پرسش از «آسيب شناسي انقلاب» در جامعه انقلاب شده، براي قشرها و گروههاي مختلف سياسي اجتماعي، يک نواخت و هم سطح نيست. اين اختلاف سطح از دو منظر قابل بررسي است. 1 دشواري به کارگيري واژه «آسيب شناسي»: پاتولوژي يا آسيب شناسي، واژه اي است که از علوم پزشکي
ماده 1 نام سازمان غير دولتي مورد نظر :انجمن دوستداران ايران است و در اين اساسنامه به لحاظ رعايت اختصارانجمن ناميده مي شود. ماده 2 نوع فعاليت:کليه فعاليتهاي علمي _فرهنگي _اجتماعي انجمن غير سياسي و غير انتفاعي بوده و ضمن رعايت کامل قوانين جمهوري اسلا
اتحاد ملي يک مساله داخلي است وانسجام اسلامي يک مساله خارجي وهرکدام نيازمند راهکارهاي متفاوت (وحتي گاه متناقض) مي باشند. چرا که يک راهکار ممکن است منجر به انسجام اسلامي بالا، اما اتحاد ملي پايين وبالعکس راهکار ديگري ممکن است منجربه اتحاد ملي بالا ولي
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي خود خطاب به ملت ايران، سال 1386 را سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نام نهادند. نامگذارى سال ?? تحت عنوان اتحاد ملى و انسجام اسلامى از سوى مقام معظم رهبرى بى ترديد از نگاه استراتژيک ايشان به
اقدامات و تحريم هاي اجتماعي در جمهوري چک 1- مقدمه : قرن بسيتم يک دوران عجيب از لحاظ کثرت ، سرعت و ميزان تغيير اجتماعي پيش بيني نشده بود پديده اي که در نيمه قرن دوم شتاب بخشيده شد اين تغييرات، علاوه بر چيزهاي ديگر در يک حالت دائم بي ثباتي اجتماعي و
تقويم ايرانيان در گذر تاريخ مطالعه تاريخ ايران باستان و تحقيقات اخير در اين زمينه نشان ميدهد که انواع تقويم رسمي و محلي از روزگاران پيشين در ايران کهن معمول بوده است که از ميان آنها سه تقويم زير داراي اهميت بيشتري بوده است : فرس قديم ( هخامنشي )
فضاهاي بيرون شهري يکشبه پديد نيامدهاند، بلکه شکلگيري آنها اغلب نتيجتاًتغييرات آرام تدريجي و نيز ثمرهي نوآوريهايي است که در طول دورانها پيش آمدهاست. بيشينهي شهرسازي مشخصاً به دوران نخستين تمدن يعني به بينالنهرين بازم
شهر سوخته(Burned City) در ?? کيلومتري زابل در استان سيستان و بلوچستان و در حاشيه جاده زابل - زاهدان واقع شده و پنج هزار سال قدمت دارد. اين شهر در ???? سال قبل از ميلاد پايه گذاري شده و مردم اين شهر در چهار دوره بين سال هاي 3200 تا 1800 قبل از ميلاد
در حقوق بين الملل خصوصي مسأله شناسايي احکام خارجي واجراي آن در کشورهاي ديگر از مهمترين مسايل مطرح در حقوق بين الملل خصوصي است. مراد از شناسايي احکام خارجي اجراي مستقيم هر حکمي که مرجع خارجي صادر کرده است نمي باشد. شناسايي احکام محاکم خارج محدود به ا
در حقوق بين الملل خصوصي مسأله شناسايي احکام خارجي واجراي آن در کشورهاي ديگر از مهمترين مسايل مطرح در حقوق بين الملل خصوصي است. مراد از شناسايي احکام خارجي اجراي مستقيم هر حکمي که مرجع خارجي صادر کرده است نمي باشد. شناسايي احکام محاکم خارج محدود به ا
ناصرالدين شاه وترکمن ( تنبيه سرخس 1267 ) 1851 م اين لشکر کشي آن چنان که از اهداف آن بود براي ايران عايدي نداشت .وسرخس نيز فتح نشد و اين عدم توفيق را به واسطه بروز بعضي مشکلات جوي وسياسي منطقه دانسته اند . گر چه مي توانستند با کمي جرات به خرج ذادند ک
واژه سده : بيشتر دانشمندان نام سده را گرفته شده از صد مي دانند. ابوريحان بيروني مي نويسد: “سده گويند يعني صد و آن يادگار اردشير بابکان است و در علت و سبب اين جشن گفته اند که هرگاه روزها و شب ها را جداگانه بشمارند، ميان آن و پايان سال عدد صد بدست مي
