنيايي که ما در آن زندگي مي‌کنيم، رويدادهاي بي‌شماري را به خود ديده است. اين رويدادها انسان را وامي‌دارد تا درباره آنها بينديشد و براي شناخت و تبيين آنها بکوشد. شايد هنوز انسان، جالب‌ترين مخلوق اين دنيا باشد. حال انسان‌شناسي، مطالعه انسان است. اين د

بسياري از ما ضرب المثل «خواستن توانستن است» را شنيده ايم. اما آيا فقط خواستن موجب توانستن مي شود يا در کنار اين هدف بايد توانايي، شناخت و عوامل ديگري نيز باشد؟ بسياري از ما ضرب المثل «خواستن توانستن است» را شنيده ايم. اما آيا فقط خواستن

(خلاقيت ) مقوله اي است که اغلب ابعاد زندگي اجتماعي بشر را در بر مي گيرد اما به جرات مي توان گفت خلاقيت در آموزش و پرورش نکته اي کليدي و حائز اهميت است . با عنايت به اينکه ،زمينه اساسي خلاقيت بايد در خانواده ، مدرسه و دانشگاه فراهم گردد و مدارس در اي

مقدمه : پس مراحل تعيين و بيان مساله ،تدوين واجراي خط مشي عمومي به مرحله ارزيابي در فرايند خط مشي گذاري ميرسيم .ارزيابي يکي از مراحل مهم خط مشي گذاري است به همين دليل مديران بخش عمومي به طور فزاينده اي براي توجيه برنامه هاي کنوني،براورد هزينه ها

زرد، نارنجي، قرمز و هلويي، به اين رنگها مي گويند رنگهاي گرم، رنگهاي گرم محيط را دلنشين و جذاب مي کنند و حسي از صميمت و دوستي را به اطراف و اطرافيان انتقال مي دهند. با استفاده از اين رنگها مي توانيد فضا را غير رسمي، دنج و خوشايند کنيد، بهتر است از اي

چند همسري مردان تعدد زوجات يا چند همسري از جمله حقوقي است که از يک سو امتيازي براي مرد و از سوي ديگر حقي براي زنان جامعه به شمار مي‌آيد.اقسام زناشويي از نظر تعدادجوامع انساني در طول تاريخ شاهد چهار نوع ازدواج بوده است که دو نوع آن از بين رفت

راديو و تلويزيون ، دوست ، هم صحبت ، همدم و هم خانه‌ي ما هستند و اگر چه ممکن است گاهي از آنها ناراضي باشيم ، رهايشان نمي‌کنيم ، يا درست بگوييم ، آنها را رها نمي‌کنند و ما هم نمي‌توانيم بدون آنها سر کنيم .راديو و تلويزيون فقط هم خانه و هم دم مردمان ني

بازي زندگي کودک نيست ، اما تمام زندگي کودک بازي است تاريخچه بازي: شروع بازي را مي توان به گذشته هاي دور، حتي از بدو پيدايش انسان نسبت داد. در حقيقت بازي جزئي از زندگي انسان از بدو تولد تا زمان مرگ است و در کل تاريخچه بشريت مندرج است.

تلاش جسمي بيش ازحد به تنهايي ، نه تنها شما را به آرزوهايتان نمي رساند ، بلکه باعث از بين رفتن انرژي و ايجاد بيماريهاي روحي و جسمي نيز مي گردد. ثمره تمرکز فکر چيست ؟ افراد بنا به اهدافي که دارند و بر اساس مشاغل خود جوابهاي گوناگوني به اين

شايد عمده ترين تفکر ويژه آدمي «تفکر خلاق» باشد که نوع و سطح عالي تفکر و خالق فلسفه،‌علم، هنر و صنعت است. تفکر خلاق نوعي از تفکّر است که در آن ذهن به طوري عميق با يک مسأله درگير مي شود؛ به تجسم و واضح سازي آن مي پردازد و به منظور تنظيم کردن نتيج

آينده‌نگاري بر آمده از نياز «آمادگي براي آينده»؛ يعني به کار بردن منابع به بهترين وجه ممکن براي دست‌يابي به مزيت «رقابتي» «بهبود کيفيت زندگي» و «توسعه پايدار» مي‌باشد . استفاده روزافزون از اين ابزار در سالهاي اخير موجب آن شده است که ملاحظات محوري و

روانشناسي پرورشي شاخه اي از علم روانشناسي است که هدف آن کمک به پرورشکاران در برخورد درست با مسائل پرورشي است. روانشناسي يکي از شاخه هاي علوم تجربي است که مانند ديگر اعضاي خانواده علوم تجربي يافته هايش را از راه مشاهده کسب مي کند. روانشناسي را به عنو

