تحقيق فوق با توجه به فراگيري پيامک يا SMS در کشور مورد بررسي قرار گرفته شده است. که البته بررسي انجام شده گرايش جوانان را به پيامک فارسي و پيامک انگليسي نشان مي دهد دلايلي که مطرح مي شود پيامک انگليسي مورد توجه بيشتر جوانان بوده است هرچند طرحي نيز ب
اصل انضباط در هر کاري سبب ايجاد نظم در فعاليت هاي فردي و اجتماعي است و آن يک قاعده کلي حاکم برزندگي و طبيعت است و مطالعه براي رسيدن به دانايي و توانايي بخشي از روند زندگي بوده و تابع اصل نظم است. فاطمه پوراسمعيل دانش آموزان را بايد به مطالعه علا
کودکي مبتلا به ADD تلقي مي گردد که داراي علائمي از بي توجهي مانند: ناتواني در به انجام رسانيدن کارهايي که شروع کرده، ناکامي در گوش کردن (عدم درک صحيح از مطالب به صورت شنيداري)، حواسپرتي، مشکل در تمرکز و بازماندن از فعاليت هاي مربوط به يک بازي، و رفت
وقتي فرانکلين دلانو روزولت تصميم گرفت که در جريان مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري نوامبر 1936 (131?) ايالات متحده آمريکا از راديو بهتر استفاده کند، دو حزب رقيب در مجموع 2 ميليون دلار خرج تبليغات راديويي خود کردند. اين ميزان در تاريخ آن روز، رکورد محس
جامعه در حال خيزش ما به شدت نيازمنديک ديدگاه آموزشي جديد و در عين حال شاداب است که هم نوعي (( فلسفه توسعه آموزشي پرورشي )) باشد و هم بتواند چشم انداز روشني از آينده آموزش کشور ترسيم نمايد . شرايط جديد, ملت ها را در برابر دو ديدگاه آموزشي زير قرار د
در جامعه اطلاعاتي و عصر اطلاعات، دستيابي و نيل به سواد اطلاعاتي امري ضروري و حياتي است. نياز دانش آموزان براي دستيابي به منابع موثق و معتبر و کارآمد بر همگان مبرهن و آشکار است. مطمئنا از آنجا که آموزش بر اساس استانداردها ارزيابي را ساده و تمايز ميان
واژه پارک از نظر زبان شناسي ريشه اي مشترک با واژه هاي ((Paradise )) و ((Pardis)) دارد و در همه زبانها بار عاطفي و تصور مقدسي از مکاني ايده آل براي آسايش، همنشيني، صحبت و بازي به ذهن متبادر مي سازد.
تأمين مينمايد. در واقع انکوباتورها ارائ
فناوري کامپيوتر مدرسه تا محل کاربطور وسيع در جامعه گسترش پيدا کرده است و با تمامي جنبه هاي زندگي از ، خدمات بانکي، خريد و فروش، پرداخت ماليات و حتي راي گيري تلفيق شده است. امروزه اين فناوري نقش مهمي در زندگي کودکان ايفاء مي کند واين نقش بسرعت در حال
موضوعات اخلاقي معمولاً بر مبناي اصول فلسفي يا ديني جوامع مورد بحث و بررسي قرار ميگيرند، مانند اينکه انسان بايد با پدر و مادر ، همسر و فرزندان خود چگونه رفتاري داشته باشد؟ پيشرفتهايي هم که در حوزه دانش و فناوري روي ميدهند گاهي اوقات روابط ميان ا
امروزه ، فناوري اطلاعات و ارتباطات در نظام هاي آموزشي پيشرفته حرف اول را ميزنند ، اما پايه و اساس اين حرف ها بر يافته هاي علمي به ويژه ، يافته هاي علوم تربيتي ، روان شناسي رشد ، دانش و هنر آموزش مبتني است . بنابراين نبايد فراموش کنيم هر کجا که مي
آموزش مجازي در اين مقاله در قالب چهار بخش به بررسي آموزش مجازي مي پردازيم که اين چهار بخش به ترتيب عبارتند از: ? کتابخانه ديجيتالي ? مدارس هوشمند ? مدارس مجازي * کتابخانه ديجيتالي به طور سنتي کتابخانه محلي است که در آن کتابها، نسخه هاي خطي، CDهاي
مهمان مي نويسد چيستي و تعريف علم خود يک مبحث بزرگ علمي فلسفي است که آنرا فلسفه علم نامند. علم درباره بدست آوردن دانش دقيق و قابل اتکا از دنياي اطراف ما است، کلمه علم در عربي به چندين معني است علم چيست؟ چيستي و تعريف علم خود يک مبحث بزرگ علمي فلسف
مقدمه: زندگي بشر تحت تاثير تغييرات وسيع صنعتي، اجتماعي، فرهنگي، دچار تحول شده است. شمار زيادي از افراد قادر نيستند بين محرکهاي متنوع بيروني ونيروهاي متعارض دروني توازون ايجادکنند ودر فرايند رشد موزون و همه جانبه که همانا هدف اصلي تعالي انسان است، دچ
قال رسول الله (ص) لا مظاهره اوثق من المشاوره – هيچ پشتوانه اي مطمئن تر از مشورت نيست. با يکي دو کس مشاوره کن کز يک آيينه پيش رونگري در اموري که پر خطر بيني وز دو آيينه پشت سربيني «سعدي» در ادوار مختلف تاريخ بشري، همواره نوعي رايزني وجود داشته است،
دوران نوجواني هم از نظر نوجوانان و هم از نظر والدين، از قديم ، دوراني دشوارتر از سالهاي کودکي قلمداد شده است. 300 سال پيش از تولد مسيح ، ارسطو چنين اظهار داشت که نوجوانان « پرشور و آتشي مزاجند و آماده اند که خود را به دست غرايز بسپارند . در اوايل ق
اشاره در اين مقاله، پيشينه و اصول مفروضه چهار رويکرد معاصر تربيت اخلاقي مورد بررسي قرار مي گيرد. اين رويکردها به ترتيب عبارتند از: رويکرد تبيين ارزش ها، شناختي –رشدي تحليلي و سنتي. هر يک از اين رويکردها در پنج مرحله به بحث گذاشته مي شوند: 1. قلمرو
نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات دريادگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات درمدت زمان کوتاهي که ازپيدايش آن مي گذرد توانسته است تغييرات فراواني را درنحوه زندگي بشر به وجود آورد. يکي از زمينه هايي که سهم عمده اي ازاين تغييرات را به خود اختصاص داده است، يادگير
روانشناسان تبهکاري را به مسائل شخصيتي و مسئله سازهگاري يا عدم سازگاري فرد با هنجارهاي اجتماعي منسوب مي کنند. پيروان روانشناسي مکتب فرويد بر اين بار بودند که روان بطور اعم بر شخصيت بطور اخص داراي دو جنبه نا خداگاه و خود آگاه است . تجربه هاي کودکي بوي
همان طور که مي دانيد انقلاب شکوهمند اسلامي ما يک هدف اساسي داشت و آن اين بود، که اسلام، تعاليم اسلامي، احکام اسلامي، اصول و دستورالعمل هاي اسلامي، حاکم بر اعمال و رفتار ما باشد و اگر بخواهيم اين مطلب را به صورت آموزشي مطرح کنيم، بايد بگوييم که هدف،
استاد شهيد مرتضي مطهري- رضوان الله تعالي عليه- در سال 1298 هجري شمسي در قريه فريمان متولد شد. سالهاي اوليه عمر را در خدمت پدر، به طلب علوم اسلامي پرداخته و پس از آن در حوزه علميه مشهد ، مقدمات عربي و فقه و اصول و منطق را فرا گرفته و در سن 15 سالگي
شخصيتِ اجتماعي و فرهنگيِ فرزندان توسط : خانواده، مدرسه، رسانه ها و محيط هاي اجتماعي ديگر ساخته مي شود. انسانها در بَدو تولد مانند کاغذ سفيدي هستند که هنوز چيزي بر روي آن نوشته نشده است. (راموز, ???? : ???) هر آنچه که ما بر روي آنها بنويسيم, در آيند
بچه با حرکات دست و پا کم کم مهارتها را ياد مي گيرد و با مشاهده رفتار و حرکات اطرافيان , عادات و آداب آنها را جذب ميکند و با رد يا قبول دنيايي که براي خود ساخته , آن را تجربه مي کند . پس بيشتر از طريق آزمايش تا خطا , شادي تا غم , تجربه تا تلقين و گفت
امروزه اينترنت به خاطر صرفه جويي در هزينه ، زمان ، رفت و آمدها و ... در اکثر کاربردها نظير تجارت ، ارتباطات ، آموزش و غيره جايگاه ويژه اي پيدا کرده است ، بطويکه استفاده از اينترنت در اکثر کاربردها امري اجتناب ناپذير مينمايد . در حال حاضر انقلاب تکنو
روان شناسي تربيتي يکي از مهترين رشتههايي است که به بحث و بررسي پيشرفتهاي درسي و نارسائيهاي تحصيلي ياد گيرندگان ميپردازد. به عبارتي روان شناسي تربيتي شاخهاي از علم روان شناسي است که هدف آن کمک به دست اندرکاران تربيت در برخورد درست با مسائل آموزشي
از ديرباز تاکنون، توسعه يافتن مسئله اصلي کشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبيعي و انساني عناصر اصلي موجد توسعه اقتصادي و اجتماعي هستند و ترکيب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار مي آورد. ليکن، هدايت منابع طبيعي بوسي
مراکز ارزيابي، رويکردي جديد است که مدتهاست در سازمانهاي کشورهاي توسعه يافته به عنوان شيوه يا فعاليتهايي در جهت سنجش قابليتها و ارزشهاي مورد انتظار افراد و سازمان مورد استفاده قرار مي گيرد. اين روش در سازمانهاي ما آن طور که بايد شناخته و جانيفتاده اس
يکي از ويژگيهاي مهمي که پديده فناوري اطلاعات و ارتباطات از آن برخوردار است ،اينست که باعث ميشود ارتباط انسان با انسان ، همچنين انسان با محيط تسهيل يافته و ارتقاء يابد . فناوري اطلاعات و ارتباطات به دليل قدرت تحولپذيري و توانايي برقراري ارتباط پوي
آموزش و پرورش مدرن و معاصر در ايران، به قدمتي تقريباً يکصد ساله، بخش معتنابهي از منابع اين دوره از تاريخ کشورمان را به خود اختصاص داده است. عليرغم اينکه در اين نظام يکي از اصيلترين و وسيعترين قشر فرهنگي تاريخ، يعني معلمان، شرکت داشتهاند و همه نه
تاريخ آموزش و پرورش در ايران به دورانهاي باستاني و آرياييان نخستين ميرسد آموزش در ايران باستان در دوران هخامنشي، آموزش رسمي ويژه? روحانيان زرتشتي (موبدان)، شاهزادگان و دولتمردان بود. اما چون در آيين زرتشت آموزش و پرورش به مانند زندگي مهم شمرده
بخشي از اطلاعاتي که از ارزيابي عملکرد به دست مي آيد، به سازمان در تعيين نيازهاي آموزشي کمک مي کند. بدين معني که اگر معلوم شود عملکرد ضعيف کارمند ناشي از فقدان آموزشي است، مسئولان مربوط مي توانند با برگزاري دوره هاي آموزشي مناسب، اين کاستي را از بين
زندگي پيچيده ي امروزي، هر لحظه در حال نو شدن است و خلاقيت و نوآوري، ضرورت استمرار زندگي فعال است. انسان براي خلق نشاط و پويايي در زندگي، نيازمند نوآوري و ابتکار است، تا انگيزه ي تنوع طلبي خود را ارضا کند و زمينه ي شکوفائي استعدادها و توانايي هاي خوي
بيست و چهارم مهر، روز پيوند اوليا و مربيان است. در هفته ?پيوند? که از اين روز آغاز مى شود به دعوت مدير مدرسه، اولياى دانش آموزان، در جلسه اى گرد هم مى آيند. مدير گزارشى از فعاليت هاى سال گذشته خود و همکارانش را به اوليا ارائه مى دهد و مشکلات مدرسه ر
روش درست آموزش کودکان، به درستي با رفتار درست با شهروندان مشابه است. ما يک انديشه داريم . آرزوي ما، درباره مدارسي است که در آنها با نوجوانان، با احترام رفتار مي کنند و فرصت هايي براي يادگيري مهارتهايي که آنها براي زندگي توأم با موفقيت خود نياز دارند
اين کتاب شامل مفاهيم بنيادي رياضي است که بايد هر بچه قبل از ورود به دبستان با آنها درگير شود. مفاهيم پايه اي اگر به صورت اصولي و توسط مربيان مجرب, دلسوز و علاقمند آموزش داده شوند, گذر کودک از مرحله دبستان را آسان و ممکن مي سازد. روش آزمايش مفاهي
ساختار آموزشي در ترکيه کالجهاي تربيت معلم ، به سه دسته تقسيم ميشوند؛ برخي مؤسسات تربيت معلم، طي يک دوره 2 ساله معلمين را جهت تدريس در مدارس ابتدائي تعليم ميدهند. مؤسسات تربيت معلم سه ساله آموزگاران را براي مدارس متوسطه آموزش ميدهند و مؤسسات تر
قالَ عَلي عَلَيه السَّلامُ: مَنْ مَّلَکَ اسْتَأثَرَ وَ مَنِ آسْتَبَدَّ بِرَأيِهِ هَلکَ وَ مَن شاوَرَ الرِّجالَ شارَکَ ها في عُقولِها. حضرت علي (ع) (درباره مشورت) مي فرمايد: هر که (به چيزي) دست يافت خودرأي مي شود (به رأي و انديشه ديگران بي اعتنا گردد
روشهاي سنتي به روش هايي گفته مي شود که اکثر مدارس دنيا ، در طول تاريخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نيز يکي از متداول ترين روشهاي حاکم بر مدارس هستند. مهمترين اين روشها ، روش حفظ و تکرار، سخنراني ، پرسش و پاسخ ، نمايشي ، ايفاي نقش ،
آموزش و پرورش تعاريف گوناگوني دارد. گوناگوني تعاريف غالبا ناشي از پيچيدگي و چند وجهي بودن امر آموزش و پرورش است . عقيده بروک اور و اريکسون ( Brookover & Erikson ) درباره اموزش و پرورش آموزش و پرورش عبارتست از : تحليل علمي الگوها و فراگردهاي اجتماعي
همان طور که مي دانيم جامعه روز به روز درحال تغيير است و حرکت در راستاي اين تغييرات کاري پرزحمت و کمي مشکل. بيشتر سازمانها به دنبال راه حلي براي حل اين مشکل هستند. راه حلي که توسط بيشتر صاحبنظران عنوان شده، آموزش و بهسازي منابع انساني است. ضرورت آموز
روز ثابت شده است که توفيق يک کشور در زمينه هاي فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي و اقتصادي در گرو برخورداري از يک نظام آموزشي منسجم و پويا است و تنها با داشتن چنين نظامي، مي تواند با تحولات و پيشرفت هاي اجتماعي و صنعتي همگام و در ميان کشورهاي موفق جهان از جا
مقدمه تحقيق و پژوهش و اثرات مثبت و اثر گذار آن در حل مسايل اجتماعي, فرهنگي, سياسي, اقتصادي و صنعتي و لزوم بهده وري از اين فرآيند فرهنگي اجتماعي, بحثي جدي و بسيار مهمي است که تمام کشور ها سر لوحه و تيتراژ برنامه هاي خود را به آن اختصاص داده اند.و دل
ابتدا بايد فلسفه را تعريف کنيم.در واقع تعريف واحدي از فلسفه که مورد اتفاق همه صاحب نظران باشد وجود ندارد.دليل آن وجود ديدگاههاي متفاوت از فلسفه است.نظرات ما راجع به زندگي،جهان،ومسايلي از اين قبيل از نوع فلسفي خواهد بود.هر پاسخي که به مسايل فوق داده
برنامه ريز آموزشي بايد مطلع از هزينه هاي آموزشي (سرمايه اي و جاري) الگوها و مدل هاي برنامه ريزي آموزشي باشد. توجه برنامه ريز آموزشي به مجموع مخارج (هزينه هاي سرمايه اي و جاري) که کنترل آن سهل هم نيست ضروري است. مسئوليت برنامه ريز در پيش بيني مخارج ط
امروزه بسياري از زنان ميدانند که محيط زيست در همه جا مورد بهرهبرداي بيش از حد قرار ميگيرد و تخريب و آلوده ميشود، زنان ميدانند که تخريب لايه ازن تهديدي زيستمحيطي براي همه موجودات زنده دنياست. زنان از آثار زيانآور پرتو خورشيد اطّلاع دارند و متو
ژان پياژه؛ روانشناس بزرگ معاصر را پايه گذار «معرفت شناسي تکويني» دانسته اند.از اين رو که او کوشيد تا سير پيدايي و تحول معرفت را در انسان از نخستين روزهاي کودکي تا سنين نوجواني که هنگامه قوام تفکر انتزاعي و در واقع فرجام شکل گيري معرفت است، پي گيرد.
هدف از اين پژوهش استفاده از نشانه شناسي در فرايند بازيگري، به خصوص کنش وي و بازخورد آن در تاويل کنش توسط مخاطبان ميباشد. اين مقاله سعي دارد به سوالات زير پاسخ دهيد: 1.درام، براي انتقال پيامهايش از چه نشانه هايي استفاده ميکند و تماشاگران چگونه معناه
توسعه، فرايندي چند بعدي و به معناي فراهم شدن زمينههاي لازم براي ظهور ظرفيتها و قابليتها براي نيل به پيشرفت و افزايش تواناييهاي کميو کيفي جامعه تلقي ميشود. براي آن سه رکن اساسي متصور شده است ازاين رو اصولي چند را براي هدايت آن منظور کردهاند در
مهارتهاي فرايند تدريس فرايند تدريس مجموعه اعمالي است سنجيده منطقي و پيوسته که به منظور ارائه درس از طرف معلم صورت مي گيرد تواناييهاي که معلم براي اجراي اين اعمال کسب ميکند مهارتهاي فرايند تدريس ناميده مي شوند مهارتهاي فرايند تدريس را مطابق نمود
مفهوم برنامهريزي هر کس در زندگي خواستهايي داردکه براي رسيدن به آنها طرحي مياندازد و تدبيري ميانديشد . خواستها و آرزوهاي بعضيها برآورده ميشوند ، خواستها و آرزوهاي بعضي ديگر برآورد نميشود . خواستهايي برآورد ميشوند که اولاً مطابق با واقعيات
يکي از عواملي که در ايجاد ارتباط نقش تعيين کننده دارد مهارت نوشتن و انشاء و نقش آن در ايجاد خلاقيت فکري در انسان مخصوصاً در کودکان دبستاني مي باشد. کساني که از توانايي نوشتن و نويسندگي خوبي برخوردار هستند، در زمينه ي خلاقيت نيز مي توانند موفق شوند چ
معلم بايد مراعات آداب و رسوم اجتماعي را بنمايد چرا که بسياري از سعادتهاياجتماعي مرهون ادب و مراعات آداب و رسوم اجتماعي است و در زندگي رمزي استبراي توفيقات. يک معلم تا خوب مؤدب نباشد قادر نخواهد بود شاگرداني مؤدب تحويلجامع
منظور از اين مبحث آشنايي مقدماتي با پاره اي از مدلهاي برنامه ريزي آموزش و پرورش است. مدل چيست و براي چيست؟ - مدل به زبان ساده، الگويي است به مقياس کوچک از واقعيت که بر اساس پيش فرضهايي بنا شده است. - مدلهاي برنامه ريزي معمولاً به صورت فرمولهاي رياضي
در همکاري انسانها، 1+1 هميشه مساوي 2 نيست. ميتواند صفر باشد اگر همديگر را خنثي کنيم، ميتواند بيش از 2 باشد اگر همديگر را ياري کنيم، ميتواند بينهايت باشد اگر به نيروي عظيم درون انسانها پي ببريم. مجموعهاي که پيش روي شماست، ساختار تشکيلاتي است که
مجتمع آموزشي شبانه روزي همانطور که از نامش پيداست، يک مرکز آموزشي است که در آن دانش آموزان علاوه برتحصيل درس، علوم و فنون مختلف در آن اقامت نيز دارند. از نظر استفاده، اين گونه آموزشگاهها مورد توجه افرادي است که در محل سکونت فرد مرکز آموزشي مناسب ند
مشخصات کلي : نام کتاب : علوم پايه دوم ابتدايي عنوان درس :ماده چيست؟ (2) مدت تدريس : 45 دقيقه نام دانشجو معلم : قنبر مايل تعداد فراگيران : 16 نفر برنامه زمان بندي :45/808 1- هدف کلي : آشنايي با ماده (2) 2- اهداف جزئي 1- آشنايي فراگيران با مفهو
جامعه وقتي سعادت و فرزانگي مي يابد ، که مطالعه کار روزانه اش باشد سقراط کتاب يکي از مهمترين ابزارهاي فرهنگي است که در طول قرنهاي متمادي ، همواره عامل مهمي در تضمين رشد و پويايي جوامع بشري بوده و با وجود رشد روز افزون رسانه ها و ابزارهاي پيشرفته د
از آغاز تحصيل و تدريس در آموزش و پرورش شاهد بوده ايم که به شکل سنتي در هر کلاس موضوعي مطرح مي شد و هفته ي آينده تعدادي از بچه ها نوشته هاي خود را مي خواندند . دوباره موضوعي ديگر و قصه تکراري ، نوشته هاي تکراري . با خودم انديشيدم براي خروج از اين داي
چرخه يادگيري يادگيري ما را نمي توان با مقياسي مانند عقربه سوخت ماشين اندازه گيري کرد که از خالي تا پر تغيير مي کند. ما با مرور دوباره آنچه که قبلاً آموخته ايم و باز انديشي در افکار و طرحهايمان براي يادگيري در آينده، ياد مي گيريم. و هميشه چيزهاي بيشت
آموزش پيش دبستاني :که مشتمل بر دوره آموزش اختياري 1ساله ويژه کودکان رده سني 5 سال با هدف آمادگي کودکان جهت ورود به مراکز آموزش ابتدايي مي باشد. آموزش ابتدايي : مشتمل بردوره آموزشي 5 ساله ويژه کودکان رده هاي سني 6 تا 11 سال مي باشد. آموزش راهنمايي
نظام آموزشي برزيل شامل موسسات دولتي ( فدرال ، ايالت وشهري ) وموسسات خصوصي که از پيش دبستاني ، دبستان ( مقطع اول ) ومتوسطه ( مقطع دوم ) تا مقاطع دانشگاه وکارشناسي ارشد ودکتري تقسيم بندي مي شود .آموزش براي سنين 7 تا 14سال اجباري مي باشد ، آموزش ملي در
هر چه در کنار و اطراف فرد وجود دارد و بر رفتار و شخصيت فرد اثر مي گذارد و ضروري ترين عوامل بقاي زندگي را فراهم مي کند (بروس کوئن، 1384، ص81) محيط از لحاظ نگرش سيستمي عبارت است از عواملي که در خارج از سيستم قرار گرفته اند. (رضائيان، ص52) محيط شامل خا
در دنياي کنوني ، با پيشرفت سريع تکنولوژي و انبوه اطلاعاتي که دراختيار افراد درزمان بسيار کوتاه قرا ر ميگيرد، روش تدريس معلم محور که درآن معلم سخنران مطلق بوده و انبوه علوم را دراختيار دانش آموزان قرار ميدهد وجهت ارزشيابي، آن معلومات را از دانش آمو
نام و نام خانوادگي: بدرالملوک برادران محل خدمت: منطقه 11 آموزش و پرورش تهران مدرک تحصيلي: دانشجوي فوق ليسانس برنامه ريزي درسي رشته تحصيلي: آموزش ابتدايي پست سازماني: معاون سابقه تدريس: 22 سال عنوان پژوهش: چگونه مي توان نظم و انضباط کيفي (ايجابي
يکي از مهم ترين موضوعاتي که امروزه دست اند ر کاران تعليم و تربيت کشور را به خود مشغول کرده است، نحوه ي مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهديد هاي حاصل از گسترش و توسعه ي فناوري اطلاعات و ارتباطات و برنامه ريزي دقيق و اصولي براي بهره برداي و استف
تدريس با تصاوير آموزشي اين گونه عکس ها را ميتوان براي معرفي و موضوعات جديد، براي اصلاح اشتباهات و سو تعبيرات،براي انتقال اطلاعات اساسي و براي ارزشيابي از پيشرفت هاي شاگردان بکار برد. راههاي گوناگون استفاده از تصاوير کاغذي 1-صرفاً عکس هاي معني دار
قانون مذکور در تاريخ بيست وششم دي ماه سال 1372 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد که با توجه به محتواي آن مي توان گفت در بيش از يکصد تجربه قانونگذاري در کشورمان، قانوني با اين جامعيت و با نگاه تمرکز زدايي به تصويب نرسيد و اين از مصوبات تاريخي دوره چهار
پشينه دکتر محمود حسابي اول بار ايده تاسيس يک دانشگاه مستقل و جامع و تمام مدرن در کشور را به وزراي دولت پهلوي ارائه داد. با پيگيري ايشان و دکتر علياصغر حکمت سرانجام دانشگاه تهران در سال ???? با ادغام کردن دارالفنون, مدرسه علوم سياسي, مدرسه طب[?]
• نگاه زبان شناختي و مسأله ذهنيت در بحث زبان شناختي از هر گفتني که شروع کنيم بحث اين است که چه داريم ميگوييم. من عرض ميکنم «در را ببنديد». اين در اصل بعد «لوکوشرني» است. يعني وقتي من دارم چيزي را بيان ميکنم آيا دارم قول ميدهم؟ آيا دارم وعده¬اي
وجود مشکلات شديد در نوشتن کلمات به طور صحيح، باعث نگراني شديد والدين و معلم کودک مي گردد. املا، بخشي از برنامه آموزشي است که دوران خلاقيت و تفکر واگرا، مطرح نيست، بلکه تنها آموزش يک نمونه يا ترتيب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسياري از مشکلا
آموزش و پرورش، کليد فتح آينده است و از دير باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان هاي فردا را تربيت کند و نسل امروز را براي زندگي در جامعه ي فردا آماده سازد. بنابراين ضرورت دارد برنامه ريزان و سياستگذاران آموزشي، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش
ضرورت مطالعه و به تبع آن، اشاعه اطلاعات در جوامع امروزي، جايگاه ويژهاي دارد و دراين ميان توصيفگران و تسهيل کنندگان امر اطلاع رساني، کساني جز کتابداران و متخصصاندانششناسي نميباشند، اما افسوس که تا به امروز آن شأن واقعي ر
با شکست اردوان پنجم و مرگ او در نبرد روي داده در قرن سوم ميلادي در جلگه¬ي هرمزدگان ميان او و اردشير بابکان، سلسله¬ي اشکاني انقراض يافت (پيرنيا، ص2218) و آفتاب دولت ساساني پديدار گرديد. آفتاب دولتي که بنا به گفتهي کريستنسن مؤلف کتاب «ايران در زمان س
مذهب يک پديده انساني جامع و فراگير است. تقريباً هر جامعه اي در سرتاسر تاريخش يک بينش يا شناخت مذهبي از جهان داشته است. مذهب ، جهاني را که ما در آن زندگي مي کنيم شکل داده است و در آينده نيز اين نقش را بازي خواهد کرد. اگر آگاهي ما از خود بعنوان يک جام
ارزشيابي وسيله اي براي تحقيق اهداف آموزشي به شمار مي آيد و يکي از فنوني است که آشنايي با آن براي معلمان ضروري است .در اين پژوهش « چگونگي تاثير ارزشيابي در بهبود ياد دهي يادگيري و اصلاح برنامه ها وروش ها » مورد بررسي قرار گرفته است و با استفاده از شي
کساني که گذشته را مرور ميکنند و آنرا مورد مطالعه و تأمل قرار ميدهند و از آندرس عبرت ميگيرند، سود سرشاري از کار خود ميبرند، مخصوصاً اگر اين مطالعه وتوجه در مورد تمدن انسان و مسائل مربوط به تربيت باشد. از روزگار کهن پرورش جوانا
يک مدرسه خوب داراي چه ويژگي هايي است. مدرسه اي که مايليد فرزند شما در آنجا درس بخواند؟ مدرسه خوب و مطلوب مدرسه اي است که داراي ويژگي هاي خاصي باشد شايد بتوانم فهرست وار اين طور خدمتتان عرض کنم که يک مدرسه خوب مدرسه اي است که: اول) مدير مدرسه يک ره
شيوه هاي انتقال تصميم گيريهاي مربوط به يادگيري به ياد گيرنده ، فکر فيلسوفان آموزش و پرورش را از زمانهاي قديم يعني از زمان افلاطون وسفراط تا کنون به خود جلب کرده است. با وجود حضور هميشگي و نيروهاي اجتماعي ، سياسي و آموزه هاي مذهبي ، متخصصان آموزش و پ
پژوهش حاضر ديدگاه دانش آموزان دوره ابتدايي درباره نقش ويژگي هاي ظاهري و سني معلم در آموزش و يادگيري را مورد بررسي قرار داده است. نمونه انتخابي از دفتر مقطع ابتدايي در پايه هاي سوم و چهارم و پنجم، به شيوه تصادفي انتخاب شدند. تجزيه و تحليل داده ها
وسايل آموزشي مدارس در بسياري از کشورها، اواخر قرن نوزدهم عصر گسترش چشمگير تدارکات آموزشي، شناخت مفهوم کودکي و به فعاليت واداشتن تعدادي از صنايع براي تهيه ميز و نيمکت و وسايلي براي هدف هاي آموزشي بود. ميز تحرير مدرسه، وسيله اي کاملاً آموزشي بود مرکب
عدم استفاده از وسايلي کمک آموزشي يک از علل افت در درس رياضي مي باشد . براي آگاهي از چگونگي تأثير اي نعلت در افت درسي بچه ها ، ابتدا بايد با مفهوم وسايل کمک آموزشي ، اهميت و فايده وسايلي کمک آموزشي ، آشنا شويم . مفهوم وسايل کمک آموزشي : هر چه که ب