در گذر تاريخ همواره شاهد نگرش هاي تبعيضانه منفي و يا مثبت نسبت به افراد ناتوان بوده ايم . جوامع اوليه به علت اعتقادات ظرفي و عقايد نادرست سعي در راندن و دور کردن اين افراد از متن جامعه داشته اند چنانچه اسپارت ها ، تمامي کودکان شيرخوار داراي نقص عضو
ترکهاي جوان, جرياني سياسي از اوايل دهه 1270 تا 1336/ 1860 1918 در ترکيه عثماني . اين جريان که گروهها و جمعيتها و سازمانهاي سياسي چندي را در داخل و خارج ترکيه در بر مي گرفت به طور کلي به سه دوره تقسيم مي شود: 1) از اوايل دهه 1270 تا 1295/ 1860 1878 2
بيترديد اميراسد الله علم در آغاز دههي 40 بزرگترين بازيگر دربار پهلوي بود با شروع نخست وزيري وي بدستور شاه کميسيون سه نفرهاي به رياست علم وبا شرکت حسينفر دوست ومنصور تشکيل شد که وظيفه تعيين نمايندگان مجلس را بر عهده داشت .فعاليت اين کميسيون غير ر
چاروق دوزي هنر سنتي و دستي شهرستانهاي قوچان و بجنورد مي باشد و چاروق به نوعي پاپوش گفته مي شود که شبيه به قايق بوده و در محل انگشتان پا با قوسي به طرف بالا برگشته است که درگذشته مورد مصرف عموم بوده با اين تفاوت که چاروق براي طبقه اعيان داراي تزئينات
رديابي پوشاک مردم يک سرزمين که از آغاز چگونه بوده يا چگونه تحول يافته،کاري در خور تحقيق و دقت است. آدمي از زماني که از برهنگي خود احساس شرم کرد با وسايل ممکن خود را پوشانيد. ولي براستي چگونه و با چه وسايلي ستر عورت کردند. و اينکه پوشاک زنان اين سرزم
نام راستين اشو زرتشت بنيانگذار يکتاپرستي ايرانيان شادروان دستور دالا پيرامون زرتشت مي گويد : ما همه چيز درباره محمد و موسي و عيسي و حتي بودا مي دانيم ولي هيچ آگاهي علمي و دقيقي پيرامون زرتشت بزرگ آريايي و نخستين پيام آور جهان نمي دانيم . از سروده ها
محبوبي اردکاني در کتاب «تاريخ موسسات تمدني جديد» ، در مورد تأسيس دارالفنون در دوره ي قاجاريه مي نويسد: «نام مدرسه اي که به فرمان اميرکبيرتأسيس شد دارالفنون بود و اين نام بالصراحه در روزنامه وقايع اتفاقيه مکرر ديده مي شود ولي خود اميرکبير در نامه اي
خراسان شمالي استان خراسان شمالي نگين سر سبزشما ل شرق ايران پس از ارائه لايحه دولت آقاي محمد خاتمي با مصوبه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و تاييد شوراي نگهبان در بهار سا ل1383رسما به عنوان يکي از استانهاي کشور ايران تاسيس گرديد. خراسان شمالي با 2
از هنر اين دوره اطلاعات زيادي در دست نيست و آثار مکشوفه به دليل در دسترس نبودن معيارهاي معتبر تاريخ گذاري، کمتر راهگشا هستند با اين حال اندک آثار موجود، حاکي از رهايي تدريجي هنر اين دوره از تاثير هنرهاي يوناني و رومي است. در دوره ي اشکانيان هنر ايرا
ايل بزرگ شاهسوند از ايل هاي بزرگ ترک زبان ايران است که در استان هاي اردبيل و اذربايجان و در شهرهاي سراب و اهر و مشکين شهر استقرار يافته اند . گروه هاي ديگري از اين ايل در اطراف شهرستان نيريز در فارس زندگي مي کنند(در ساحل جنوبي درياچه بختگان). شاهسون
ايران و آمريکا ماجراي تازه نقشه راه اقتصادي زير ذره بين مقام هاي کاخ سفيد با مطرح کردن نقشه راه اقتصادي که در ماه هاي گذشته دو گام از آن را با امضاي قرارداد تجارت آزاد با اردن و مراکش برداشته اند، چند هدف را پيگيري مي کنند. انجام اصلاحات اقتصادي در
در سال 1283 شمسي با تلاش علماء و روشنفکران زمينه براي يک انقلاب عليه خاندان قاجار فراهم گرديد که انقلاب مشروطه نام گرفت: وقايع پيش از انقلاب مشروطه در سالهاي پاياني حکومت ناصرالدين شاه قاجار اوضاع ايران به تدريج رو به وخامت نهاد و با مرگ شاه اوضا