روانش شناسان در تعريف هيجان و عاطفه اختلاف نظر دارند زيرا هرکدام در تعريف خود ، زاويه اي از آن را در نظر مي گيرد . چنان که بعضي از ايشان به منشأ و دگرگوني هيجان توجه دارند ، برخي جنبه هاي عضوي آن را مورد توجه قرار مي دهند ، و گروهي نيز مي خواهند ماه

27 : برآورد کردن ارزش عامل کارکردن در مورد ارزش ها از اين جهت که شاخص هايي براي مجموع (زيگما) ، در تعدادي از راه ها مي تواند انجام داده شود . استفاده کردن از بيشترين احتمال (ML) خيلي رايج است ، مجذور کمترين وزن (ULS) مجذورهاي کمترين کليت و مجذو

فصل اول در اين فصل 1- چگونگي بازي با تربيت بچه ها 2- پنج مهارت اساسي تربيت فرزندان 3- نگه داشتن حس شوخ طبعي 4- پايان بازي 1- آن را قبول کنيد، شما مورد توجه نيستيد. بچه هاي شما هستند و هر دو شما آن را مي دانيد. بچه ها م

روانشناسي يعني : " مطالعه رفتار" يا " مطالعه علمي رفتار موجود زنده" ،" مطالعه علمي رفتار و فرايند هاي رواني " ، علمي که رفتار و زيرساختهاي آن، يعني فرايندهاي فيزيولوژيکي و شناختي را مطالعه مي کند و در عين حال حرفه اي است که در آن از دانش حاصل براي ح

بطور کلي تحقيقات انجام شده در رابطه با حفاظه انسان وامر يادآوري معمولا" تحت تاثير يافته هائي بوده است که به دنبال روشهاي گوناگون يادآوري بوده اند . اگرچه يادآوري را در گذشته مروري آگاهانه بر حوادث تجربه شده تعريف مي کردند ، اما مطالعات انجام شده يکي

تاريخچه استرس لکرد برنارد فيزيولوژيست قرن 19 متذکر شد که سلولهاي بدن موجودات پيشرفته بوسيله محيط مايعي مانند خون احاطه شده و براي ادامه زندگي بايد بطور مستمر وجود و ثبات داشته باشد. سليه و همکارانش در سال 1925 در تحقيقات خود نشان دادند که تحت ف

پژوهشي که در مقابل شما مي‌باشد با موضوع تأثير تکنيک کلاژ به تصويرسازي کودکان کار شده است. اين پژوهش با استفاده از روش تحقيق کتابخانه‌اي بوده است و مطالب در منابع مربوطه مورد مطالعه قرار گرفته است و بخش‌هاي مفيد و قابل استفاده به صورت فيش تهيه شده اس

به چه علت رابطه دختر و پسر اشکال دارد؟ باتوجه به سوال درباره دلايل حرمت روابط دختر و پسر نامحرم نکاتي ذکر مي‌شود: 1. اسلام زن ومرد نامحرم را از صحبت کردن با هم و برخوردهايي که لازمه رسيدگي به کارهاي روزمرّه است منع ننموده است البته در صورت

بنابه نظر مراجع دينى , دختر بعد از تمام شدن نه سال قمرى و پسر پس از اتمام پانزده سال قمرى بالغ مى شود, چنانچه پسر قبل از رسيدن به پانزده سالگى محتلم شود يا اينکه موى زبر در محل مخصوص پيدا شود, مکلف است . کسى که به حد بلوغ رسيده , نماز و روزه بر

علل دزدي و بزهکاري در کودکان و نوجوانان را در زمينه هاي مختلفي مي‌توان جويا شد. 1-ضعف ايمان و تقوا 2-عدم توجه اولياء به رفتار فرزندان 3-تناقض در رفتار پدر و مادر با هم 4-عدم آشنا نمودن فرزندان با مسائل ديني (نماز – روزه – راس

هر چند شناخت و مقابله با تمامي آسيب‌هاي اجتماعي از ظرافت و پيچيدگي خاصي برخوردار است اما شايد بتوان ادعا نمود که هيچکدام از آنها به پيچيدگي اعتياد، در اوضاع و احوال کنوني جامعه بشري نباشد استفاده نابجا و اعتياد به مواد مخدر بلاي خانمان برانداز و آت

توسعه يعني پيشرفته شدن،رشد کمي و کوشش و راه‌حلي جهت برطرف کردن فشارها و مشکلات که در ابعاد فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، سياسي و امنيتي مي‌باشد در اسلام به معني عمران است يعني علاوه بر معناي کمي معناي کيفي هم دارد. پيشرفت آرماني است که همه‌ي افراد

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول