تربيت ابعاد مختلفى چون جسمانى، عقلانى، عاطفى، اجتماعى واخلاقى دارد. از مهمترين ابعاد تربيت، تربيت معنوى است که به ‏عقيده ما در تربيت اسلامى، پرورش اين بعد غايت همه ابعاد ديگراست. اين نوع تربيت که شامل پرورش بعد معنوى انسان و فراهم‏ نمودن زمينه ارتبا

چکيده امر تربيت، با همه ي آساني، کار دشواري است. بدان خاطراست که انسان موجودي پيچيده، داراي ابعاد و اجزايي متعدد و در هر شرايط و مقتضايي به يک گونه است. او زنده است، متحرک و پويا است، داراي عقل و اراده است، توان انطباق با شرايط گوناگون حيات را دارد،

شيطان پرستي يک حرکت مکتبي، شبه مکتبي و يا فلسفي است که هواداران آن شيطان را يک طرح و الگوي اصلي و قبل از عالم هستي ميپندارند. آنها شيطان را موجودي زنده و با چند وجه از طبيعت انسان مشترک مي‌دانند. شيطان پرستي را در گروه «راه چپ» مخالف با «راه راست» ط

چکيده: در اين مقاله سه رويکرد اساسي در مفهوم سازي اخلاقي شامل «رويکرد توافق ذهني»،«رويکرد پيامدگرايي»و«رويکرد اخلاق مبتني بر مراقبت» از نظر کاربرد آنها در پرورش اخلاقي مورد بررسي قرار گرفته است. تقسيم بندي سه گانه فوق که توسط هاينز (1998) مطرح گردي

چکيده ي مطالب اين تحقيق با عنوان چگونگي گسترش محبت وشناسايي موانع محبت در جامعه به مرحله ي اجرا گذاشته شده وسوال هاي اين پژوهش به شرح زير مي باشد. 1- آيا تعليمات اسلامي وبرنامه هاي پرورشي تاثيري در ايجاد محبت در جامعه دارد؟ 2- آيا پيوند دل ها به مع

پيامبر ص هماره به تشکيل خانواده تشويق مي کرد و مردمان را از بي همسري بيم مي داد و مي فرمود : بيشتر دوزخيان بي همسرانند1 . دو رکعت نماز کسي که همسر دارد ، بهتر از هشتاد و دو رکعت نماز انسان بي همسر است2 . همواره ديگران را به ازدواج آگاهانه تشويق

تعريف اخلاق علم اخلاق عبارت است از فنى که پيرامون ملکات انسانى بحث مى‏کند، ملکاتى که مربوطبه قواى نباتى و حيوانى و انسانى اوست، به اين غرض بحث ميکند که فضائل آنها را از رذائلش‏جدا سازد و معلوم کند کدام يک از ملکات نفسانى انسان خوب و فضيلت و مايه کم

وظايف تربيتي والدين از ديدگاه قرآن و حديث پدر و مادر مسئول سلامت و رشد جسمي و روحي و مهم ترين عامل سعادت و يا شقاوت فرزندان خود هستند، هر چه آنها در اين زمينه سرمايه گذاري و تلاش بيشتري کنند نتيجه و ثمر آن را در آينده بيشتر خواهند ديد. حساس ترين

مقدمه : واقعيت اين است که هميشه انسان ها در صدد بودند از رازهاي عالم وجود آگاهي يابند تا بتوانند از تاثير و نقش آنها در زندگي خود بهره گيرند و با ملکوت عالم مأنوس باشند . قرآن نيز انسان ها را به اين امر تشويق کرده و فرموده : « اولم ينظروا في ملکوت

شايد با انتخاب اين عنوان در تيتر مقاله، برخى از خوانندگان تعجب کنند که قرن‏بيستم که همراه با پيشرفت علم و تکنيک و فضانوردى است، چگونه مى‏شود فرض بيمارى‏انديشه را بر جمعى از دانشمندان معروف جهان غرب در قرن اخير نسبت داد؟ ولکن با کمال تاسف بايد اعترا

نظام ترکيب و تزويج در جمادات» اراده عالمانه و حکيمانه و عادلانه حضرت حق، در نظام متقن هستى و پهن دشت ميدان خلقت و آفرينش، از هر چيزى جفت آفريد. در اين بساط جفت بودن و زوج بودن هر چيزى حقيقتى است که استثنا برنداشته، و پيش از آنکه دانش بشر، و تحقيقات