انقلاب چگونه آغاز شد؟ کشور خواب آلود ايران از خواب ديرين سر بر آورده بود. اخگري لازم بود تا آتش روشن شود. قند در تهران گران شد و تندي صدراعظم عين الدوله آتش را دامن زد. علاءالدوله حاکم تهران، که مرد بيپروايي بود، به دستور صدراعظم در روز دوشنبه 14
توسعه، فرايندي چند بعدي و به معناي فراهم شدن زمينههاي لازم براي ظهور ظرفيتها و قابليتها براي نيل به پيشرفت و افزايش تواناييهاي کميو کيفي جامعه تلقي ميشود. براي آن سه رکن اساسي متصور شده است ازاين رو اصولي چند را براي هدايت آن منظور کردهاند در
معلم بايد مراعات آداب و رسوم اجتماعي را بنمايد چرا که بسياري از سعادتهاياجتماعي مرهون ادب و مراعات آداب و رسوم اجتماعي است و در زندگي رمزي استبراي توفيقات. يک معلم تا خوب مؤدب نباشد قادر نخواهد بود شاگرداني مؤدب تحويلجامع
جامعه وقتي سعادت و فرزانگي مي يابد ، که مطالعه کار روزانه اش باشد سقراط کتاب يکي از مهمترين ابزارهاي فرهنگي است که در طول قرنهاي متمادي ، همواره عامل مهمي در تضمين رشد و پويايي جوامع بشري بوده و با وجود رشد روز افزون رسانه ها و ابزارهاي پيشرفته د
قانون مذکور در تاريخ بيست وششم دي ماه سال 1372 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد که با توجه به محتواي آن مي توان گفت در بيش از يکصد تجربه قانونگذاري در کشورمان، قانوني با اين جامعيت و با نگاه تمرکز زدايي به تصويب نرسيد و اين از مصوبات تاريخي دوره چهار
پشينه دکتر محمود حسابي اول بار ايده تاسيس يک دانشگاه مستقل و جامع و تمام مدرن در کشور را به وزراي دولت پهلوي ارائه داد. با پيگيري ايشان و دکتر علياصغر حکمت سرانجام دانشگاه تهران در سال ???? با ادغام کردن دارالفنون, مدرسه علوم سياسي, مدرسه طب[?]
آموزش و پرورش، کليد فتح آينده است و از دير باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان هاي فردا را تربيت کند و نسل امروز را براي زندگي در جامعه ي فردا آماده سازد. بنابراين ضرورت دارد برنامه ريزان و سياستگذاران آموزشي، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش
ضرورت مطالعه و به تبع آن، اشاعه اطلاعات در جوامع امروزي، جايگاه ويژهاي دارد و دراين ميان توصيفگران و تسهيل کنندگان امر اطلاع رساني، کساني جز کتابداران و متخصصاندانششناسي نميباشند، اما افسوس که تا به امروز آن شأن واقعي ر
يک مدرسه خوب داراي چه ويژگي هايي است. مدرسه اي که مايليد فرزند شما در آنجا درس بخواند؟ مدرسه خوب و مطلوب مدرسه اي است که داراي ويژگي هاي خاصي باشد شايد بتوانم فهرست وار اين طور خدمتتان عرض کنم که يک مدرسه خوب مدرسه اي است که: اول) مدير مدرسه يک ره
سوال محوري مقاله اين است که دانشگاهها و نظام آموزش عالي در تحولات اقتصادي و اجتماعي جهاني چه نقشي را ايفا نموده و اساسا در ورود جهان به قرن بيست و يکم دانشگاهها با چه چالشهايي مواجه خواهند بود. روش مطالعه به صورت مطالعه اسنادي با بهره گيري از اصول ت
ملاک انتخاب دوست خوب بچه ها در مورد راه هاي دوستي صحبت کرديم حالا مي رسيم به ملاک هاي انتخاب دوست .خوب ملاک شما چيه؟ تا حالا فکرشو کردين؟ يه عده قيافه براشون خيلي مهمه.ترجيح مي دن اگه بيرون توسط يکي از آشناها ديده شدندازش بشنوند که:به به با چه پسره
از وحدت و انسجام اسلامي معناي تام و تمام آن مورد نظر است و در صورتي که معناي کامل آن حاصل نشود، پيگيري آن امري غيرضروري است؟ از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره يکي از مسائلي که از سوي مسئولان جمهوري اسلامي ايران مطرح شده وحدت مسلمانان و انسج
دکتر حميدرضا کاتوزيان - نظر به اهميت موضوعاتي که مکرر در خصوص نقش حکومت در به سازي، توسعه و پيشرفت کشور مطرح مي شود، لازم ديدم به ذکر چند مورد از ويژگي هاي مهم رفتاري و عملکردي حاکميت و کارگزاران آن بپردازم. اين موضوعات کاملا عام است و تنها متوجه قو
رهبر معظم انقلاب اسلامي، با تأکيد بر اينکه نخبگان بايد حرکت در مسير پيشرفت را بدون مأيوس شدن در برابر سختي ها ادامه دهند تصريح کردند ملت و کشور ايران در مسير پيشرفت و حرکت به سوي آرمانها قرار گرفته است و نخبگان بايد سهم و وظيفه خود را در اين مسير ا
تعاريف توسعه توسعه در لغت به معناي رشد تدريجي در جهت پيشرفتهترشدن, قدرتمندترشدن و حتي بزرگترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, 2001). ادبيات توسعه در جهان از بعد جنگ جهاني دوم مطرح و مورد تکامل قرار گرفت. هدف, کشف چگونگي بهبود شرايط کشورهاي عقبمانده (
ايران امروز گرچه در مسير رشدو شکوفايي گام برميدارد اما بايد توجه داشت که شکوفايي هر کشور و ملتي در گرو تلاش جوانان و نوجوانان و در اصل باورهاي اعتقادي آنهاست . پس آنچه را که بايد از ريشه محکم ساخت ،اساس و اصول باورهاي جوانان است . آنچه که به وضوح رخ
در اين مقاله سعي شده است ضمن ريشه يابي کليدي واژگان عنوان، موضوع اتحاد و انسجام با توجه به کلام وحي، سنت، عقل و بيانات بزرگان و در رأس آن معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني (ره( مورد بررسي و کنکاش قرار گيرد. و از هرگونه برداشت شخصي، جناحي و حزبي و مص
رهبر معظم انقلا ب اسلا مي با روشن نگري و درک عميق از شرايط سياسي اجتماعي داخل و خارج کشور سال 1386 را سال اتحاد ملي و انسجام اسلا مي اعلا م کردند و فرمودند: «به نظر من امسال سال اتحاد ملي و انسجام اسلا مي است». يعني در درون ملت ما اتحاد کلمه همه آحا
« در تمام اين مراحل (نهضت ) روحانيت نقش اول را داشت . يعني دانشگاهي ها بودند روشنفکرها همه شان نه البته دانشگاهي ها دانشجوها تقريبا اکثرا هميشه همه ...نقشي داشتند. لکن آن که ملت را بسيج کرد آن روحانيون بودند...آن که من هميشه به ملت ايران سفارش کرد
بر پايه آمار موجود حدود يک ميليون دانش آموز در کلاس هاي درس چند پايه در کشور ما مشغول به تحصيل مي باشند که اکثر دانش آموزان کلاس هاي چند پايه را دانش آموزان روستايي يا دانش آموزان حومه شهرهاي کوچک و دورافتاده تشکيل مي دهند. که شايد بي مهري و تا حدود
امروز موضوع توسعه از مباحث اساسي کشور است اما براي دستيابي به توسعه پايدار بايد به زير ساخت هاي فرهنگي آن پرداخت و توسعه فرهنگي را به عنوان بستر اصلي توسعه همه جانبه مورد توجه قرار داد از سوي ديگر بايد عنايت داشت که لازمه توسعه فرهنگي توسعه نيروي ان
تعليم و تريبت و معضلات و مشکلات مربوط به آن يکى از بحثانگيزترين مسائل در جوامع مختلف بوده و هست. دلايل اين اهميت را نيز مىتوان به نکاتى چون، لزوم تعليم و تربيت صحيح نسل آتي، حساسيت و شکنندگى کودکان، نوجوانان و جوانان در مقابل مسائل مختلف؛ سرمايهگ
جذب فارغ التحصيلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالي کشور در بازار کار منوط به داشتن توانائيها و ويژگيهايي است که بخشي از آنها مي بايست در طول دوران تحصيل در دانشگاه ايجاد گردد. به نظر مي رسد عدم تناسب بين فرايندها و مواد آموزشي رشته هاي تحصيلي موجود در
مدرسه آغاز جداشدن کودک از خانواده است! در گذشته نه چندان دور اين کودک بود که در روز اول مدرسه مي گريست و اينکه اين مادر است که با آگاهي از نقش مدرسه و آغاز انفکاک از فرزندي که پيش از اين جزئي از وجودش بود ، با چشمي اشکبار فرزند را راهي مي کند تا
گذراندن وقت با هدف و اهميت خاص ، کار نام دارد . اوقات فراغت ، اوقات آزادي هستند که هدف خاص و از پيش تعيين شده اي ندارد و دربر گيرنده آموزشهاي غير رسمي مي باشد . معمولاً به غلط براي اوقات فراغت ، برنام ريزي نمي شود. ضرورت اوقات فراغت روانشناسان ، ا
آموزش و پرورش براي دستيابي به هدف نهايي اش که همان احياي مدرسه زندگي است، طرحي را به دولت ارائه کرده که در حال بررسي است. در توضيح بايد افزود: فردي که از مدرسه زندگي خارج مي شود طبق برنامه ريزي هايي که بايد صورت بگيرد فردي توانا از لحاظ علمي و حرفه
طرح نيازسنجي نيروي انساني متخصص و سياستگذاري توسعه منابع انساني کشور از سوي مؤسسه پژوهش و برنامهريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري در سال 1380 به اجرا درآمده است. موضوع طرح ، موضوع تبصره 36 قانون برنامه دوم توسعه منابع انساني و رديف اعت
در اين مقاله موضوع و اهميت پرسشگري و تفکر نقادانه مورد بررسي قرار مي گيرد. تعريف تفکر نقادانه، اصول تفکر نقادانه، ويژگي هاي افراد داراي تفکر نقادانه، راهکارهاي پرورش تفکر نقادانه مطالب اين مقاله را تشکيل مي دهند. يکي از مهمترين وجوه تمايز انسان از د
بزرگداشت معلم تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند، اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش درآمد. انسان نيز با پذيرش اين مسئوليت، نام خويش را
بيش از 6 سال از اجراي آئين نامه آموزشي دوره هاي کارداني و کارشناسي مصوب اسفند ماه 1369 شوراي عالي برنامه ريزي (نشريه 101) مي گذرد و اين مدت، فرصت کافي بود تا نقاط ضعف و قوت آن بررسي و مورد توجه قرار گيرد. براين اساس کميسيون تدوين آئين نامه ها مأمور
انسان عمدتاً (طبيعتاً) اجتماعي آفريده شده است و زندگي او بدون همکاري و همياري بي معني است. از اين رو بسياري از مطالب را در جمع مي آموزد. همياري يکي از رويکردهاي تدريس است که دانش آموزان را درگير خود آموزي و مسئوليت پذيري و تلاش و کوشش مي کند. در اين
با اينکه قرنها ست ، ملت هايي در زير پنجه هاي خون آلود استعمار دست و پا مي زنند ، اما بدبختانه هنوز آنها نتوانسته اند استعمار زدگي خود را باور کنند ، زيرا هنوز مفهوم واژه استعمار و سياست هاي منحوس آن بر آنها که قرنهاست با آن دست بگريبانند پوشيده است
جامعه پذيري انسان براي شناخت چگونه گي جامعه پذيري انسان از لحظه يي که چون ديگر موجودات به صورت ساده زنده گي ميکرده تا انسان متمدن امروزي، ابتدا بايد به علت جدايي انسان از محيط طبيعي اشاره کرد و گفت انسان براي رفع نيازهاي ديگر خود از آن محيط بيرون
جايگاه درس درس جامعه شناسي آموزش و پرورش يکي از دروس اصلي رشته علوم تربيتي است که در هر دو گرايش مديريت و برنامه ريزي آموزشي دبستاني و پيش دبستاني معادل 3واحد درسي است. در نظام آموزش و پرورش ايران،درس جامعه شناسي آموزش و پرورش از اهميت چنداني برخورد
سازمانها و نهادهاي مختلف يک جامعه بر اساس اهداف خاصي تشکيل مي شوند و بر اساس اين اهداف، وظايف و عملکردهاي معيني را در جامعه انجام مي دهند و نيازهاي متعددي را برآورده ميسازند. در گذشته به علت عدم پيچيدگي جامعه و نيز محدود بودن نيازها، نوآوري ها و ...
کميسيون فرهنگيان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان: آموزش و پرورش وزارتخانه اي است با 2/1 ميليون معلم و کارمند و حدود 15 ميليون دانش¬آموز که در بيش از 150 هزار آموزشگاه به تحصيل مشغولند.(شامل دوره هاي :آمادگي -ابتدايي- راهنمايي- متوسطه -پيش دانشگاهي - تربيت
راهکارهاي اجرايي اصلاح الگوي مصرف اصلاح الگوي مصرف که به معني نهادينه کردن روش صحيح استفاده از منابع کشور است، سبب ارتقاي شاخصهاي زندگي و کاهش هزينهها شده و زمينه اي براي گسترش عدالت است. از طرفي الزام مصرف بهينه باعث مي شود تا علاوه بر پيشرفت
اهميت آموزش و پرورش: تمدن امروزه وجوه متفاوتي دارد. دگرگوني تکنيک زندگي مرتبا بر وسعت و تنوع نيازها ميافزايد و بهرهمندي انسانها را از مهارتها و تواناييهاي جديد ايجاب ميکند. در اثر اين تحول تدريجي چه بسا هدفهاي تربيتي که روزي بعنوان مقاصد تجملي م
سرزمين تالش در شمال ايران ، و بخش شمالي استان گيلان قرار دارد که در آن قومي همنام با اين سرزمين يعني تالشها زندگي مي کنند و مرکز آن شهر هشت پر است . در گذشته اي بسيار نزديک تالش را بيشتر به عنوان مردماني کوه نشين و دامدار مي شناختند تا کشاورز و جلگ
بسمه تعالي تحقيقات کاربرد مواد آموزشي: مقدمه: تقديم اين تحقيقات به آن معلمان و مربيان و اساتيدي که شغل مقدس تدريس را با همه مشکلات و زحماتش و با توجه به تأثير والاي اين وظيفه بزرگ اجتماعي، و با رضايت تمام پذيرفتهاندو ميدانند که اگر امروز قدر کار بز
خلوت، قلمروپايي، و فضاي شخصي نظريه همجواري قطعه اي از مبلمان، يک کار هنري، يک اتاق، يک ساختمان، يا محدوده اي از فضاي سبز هر چند که از نظر انسان سنجي خوب طراحي شده باشد، ممکن است براي استفاده کنندگان «ناراحت» به نظر برسد (Hall 1963) . هدف اين فصل کت
سپاس خداي راکه نعمت هاي خويش را بي دريغ به انسان ها هديه کرد و وجود مقدس حضرت ختمي مرتبت رانگين انگشتري خلقت قرار داد و سلسله امامت را دستگير و راهنماي آدميان معيّن فرمود. و درود به ساحت مقدّس حضرت ولي عصر (عج) آن منجي نهايي بشريت و سلام بر ارواح ط
حجاب و پوشش در تمام اديان و مذاهب، داراى جايگاه خاصّى است، و يکى از دلايل اساسى آن اين است که حجاب و عفاف، يک امر فطرى است. داستان حضرت آدم و حوّا نيز فطرى بودن پوشش را اثبات مىکند. در تورات (کتاب مقدس يهوديان که براى مسيحيان نيز مقدّس است)، مى
مفهوم ايثار يکي از مفاهيم بنيادين علوم انساني، بويژه فلسفه اخلاق است که مي توان رويکردهاي متفاوتي به آن داشت. هم رويکرد معرفت شناسانه و هم رويکرد ايدئولوژيک و ديني. در نگاه معرفت شناختي مي توان ايثار را يک مفهوم نظري (theoric Term) دانست که عام و جه
- مسئله شناسي فرار از خانه 1-1) تعريف فرار فرار از خانه و اقدام به دوري و عدم بازگشت به منزل و ترک اعضاي خانواده، بدون اجازه از والدين يا وصي قانوني خود، در واقع نوعي واکنش نسبت به شرايطي است که از نظر فرد نامساعد، غيرقابل تحمل و بعضاً تغيير ناپذي
چرا بايد آزادي فرهنگي مورد حمايت حقوقي واقع شوند؟ اين نخستين و اصليترين پرسش پايهگذار نوشتار حاضر است که تلاش براي شرح و بسط و نيز يافتن پاسخي متناسب با آن، بندبند و بخش بخش اين نوشته را شکل ميدهد: اهميت آزاديهاي فرهنگي بر چه مبنايي استوار است
موضوع تحقيق در خصوص توماس رابرت مالتوس جمعيت شناس برجسته انگليسي مي باشد. در ابتدا ذکر اين نکته که ازدياد جمعيت اساسي ترين مشکل جهان امروزي است و جمعيت جهان همکنون در حال افزايش است و در سالهاي بعد اين افزايش به مرز نگران کننده اي خواهد رسيد و ممکن
تشويق بهتر است يا تنبيه؟ منظور از تشويق اين است که افراد چگونه بايد تشويق شوند و همچنين تنبيه در مورد آنها چگونه بايد باشد؟ و آيا افراط و تفريط در اين امرو ضروري است؟ آيا تنبيه بدني لازم است؟ و آيا لازم است که در ابتداي کار تنبيه انجام شود؟ و همچني
درس : اول خانواده هاشمي 1- معرفي درس : اين درس اولين درس کتاب است . متن درس در 2 صفحه ارائه شده است. در صفحه ي اول قسمت بالا تصويري از خانواده ي هاشمي و در صفحه دوم پايين صفحه تصويري از نحوه ي کار کردن اعضاي خانواده هاشمي آمده است. در صفحه ي سوم نيز
مقدمه فرهنگ کلمه أي است گسترده که معني مختلفي دارد در لغتنامه دهخدا اينچنين آمده است فرهنگ يعني تعليم و تربيت اما فرهنگ تعابير مختلف و گوناگوني دارد، آداب و رسوم، رفتار و کردار، تاريخ و تمدن و ….. حتي فرهنگ در فرهنگهاي (موقعيتها جغرافيايي) تعابير
پيشگفتار: تجارب قبلي ، بينايي ، ادراک، و طرز فکرها، شکل گيري رفتارهاي ما را تشکيل مي دهند در دنيايي که هر روز پيچيده تر مي شود شاگردان مدرسه نيازمندند که بيشتر و بهتر درباره محيط خود بياموزند و چون امکان آموختن از طريق تجربه در همه موارد وجود ندارد
مقدمه: چگونه بنويسيم که خواننده از ابتدا تا انتهاي داستان همراه نويسنده حرکت کند و نه تنها همراه نويسنده باشد که با لذت و بدون اينکه يک لحظه کتاب را از خود جدا کند، پا به پاي نويسنده جلو رود. شخصيت هاي يک داستان چگونه پرورانده شوند که خواننده احساس
اصول آموزشي از جمله مهمترين اصول آموزشي کشور ترکيه مي توان به موارد ذيل اشاره نمود: ارائه آموزش عمومي به کليه شهروندان ترکيه اي رفع نياز هاي فردي و اجتماعي در حوزه آموزش کشور آزادي انتخاب در گزينش محل تحصيل برخورداري همگاني از حق تحصيل ارتقاء
پيش در آمد : دي شيخ با چراغ همي گشت کرد شهر گز ديو و دد ملو لم وانسانم آرزوست طبق روايت هاي مختلف از آدم (ع) تا خاتم (ص )يکصد و بيست و چهار هزار پيغمبر و ائمه و اوليا همه وهمه آمده اند تا انسان را که (صاحب اختيار وجبر ) است هدايت کنند و او را به
اهداف عمومي تعليم و تربيت اهداف تعليم و تربيت از فلسفه تعليم و تربيت در هر جامعه تأثير مي پذيرد. فلاسفه و انديشمندان تربيتي ، اهداف پرورشي و تربيتي متنوع ولي تقريباً مشابهي را براي تعليم و تربيت رسمي بيان کرده اند. اين اهداف بر رشد و پيشرفت جنبه ها
چکيده مطالب موضوع تحقيقي که اکنون در دست شماست روشهاي گوناگون آموزش به کودکان دبستاني مي باشد شامل بخشهاي مختلف مي باشد . قسمت اول آن درباره ويژگي هاي عمومي کودک دبستاني توضيح داده شده که درادامه آن ما به بحث موضوع اصلي خود پرداخته و روشهاي آموزشي ر