از مميزه‌هاي انسان از ديگر موجودات قدرت تفکر، هوشمندي، کنجکاوي و چراجويي و علت‌يابي بوده است و هست و انسان که در اجتماع متأثر از اجتماع و مؤثر بر اجتماع است ناگزير از شناخت اجتماع، پديده‌ها و رويدادهاي اجتماعي است. اجتماع انساني و جهان مداوم در حال

استدلال من اين است که مفهوم مدرن خود انساني (human self) يا سوژه فاعل شناسا (subject) نمي‌تواند به سادگي و به شکل پست مدرنيستي رد شود، چرا که از جمله شرايط طرح پرسش‌هاي از حيث انساني مهم پيرامون معناداري (يابي معنايي) زندگي، حاجت به نگريستن به زندگي

سخن نخست يکي از موضوعات بايسته پژوهش، بررسي نقاط اشتراک و افتراق قيام امام حسين(ع) و امام زمان (عج) است. اين دو قيام در برخي عناصر و مولفه‌ها، مشترک و در برخي شاخصه‌ها متفاوت هستند. يکي از نقاط اشتراک اين دو قيام آن است که رهبران آن امامان معصوم هس

خانواده با وجود اينکه در اکثر جوامع مورد توجه است در جهان بيني اسلامي اهميت و ارزش شايان توجهي به آن داده مي‌شود. در اين جهان بيني خانواده گروهي متشکل از افراد است که داراي شخصيت مدني ، حقوقي و معنوي است که بر اساس نکاح (عقدي که ارتباط يا مشروعيت ار

? قسمت اول ? معاني لغوي: کامل بدون عيب ، بدون کمبوديا نارسايي . داراي همه ويژگيهاي لازم . تکامل 1 - رسيدن کسي يا چيزي به مرحلهَ کاملتر. 2 - کمال يابي و فرهيختگي. تغييرات کمي که در جريان تکوين پديده انباشته مي شود. فرايند تدريجي که در آن چيزي به

مقدمه اي بر شيطان پرستي نکته اي که لازم است در ابتداي مقاله ذکر شود اين است که: سعي کرده ام تا اين مقاله کامل و جامع باشد. لذا اگر در خواندن هر يک از قسمتهاي آن خسته شديد مي توانيد موقتا آن را رها کرده به مطالعه ي قسمت هاي بعدي بپردازيد. پيشاپيش لا

الحمد لله رب العالمين باري الخلائق اجمعين والصلوه والسلام علي عبدالله‏ و رسوله و حبيبه و صفيه و حافظ سره و مبلغ رسالاته سيدنا و نبينا و مولانا ابي القاسم محمد و آله الطيبين الطاهرين المعصومين اعوذبالله من الشيطان‏ الرجيم : « ان الله يأمر بالعدل و

پيش از ورود به بحث، لازم است مفهوم «اخلاق‏» و «تربيت‏» و نيز موضوع، روش و هدف «علوم تربيتى‏» و «علم اخلاق‏» را بررسى کنيم. از آنجا که اين مفاهيم بر حسب بينشهاى مختلفى تعريف شده است و عدم تفکيک حدود و ثغور آنها، سؤالها و مشکلات متعددى را در فضاى علمى

مشخصات کلي محل کار آمادگي و مهدکودک گلهاي زندگي يک ساختمان مسکوني واقع در خيابان بعثت با يک در ورودي قهوه اي رنگ حياط مهد شامل يک باغچه و يک فضاي کوچک براي بازي بچه ها در نظر گرفته شد و دو وسيله بازي براي بچه ها در اين مکان تدارک ديده اند. ساختمان

موضوع فعاليت: طرح درس ماهيها در تاريخ 11/11/85 من به اجراي مستقل طرح درس ماهيها براي کودکان 4-3 سال اجرا کردم. هدف من از اجراي اين بود که: 1- کودکان را با زندگي ماهيها آشنا کنم. 2- کودکان را با محيط زندگي, پوشش بذن, و شکل و نوع غذاي آنها آشنا کردم.

مشخصات کلي مهد: ساختمان دو طبقه اي است داراي درب ورودي سفيد رنگ باحاشيه سبز و روي در نيز پر از گل و ستاره هاي رنگي در بالاي درب ورودي نام مهدکودک و زمان تاسيس آن نوشته شده است. وقتي وارد مهد مي شويم نماي زيباي درختان مهد نظر همه را به خود جلب مي کند

مشخصات کلي مهد: دبستان و مهد کودک خجسته يک ساختمان 2 طبقه و داراي 2 درب است درب قهوه اي رنگي که مخصوص ورود کودکان پيش دبستاني و ارباب رجوع است و درب سفيد مايل به آبي رنگي که مخصوص ورود کودکان دبستاني است. زماني که از درب قهوه اي وارد مي شويم يک راه

مقايسه يک مهد استاندارد در مهد کودک براي رسيدن به هدفهاي آموزشي و پرورشي و همچنين پرستاري کودکان در مراکز آموزش قبل از دبستان نياز به برنامه مي باشد که مديران موسسان مذکور در دو حيطه دراز مدت و کوتاه مدت اين کار برنامه ريزي را انجام مي دهند . الف)

مهد کودکي را که کارآموزي مي کرديد معرفي کنيد. مهد کودکي که من در آنجا مشغول به کارآموزي بودم با مساحت تقريبا 230 متر و حياط 40 و سالن بازي 30، کلاسها آمادگي 1 15 و آمادگي 2، 15، و کلاس 3-4ساله 15 و دفتر مدير 15 وسالن تلويزيون 30 مي باشد که در گروه 3

در سال 1298 مسيونر هاي مذهبي و اقليت هاي ديني به احداث کودکستان ها و مراکز آموزش پيش دبستاني درتهران مبادرت نمودند .در همان اثنا زنده ياد جبار باغچه‏بان در سال 1303 به احداث باغچه اطفال در شهرستان تبريز مبادرت نموده و چند سال بعد در سال 1307 کودکس

تهاجم فرهنگي تهاجم و هجوم يک ملت به ملتي ديگر به صورتهاي مختلف اقتصادي، سياسي، نظامي و فرهنگي صورت مي‌پذيرد، اما در بين انواع ياد شده تهاجم فرهنگي، خطرناکتر از بقيه مي‌باشد چون در تهاجمات نظامي، اقتصادي و سياسي، ملت مورد تهاجم قرار گرفته، از عملکرد

چکيده تحقيق: الف- اهداف تحقيق: آشنايي هرچه بيشتر با فلسفه عوامل مظاهر و نتايج شوم مقوله تهاجم فرهنگي درجهت مصون ماندن از عواقب هلاکتبار هجوم فرهنگي استعمارگران. ب – دلايل موضوع: عملکرد کشورهاي استعمارگر غرب در مستعمره‌هاي خود در طول يکي، دو قرن اخير

انسان چيست و چه ويژگي هايي دارد ؟ انسان موجودي است در عالم هستي که عالم هستي به خاطر اوست و از مسلّم ترين پديده هاي جهان است : ليکن از ناشناخته ترين آنهاست.با وجود اين همه ، علم و اطلاعاتي که درباره انسان جمع آوري شده است. هنوز هم به بعضي او را ، مو

با توجه به مبانى انسان شناختى اسلامى از قبيل فطرت الهى، مى توان اهداف تعليم وتربيت را به سه طبقه ي هدف غايى و نهايى، اهداف متوسط يا زمينه ساز و اهداف جزئى و رفتارى تقسيم کرد.(1) البته وجود اين طبقات بدين معناست که هدف نهايى، نقطه ي مطلوب است و براى

اخلاق اسلامي اسلام ديني است که تنها به يک سلسله پندها و اندرزهاي فردي اکتفا نکرده است، بلکه ديني جامع و همه جانبه است که آنچه را که فرد و جامعه بدان نيازمند است، آنرا به عنوان يک واجب، فرض نموده‌است. براين اساس متناسب با اهميت خاصي که يک علم برسرنوش

دوست داريم زندگى هايمان ، سرشار از صميميت و خونگرمى و صفا باشد. حريم انسانها و حرمت همگان ، محفوظ بماند و معاشرت هايمان نشاءت گرفته از فرهنگ قرآنى و تعاليم مکتب باشد. و اين ، يعنى زندگى مکتبى پايدارى و استحکام رابطه هاى مردمى ، در سايه رعايت نکاتى

بسم الله الرحمن الرحيم مسائل اخلاقى در هر زمان از اهميت فوق‏العاده‏اى برخوردار بوده، ولى در عصر و زمان ما اهميت ويژه‏اى دارد، زيرا: 1- از يک سو عوامل و انگيزه‏هاى فساد و انحراف در عصر ما از هر زمانى بيشتر است و اگر در گذشته براى تهيه مقدمات بسيارى

نماز موجب ياد خداست: ياد خدا بهترين وسيله براي خويشتن داري و کنترل غرايز سرکش و جلوگيري از روح طغيان است. «نمازگزار» همواره به ياد خدا مي‏باشد، خدايي که از تمام کارهاي کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدايي که از آنچه در زواياي روان ما وجود دارد و يا از اند

آثارى بوده و نقش و تأثير آن تا چه حدى است به نظر مىرسد که تبيين و توضيح چند مطلب در اين باب لازم و ضرورى باشد. نخست حقيقت و روح نماز است و ديگرى اهميت دوران نوجوانى و جوانى و نيز روحيه انفعالى و تأثير پذيرى اين نسل (نسل جوان) در مقابل عوامل خارجى اس

شناخت خداوند يک تکليف است ، اما منظور ، شناخت حقيقت ذات خدا نيست بلکه مراد ، شناخت صفات او به اندازه طاقت بشري است که تحقق آن در دو مرحله انجام مي‌پذيرد ، شناخت خود و درک اوصاف آن و سلب جهات نقص از آن، يعني در واقع شناخت صفات خداوند ، به ادراک آن چه

همه مذاهب و اديان الهي، انسانها را به درستي، راستي و فلاح و رستگاري دنيوي و اخروي فرا خوانده اند. به تعبيري شايد بتوان گفت که علت انتخاب پيامبران الهي و انزال وحي و نيز دستورات ديني، نجات انسانها از رذايل اخلاقي و منع آنها از کارهاي زشت و نامناسب و

اخلاق خانواده مطلوبيت زندگى اجتماعى و پيوند دادن زندگى فرد با فرد يا افراد ديگر، از آن رو است‏که نيازهاى مادى و معنوى افراد در زندگى‏هاى دست جمعى (اجتماعى) بهتر تأمين مى‏شود .در همين رابطه بايد گفت اصيل‏ترين نيازهاى آدمى در ظرف خانواده تأمين مى‏گر

اصطلاحات پيشداوري ، تبعيض و حتي قالبي در محاورات روزانه و رسانه ها گاه به يک معنا به کار مي روند ، ولي در واقع هر يک به مفهوم خاص اشاره دارد از اين رو متون روان شناسي اجتماعي به طور متمايز بررسي مي شوند. روان شناسي اجتماعي براي پيشداوري تعاريف متعدد

مقدمه: در نظام جمهوري اسلامي جايگاه خانواده نشأت گرفته از جهان بيني و تعاليم عملي اسلام است و از آن به عنوان کانون اصلي رشد و تعالي انسان و ارتقاي ارزش هاي فرهنگي، اخلاقي، اجتماعي و عامل حفظ و صيانت ارزش¬هاي انساني، هويت فرهنگي، ديني و ملي ياد مي شو

تفاوتهاي زن و مرد : چه بخواهيم و چه نخواهيم انسان خنثي وجود ندارد، هيچ موجودي در جهان نيست که هم مرد باشد و هم زن، هم خصوصيات مردانه داشته باشد و هم خصوصيات زنانه، مرد و زن در عين برابر بودن متفاوت هستند. کم نشان دادن تفاوتهاي زن و مرد حتي مي تواند

چکيده محبت و عشق در عرفان خداي تعالي فرمود : « فَسَوفَ يَاتِي الله بقوم يُحبهُم و يحبونه » زود باشد که خدا گروهي آرد که دوستشان بدارد و دوست بدارندش . عرفا در تأويل اين آيه گفته اند : همان گونه که بندگان به خدا عاشق هستند ، خداوند هم گروهي از آن

خداوند انسان را به گونه اي آفريده که بدون همسر ناقص است . انسان هرچه از نظر علم و ايمان و فضائل اخلاقي بالا برود ، تا همسر اختيار نکند ، به کمال مطلوب نمي رسد ( چه زن و چه مرد ) . هيچ چيز ديگر جاي ازدواج و تشکيل خانواده را نمي گيرد . جنس مؤنث و مذ

ارتباط با همسران، مرکز مطالعات و تحقيقات سنجش برنامه اي. ارزيابي ميزان اثر بخشي مشاوره پيش از ازدواج بر سازگاري زناشويي در بين فرزندان شاهد تهران ، معاونت پژوهشي دانشگاه شاهد. بررسي تاثير تفکرات غير منطقي (براساس رويکرد شناختي) زناشويي در دا

آرزو و آمال طولاني طول امل(آرزو) عبارت است از: اميدهاى بسيار در دنيا، و آرزوهاى دراز، و توقّع زندگانى دنيا، و بقاى در آن. بيا که قصر امل سخت سست بنياد است به فکر باش که بنياد عمر بر باد است مجو درستى عهد از جهان سست نهاد که اين عجوزه، عروس هزار د

مقدمه تعليم و تربيت قرآني تأسيس اسلام و مهندسي فرهنگ آن به وسيله ي رسول مکرم اسلام تنها با قرآن کريم شروع شد. رفتار رسول مکرم اسلام صلي الله عليه و آله نيز طبق آيه کريمه ي «واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا» تنها با قرآن تطبيق داده مي شد. هرگونه

چکيده : چنانچه تربيت اسلامي در بين ملت ما محقق بشود و همه قشرها اسلامي بشوند ، آسيب ديگري در اين ملت محقق پيدا نخواهد کرد . امام خميني ( ره ) در تعليم و تربيت اسلامي نقطه آغاز تعليم و تربيت ، انسان است . و هدف نهايي تربيت، شکوفايي استعدادها و کيفيات

تعليم و تر بيت،بدون استفاده از زبان غير ممکن است. زبان تنها وسيله مؤثر در فرآيند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطي بين افراد جامعه بر قرار نمي شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمي پذيرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال ميراث فرهنگي و تمدن بشر به

تعليم وتربيت از ديدگاه ابن سينا ابن سينا نخستين فيلسوف اسلامي است که در زمينه‏ي مسايل آموزشي، به گونه‏اي عميق انديشيده است. اکنون بر آنيم روشن کنم ابن سينا چگونه توانست برپايه‏ي ديدگاه‏هاي افلاطون و ارسطو و در عين وفاداري به تعليمات قرآني، سيستم خود

چکيده جوان – اسلام – پيامبر – ائمه – زنان - عاشورا – حماسه، حسين (ع) – زينب – راهنمايي – نصيحت – قرآن – نهضت – مهدي (عج) – معارف – اعتقاد – حسن خلق – مسائل شرعي – توبه – صبر- قناعت – مشکلات – اشتغال – ازدواج – ولايت – اهل بيت – داستان – حريم – پد

از بزرگترين امتيازات شيعه بر ساير مذاهب اين است که پايه و زير بناي اصلي آن محبت است. از زمان شخص نبي اکرم که اين مذهب پايه گذاري شده است زمزمه محبت و دوستي بوده است. آنجا ‌که در سخن رسول اکرم مي شنويم ، گروهي را در گرد علي مي بينيم که شيفته او و گرم

- چرا در تعريف تربيت اختلاف رأي و نظر است ؟ شرح دهيد اولاً : طرز فکرها وديدگاه هاي همه دانشمندان در مورد تربيت و شعاع نفوذ ش يکسان نيست . ثانياً : در مورد انسان و منشأ و صفاتش بين دانشمندان اختلاف نظر است . ثالثاً :در مورد هدف ، محتوا ، مراحل و ر

همان طور که مي دانيد انقلاب شکوهمند اسلامي ما يک هدف اساسي داشت و آن اين بود، که اسلام، تعاليم اسلامي، احکام اسلامي، اصول و دستورالعمل هاي اسلامي، حاکم بر اعمال و رفتار ما باشد و اگر بخواهيم اين مطلب را به صورت آموزشي مطرح کنيم، بايد بگوييم که هدف،

اَلحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالَمينَ بارِئِ الخَلائِقِ اَجمَعينَ وَالصَّلوهُ وَالسَّلام عَلي عَبدِ اللهِ مُحَمَّدٍ والِهِ اطّاهِرينَ . مورد اتفاق است که رسول اکرم صلي الله عليه و آله علي عليه السلام را از کودکي پيش خود آورده بود و در خانه ي خودش او را

پرورش ديني : آموزش آداب و رفتار صحيح زندگي همان آموزش دين است , يعني اگر طفل روش صحيح زندگي کردن را آموخته باشد , در حقيقت تربيت ديني پيدا کرده است . پيامبر اسلام ( ص ) در مقام اندرز , برخي از والديني که از زير بار آموزش و پرورش ديني در آخر الزما

اُنس ديني: نخستين مرحله‌ي تربيت ديني، اُنس ديني است. کودکي که در سال‌هاي نخست زندگي با قرآن و نماز خواندن پدر و مادر آشنا مي‌شود و در سه يا چهار سالگي در کنار آنان جانمازي پهن مي‌کند و به تقليد از آنان، قيام، رکوع و سجده‌ برپا مي‌کند، کم‌کم زمينه

رابطه روان‌شناسي و دين تولد روان‌شناسي دين به ابتداي قرن حاضر باز مي‌گردد . اين گستره در آغاز قرن حاضر توجه بسياري از محققين روان‌شناسي را به خود جلب کرده ، چنان‌که پيش از آن کانت تجربه يا احکام ديني را با تحليل حيات اخلاقي تبيين نمود و دين را بر مق

بررسي مفهوم روان: در متون اسلامي، روان به عنوان يک واقعيت غير مادي پذيرفته شده، ولي از تفکر و تعمق در چيستي آن نهي شده است. پيدايش روان، به خدا نسبت داده شده است و حيات آن ابدي است. مرگ به عنوان قطع ارتباط بين عناصر شيميايي سازنده بدن و روان تلقي م

آشنايي کلي با مکان کارآموزي مرکز جامع توانبخشي فروغ عصر واقع در شيراز , خيابان قصرالدشت , روبروي دانشکده دندانپزشکي , پلاک 224 به عنوان يکي از مراکز وابسته به موسسه توانبخشي وليعصر (عج)، فعاليت هاي خود را در مهر ماه سال 1384 آغاز کرد. اين مرکز ب

دختران فراري به دختراني گفته مي‌شود که به دلايل مختلفي از خانه و خانواده شان فرار مي‌کنند و به جامعه پناه ميبرند. به گفته? مدير کل دفتر آسيب‌هاي اجتماعي در ايران حدود ?? درصد دختران در ?? ساعت اول بعد از فرار مورد تجاوز جنسي قرار ميگيرند. در سالهاي

مددکاري اجتماعي رشته است پيچيده که تخصص هايي گوناگون را در بر مي گيرد و بر تعهدات والاي اخلاقي و انساني استوار است اهميت اين رشته در ايران به خصوص پس از جنگ تحميلي که ضايعات رواني و جسماني ظالمانه اي بر ما وارد کرد بيش از پيش آشکار شده است بنابراين

مواردي را که بايد در مهدکودک مورد مشاهده قرار داد: 1- وضع فيزيکي مهدکودک: - ساختمان دور از خيابان اصلي و شمالي بود و از سر و صدا دور بود. - ساختمان داراي يک زيرزمين مناسب و عاري از رطوبت بود که شامل دو اتاق، هال و يک سرويس بهداشتي بود که براي کودکان

تعريف بهزيستي بهزيستي عبارتست از مجموعه متشکلي از تدابير، خدمات و فعاليتها و حمايتهاي غيربيمه اي که به منظور بسط رحمت اسلامي جامعه و حفظ ارزشها و کرامات والاي انساني با تکيه بر مشارکتهاي مردم و همکاريهاي نزديک سازمان ذيربط در جهت گسترش خدمات اجتماعي

مأموريت : راه اندازي و تأسيس يک مؤسسه خدماتي تأمين درآمد و استقلال اقتصادي خدمت به جامعه آموزش و تربيت اشتغال زايي کسب و کار خدماتي است. مهد کودک و آمادگي محراب يک نوع مؤسسه خدماتي است که براي رفع نيازهاي اجتماعي جامعه و مالي ايجاد شده است و

هوش هيجاني داستاني نگفته در پس پديدهکارآفريني است (کروس،تراواگلون[1]2003). مک¬کله¬لند[2] فرايند کارآفريني را فراتر از شغل و حرفه و يک شيوه زندگي تعبير مي¬نمايد به طوري که خلّاقيت و نوآوري، عشق به کار و تلاش مستمر، پويايي، مخاطره‌پذيري، آينده‌نگري،

مقدمه به زبان ساده « کارآفرینی» همان ، فرآیند تاسیس یک کسب وکار ( شرکت) بر مبنای یک فکر و ایده ی نو است . یک یا گروهی از افراد که به آنها « کارآفرین» می گوییم، فرصتی نوین را کشف، یا خلق میکنند . و برپایه ی آن ، شرکت یا موسسه ای خصوصی بنیان نهاده ، به قول معروف ، دل را به دریا زده ، وارد عرصه ی بازار ورقابت می شوند. کار آفرینی نیازمند وجود فرهنگ خاصی است . هر فردی ، تواناییوتمایل ...

روشهای موفقیت کمال طلبی آیا شما از آندسته افرادی هستید که وقتی %99 چیزی را به دست می آورید، نگران به دست نیاوردن آن %1 باقی مانده هستید؟ اگر اینطور است باید بگویم که شما فردی کمال طلب و کمالگرا هستید. شما دنبال رسیدن به %100 همه چیز هستید، درحالیکه اطرافیانتان ممکن است با همان %90 خشنود و راضی باشند. اگر به کاری می پردازید، و می خواهید آن را به نحو احسن انجام دهید، و وقتی فقط ...

پیشگفتار اندیشه مشارکت مردم درضمن برخورداری ازپشتوانه های متین درآموزشهای درسی در دوران ابتدائی و راهنمائی امری پذیرفته شده در مدیریت جامعه کنونی که همواره باپیچیدگی روبه افزایش است به شمارمی آید. بر خلاف آنچه درتصوراولیه به نظرمی آیدشرکت دادن افراد درسرنوشت خویش نه لطف ومحبت و موهبتی است که دولت هابه مردم عطا می کنند ونه منت گذاشتن برگردن آنان است بلکه حق آنان وضرورت جامعه است ...

مهارت‌های جدید باید منجربه تغییرات رفتاری گردد و یاد گیرنده را در دستیابی به اهدافش یاری رساند. هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خالص در ایالات متحده امریکا صرف سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای جدید در بخش خصوصی میشود. تنها ۲ درصد از این مقدار توسط موسسات سرمایه گذاری و یا بانکها تامین میشود.تا ۱۰ درصد دیگر آن نیز از بازار سهام و یا بازارهای عمومی حاصل میگردد. این ارقام نشان ...

چکیده پژوهش حاضر رویکردی به اهمیت آموزش و پژوهش کارآفرینی درعلوم‌انسانی است. هدف اصلی مقاله، بررسی میزان تأثیری‌است که ارائه آموزش کارآفرینی و پژوهش در زمینه کارآفرینی در رشته‌‌های علوم انسانی خواهد داشت. روش تحقیق‌به‌کاررفته‌در‌این‌پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی‌است وابزارپژوهش نیز پرسشنامه‌ای محقق ساخته باروایی‌تأیید شده و پایایی (89/0) می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است ...

تکنیک های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت و افزایش توان حل خلاق مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاق مسئله می نماید . بعبارت دیگر هریک از تکنیک های خلاقیت ، مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقیت را تقویت می کنند . این تکنیک ها فردی و گروهی می باشند که تکنیکهای فردی شامل: توهم خلاق و تکنیک چرا؟ تکنیک های گروهی شامل : طوفان فکری ، دلفی ، سینکتیکس و ...

الف . 1) مشخصات 1- نام متقاضی : محمد تقی نیکدل 2- عنوان طرح یا فعالیت : موسسه آموزشی و پژوهشی 3- آدرس محل اجرای طرح : 4- وضعیت طرح : تکمیلی - جدید  - توسعه 5- درصد پیشرفت فیزیکی طرح جدید یا نیمه تمام : جدید 6- بانک پیشنهادی متقاضی : بانک صادرات - کشاورزی 7- متقاضی دارای چک برگشتی در شبکه بانکی می باشد : نمی باشد : 8- میزان بدهی متقاضی به شبکه بانکی (در صورت وجود) در این قسمت ...

آنچه که رایانه را اهمیتی بیش از این می بخشد نقش آن در ارتباطات وانتقال دریای عظیمی از اطلاعات گوناگون است .هر چه زمان میگذرد حجم اطلاعاتی که انسان با آن سر و کار دارد بیشتر و بیشتر می شود و کمبود رایانه در زندگی و جامعه نیز بیشتر می شود. روند تفسیر و تحولات در جامعه امروزی آنچنان سریع و شتابان شده است که پیش بینی آینده مقدور نیست یکی از بارزترین ویژگیهای عصر حاضرحضور گسترده ...

خلاصه) اجرایی (مدیریتی: به منظور تاسیس یک آموزشگاه کامپیوتر می بایست ابتدا مجوزات مربوطه را از سازمان فنی و حرفه ای گرفت سپس می توان در مورد تهیه تجهیزات کار اقدام نمود مکان این مرکز می تواند اجاره شود زیرا آموزشگاه نیاز به مکانی با تجهیزات خاص ندارد و می تواند در هر مکانی احداث گردد سپس می توان به استخدام مربیان با تجربه پرداخت مربیان می بایست کارت مربی گری داشته باشند و در ...

نقش دانشگاه ها در کارآفرینی عمده ترین مسئله ای که باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود، تغییر در کیفیت آموزش و توجه به کیفیت نیروی انسانی است. اگر می خواهیم بحث کار آفرینی را در کشور جدی بگیریم باید نظام آموزشی ما به سمتی برود که نیروهای با شهامت شجاعت در تصمیم گیری پرورش دهد.عمده ترین مسئله ای که باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود، تغییر در کیفیت آموزش و توجه به کیفیت نیروی انسانی است. ...

معرفی نامه: در این مقاله به بررسی موضوع جنسیت در کار پرداخته شده است. ابتدا تاریخ مختصری از تقسیم کار و نقش زنان ارائه می گردد. سپس به تفاوتهای کار زنان از نظر میزان اشتغال، شکاف دستمزد ، کار نیمه وقت ... و اثرات آنها پرداخته میشود . در ادامه آمارها و نمودارهائی از وضعیت اشتغال زنان در اروپا و آمریکا مطرح شده و مورد بررسی قرار میگردد. در نهایت نگاهی مختصر به وضعیت کار زنان در ...

رقابت پذیری در اقتصاد جهانی به توانمندی های تکنولوژیکی و نوآوری وابسته است. این امر شامل توانایی توسعه محصولا ت جدید و دسترسی به بازارهای جدید، به کارگیری تکنولوژی جدید، اعمال بهترین الگوهای مدیریتی در بنگاه ها و توسعه سطوح مهارتی در طیف وسیعی از نیروی کار است. دانشگاه ها قادرند در تمامی این موارد نقش مهمی ایفا کنند. در نتیجه افزایش ظرفیت تحقیقات و تکنولوژی کشور برای تبدیل ...

کارآفرینی زنان از منظر تعلیم و تربیت چکیده اشتغال زنان ایرانی در سالهای اخیر به دلایل مختلف حساسیت ویژه‌ای پیدا کرده است. از سوی دیگر مشکلات اشتغال که به صورت عام در کشور ایران وجود دارد ، در مورد زنان حادتر می‌شود و مسئله اشتغال زنان را در آینده نه چندان دور با بحران مواجه خواهد ساخت. علیرغم اینکه زنان ایرانی مطابق تحقیقات انجام شده بیشتر تمایل به مشاغل دولتی دارند ولی وضعیت ...

پیشگفتار رشد روزافزون سطح تحصیلات افراد جامعه ، باعث افزایش میزان استفاده از منابع مختلف علمی است. از دیگر سو ، حجم این منابع به حدی است که نه تنها ترجمه و انتشار تمام آنها عملی نیست ، بلکه حتی در صورت ترجمه شدن این مطالب، مدت زمانی که صرف ترجمه مطلب می‌شود ، باعث از دست رفتن تازگی آن مطلب می‌گردد. به همین دلیل آشنایی با زبان های خارجی، سهم بسزایی در سهولت استفاده از منابع علمی ...

رهکارهای تسهیل در ظهور خلاقیت و نوآوری -یورش فکری -سنتز کردن گروه های کاری ( سینکتیکس SYNECTICS ) -سوالات ایده برانگیز -راه کار دلفی -گروه اسمی نامنظم -ایینه مورینو -ارتباط اجباری -تجزیه و تحلیل مورفولوژیک -گروه تخیلی -الگو برداری از طبیعت -تفکر موازی تغییرات بنیادی در سالهای اخیر در سطح مدیریت در جهان 1-ذهنیت و نگرش بشر در خصوص پدیده مدیریت و رهبریت در سازمانها تغییر یافته. ...

ثبت سفارش
تعداد
عنوان محصول